tp3 Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września Końcówka pancerza hamulca/przerzutki CLARK'S PRE LUBE aluminium uszczelniana 10szt. Salon Rowerowy Formicki-Bike Stosował ktoś uniwersalne końcówki do pancerza Clarks Pre Lube? Aluminiowe, uszczelnione, pasują do linek od hamulców i przerzutek. Nie są drogie. Jak to się sprawdza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września Zbędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tp3 Napisano 12 Września Autor Udostępnij Napisano 12 Września W jakim sensie zbędne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września Nierdzewna, szlifowana linka za 7 zł + normalny pancerz Shimano działają wystarczająco dobrze, że takie rzeczy są zbędne. Dodatkowo, z tego co kojarzę, to pancerz przerzutki Shimano SP-41 jest smarowany wewnątrz fabrycznie. Inna sprawa, że ile tego smaru będzie w takiej końcówce? Jak to ma się niby rozprowadzić po lince? Ja czasami używałem Shimano Cable Grease, natomiast nie jest to jakiś "must have". Lepiej raz na rok czy dwa lata sobie wymienić po prostu nawet same linki, niż bawić się w takie rzeczy. Dotyczy to zwłaszcza rowerów szosowych, gdzie ludzie jeżdżą po X lat, a potem płacz że linka się postrzępiła i wpadła w mechanizm klamkomanetki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tp3 Napisano 12 Września Autor Udostępnij Napisano 12 Września Tak smarowanie jest zbędne. Szukam końcówek pancerza które mają uszczelnienie i są metalowe. Te takie są. Do tego są 2 w 1. Pytam bo z takimi styczności nie miałem i nie wiem czy są problematyczne. Ps. i takich które nie kosztują 10 zł za sztukę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września To kup sobie takie z plastikowym "dziubkiem". Czyli z końcówki wystaje plastikowa rurka. Co do ceny, to obawiam się że będziesz musiał tyle zapłacić, bo tam gdzie nie ma wielkiego popytu, tam cena jest nieracjonalnie wysoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września A po co Ci końcówki uniwersalne? Będziesz przekładał je miedzy pancerzami? Pancerz przerzutki ma 4mm średnicy a hamulca 5mm. Kup po kilka sztuk na każdy rodzaj pancerza. Jak koniecznie chcesz uszczelniać to do przerzutki możesz kupić te uszczelnione z noskiem. Jak się uzbiera sporo syfu w pancerzu to po latach może to przymulić pracę przerzutki. Tam jest słaba sprężyna. Choć ja jak pisano wyżej preferuję wymianę pancerza co jakiś czas. A jak przy wymianie okaże się, że linka już swoje przeszła to i linki przy okazji. Przy hamulcach uszczelnianie nie jest tak ważne, bo sprężyny są dużo mocniejsze i zwykle odbijają bez problemu. A pancerz i tak warto wymienić co jakiś czas. P.S. Niektórzy do uszczelnienia pancerza przerzutki stosują kawałek termokurczki założonej na koniec pancerza. Ja nie testowałem (nie odczuwam takiej potrzeby) ale jak nie będzie zdawało egzaminu to jedno cięcie nożem i ją usuniesz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tp3 Napisano 12 Września Autor Udostępnij Napisano 12 Września (edytowane) 2 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał: To kup sobie takie z plastikowym "dziubkiem". Czyli z końcówki wystaje plastikowa rurka. A nie lepsze takie z uszczelką? Cytat A po co Ci końcówki uniwersalne? Będziesz przekładał je miedzy pancerzami? Nie, ale mają kilka rowerów najlepiej było by mieć trzy rodzaje takich końcówek, 4 mm, 4,5 mm i 5 mm i zawsze jak jakieś trzeba to brak na stanie. Cytat Pancerz przerzutki ma 4mm średnicy a hamulca 5mm. Są pośrednie opcje dla przewodów z dodatkowym oplotem czy teflonem. Końcówki też jest znacznie więcej średnic niż wcześniej wymieniłem. Wiem bo zmieniałem całość już w kilku rowerach. Edytowane 12 Września przez tp3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września A kto Ci tam wie... Doświadczenie zawodowe nauczyło mnie jednej rzeczy: pokazujesz rozwiązanie, a jaki w ogóle masz problem który chcesz rozwiązać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tp3 Napisano 12 Września Autor Udostępnij Napisano 12 Września Generalnie nie mam, żadnego problemu, tyko dopytuje z ciekawości, bo będę robił full serwis w rowerze żony a w sklepie w którym robię zakupy maja końcówek chyba kilkaset rodzajów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września To kup normalne końcówki, najlepiej metalowe. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września Jak serwisujesz kilka rowerów to sugerowałbym po prostu zunifikować średnice pancerzy na wszystkich, np. hamulcowe 5mm i przerzutowe 4mm (bo to chyba najpopularniejszy standard). Ja obecnie używam prawie wyłącznie Shimano. Bardzo zacne pancerze i linki. Choc na Jagwire też nie narzekałem. Jak zdarza mi się kupić cos innej firmy, to sprawdzam czy ma te 4 lub 5mm DIA. Jak preferujesz grubsze pancerze np. 6mm to OK, tylko załóż taki na wszystkich rowerach. I w garażu dwa słoiczki końcówek: Wolisz uszczelniane? To np: Zaletą takiego rozwiązania jest to, ze jak nawet zabraknie w słoiku końcówek, to zawsze możesz zdjąć starą z demontowanego pancerza i użyć ponownie. Bo pancerze maja tę samą średnicę. A jak masz misz-masz w średnicach, to to prędzej czy później trafi Ci się pancerz na który nawet te "uniwersalne" nie będą pasowały. Zresztą IMHO jak coś jest bardzo uniwersalne, to znaczy że nigdy nie jest tak dobre jak to dedykowane. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.