Skocz do zawartości

[3500] Pierwszy rower, Gravel, Esker 2.0, Esker 4.0, Triban 120


Rekomendowane odpowiedzi

Hej! 

Tak jak w temacie, szukam swojego pierwszego roweru, Gravela,  mam 30 lat, 90kg, 183 cm, chcę trochę zrzucić i wciągnąć się w świat rowerowy. Zawsze lubiłem jeździć rowerem i jak tylko mam możliwość to od kogoś pożyczam i kręcę. Staram się unikać dróg/szosy, nie ufam kierowcom ;) Najczęściej ścieżki rowerowe, szutry, bruk, jakieś ścieżki dookoła zbiorników i takie różne trasy mieszane, asfalt pewnie się pojawi, ale z dużym dystansem do dróg raczej.

Dużo oglądam youtube'a od kilku dni, co wybrać co kupić, na co zwrócić uwagę, oglądam szajbajka, zielonegof16, prawiePRO itp.

Z modeli, które są w moim budżecie znalazłem:

Kross esker 4.0 https://www.greenbike.pl/rower-gravel-kross-esker-40-2023-microshif-cr-mo-gratis-pedaly-p-8202.html?utm_source=ceneo&utm_medium=referral&ceneo_cid=25e71c1b-65e2-f54b-177d-2062b9936f6e
Kross esker 2.0 https://www.greenbike.pl/rower-gravel-kross-esker-20-1x-2023-gratis-licznik-i-pedaly-p-8226.html?utm_source=ceneo&utm_medium=referral&ceneo_cid=ed554416-347f-4cfd-b93f-9881ab4f9ec3
Triban Gravel 120 https://www.decathlon.pl/p/rower-gravel-triban-gravel-120/_/R-p-312397?mc=8575940&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=pl_t-perf_ct-pmax_ts-bra_f-cv_o-roas_xx-marki-pasji&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw_4S3BhAAEiwA_64YhliRxwchMJr_IbpwZxmFB2gAK2Vj7zjJPPnI26G5KYDA35fL-IuPvRoCLPAQAvD_BwE

 

Jakby ktoś miał jakieś propozycje to będę niezmiernie wdzięczny za podsyłanie, rozważam wszystko :) 

Na forum widziałem tutaj jeszcze Attabo Grado 2.0 ale raczej ludzie odradzali, były też odpowiedzi aby wziąć używanego aspre, ale chciałbym rower nowy, nie znam się na tym na tyle aby zweryfikować czy ktoś mi nie sprzedaje "bubla".

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wymieniasz najmniej najgorszym byłby esker 2.0. 

4.0 ma stalową ramę a w tej cenie oznacza ona wyłącznie większą masę a o tribanie w ogóle szkoda dyskutować. 

Dwie stówy powyżej budżetu masz aktualnego eskera na nowej ramie i z klamkami bez "wąsa" https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kross-esker-2-0-gen-2-pd42030/

Alternatywnie jeśli chciałbyś napęd 2x to https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-felt-broam-60-pd38835/

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Z tego co wymieniasz najmniej najgorszym byłby esker 2.0. 

4.0 ma stalową ramę a w tej cenie oznacza ona wyłącznie większą masę a o tribanie w ogóle szkoda dyskutować. 

Właśnie widziałem w innym wątku, że ktoś odradzał tego Eskera 4.0 ze wzglęgu na stalową ramę 😕 

 

Cytat

Dwie stówy powyżej budżetu masz aktualnego eskera na nowej ramie i z klamkami bez "wąsa" https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kross-esker-2-0-gen-2-pd42030/

Co to są klamki bez wąsa, i czy dla takiego laika jak ja będzie to zauważalne?

 

Cytat

Alternatywnie jeśli chciałbyś napęd 2x to https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-felt-broam-60-pd38835/

Ah własnie, zapomniałem napisać, że o ile to możliwe to wolałbym mieć napęd 2x, oglądałem chyba kilka godzin materiałów o 1x vs 2x, i w sumie wniosków nikt nie wysunął żadnych piorunujących... 2x to więcej klikania, więcej możliwości zmiany oporów, ale więcej serwisu, 1x to mniej klikania, mniej serwisu, gorzej z podjazdami (zjadow nie biorę pod uwagę, bo nie mam zamiaru osiągać zawrotnych prędkości ;) )

A ta firma Felt jest dobrą, sprawdzoną marką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Stal  ma też zalety, jedna z nich jest to że jest jazda na takim rowerze mniej męczy, pochłania drgania, sprawdza się na wszelkich dłuższych wyjazdach, lub  na bezdrożach.

2. wąs, to linka przerzutki idzie poza owijką, to efekt estetyczny, technicznie linka umieszczona pod owijka nie przynosi zysku. 

3. 2x w gravelu to przeżytek. 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zamiast tego Eskera 2.0 rozważał https://sportano.pl/p/430850/rower-gravelowy-attabo-grado-2-0-szary , co prawda nie ma sztywnych osi ale za to lepszy napęd bez tego wąsa i 1000 taniej. No i koła na shimanowskich piastach a nie chińskie Giuli. Z minusów jest tylko 1 mocowanie na bidon ale można sobie z tym poradzić. ;)

A tutaj za ok 3500 Ghost na Sorze, karbon, sztywne osie zza granicy. https://cicloscorredor.com/en/gravel-bikes/18751-111529-ghost-asket-al-gravel-bike.html#/3-size-l/5-colour-grey

Edytowane przez keltu
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, clavdivs napisał:

1.Stal  ma też zalety, jedna z nich jest to że jest jazda na takim rowerze mniej męczy, pochłania drgania, sprawdza się na wszelkich dłuższych wyjazdach, lub  na bezdrożach.

2. wąs, to linka przerzutki idzie poza owijką, to efekt estetyczny, technicznie linka umieszczona pod owijka nie przynosi zysku. 

3. 2x w gravelu to przeżytek. 

 

1. No i jak żyć :D 
2. Dzięki!
3. No ale czemu? Oglądałem tych filmików już X, i według mnie te 2x są mega spoko, nie jestem aż takim kolarzem aby pod każdy podjazd wjechać, a różnica będzie jedynie taka, że 2x wazy więcej 300-400g? 

 

Cytat

Ja bym zamiast tego Eskera 2.0 rozważał https://sportano.pl/p/430850/rower-gravelowy-attabo-grado-2-0-szary , co prawda nie ma sztywnych osi ale za to lepszy napęd bez tego wąsa i 1000 taniej. No i koła na shimanowskich piastach a nie chińskie Giuli. Z minusów jest tylko 1 mocowanie na bidon ale można sobie z tym poradzić. ;)

A tutaj za ok 3500 Ghost na Sorze, karbon, sztywne osie zza granicy. https://cicloscorredor.com/en/gravel-bikes/18751-111529-ghost-asket-al-gravel-bike.html#/3-size-l/5-colour-grey

No patrzyłem na tego Attabo Grabo 2.0 ale tutaj na forum, ktoś go odradzał, bo to "jakaś no name marka" itp. A co tam będzie z mocowaniem na bidon?

Jak wygląda kwestia sprowadzania zza granicy? Jest jakaś firma, która w Polsce realizuje potem gwarancje itp. jakby odpukać coś by się zepsuło?

Dzięki wszystkim za odpowiedz! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, clavdivs napisał:

1.Stal  ma też zalety, jedna z nich jest to że jest jazda na takim rowerze mniej męczy, pochłania drgania, sprawdza się na wszelkich dłuższych wyjazdach, lub  na bezdrożach.

Zrobiłem na stalowym gravelu prawie 3 tys km - magicznych właściwości stali nie zauważyłem. Zapomnij, że jakikolwiek stalowy rower w tej cenie będzie zapewniał komfort.

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Spoconymanek Nie wiem jak jest tutaj konkretnie z gwarancją ale z mojego doświadczenia z kilkoma sklepami zza granicy jest tak że wysyłają ci daną część jak coś się zepsuje a nawet pokrywają koszt serwisu ew. wymiany. Co do dodatkowych koszyków na bidon to jest wiele opcji, są uchwyty na sztycę, na kierownicę, można wrzucić do paśnika itd.

Edytowane przez keltu
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

@Spoconymanek Nie wiem jak jest tutaj konkretnie z gwarancją ale z mojego doświadczenia z kilkoma sklepami zza granicy jest tak że wysyłają ci daną część jak coś się zepsuje a nawet pokrywają koszt serwisu ew. wymiany. Co do dodatkowych koszyków na bidon to jest wiele opcji, są uchwyty na sztycę, na kierownicę, można wrzucić do paśnika itd.

Edytowane 6 minut temu przez keltu

A powiedz mi, duża jest różnica w podzespołach/akcesoriach pomiędzy tym attabo grado 2.0, esker 2.0 i tym Ghostem? Co przemawia za tym aby wziąć tego Ghosta i bawić się  w jakieś dodatkowe ryzyko związane z zamawianiem roweru zza granicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, clavdivs napisał:

1.Stal  ma też zalety, jedna z nich jest to że jest jazda na takim rowerze mniej męczy, pochłania drgania, sprawdza się na wszelkich dłuższych wyjazdach, lub  na bezdrożach.

Dobra stal ma zalety a czy stal z eskera za 3k je posiada?

2 godziny temu, Spoconymanek napisał:

3. No ale czemu? Oglądałem tych filmików już X, i według mnie te 2x są mega spoko, nie jestem aż takim kolarzem aby pod każdy podjazd wjechać, a różnica będzie jedynie taka, że 2x wazy więcej 300-400g? 

To jego prywatna opinia.

1x i 2x są po prostu inne. Układ napędu a zakres napędu (rozpiętość pomiędzy najlżejszym przełożeniem a najcięższym to dwie różne rzeczy), każdy ma swoje indywidualne preferencje. Biorąc 1x masz napęd prostszy w budowie i obsłudze, biorąc 2x masz mniejsze przeskoki pomiędzy sąsiednimi przełożeniami, łatwiej ci dobrać odpowiednią kadencję co jest lepszym rozwiązaniem kiedy większość czasu będziesz spędzał na asfalcie/w mało wymagającym terenie.

 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierz ten który ci się podoba. Reszta to tylko drobiazgi. 

Osobiście.

Esker  2.0 gen 2

-microshift sword, najlepsza grupa napędowa na mechanice.

-nowa geometria, z taka jaką powinien mieć gravel, z dużym potencjałem modernizacyjnym. rama najważniejsza sprawa, bo w okól niej wszelkie modernizacje się dzieją i to ona najczęsciej decyduje się kiedy z rowerem się rozstaniemy. 

Po co szukać gdzieś tam w świecie, jak tu na podwórku kross zrobił bardzo dobrego gravela.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Wybierz ten który ci się podoba. Reszta to tylko drobiazgi. 

Osobiście.

Esker  2.0 gen 2

-microshift sword, najlepsza grupa napędowa na mechanice.

-nowa geometria, z taka jaką powinien mieć gravel, z dużym potencjałem modernizacyjnym. rama najważniejsza sprawa, bo w okól niej wszelkie modernizacje się dzieją i to ona najczęsciej decyduje się kiedy z rowerem się rozstaniemy. 

Po co szukać gdzieś tam w świecie, jak tu na podwórku kross zrobił bardzo dobrego gravela.

Osobiście się skłaniałem do Felt Broam 60, ze względu na napęd 2x8, 900 zł różnicy w cenie. Nie jestem aż takim zapalonym rowerzystą i obawiam się, że jakaś górka może mnie pokonać, za dzieciaka/nastolatka jak posiadałem rower to zawsze jakieś 2x-3x, i jest to dla mnie jakieś takie intuicyjne :P 

Oglądałem na Youtube różne recenzje tego roweru, zarówno polskie jak i zagraniczne, i chyba wszyscy wypowiadali się w superlatywach dot. konstrukcji, karbonowego widelca, otworów montażowych na akcesoria, kół, bardzo dobrze przemyślanej możliwości regulacji kierownicy (specjalny pierścień regulujący kąt nachylenia kierownicy) i jakieś inne pierdoły. 

Jeżeli ktoś uważa, że popełniam bład i ten rower nie jest tego wart, to proszę napiszcie. Cena nie jest głównym wyznacznikiem, aczkolwiek prawie 1000 zł różnicy trochę już zmienia, biorąc pod uwagę, że to początek mojej przygody rowerowej i muszę jeszcze zakupić cały osprzęt, kask, akcesoria itp. :) 

P.S. Dlaczego nie da się cytować odpowiedzi ostatniej osoby, która napisała post w wątku..? Mogę cytować wszystkie odpowiedzi oprócz ostatniej clavdivsa?

Edytowane przez Spoconymanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Spoconymanek napisał:

Oglądałem na Youtube różne recenzje tego roweru, zarówno polskie jak i zagraniczne, i chyba wszyscy wypowiadali się w superlatywach dot. konstrukcji, karbonowego widelca, otworów montażowych na akcesoria, kół, bardzo dobrze przemyślanej możliwości regulacji kierownicy (specjalny pierścień regulujący kąt nachylenia kierownicy) i jakieś inne pierdoły. 

Bierz i się nie zastanawiaj a za te zaoszczędzone 9 stów kup sobie dobry kask i spodenki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Mario93 napisał:

Nie bój się górek, esker 2.0 gen 2 na pierwszym biegu bardzo łatwo podjeżdża pod górki, czasem trzeba nawet wrzucić wyższy bieg bo za wolno jedzie. 

Sam już nie wiem.... Zostały mi na placu boju ten Felt Broam 60 i ten Esker 2.0 2 generacji, zastanawiam się jedynie co będzie dla mnie lepsze, 1x czy 2x. Wiem, że jest trend na te 1x,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie zgodził że jest trend na 1x w gravelach, może i w MTB owszem. Ja tylko od siebie dodam że ten Kross ma korbę z blatem 40T, osobiście uważam że to dość mało przy takim rowerze. Ja na blacie 46 jeżdżę po płaskim na 3 najmniejszych koronkach tak tutaj bym chyba nie schodził z najmniejszej a nogi wcale nie mam mocarnej. (wręcz przeciwinie)

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jestem jakoś w stanie zobaczyć na jakichś cyfrach, wykresach to jaka będzie różnica pomiędzy 1x10 a 2x8? Próbowałem ogarnąć tę stronkę do gear comparisonu, ale nie wiem co tam się dzieje tak szczerze,  chyba za świeży jestem aby zrozumieć te tarcze, blaty, stopniowania, ząbki...

14 minut temu, keltu napisał:

Ja bym się nie zgodził że jest trend na 1x w gravelach, może i w MTB owszem. Ja tylko od siebie dodam że ten Kross ma korbę z blatem 40T, osobiście uważam że to dość mało przy takim rowerze. Ja na blacie 46 jeżdżę po płaskim na 3 najmniejszych koronkach tak tutaj bym chyba nie schodził z najmniejszej a nogi wcale nie mam mocarnej. (wręcz przeciwinie)

Pytanie do edytowanej częsci odnośnie tego 40/46, czyli na płaskim jeździsz na 3 najcięższch koronkach? I obawiasz się, że przy tej 40 braknie mi cięższej koronki i nie będę mógł szybciej jechac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoconymanek

Piszesz jak dziewica, chciała bym ale się boje. Oglądasz kanał Zielonegof16, ten facet jest dużo starszy od Ciebie, a na jakim napędzie lata? Na 1xx.

Chcesz kupić gravela, ale po co? Kupisz felta na "szosowym alivio" i co będziesz dreptał wokół zalewików, ścieżek miejskich. Dreptał osprzętowo i kondycyjnie? w którym  kierunku chcesz iść, bliżej ci do Zielonegof16 czy relaksacyjnych wycieczek? Jesli tego drugiego to lepiej kupić rower z prosta kierownicą, łatwiej taniej, prościej. nie ma obowiązków kupna gravela. 

Jak ktoś mi mówi że blat 40t za mało i lepszy byl by 46t, odpowiadam zjedz z asfaltu, tam są najciekawsze rzeczy. 

Tu masz opinie o eskerze 2, przez kogoś kto wie co mówi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem już ten materiał, zdecydowałem, że będę brał tego Kross Esker 2.0, 2-giej generacji. Zastanawiam się tylko nad rozmiarem, mam 183 cm, 90kg (lekka nadwaga, celem jest zrzucenie 5-10kg). Rozmiar L jest 177-183, rozmiar XL jest 181-187. Idealnie wskakuję w 2 rozmiarówki. W tym materiale, który udostępniłeś gość mówi, że ma 182 cm i wolałby XLkę, szukałem na forum i innych grupach na Facebooku, ale nie mogę znaleźć nic za bardzo dot. wyobru rozmiaru. Pytanie czym mogę łatwiej regulować, czy brać Lkę i ewentualnie próbować coś wydłużać, czy łatwiej wziąć XLke i coś skracać o 1-2 cm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...