lemosvico Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września Cześć, Szukam roweru, który sprawdzi się zarówno w codziennej jeździe do pracy, jak i podczas luźnych wypadów do lasu (bez ekstremalnych tras). Nigdy wcześniej nie miałem gravela, ale coraz bardziej skłaniam się w jego stronę. Ostatnio jeździłem na hardtailu z napędem 1x12, który bardzo przypadł mi do gustu. Im więcej przeglądam oferty, tym bardziej rosną moje oczekiwania, co niestety przekracza mój budżet. Hardtaile zawsze mi się podobały, ale gravele kuszą mnie tym, że to dla mnie nowość. Gravel wydaje się też bardziej uniwersalny, zwłaszcza zimą, gdy będę mógł korzystać z trenażera. Zastanawiam się nad Canyonem, bo jego specyfikacja w stosunku do ceny wygląda świetnie: https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-trailowe/grand-canyon/grand-canyon/grand-canyon-8/3273.html ROSE Backroad GRX RX600 też wygląda świetnie, ale niestety wykracza poza mój budżet. Czy możecie polecić jakiś model z najlepszym stosunkiem jakości do ceny, który zmieści się w moim przedziale cenowym? Dzięki za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEFTONES Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września Ciężki kloc z tego Canyona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 12 Września Mod Team Udostępnij Napisano 12 Września Nie boisz się tej masy Canyon'a ? Dla porównania : w tej chwili mam karbonowy rower na podobnym osprzęcie, ale bez droppera i na węższych oponach, który waży 2 kg mniej, i czasami wydaje mi się ciężki... Obecnie negocjuję rowery w przedziale 7- 8 k, ważące 10.8 i 10.3 kg (bez myk-myka, jeden na lżejszych kołach, drugi na oponach 2.35"). Zaskakująco lekki jest np. BMC TwoStroke - za 2.2 k euro tylko 9.7 kg (normalnie bym brał, ale nie podoba mi się rama z kanciastymi profilami rur). Jeżeli jest możliwość, to warto zwiększyć budżet, bo późniejsza zabawa w odchudzanie tania nie będzie U mnie wymiana kół i amora na lżejsze dałaby zysk ok. 1 kg w cenie 1 k euro, co jest raczej nieopłacalne, bo dokładając mam rower na lżejszej i (z racji budowy tylnego trójkąta) lepiej pracującej ramie poniżej 7 k zł... Na temat graweli się nie wypowiadam, bo osobiście nie uznaję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września Godzinę temu, lemosvico napisał: ale coraz bardziej skłaniam się w jego stronę Ty się skłaniasz, czy moda i marketing cię skłania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września Wszystko zależy od tras....u mnie w płaskopolsce xc/mtb stoi w piwnicy i się kurzy bo większość tras, które kiedyś robiłem na nim teraz robię na gravelu. W tym budżecie kupisz albo gravela giant revolt na grx 2x10 albo mtb nawet na karbonowej ramie- przynajmniej po tyle chodziły karbonowe Sensy mtb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września @nossy Tzn. że nie odkryłeś tras w płaskopolsce które są typowo pod mtb, albo masz wysoką tolerancję na ból nadgarstków 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolarzjedrek Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września (edytowane) jak dobrze poszukasz Giant Revol 0 GRX 2x12 powinien się trafić. Chyba że nie zależy ci na nowym to wisi na OLX taki giant. Zaoszczędzona kase przeznaczysz na modyfikację Edytowane 12 Września przez kolarzjedrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 12 Września Mod Team Udostępnij Napisano 12 Września Nie jestem, i nigdy nie będę hardkorem, ale jak mam trochę za wysokie ciśnienie w oponach, to czasami i na MTB mnie wytelepie, więc gravela sobie kompletnie nie wyobrażam - jak dla mnie, to nadaje się on na DDR i równiejsze szutry, a jak ktoś lubi nim po dziurach, to jego problem, i nie zamierzam się łączyć w bólu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września Ludzie starają się udowodnić ze gravel jest rowerem uniwersalnym - w moim odczuciu nie jest, zwyczajnie jest niekomfortowy na dziurach. Ale ludzie widać lubią cierpieć dla lansu i hajpu, wiec kto im zabroni? Dla mnie uniwersalny rower to rower MTB. A że nie jest tak szybki jak gravel - who cares? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września (edytowane) hehe... no tak... mamy MTB... kiera z 700mm, opony z 2,3....wagi z 12kg jak nie jest to jakis lepszy rower i jestesmy w stanie zapierdzielaac tym z 25kmph... i to zestawiamy z gravelem o kierownicy 440mm, kolami z opnami 40C.... gdzie bez problemu toczy sie to z 28kmph... i w takiej warszawie jak ktoś nie jezdzi tym MTB do kampinosu czy gdzies w inne krzki...to taki MTB jest jak znalazł na miasto... dodatkowo z dogodności trzeba serwisować amortyzator... a moze i damper... nic tylko jezdzic po miescie :>> Jak jeździsz po dziurach i cię telepie, to sobie jezdzij, ale nie ma czegoś takiego jak uniwersalny rower jeden dla wszystkich... Jest najlepszy wybór dla danej osoby która sobie rozkmini swoje przypadki użycia, trasy ... i wyjdzie czy jezdzi jej sie lepiej. NO chyba że ten MTB na miasto/asfalty/ddry/twarde drogi kastrujemy do slicka 40C...kierownice ucinamy na 600mm, dodajemy podkladek, mostek na plus żeny troche podnieśc nos ... i siedzimy prawie jak na crossie a może nawet na gravelu ..najlepiej żeby jeszcze widelec był blokowany. Edytowane 12 Września przez player123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września (edytowane) i te 3km/h robią mega różnicę powiadasz w jeździe po mieście że warto poświęcać komfort jazdy? Niestety nie dorobiliśmy się jeszcze takich DDRów po których jazda byłaby komfortowa na rowerze szosowym czy tez gravelowym i jeszcze długo się nie doczekamy, wiec może taki rower MTB nawet do miasta nie jest taki zły? Czasem jak jadę po Warszawie to czuje się jak na trasie XC Tych serwisów amortyzatora też bym nie demonizował, nie robi się tego co chwila. Zresztą sztywne widelce mocniej obrywają na warszawskich ścieżkach rowerowych niż amortyzatory Edytowane 12 Września przez michalr75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września (edytowane) JAko posiadacz Szosy, Gravela, Crossa i MTB (nawet mam 2 Fulla i HT) - wsystkie rowery sa wspolczesne, zgodne z aktualnymi trendami - zdecydowanie MTB jest dla mnie najmniej uniwersalnym sprzętem. Z duzo pary w gwizdek idzie w tym rowerze...a w miescie jazda takim rowerem to smieszność. I oczywiscie ze 3kmph robia różnice... zawsze robią roznice sprzety ktore toczą sie łatwiej.... Edytowane 12 Września przez player123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września (edytowane) No tak, zapomniałem że na grupie są same osoby które mają po kilka rowerów w stajni i to takie osoby powinny stanowić wzorzec zachowań w kwestiach kupowania rowerów do miasta czy w teren A co jak ktoś chce bądź może mieć tylko jeden rower i potrzebuje go zarówno do miasta jak i na single w górach? Zakładam że takie osoby właśnie mają dylematy typu MTB czy gravel. Bo jakby mogły/chciały mieć kilka rowerów to by kupiły oba. Edytowane 12 Września przez michalr75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września Tzn. że odkryłem, jeździłem, startowałem....ale od czasu kiedy w garażu mam szosę, gravela i mtb to serio dla mtb widze najmniej zastosowań w swojej okolicy. No bo ile można trzepać single na Morasku, Lusowie i wszystkie podobne w okolicy. W większości zwykłe szutry, leśne dukty....nawet ww single robię na gravelu, który uwaga nawet gravelem nie jest tylko szosą road+ z oponami 35c. 10 lat na mtb/xc i wystarczy. Jak mtb to trasy w Sowich i jest fun, w płaskopolsce nuda, parę szlaczków, a tak płaskie dukty. Oczywiście mam przestawiony bezpiecznik...na szosie uwielbiam bruki😀. I oczywiście nie podzielam argumentu o marketingu i tego, że ktoś mi marketingową papkę do głowy włożył...jeżdżę bo lubię i cieszę, że po sezonie na szosie na okres jesień/zima mogę wjechać sobie taką szutrówką do lasu i się trochę upie....ć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września Nie wzorzec, tylko nie ma co pitolic, że jest jakis uniwersaly rower najlepszy dla każdego, bo takiego nie ma... . JAzda MTB po miesice jest bez sensu... jak chcesz mnie przekonać... to nie wiem czym? Komfortem, naprawde ? przydupiasz w krawężniki czy co sie dzieje ze jest potrzebyny ? Możę pożycz od kogos jakiegos gravela na sensownej konfigurajci, z fajnymi oponami ... naadmuchanymi z sensem ... I sie przekonasz... ze brniesz w slepa uliczkę.... 3 minuty temu, michalr75 napisał: No tak, zapomniałem że na grupie są same osoby które mają po kilka rowerów w stajni i to takie osoby powinny stanowić wzorzec zachowań w kwestiach kupowania rowerów do miasta czy w teren A co jak ktoś chce bądź może mieć tylko jeden rower i potrzebuje go zarówno do miasta jak i na single w górach? Zakładam że takie osoby właśnie mają dylematy typu MTB czy gravel. Bo jakby mogły/chciały mieć kilka rowerów to by kupiły oba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września 2 minuty temu, michalr75 napisał: No tak, zapomniałem że na grupie są same osoby które mają po kilka rowerów w stajni i to takie osoby powinny stanowić wzorzec zachowań w kwestiach kupowania rowerów do miasta czy w teren A co jak ktoś chce bądź może mieć tylko jeden rower i potrzebuje go zarówno do miasta jak i na single w górach? ...to wtedy może uwzględnić opinie tych osób bo te osoby przynajmniej mają jakieś realne porównanie. Równie może mieć te opinie w du...e i kupić sobie co tylko dusza zapragnie. I żeby nie było...do miasta nie kupiłbym sobie gravela, prędzej fitnessa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września @player123 A myślisz że dlaczego jest tak dużo wątków o szosowcach jeżdżących po jezdniach gdy obok biegnie DDR? Właśnie dlatego że pogięli by sobie kółka przydupiając w krawężniki bądź wpadając w różne inne dziury. Poza tym kto zabroni jeździć szosą z szerszym kapciem po singlach, jak ktoś lubi takie atrakcje? @nossy Dlatego sobie tu dyskutujemy a zawsze autor wątku może sobie z tego wyciągnąć jakieś wnioski dla siebie. Byle by się w tych dyskusjach zbytnio nie napinać bo prawda zwykle leży gdzieś pośrodku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września Wsystko zależy od przypadków użycia... jak ktos lubi wpasc do lasu.. i ma tam np taki piach jak teraz w KAampinosie...to gravelem tam nie przejedzie, no chyba ze moze wsadzic tama opony 2.3x29...ale jesli nie jezdzi w jakis hardkorach, to napraawe nie ma sie co szarpać z MTB, bo są lepsze wybory. Nawet Cross uważam za rower bardziej uniwersalny niż MTB.... Moj MTB jezdzi tylko albo w Krzaki/Gruz albo w wyrypy po piachu.... wssytkie inne jazdy, po każdej innej nawieżni ...pokonuje innym rowerem niz MTB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września I to jest dobre podsumowanie - zawsze na początek trzeba się zastanowić do czego ten rower ma być używany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września Teraz, michalr75 napisał: @player123 A myślisz że dlaczego jest tak dużo wątków o szosowcach jeżdżących po jezdniach gdy obok biegnie DDR? Właśnie dlatego że pogięli by sobie kółka przydupiając w krawężniki bądź wpadając w różne inne dziury. Poza tym kto zabroni jeździć szosą z szerszym kapciem po singlach, jak ktoś lubi takie atrakcje? wez sie nie ośmieszaj tymi teoriami o DDRach... podstawowy powód to taki, ze jak ktos coś jezdzi na szosie... to zwyczajnie DDR nie jest bezpieczny przy takich predkościach, nie chodzi o żadne dziury, krawęzniki ....a o różnice predkości do ludzi na innych rowerach, jest to zwyczajnie niebezpieczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września (edytowane) Dobra, widzę że napinka rośnie i robi się średnio miła ta dyskusja. Tytułem zakończenia - jak jadę 25-30 na MTB po DDRze to też powinienem jechać jezdnią bo większość pozostałych uczestników ruchu jedzie o połowę wolniej i moja jazda jest wtedy niebezpieczna dla innych. Kraina absurdu. Edytowane 12 Września przez michalr75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 12 Września Mod Team Udostępnij Napisano 12 Września Ile graweli widziałem np. w MPK ? No dobra, ze 3 -4, z czego 2 się zakopały na lekkim piaszczystym podjeździe... Prawda jest taka, że większość grawelarzy i tak w większości jeździ po DDR, lub co najwyżej po równych szutrach i pożarówkach Ja akurat preferuję teren, i nawet jeśli muszę czasem dojechać kilkanaście w większości nudnych km (jak jest równoległy szuter, to jadę nim - i tu też grawela nie widziałem, bo obok jest DDR, a ludzie są wygodni), to wcale mnie hordy nie wyprzedzają - wręcz odwrotnie (wystarczy z 5 km ze średnią ok. 29 -30 km/h, żeby i te "szybkie inaczej" grawele zostały). O ile pamiętam, to nikt tu nie pisał o MTB jako jedynie słusznym, a kto na czym jeździ - jego sprawa. @michalr75 Tak a propos "who cares ?", to przypomniała mi się reklama z radia w GTA lV : You ride on the scooter because you're fat, or you're fat because you ride on the scooter ? Who cares... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lemosvico Napisano 12 Września Autor Udostępnij Napisano 12 Września 10 godzin temu, TheJW napisał: Ty się skłaniasz, czy moda i marketing cię skłania? Niee, bardziej moja ciekawość i chciałbym coś szybszego niż mtb. 10 godzin temu, KrissDeValnor napisał: Nie boisz się tej masy Canyon'a ? Aż tak waga ma znaczenie? 2kg mocno spowalnia? 4 godziny temu, kolarzjedrek napisał: jak dobrze poszukasz Giant Revol 0 GRX 2x12 powinien się trafić. Chyba że nie zależy ci na nowym to wisi na OLX taki giant. Zaoszczędzona kase przeznaczysz na modyfikację Mam mieszane uczucia co do 2x12, miałem okazje jeździć na 1x12 znacznie poprawia to komfort. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września (edytowane) 3 godziny temu, michalr75 napisał: ... i moja jazda jest wtedy niebezpieczna dla innych. ...tak jest. Edytowane 12 Września przez Jendrass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 12 Września Mod Team Udostępnij Napisano 12 Września To zależy kto, gdzie i jak jeździ - być może podczas niespiesznego turlania typowy Janusz nawet nie odnotuje różnicy, która jednak będzie zauważalna przy dynamicznej jeździe, na podjazdach, czy choćby przy wnoszeniu po schodach, bo jak wiadomo : masa zabija osiągi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.