Skocz do zawartości

[Hamulec] Shimano ultegra 8070 duży skok klamki


szuwar_1978

Rekomendowane odpowiedzi

Założyłem nowy hamulec tył i nie mogę dojść do ładu... klamka ma duży skok ... dochodzi prawie do kierownicy. Wielokrotnie przelewany i odpowietrzany. Jak włożę blokadę tłoczków jest idealnie. Włożę klocki klamka ma duży skok. Wszystko nowe... klamka zacisk klocki.... ktoś coś podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowietrzone. Te szosowego typu mają specjalną procedurę odpowietrzania, szarpałem się z tym z GRXem długo. Jak to robić znajdziesz na Tubie. Czasem cza przelewać z dołu do góry po kilka razy, orzenajmniej mi się to udało za któryś razem. Radzę też pozbyć się z oleju podciśnieniem  rozpuszczonych w nim gazów.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mentos napisał:

Zapowietrzone. Te szosowego typu mają specjalną procedurę odpowietrzania, szarpałem się z tym z GRXem długo. Jak to robić znajdziesz na Tubie. Czasem cza przelewać z dołu do góry po kilka razy, orzenajmniej mi się to udało za któryś razem. Radzę też pozbyć się z oleju podciśnieniem  rozpuszczonych w nim gazów.

Gdyby były zapowietrzone, to klamka by twardniała, a objawy by występowały też przy wsadzonym klocku. Nie zauważyłem także, że odpowietrzanie hamulców szosowych różniło się od MTB. Procedura jest dokładnie taka sama.

Na starym hamulcu było dobrze? Co wymieniłeś dokładnie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem cały komplet... nowa klamka + zacisk z przewodem i klocki. Wszystko nówka sztuka. Generalnie dziś rozruszałem tłoczki w zacisku...  przesmarowałem olejem i jest dużo lepiej.... bo było tak ze bez klocków jak naciskałem klamką  to tłoczek wysuwał się i chował ... nie szło ich wypchnąć ... jeden się w końcu poddał ... więc wyczyściłem i przesmarowałem olejem... później walczyłem aby drugi się wysunął i ta sama procedura... teraz widzę że zbliżyły się do tarczy i klamka się utwardziła i ma mniejszy skok.

Edytowane przez szuwar_1978
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pisz konkretnie jak powyżej a nie zdawkowo/hasłowo. Pierwszy objaw z jakimś się ktoś zmierzy to właśnie miękka wpadająca klamka, a jak mocno zapowietrzona to pompowanie wiele jej nie utwardzi. 

I procedura odpowietrzania klamek szosowych poprzez inaczej ułożony tłok nie jest właśnie taka sama jak w MTB, od minuty 5 gość tłumaczy co i jak, proszę bardzo:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, pierwszy lekki objaw zapowietrzenia, to potrzeby pompowania klamki. Znaczny brak oleju, powoduje że klamka chodzi luźno.

Autor napisał że z klockiem jest dobrze, więc nie mogła to być kwestia braku oleju.

Co do ustawienia klamki. W MTB także należy pochylać klamkę. Zajrzyj sobie do pliku Dealer's Manual, chociażby dla klamki poniżej.

https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deore-m6000/BL-M6000.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie.

Jak odpowiednio ustawisz rower MTB na stojaku i klamka jest ustawiona tak jak trzeba to nie ma konieczności robienia tych cudów z jej obracaniem na 'specific angles', a ta typu 'szosowego' przez inaczej ustawiony tłok tego wymaga. I to właśnie przrabiałem ze swoimi pierwszymi hydraulicznymi klamkomanetkami typu szosowego czyli GRXami. Najpierw na pałę robiąc jak z dziesiątkami przerobionych MTB, cały czas coś nie tak bo miekkie nawet pompując wielokrotnie, a potem zerkając na ten filmik i sobie uzmysłowiając, że tu procedura jest inna i musi być zastosowana przynajmniej przy pierwszym napełnianiu pustego kładu.

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam że już robiłem różne fikołki... rower na uchwycie bujany pod każdym kątem za każdym razem co wkręcę lejek to idą bąble.... klamka robi się mega twarda ale na blokadzie klocków. Zakładam klocki koło ... no i nie działa jak powinna idzie za daleko... no szlak mnie trafi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.09.2024 o 19:23, Krypto.Szosowiec napisał:

Gdyby były zapowietrzone, to klamka by twardniała, a objawy by występowały też przy wsadzonym klocku. Nie zauważyłem także, że odpowietrzanie hamulców szosowych różniło się od MTB. Procedura jest dokładnie taka sama.

Na starym hamulcu było dobrze? Co wymieniłeś dokładnie?

 

W przypadku siemano mtb pcham płyn z zacisku do klamki. Jedna strzykawka prawie zawsze wystarcza.  Robiłem to tysiące razy więc uznaję że jest to powtarzalnie skuteczne. 

Metoda nie zadziałała 2 razy w przypadku czterotłoków slx. Pamiętam że 2 bo sytuacja była wybitnie nietypowa. 

W przypadku szosowych to średnio dziala. 

Wielokrotnie po przepchnięciu płynu z zacisku do klamki pompowałem płyn w drugą stronę i okazywało się że w układzie było powietrze.

W przypadku 105tek 1szej generacji szosowej czasami przepycham strzykawką płyn z klamki do zacisku przy zacisku powyżej klamki. Bo okazuje się że z jakiegoś powodu w ich przypadku jest to konieczne. Niby konstrukcja raczej jest identyczna lub prawie (nigdy nie robiłem sekcji zaciskom i klamkom) a jednak pewne rzeczy są powtarzalne. 

W przypadku tych 105tek zabawne jest to że w niektórych rowerach obie klamki mają bardzo krótki skok a w innych obie mają tak samo długi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...