Skocz do zawartości

[4000] Fitness / Gravel czy Cross do miasta


Rekomendowane odpowiedzi

Powoli przymierzam się do wymiany Riverside 500 na coś lepszego, niby przejechałem nim już 3 sezony, ale nadal nie potrafię zdecydować jakiego konkretnie roweru potrzebuję.
Rower na ten moment służy mi głównie na dojazdy do pracy przez cały sezon (docelowo będę go doposażał w błotniki, bagażnik i sakwy), jakieś 80% pokonanych kilometrów to trasa dom -> praca i w drugą stronę, ale chciałbym nim zacząć też jeździć w trasy, teren asfaltowy i lekkie szutry.

Jak już wspomniałem, zastanawiam się nad dwoma opcjami fitness/gravel (flat bar), wydaje mi się, że jeździć z barankiem po mieście to będzie lekka męczarnia ale nigdy nie jeździłem, więc nie odrzucam, oraz cross / trekking z amortyzatorem dla zwiększenia komfortu.
Zrobiłem lekki research i:

Fitness/gravel;

- FELT Verza Speed 20,
- FELT Broam 60 EQ,
- Specialized Sirrus 3.0,
- GIANT Roam 1,
- Cube Nulane,
- Cube Nuroad,
- TREK Dual Sport 3 Gen 5,
- Bergamont Sweep 6,
- Canyon Roadlite 6,
- Kellys PHYSIO 50,
- Merida Speeder 300,
- Marin DSX 1,
- Marin Fairfax 3,
- Marin Presidio 3, (jako ciekawostka, na pasku)
 - Romet Mistral 2 (również napęd na pasku)

Cross / Trekking:

- Riverside 920,
- Canyon Pathlite 5,
- Unibike Crossfire,
- Unibike Viper,
- Merida CROSSWAY 300,
- Radon SCART LIGHT 8.0.

Lista jest mega długa, ale ciężko jest mi się zdecydować na coś konkretniejszego, i chciałbym posłuchać waszej opinii co lepiej się sprawdzi fitness czy cross / trekking, oraz które modele wstępnie wykreślić i dlaczego (zapewne modele, które nie posiadają hamulców hydraulicznych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypożycz w Dacathlonie gravela na jeden dzień i będziesz wiedział.

Dojazdy do pracy (80%) gravelem, rowerem, który został stworzony do zupełnie czego innego, to jak jedzenie kisielu widelcem, tylko znacznie mniej bezpiecznie. W miejskiej jeździe mocno pochylona pozycja na gravelu skutkuje gorszym polem widzenia. Ale można, czemu nie.

- Riverside 920 - chyba najlepszy z drugiej listy, powietrzny amortyzator, napęd 1x11, lekki - 12,4 kg

- Canyon Pathlite 5, amortyzator sprężyna, napęd 2x11, Deore M5100, 13,1 kg

- Unibike Crossfire, amortyzator sprężyna, napęd 2x9, amortyzowana sztyca (ale z tych tanich), CUES U4010/ z tyłu CUES U3020-9, 15,3 kg

- Unibike Viper, amortyzator sprężyna, napęd 2x10, amortyzowana sztyca (ale z tych tanich), CUES U6010/CUES U6020-10, 15,4 kg

- Merida CROSSWAY 300, amortyzator sprężyna, napęd 2x10, CUES U6010/U6020, 13,6 kg

- Radon SCART LIGHT 8.0, amortyzator sprężyna, napęd 3x10, Deore (nie wiadomo, który montują teraz), nie przymierzysz w Polsce, lekki - od 12,8 kg (ale bez pedałów)

P.S. 

Moje niedopatrzenie. Na pierwszej liście, która zatytuowałeś "Fitness/gravel;" masz klasyczne crossy:

- GIANT Roam 1 - jeśli Cię stać to to jest dla mnie numerem 1.

- TREK Dual Sport 3 Gen 5 - Trek pozycjonuje go jako crossa

Specialized Sirrus 3.0 - to też cross

 

Edytowane przez Jendrass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypisałeś chyba wszystkie możliwe rowery cross/fitness/flatbar gravel ( czy jak je teraz marketing nazywa;)) w tym budżecie. Zacznij od przymiarki do kilku modeli by określić chociaż kierunek i co dla Ciebie znaczy wygoda, bo pomijając widelec amortyzowany pozycja na Treku Dual Sporcie jest skrajnie inna od tej na np. Giancie Roam, a jeszcze inna będzie na Specu Sirrusie...

Mi niewygonie się jeździ będąc za bardzo wyprostowanym, wiec nie wybrałbym Dual Sporta i Sirrusa.

W zasadzie jak chcesz jeździć cały rok to modele na pasku są ciekawym rozwiązaniem. Jak dla mnie taki Presidio z paskiem wydaje się świetnym wyborem.

Zacznij od przymiarki/wypożyczenia kilku modeli to może będziemy w stanie pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Jendrass napisał:

Wypożycz w Dacathlonie gravela na jeden dzień i będziesz wiedział.

Dojazdy do pracy (80%) gravelem, rowerem, który został stworzony do zupełnie czego innego, to jak jedzenie kisielu widelcem, tylko znacznie mniej bezpiecznie. W miejskiej jeździe mocno pochylona pozycja na gravelu skutkuje gorszym polem widzenia. Ale można, czemu nie.

- Riverside 920 - chyba najlepszy z drugiej listy, powietrzny amortyzator, napęd 1x11, lekki - 12,4 kg

- Canyon Pathlite 5, amortyzator sprężyna, napęd 2x11, Deore M5100, 13,1 kg

- Unibike Crossfire, amortyzator sprężyna, napęd 2x9, amortyzowana sztyca (ale z tych tanich), CUES U4010/ z tyłu CUES U3020-9, 15,3 kg

- Unibike Viper, amortyzator sprężyna, napęd 2x10, amortyzowana sztyca (ale z tych tanich), CUES U6010/CUES U6020-10, 15,4 kg

- Merida CROSSWAY 300, amortyzator sprężyna, napęd 2x10, CUES U6010/U6020, 13,6 kg

- Radon SCART LIGHT 8.0, amortyzator sprężyna, napęd 3x10, Deore (nie wiadomo, który montują teraz), nie przymierzysz w Polsce, lekki - od 12,8 kg (ale bez pedałów)

P.S. 

Moje niedopatrzenie. Na pierwszej liście, która zatytuowałeś "Fitness/gravel;" masz klasyczne crossy:

- GIANT Roam 1 - jeśli Cię stać to to jest dla mnie numerem 1.

- TREK Dual Sport 3 Gen 5 - Trek pozycjonuje go jako crossa

Specialized Sirrus 3.0 - to też cross

 

Dużo osób mówi, że bez amortyzatora da się jeździć po mieście i wcale go nie brakuje. Chyba że to sami masochiści, i prawda jest zupełnie inna.
Z crossowych to faktycznie najlepiej wypada Riverside 920 z racji powietrznego amortyzatora, z wyglądu na drugim miejscu jest dla mnie Canyon Pathlite 5, Unibike też niczego sobie ale waga już robi swoje. Spoko opcją był Radon Scart Light 9.0 na powietrznym amortyzatorze ale wycofali go.
Giant to wpadł do listy fitness/gravel przypadkiem, może trochę popłynąłem ale dostać go w swoim rozmiarze i jeszcze bliżej 4000zł to faktycznie może być problem
Trek i Specialized znalazł się tam jedynie przez brak amortyzatora i tak sobie interpretuje te "wynalazki", że jak nie mają amortyzatora a mają prostą kierownicę to dla mnie to fitness.

 

 

22 godziny temu, Miro1970 napisał:

Przede wszystkim określ swoją pozycję na rowerze, a potem dostosuj całą resztę.

Pozycję mam lekko pochyloną ze względu na aktualną budowę roweru, a dwa że jeżdżę z prędkościami 20 - 25km/h, więc nie widzę potrzeby składać się na 30 sekund, żeby zaraz hamować na skrzyżowaniu i się prostować, stąd celuję w rowery z prostą kierownicą.

@NerfMe
Jak wspomniałem wyżej, jeżdżę z lekko pochyloną sylwetką. Co do przymiarki to może być lekki problem, z takich sklepów w mojej okolicy to chyba jedynie Decathlon wchodzi w grę, bo szukać po małych sklepach rowerowych konkretnego modelu to może być ciężkie do zrealizowania.
Również pasek wydaje mi się ciekawą opcją, jedynie boje się tego serwisu. Z używanych znalazłem jeszcze takiego Cube Hyde na pasku https://www.olx.pl/d/oferta/rower-cube-hyde-race-CID767-ID11jYfb.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...