szuwar_1978 Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września Założyłem nowy hamulec tył i nie mogę dojść do ładu... klamka ma duży skok ... dochodzi prawie do kierownicy. Wielokrotnie przelewany i odpowietrzany. Jak włożę blokadę tłoczków jest idealnie. Włożę klocki klamka ma duży skok. Wszystko nowe... klamka zacisk klocki.... ktoś coś podpowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września Zapowietrzone. Te szosowego typu mają specjalną procedurę odpowietrzania, szarpałem się z tym z GRXem długo. Jak to robić znajdziesz na Tubie. Czasem cza przelewać z dołu do góry po kilka razy, orzenajmniej mi się to udało za któryś razem. Radzę też pozbyć się z oleju podciśnieniem rozpuszczonych w nim gazów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuwar_1978 Napisano 12 Września Autor Udostępnij Napisano 12 Września To nie są moje pierwsze hamulce hydrauliczne.... ale pierwsze szosowe obejrzałem dużo filmów na YT i nic o czym bym nie wiedział nie mowią hm.... no nic będę walczył z przelewaniem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września 3 godziny temu, Mentos napisał: Zapowietrzone. Te szosowego typu mają specjalną procedurę odpowietrzania, szarpałem się z tym z GRXem długo. Jak to robić znajdziesz na Tubie. Czasem cza przelewać z dołu do góry po kilka razy, orzenajmniej mi się to udało za któryś razem. Radzę też pozbyć się z oleju podciśnieniem rozpuszczonych w nim gazów. Gdyby były zapowietrzone, to klamka by twardniała, a objawy by występowały też przy wsadzonym klocku. Nie zauważyłem także, że odpowietrzanie hamulców szosowych różniło się od MTB. Procedura jest dokładnie taka sama. Na starym hamulcu było dobrze? Co wymieniłeś dokładnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuwar_1978 Napisano 12 Września Autor Udostępnij Napisano 12 Września (edytowane) Wymieniłem cały komplet... nowa klamka + zacisk z przewodem i klocki. Wszystko nówka sztuka. Generalnie dziś rozruszałem tłoczki w zacisku... przesmarowałem olejem i jest dużo lepiej.... bo było tak ze bez klocków jak naciskałem klamką to tłoczek wysuwał się i chował ... nie szło ich wypchnąć ... jeden się w końcu poddał ... więc wyczyściłem i przesmarowałem olejem... później walczyłem aby drugi się wysunął i ta sama procedura... teraz widzę że zbliżyły się do tarczy i klamka się utwardziła i ma mniejszy skok. Edytowane 12 Września przez szuwar_1978 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września 2 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał: Gdyby były zapowietrzone, to klamka by twardniała what ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 13 Września Udostępnij Napisano 13 Września Objawem zapowietrzonego układu jest to, że klamka wpada mocno, a wraz z "pompowaniem" twardnieje. Serio nie wiesz o tak podstawowej rzeczy? Masz pierwszy wątek z brzegu: https://www.mtbr.com/threads/why-do-shimanos-need-to-be-pumped-to-work-sometimes.893162/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 13 Września Udostępnij Napisano 13 Września No to pisz konkretnie jak powyżej a nie zdawkowo/hasłowo. Pierwszy objaw z jakimś się ktoś zmierzy to właśnie miękka wpadająca klamka, a jak mocno zapowietrzona to pompowanie wiele jej nie utwardzi. I procedura odpowietrzania klamek szosowych poprzez inaczej ułożony tłok nie jest właśnie taka sama jak w MTB, od minuty 5 gość tłumaczy co i jak, proszę bardzo: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 13 Września Udostępnij Napisano 13 Września Nie, pierwszy lekki objaw zapowietrzenia, to potrzeby pompowania klamki. Znaczny brak oleju, powoduje że klamka chodzi luźno. Autor napisał że z klockiem jest dobrze, więc nie mogła to być kwestia braku oleju. Co do ustawienia klamki. W MTB także należy pochylać klamkę. Zajrzyj sobie do pliku Dealer's Manual, chociażby dla klamki poniżej. https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deore-m6000/BL-M6000.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 13 Września Udostępnij Napisano 13 Września (edytowane) Nie. Jak odpowiednio ustawisz rower MTB na stojaku i klamka jest ustawiona tak jak trzeba to nie ma konieczności robienia tych cudów z jej obracaniem na 'specific angles', a ta typu 'szosowego' przez inaczej ustawiony tłok tego wymaga. I to właśnie przrabiałem ze swoimi pierwszymi hydraulicznymi klamkomanetkami typu szosowego czyli GRXami. Najpierw na pałę robiąc jak z dziesiątkami przerobionych MTB, cały czas coś nie tak bo miekkie nawet pompując wielokrotnie, a potem zerkając na ten filmik i sobie uzmysłowiając, że tu procedura jest inna i musi być zastosowana przynajmniej przy pierwszym napełnianiu pustego kładu. Edytowane 13 Września przez Mentos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 13 Września Udostępnij Napisano 13 Września (edytowane) / Edytowane 13 Września przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuwar_1978 Napisano Poniedziałek o 18:14 Autor Udostępnij Napisano Poniedziałek o 18:14 Powiem Wam że już robiłem różne fikołki... rower na uchwycie bujany pod każdym kątem za każdym razem co wkręcę lejek to idą bąble.... klamka robi się mega twarda ale na blokadzie klocków. Zakładam klocki koło ... no i nie działa jak powinna idzie za daleko... no szlak mnie trafi.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano Wtorek o 12:00 Udostępnij Napisano Wtorek o 12:00 Być może masz uszkodzoną membranę w zbiorniku. W szosowych klamkach jest ona z boku a nie na górze więc jeśli zbiornik ma problemy ze szczelnością to w układzie będziesz miał powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.