WojtasTaba Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września (edytowane) Cześć, jak w temacie - jaką maksymalnie średnicę i adapter zacisku przyjmie rama Medidy BIG.NINE III/IV TFS? A jeśli nie wiadomo to przynajmniej czy przyjmie o rozmiar większą tarczę - 180 cm? Edytowane 12 Września przez WojtasTaba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 12 Września Mod Team Udostępnij Napisano 12 Września Ramie nie potrzebna jest większa tarcza, a co najwyżej lepsza, i takie klocki do kompletu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojtasTaba Napisano 16 Września Autor Udostępnij Napisano 16 Września (edytowane) Może w ten sposób. Chcę wpakować Magurę (moja fanaberia z młodych lat). Jak wiadomo Magurę trzeba lubić. Statystycznie siła hamowania zasadniczo jest niższa niż w konkurencyjnych heblach, nawet Shimano. Czasem można na to ponarzekać. Można poprawić maks. siłę hamowania nie zmieniając charakterystyki hamulca poprzez większą tarczę. Nie mam wymiarów geomterii klocka, ale licząc na szybko, przechodząc z tarczy 180 na 203 zyskujemy prawie 12% maks. "siły" hamowania. Między 160, a 180 jest ponad 13% różnicy. W magurach trzeba paczeć na takie rzeczy, no chyba że zakłamy MT7, czy coś. Edytowane 16 Września przez WojtasTaba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahaja Napisano 16 Września Udostępnij Napisano 16 Września To nie ma 'za zbytnio' znaczenia, bo przy tarczy 160mm z tyłu i tak łatwo zblokujesz koło - czyli nie hamujesz, wpadasz w poślizg i zdzierasz gumę. Chyba, że na tym Tobie zależy ... Tarcza 180/203 ma sens z przodu (bo przód głównie hamuje) a to już kwestia widelca - czy na tyle przewiduje producent. Jak wideł średni to 180 pewnie wytrzyma. Klocki półmetaliki to minimum przyzwoitości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 17 Września Udostępnij Napisano 17 Września Jest poza siłą jeszcze aspekt pojemności cieplnej - jak mamy jakieś alpejskie zjazdy, przyczepkę, sakwy, czy nadwagę to większa tarcza więcej zniesie termicznie. Co do instalacji - są dwie sprawy - co producent sprawdził wytrzymałościowo i co wejdzie. W pierwszej kwestii - jak nie ma w specyfikacji, to nikt ci nie powie na pewno (bo nie robił badań wytrzymałościowych). W drugiej - sam masz ten rower - widzisz ile jest miejsca - czy można przesunąć zacisk o ten 1cm? Czy tarcza o 1cm (na promieniu) większa wejdzie. Dla mnie 160 to nie jest dużo - tak do gravela, do ścierkowego MTB to raczej 180, a 200 to do grawitacji albo ciężkich przypadków (na ciężkie i szybkie to jeszcze 220 zostaje i są zawodnicy z 220 z tyłu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojtasTaba Napisano 17 Września Autor Udostępnij Napisano 17 Września 23 godziny temu, ahaja napisał: To nie ma 'za zbytnio' znaczenia, bo przy tarczy 160mm z tyłu i tak łatwo zblokujesz koło - czyli nie hamujesz, wpadasz w poślizg i zdzierasz gumę. Chyba, że na tym Tobie zależy ... Tarcza 180/203 ma sens z przodu (bo przód głównie hamuje) a to już kwestia widelca - czy na tyle przewiduje producent. Jak wideł średni to 180 pewnie wytrzyma. Klocki półmetaliki to minimum przyzwoitości. Taa, klocki żywiczne Magury nie są złe, ale zupełnie nie dla mnie. Lubie 7/8.R i takie też tutaj trafią. Lubię przenosić dużo ciężaru na tył podczas dynamicznego hamowania, więc wolałbym mieć trochę większy zapas na tyle i ewentualnie później rozciągnąć charakterystykę jednocześnie zwiększając maks siłę hamowania, jeśli ocenię, że praca klamki będzie za krótka dotaczając sobie tłoczek pompki w klamce o mniejszej średnicy. Cytat Jest poza siłą jeszcze aspekt pojemności cieplnej - jak mamy jakieś alpejskie zjazdy, przyczepkę, sakwy, czy nadwagę to większa tarcza więcej zniesie termicznie. Zgadza się 👍 ale akurat w tym konkretnym rowerze to mnie raczej nie dotyczy. Tutaj kieruję się innymi powodami. Cytat Co do instalacji - są dwie sprawy - co producent sprawdził wytrzymałościowo i co wejdzie. Szczerze mówiąc właśnie nie mam pojęcia jak wyglądają obecne doświadczenia i praktyki. Czy faktycznie wpakowuje się co wejdzie, bo i tak zerwanie mocowania zdarza się raz na milion, czy też jest to poważny problem, którego trzeba pilnować. Cytat sam masz ten rower - widzisz ile jest miejsca - czy można przesunąć zacisk o ten 1cm Obecnie nie mam jak go pomacać, bo jestem na wyjeździe i dopiero w następny weekend będę mógł wrócić na warsztat i pomierzyć. A chętnie już teraz bym zamówił fanty. Cytat Dla mnie 160 to nie jest dużo - tak do gravela, do ścierkowego MTB to raczej 180, a 200 to do grawitacji albo ciężkich przypadków (na ciężkie i szybkie to jeszcze 220 zostaje i są zawodnicy z 220 z tyłu). Ja mając 180, może nawet 200 z tyłu będę usadysfakcjonowany, ale 160 do mojego stylu jazdy i planowanych modyfikacji układu hamulcowego to troszkę za mało. Chyba po prostu zamówię różne adaptery i różne tarcze i co wejdzie to założę, a co nie to odeślę i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojtasTaba Napisano 18 Września Autor Udostępnij Napisano 18 Września Nie mogę edytować, a w zwiazku z takim rozwojem rozmowy chciałem napisać jeszcze dwie rzeczy, co ostatecznie wypadło mi z głowy. Mam niestety krótkie dłonie i palce, czyli krótszy zakres dźwigni, oraz chcę klamki na jeden palec, więc krótka sama dźwignia i mniejsza siła przyłożenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.