szuwar_1978 Napisano 12 Września 2024 Napisano 12 Września 2024 Założyłem nowy hamulec tył i nie mogę dojść do ładu... klamka ma duży skok ... dochodzi prawie do kierownicy. Wielokrotnie przelewany i odpowietrzany. Jak włożę blokadę tłoczków jest idealnie. Włożę klocki klamka ma duży skok. Wszystko nowe... klamka zacisk klocki.... ktoś coś podpowie? Cytuj
Mentos Napisano 12 Września 2024 Napisano 12 Września 2024 Zapowietrzone. Te szosowego typu mają specjalną procedurę odpowietrzania, szarpałem się z tym z GRXem długo. Jak to robić znajdziesz na Tubie. Czasem cza przelewać z dołu do góry po kilka razy, orzenajmniej mi się to udało za któryś razem. Radzę też pozbyć się z oleju podciśnieniem rozpuszczonych w nim gazów. 1 Cytuj
szuwar_1978 Napisano 12 Września 2024 Autor Napisano 12 Września 2024 To nie są moje pierwsze hamulce hydrauliczne.... ale pierwsze szosowe obejrzałem dużo filmów na YT i nic o czym bym nie wiedział nie mowią hm.... no nic będę walczył z przelewaniem.... Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 12 Września 2024 Napisano 12 Września 2024 3 godziny temu, Mentos napisał: Zapowietrzone. Te szosowego typu mają specjalną procedurę odpowietrzania, szarpałem się z tym z GRXem długo. Jak to robić znajdziesz na Tubie. Czasem cza przelewać z dołu do góry po kilka razy, orzenajmniej mi się to udało za któryś razem. Radzę też pozbyć się z oleju podciśnieniem rozpuszczonych w nim gazów. Gdyby były zapowietrzone, to klamka by twardniała, a objawy by występowały też przy wsadzonym klocku. Nie zauważyłem także, że odpowietrzanie hamulców szosowych różniło się od MTB. Procedura jest dokładnie taka sama. Na starym hamulcu było dobrze? Co wymieniłeś dokładnie? Cytuj
szuwar_1978 Napisano 12 Września 2024 Autor Napisano 12 Września 2024 (edytowane) Wymieniłem cały komplet... nowa klamka + zacisk z przewodem i klocki. Wszystko nówka sztuka. Generalnie dziś rozruszałem tłoczki w zacisku... przesmarowałem olejem i jest dużo lepiej.... bo było tak ze bez klocków jak naciskałem klamką to tłoczek wysuwał się i chował ... nie szło ich wypchnąć ... jeden się w końcu poddał ... więc wyczyściłem i przesmarowałem olejem... później walczyłem aby drugi się wysunął i ta sama procedura... teraz widzę że zbliżyły się do tarczy i klamka się utwardziła i ma mniejszy skok. Edytowane 12 Września 2024 przez szuwar_1978 Cytuj
Mentos Napisano 12 Września 2024 Napisano 12 Września 2024 2 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał: Gdyby były zapowietrzone, to klamka by twardniała what ??? Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 13 Września 2024 Napisano 13 Września 2024 Objawem zapowietrzonego układu jest to, że klamka wpada mocno, a wraz z "pompowaniem" twardnieje. Serio nie wiesz o tak podstawowej rzeczy? Masz pierwszy wątek z brzegu: https://www.mtbr.com/threads/why-do-shimanos-need-to-be-pumped-to-work-sometimes.893162/ Cytuj
Mentos Napisano 13 Września 2024 Napisano 13 Września 2024 No to pisz konkretnie jak powyżej a nie zdawkowo/hasłowo. Pierwszy objaw z jakimś się ktoś zmierzy to właśnie miękka wpadająca klamka, a jak mocno zapowietrzona to pompowanie wiele jej nie utwardzi. I procedura odpowietrzania klamek szosowych poprzez inaczej ułożony tłok nie jest właśnie taka sama jak w MTB, od minuty 5 gość tłumaczy co i jak, proszę bardzo: . Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 13 Września 2024 Napisano 13 Września 2024 Nie, pierwszy lekki objaw zapowietrzenia, to potrzeby pompowania klamki. Znaczny brak oleju, powoduje że klamka chodzi luźno. Autor napisał że z klockiem jest dobrze, więc nie mogła to być kwestia braku oleju. Co do ustawienia klamki. W MTB także należy pochylać klamkę. Zajrzyj sobie do pliku Dealer's Manual, chociażby dla klamki poniżej. https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deore-m6000/BL-M6000.html Cytuj
Mentos Napisano 13 Września 2024 Napisano 13 Września 2024 (edytowane) Nie. Jak odpowiednio ustawisz rower MTB na stojaku i klamka jest ustawiona tak jak trzeba to nie ma konieczności robienia tych cudów z jej obracaniem na 'specific angles', a ta typu 'szosowego' przez inaczej ustawiony tłok tego wymaga. I to właśnie przrabiałem ze swoimi pierwszymi hydraulicznymi klamkomanetkami typu szosowego czyli GRXami. Najpierw na pałę robiąc jak z dziesiątkami przerobionych MTB, cały czas coś nie tak bo miekkie nawet pompując wielokrotnie, a potem zerkając na ten filmik i sobie uzmysłowiając, że tu procedura jest inna i musi być zastosowana przynajmniej przy pierwszym napełnianiu pustego kładu. Edytowane 13 Września 2024 przez Mentos Cytuj
KNKS Napisano 13 Września 2024 Napisano 13 Września 2024 (edytowane) / Edytowane 13 Września 2024 przez KNKS Cytuj
szuwar_1978 Napisano 16 Września 2024 Autor Napisano 16 Września 2024 Powiem Wam że już robiłem różne fikołki... rower na uchwycie bujany pod każdym kątem za każdym razem co wkręcę lejek to idą bąble.... klamka robi się mega twarda ale na blokadzie klocków. Zakładam klocki koło ... no i nie działa jak powinna idzie za daleko... no szlak mnie trafi.... Cytuj
tobo Napisano 17 Września 2024 Napisano 17 Września 2024 Być może masz uszkodzoną membranę w zbiorniku. W szosowych klamkach jest ona z boku a nie na górze więc jeśli zbiornik ma problemy ze szczelnością to w układzie będziesz miał powietrze. Cytuj
szuwar_1978 Napisano 20 Września 2024 Autor Napisano 20 Września 2024 Nie to nie to.... po wielu próbach odpowietrzania pod różnymi kątami jest już prawie idealnie. Czyli to o czym pisali koledzy do szosowych trzeba mieć inne podejście i cierpliwość Cytuj
tobo Napisano 20 Września 2024 Napisano 20 Września 2024 W dniu 12.09.2024 o 19:23, Krypto.Szosowiec napisał: Gdyby były zapowietrzone, to klamka by twardniała, a objawy by występowały też przy wsadzonym klocku. Nie zauważyłem także, że odpowietrzanie hamulców szosowych różniło się od MTB. Procedura jest dokładnie taka sama. Na starym hamulcu było dobrze? Co wymieniłeś dokładnie? W przypadku siemano mtb pcham płyn z zacisku do klamki. Jedna strzykawka prawie zawsze wystarcza. Robiłem to tysiące razy więc uznaję że jest to powtarzalnie skuteczne. Metoda nie zadziałała 2 razy w przypadku czterotłoków slx. Pamiętam że 2 bo sytuacja była wybitnie nietypowa. W przypadku szosowych to średnio dziala. Wielokrotnie po przepchnięciu płynu z zacisku do klamki pompowałem płyn w drugą stronę i okazywało się że w układzie było powietrze. W przypadku 105tek 1szej generacji szosowej czasami przepycham strzykawką płyn z klamki do zacisku przy zacisku powyżej klamki. Bo okazuje się że z jakiegoś powodu w ich przypadku jest to konieczne. Niby konstrukcja raczej jest identyczna lub prawie (nigdy nie robiłem sekcji zaciskom i klamkom) a jednak pewne rzeczy są powtarzalne. W przypadku tych 105tek zabawne jest to że w niektórych rowerach obie klamki mają bardzo krótki skok a w innych obie mają tak samo długi. Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 20 Września 2024 Napisano 20 Września 2024 Ja ostatnio zakładałem u siebie zestaw Tiagra i problemów nie miałem. Robiłem wszystko tak jak w MTB, czyli pochylenie roweru w różnych płaszczyznach. Działają dobrze, obydwie klamki mają taki sam skok. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.