Skocz do zawartości

[tarcze hamulcowe] maks średnica dla ramy Big.nine


Rekomendowane odpowiedzi

Może w ten sposób. Chcę wpakować Magurę (moja fanaberia z młodych lat). Jak wiadomo Magurę trzeba lubić. Statystycznie siła hamowania zasadniczo jest niższa niż w konkurencyjnych heblach, nawet Shimano. Czasem można na to ponarzekać. Można poprawić maks. siłę hamowania nie zmieniając charakterystyki hamulca poprzez większą tarczę. Nie mam wymiarów geomterii klocka, ale licząc na szybko, przechodząc z tarczy 180 na 203 zyskujemy prawie 12% maks. "siły" hamowania. Między 160, a 180 jest ponad 13% różnicy. W magurach trzeba paczeć na takie rzeczy, no chyba że zakłamy MT7, czy coś.

Edytowane przez WojtasTaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ma 'za zbytnio' znaczenia, bo przy tarczy 160mm z tyłu i tak łatwo zblokujesz koło - czyli nie hamujesz, wpadasz w poślizg i zdzierasz gumę. Chyba, że na tym Tobie zależy ...

Tarcza 180/203 ma sens z przodu (bo przód głównie hamuje) a to już kwestia widelca - czy na tyle przewiduje  producent.

Jak wideł średni to 180 pewnie wytrzyma. 

Klocki półmetaliki to minimum przyzwoitości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest poza siłą jeszcze aspekt pojemności cieplnej - jak mamy jakieś alpejskie zjazdy, przyczepkę, sakwy, czy nadwagę to większa tarcza więcej zniesie termicznie. Co do instalacji - są dwie sprawy - co producent sprawdził wytrzymałościowo i co wejdzie. W pierwszej kwestii - jak nie ma w specyfikacji, to nikt ci nie powie na pewno (bo nie robił badań wytrzymałościowych). W drugiej - sam masz ten rower - widzisz ile jest miejsca - czy można przesunąć zacisk o ten 1cm? Czy tarcza o 1cm (na promieniu) większa wejdzie. Dla mnie 160 to nie jest dużo - tak do gravela, do ścierkowego MTB to raczej 180, a 200 to do grawitacji albo ciężkich przypadków (na ciężkie i szybkie to jeszcze 220 zostaje i są zawodnicy z 220 z tyłu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, ahaja napisał:

To nie ma 'za zbytnio' znaczenia, bo przy tarczy 160mm z tyłu i tak łatwo zblokujesz koło - czyli nie hamujesz, wpadasz w poślizg i zdzierasz gumę. Chyba, że na tym Tobie zależy ...

Tarcza 180/203 ma sens z przodu (bo przód głównie hamuje) a to już kwestia widelca - czy na tyle przewiduje  producent.

Jak wideł średni to 180 pewnie wytrzyma. 

Klocki półmetaliki to minimum przyzwoitości.

Taa, klocki żywiczne Magury nie są złe, ale zupełnie nie dla mnie. Lubie 7/8.R i takie też tutaj trafią.

Lubię przenosić dużo ciężaru na tył podczas dynamicznego hamowania, więc wolałbym mieć trochę większy zapas na tyle i ewentualnie później rozciągnąć charakterystykę jednocześnie zwiększając maks siłę hamowania, jeśli ocenię, że praca klamki będzie za krótka dotaczając sobie tłoczek pompki w klamce o mniejszej średnicy. 

Cytat

Jest poza siłą jeszcze aspekt pojemności cieplnej - jak mamy jakieś alpejskie zjazdy, przyczepkę, sakwy, czy nadwagę to większa tarcza więcej zniesie termicznie. 

Zgadza się 👍 ale akurat w tym konkretnym rowerze to mnie raczej nie dotyczy. Tutaj kieruję się innymi powodami.

Cytat

Co do instalacji - są dwie sprawy - co producent sprawdził wytrzymałościowo i co wejdzie.

Szczerze mówiąc właśnie nie mam pojęcia jak wyglądają obecne doświadczenia i praktyki. Czy faktycznie wpakowuje się co wejdzie, bo i tak zerwanie mocowania zdarza się raz na milion, czy też jest to poważny problem, którego trzeba pilnować.

Cytat

 sam masz ten rower - widzisz ile jest miejsca - czy można przesunąć zacisk o ten 1cm

Obecnie nie mam jak go pomacać, bo jestem na wyjeździe i dopiero w następny weekend będę mógł wrócić na warsztat i pomierzyć. A chętnie już teraz bym zamówił fanty.

Cytat

Dla mnie 160 to nie jest dużo - tak do gravela, do ścierkowego MTB to raczej 180, a 200 to do grawitacji albo ciężkich przypadków (na ciężkie i szybkie to jeszcze 220 zostaje i są zawodnicy z 220 z tyłu).

Ja mając 180, może nawet 200 z tyłu będę usadysfakcjonowany, ale 160 do mojego stylu jazdy i planowanych modyfikacji układu hamulcowego to troszkę za mało.

 

Chyba po prostu zamówię różne adaptery i różne tarcze i co wejdzie to założę, a co nie to odeślę i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę edytować, a w zwiazku z takim rozwojem rozmowy chciałem napisać jeszcze dwie rzeczy, co ostatecznie wypadło mi z głowy.

Mam niestety krótkie dłonie i palce, czyli krótszy zakres dźwigni, oraz chcę klamki na jeden palec, więc krótka sama dźwignia i mniejsza siła przyłożenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...