pedalarz339 Napisano 15 Września Udostępnij Napisano 15 Września Chciałem zapytać czy odczuwacie zwiększenie komfortu po przejściu na kierownicę z włókna węglowego? Pytam bo w swoim rowerze XC mam kierownicę SPANK OOZY 780 Vibrocore Ostatnio jeździłem na pożyczonym rowerze Enduro MTB Tam była zwykła kiera no_name i dużo szybciej drętwiały mi ręce w porównaniu moim rowerem. Czy wpływ na lepszy komfort miała kierownica a może opony? W swoim mam z drobnym bieżnikiem a w elektryku duża kostka. Wcześniej miałem jeszcze 2 rowery XC gdzie miałem carbonową kierownicę ale to było dawno i nie pamiętam już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 15 Września Udostępnij Napisano 15 Września Jestem zdania, że gripy mają większe znaczenie niż sama kierownica. W dwóch rowerach mam wunglowe kiery, w jednym ESI Extra, w drugim gumowe, z obejmami i o wiele przyjemniejsze dla rąk są chwyty piankowe. Czy carbon coś tłumi? Zapewne tak, ale jest to raczej mniejsza różnica niż większa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 15 Września Mod Team Udostępnij Napisano 15 Września Ja miałem problem z drętwieniem prawej dłoni na kierownicy alu. Do tego stopnia że po dłuższej jeździe musiałem ją zdjąć z kierownicy i rozruszać żeby cierpnięcie przeszło, bo nie bylem w stanie obsługiwać manetki. Po zmianie kiery na carbon jest dużo lepiej, jakieś tam małe drętwienie jeszcze czuję, ale jest dużo mniejsze niż wcześniej. Gripy Ergon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 15 Września Udostępnij Napisano 15 Września Miałem porównanie w rowerze ze sztywnym widelcem, więc z amortyzatorem efekt w niektórych aspektach może być inny. Kierownica karbonowa lekko tłumi wibracje od opon. Nic wielkiego, ale było to czuć. Przy pokonywaniu przeszkód, kierownica karbonowa wygładzała uderzenie w ręce. Z aluminium, było to tępe uderzenie w dłonie. Z karbonem, uderzenie miało taką samą siłę, ale było jakby mniej gwałtowne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 15 Września Mod Team Udostępnij Napisano 15 Września A jesteś przekonany, że to kwestia samego materiału ? Prawdopodobnie ustawienia klamek, oraz inne parametry (np. szerokość i gięcie kierownicy + jej ustawienie w osi obrotu na mostku) nie były identyczne w obu rowerach, a i one same mają przecież inną geometrię, więc nie tylko materiał mógł decydować o odczuciach... W enduro ustawienia są inne niż w XC - tu konkretny filmik na ten temat : Także przy niewłaściwych, lub po prostu innych ustawieniach (do których nie jesteśmy przyzwyczajeni), w dodatku na zupełnie różnym od posiadanego rowerze, materiał będzie miał drugorzędne znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Września Udostępnij Napisano 15 Września Kierownica/jej materiał w rowerze mtb ma zerowe znaczenie dla komfortu. Masz opony, widelec które robią za zbierczy. Przerabiałem w sumie ze setkę różnych kierownic przez 28 lat i moim zdaniem karbon w tym zastosowaniu daje nic. Miałem kierownice tego samego producenta, takie same z alu i karbonu - ta druga na pewno łatwiej wyglądała. Karbon i jego właściwości tłumienia czegoś są zdecydowanie przereklamowane. Miałem szosę trek domane który uznawany jest za komfortowy, do tego zamienioną kierownicę i sztycę na karbon. A równolegle sztywniaka na chińskiej ramie karbo z alu sztycą o większej średnicy niż w szosie i z aluminiową kierownicą. I chińczyk na pralkach robił robotę lepiej niż domane. Chcesz dodać komforty? Załóż szersze opony i zejdź z ciśnieniem. To robi giga różnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 15 Września Udostępnij Napisano 15 Września Temat rzeka. Każda kiera ma swoja geometrię , na jednych jest lepiej na innych się męczymy. Z materiałem też jest różnie , układ włókien , typ żywicy w karbonie to albo mega sztywność lub amortyzacja i niepewne prowadzenie. Aluminium i różne stopy też zapewniają różne odczucia. Dochodzą jeszcze kiery z tytanu. Innymi słowami co kiera to inne wrażenia. Dodatkowo do tego dodajmy jeszcze wpływ mostka jego konstrukcji, materiału, długości , kątowania. I mamy tyle zmiennych ,że o wpływie gripów to już przemilczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.