Impress Napisano 12 Września 2024 Napisano 12 Września 2024 Cześć, Zabieram się wkrótce za budowanie swojego pierwszego koła. Obręcz to dt swiss R500 w rozmiarze 700c, piasta SHIMANO Deore XT FH-M756. Moje pytanie dotyczy długości szprych. Według moich wyliczeń (na bazie kalkulatorów ) szprychy krótsze powinny mieć ok. 287mm a dłuższe 288mm. Jako, że szprychy tanie nie są to czy przy różnicy 1mm konieczne jest kupowanie 2 osobnych zestawów czy mogę to uśrednić i kupić 1 zestaw o tej samej długości? Cytuj
Rafał87 Napisano 12 Września 2024 Napisano 12 Września 2024 możesz kupić jedną długość o ile wyliczenia kalkulatora pokryją się z rzeczywistością Cytuj
TheJW Napisano 13 Września 2024 Napisano 13 Września 2024 (edytowane) Przy samodzielnym budowaniu koła po raz pierwszy różnica 1mm w długości szprych to akurat najmniejszy problem. Możesz wziąć jedną długość. Edytowane 13 Września 2024 przez TheJW Cytuj
Impress Napisano 19 Września 2024 Autor Napisano 19 Września 2024 No dobra... o ile udało mi się wycentrować bicie boczne to za Chiny nie mogę sobie poradzić z biciem osiowym. Jak bardzo bym nie luzował to i tak w pewnym miejscu podciąga mi obręcz do góry... Mam szprychy Sapim Race cieniowane 2.0-1.8-.2.0. Czy do wyliczeń tensometrycznych powinienem założyć średnicę szprychy 1.8mm ?? (tak zakładałem do tej pory) czy 2.0mm? Cytuj
Impress Napisano 20 Września 2024 Autor Napisano 20 Września 2024 Ok sprawa ma się tak. Po wielu godzinach udało mi się osiągnąć niemal idealną centryczność kola i centrowanie boczne. Pozostała kwestia centrowania radialnego. Udało mi się osiągnąć taki efekt I jest to absolutne maksimum. Jest delikatne bicie radialne w jednym miejscu na poziomie 2-3mm. Czy mogę z tym jeździć? Tak jak wspomniałem dishing jest idealny, latheral tez. Wiem że norma to ok 1mm ale nic więcej nie uzyskam. Pracowałem z tensometrem. Jakby jakiś doświadczony wheelbuilder się wypowiedział będę wdzięczny. Cytuj
leejoonidas Napisano 20 Września 2024 Napisano 20 Września 2024 Kiepsko to wygląda. Aby uzyskać obręcz bez pionowego bicia to poluzuj wszystkie szprychy w okolicy tam gdzie tego bicia na zewnątrz nie ma, to znaczy w tym rejonie gdzie nie podskakuje obręcz, szprychę luzujesz o ćwierć obrotu nypla aż do uzyskania zadowalającego efektu, po wszystkim wszystkie szprychy naciągasz i korygujesz boczne bicie. Dobrze jest przy okazji złapać mocno szprychę szczypcami owiniętymi taśmą aby podczas kręcenia nyplem szprycha się nie obracała razem z nim. Przed tą operacją i po niej należy odprężyć szprychy. Cytuj
Rafał87 Napisano 20 Września 2024 Napisano 20 Września 2024 Za wiele kół nie złożyłem ale z moich obserwacji wynika że najpierw dokręcamy nyple pilnując bicia pionowego a później bocznego. Obręcz jest nowa? bo takie jajo to wygląda jak by była obręcz używana, z nowymi takich jaj nie miałem. Cytuj
Impress Napisano 20 Września 2024 Autor Napisano 20 Września 2024 Tak obręcz nowa z centrumrowerowe.pl Spróbuję jutro z tym popuszczaniem szprych. W teorii wszystko wydaje się proste w praktyce wychodzi jak wychodzi i standardowe procedury które mają pomoc nie pomagają. Cytuj
Impress Napisano 21 Września 2024 Autor Napisano 21 Września 2024 Uff udało się. Jestem mega zadowolony. Cierpliwość przy zaplataniu to podstawa, szczególnie jak się robi pierwszy raz. Dzięki za wszystkie rady. Pozdraeiam Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.