Spoconymanek Napisano 11 Września Udostępnij Napisano 11 Września Hej! Tak jak w temacie, szukam swojego pierwszego roweru, Gravela, mam 30 lat, 90kg, 183 cm, chcę trochę zrzucić i wciągnąć się w świat rowerowy. Zawsze lubiłem jeździć rowerem i jak tylko mam możliwość to od kogoś pożyczam i kręcę. Staram się unikać dróg/szosy, nie ufam kierowcom Najczęściej ścieżki rowerowe, szutry, bruk, jakieś ścieżki dookoła zbiorników i takie różne trasy mieszane, asfalt pewnie się pojawi, ale z dużym dystansem do dróg raczej. Dużo oglądam youtube'a od kilku dni, co wybrać co kupić, na co zwrócić uwagę, oglądam szajbajka, zielonegof16, prawiePRO itp. Z modeli, które są w moim budżecie znalazłem: Kross esker 4.0 https://www.greenbike.pl/rower-gravel-kross-esker-40-2023-microshif-cr-mo-gratis-pedaly-p-8202.html?utm_source=ceneo&utm_medium=referral&ceneo_cid=25e71c1b-65e2-f54b-177d-2062b9936f6e Kross esker 2.0 https://www.greenbike.pl/rower-gravel-kross-esker-20-1x-2023-gratis-licznik-i-pedaly-p-8226.html?utm_source=ceneo&utm_medium=referral&ceneo_cid=ed554416-347f-4cfd-b93f-9881ab4f9ec3 Triban Gravel 120 https://www.decathlon.pl/p/rower-gravel-triban-gravel-120/_/R-p-312397?mc=8575940&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=pl_t-perf_ct-pmax_ts-bra_f-cv_o-roas_xx-marki-pasji&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw_4S3BhAAEiwA_64YhliRxwchMJr_IbpwZxmFB2gAK2Vj7zjJPPnI26G5KYDA35fL-IuPvRoCLPAQAvD_BwE Jakby ktoś miał jakieś propozycje to będę niezmiernie wdzięczny za podsyłanie, rozważam wszystko Na forum widziałem tutaj jeszcze Attabo Grado 2.0 ale raczej ludzie odradzali, były też odpowiedzi aby wziąć używanego aspre, ale chciałbym rower nowy, nie znam się na tym na tyle aby zweryfikować czy ktoś mi nie sprzedaje "bubla". Pozdrawiam serdecznie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 11 Września Udostępnij Napisano 11 Września Z tego co wymieniasz najmniej najgorszym byłby esker 2.0. 4.0 ma stalową ramę a w tej cenie oznacza ona wyłącznie większą masę a o tribanie w ogóle szkoda dyskutować. Dwie stówy powyżej budżetu masz aktualnego eskera na nowej ramie i z klamkami bez "wąsa" https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kross-esker-2-0-gen-2-pd42030/ Alternatywnie jeśli chciałbyś napęd 2x to https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-felt-broam-60-pd38835/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spoconymanek Napisano 11 Września Autor Udostępnij Napisano 11 Września Cytat Z tego co wymieniasz najmniej najgorszym byłby esker 2.0. 4.0 ma stalową ramę a w tej cenie oznacza ona wyłącznie większą masę a o tribanie w ogóle szkoda dyskutować. Właśnie widziałem w innym wątku, że ktoś odradzał tego Eskera 4.0 ze wzglęgu na stalową ramę 😕 Cytat Dwie stówy powyżej budżetu masz aktualnego eskera na nowej ramie i z klamkami bez "wąsa" https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kross-esker-2-0-gen-2-pd42030/ Co to są klamki bez wąsa, i czy dla takiego laika jak ja będzie to zauważalne? Cytat Alternatywnie jeśli chciałbyś napęd 2x to https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-felt-broam-60-pd38835/ Ah własnie, zapomniałem napisać, że o ile to możliwe to wolałbym mieć napęd 2x, oglądałem chyba kilka godzin materiałów o 1x vs 2x, i w sumie wniosków nikt nie wysunął żadnych piorunujących... 2x to więcej klikania, więcej możliwości zmiany oporów, ale więcej serwisu, 1x to mniej klikania, mniej serwisu, gorzej z podjazdami (zjadow nie biorę pod uwagę, bo nie mam zamiaru osiągać zawrotnych prędkości ) A ta firma Felt jest dobrą, sprawdzoną marką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 11 Września Udostępnij Napisano 11 Września 1.Stal ma też zalety, jedna z nich jest to że jest jazda na takim rowerze mniej męczy, pochłania drgania, sprawdza się na wszelkich dłuższych wyjazdach, lub na bezdrożach. 2. wąs, to linka przerzutki idzie poza owijką, to efekt estetyczny, technicznie linka umieszczona pod owijka nie przynosi zysku. 3. 2x w gravelu to przeżytek. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 11 Września Udostępnij Napisano 11 Września 2. przynosi zysk - kiedy chcesz zamocować cokolwiek na kierownicy w postaci plecaka/torby na przedni bagażnik lub uprzęży na kierownicę. Wtedy linki nie ograniczają montażu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 11 Września Udostępnij Napisano 11 Września (edytowane) Ja bym zamiast tego Eskera 2.0 rozważał https://sportano.pl/p/430850/rower-gravelowy-attabo-grado-2-0-szary , co prawda nie ma sztywnych osi ale za to lepszy napęd bez tego wąsa i 1000 taniej. No i koła na shimanowskich piastach a nie chińskie Giuli. Z minusów jest tylko 1 mocowanie na bidon ale można sobie z tym poradzić. A tutaj za ok 3500 Ghost na Sorze, karbon, sztywne osie zza granicy. https://cicloscorredor.com/en/gravel-bikes/18751-111529-ghost-asket-al-gravel-bike.html#/3-size-l/5-colour-grey Edytowane 11 Września przez keltu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spoconymanek Napisano 11 Września Autor Udostępnij Napisano 11 Września 30 minut temu, clavdivs napisał: 1.Stal ma też zalety, jedna z nich jest to że jest jazda na takim rowerze mniej męczy, pochłania drgania, sprawdza się na wszelkich dłuższych wyjazdach, lub na bezdrożach. 2. wąs, to linka przerzutki idzie poza owijką, to efekt estetyczny, technicznie linka umieszczona pod owijka nie przynosi zysku. 3. 2x w gravelu to przeżytek. 1. No i jak żyć 2. Dzięki! 3. No ale czemu? Oglądałem tych filmików już X, i według mnie te 2x są mega spoko, nie jestem aż takim kolarzem aby pod każdy podjazd wjechać, a różnica będzie jedynie taka, że 2x wazy więcej 300-400g? Cytat Ja bym zamiast tego Eskera 2.0 rozważał https://sportano.pl/p/430850/rower-gravelowy-attabo-grado-2-0-szary , co prawda nie ma sztywnych osi ale za to lepszy napęd bez tego wąsa i 1000 taniej. No i koła na shimanowskich piastach a nie chińskie Giuli. Z minusów jest tylko 1 mocowanie na bidon ale można sobie z tym poradzić. A tutaj za ok 3500 Ghost na Sorze, karbon, sztywne osie zza granicy. https://cicloscorredor.com/en/gravel-bikes/18751-111529-ghost-asket-al-gravel-bike.html#/3-size-l/5-colour-grey No patrzyłem na tego Attabo Grabo 2.0 ale tutaj na forum, ktoś go odradzał, bo to "jakaś no name marka" itp. A co tam będzie z mocowaniem na bidon? Jak wygląda kwestia sprowadzania zza granicy? Jest jakaś firma, która w Polsce realizuje potem gwarancje itp. jakby odpukać coś by się zepsuło? Dzięki wszystkim za odpowiedz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 11 Września Udostępnij Napisano 11 Września 50 minut temu, clavdivs napisał: 1.Stal ma też zalety, jedna z nich jest to że jest jazda na takim rowerze mniej męczy, pochłania drgania, sprawdza się na wszelkich dłuższych wyjazdach, lub na bezdrożach. Zrobiłem na stalowym gravelu prawie 3 tys km - magicznych właściwości stali nie zauważyłem. Zapomnij, że jakikolwiek stalowy rower w tej cenie będzie zapewniał komfort. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 11 Września Udostępnij Napisano 11 Września (edytowane) @Spoconymanek Nie wiem jak jest tutaj konkretnie z gwarancją ale z mojego doświadczenia z kilkoma sklepami zza granicy jest tak że wysyłają ci daną część jak coś się zepsuje a nawet pokrywają koszt serwisu ew. wymiany. Co do dodatkowych koszyków na bidon to jest wiele opcji, są uchwyty na sztycę, na kierownicę, można wrzucić do paśnika itd. Edytowane 11 Września przez keltu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spoconymanek Napisano 11 Września Autor Udostępnij Napisano 11 Września Cytat @Spoconymanek Nie wiem jak jest tutaj konkretnie z gwarancją ale z mojego doświadczenia z kilkoma sklepami zza granicy jest tak że wysyłają ci daną część jak coś się zepsuje a nawet pokrywają koszt serwisu ew. wymiany. Co do dodatkowych koszyków na bidon to jest wiele opcji, są uchwyty na sztycę, na kierownicę, można wrzucić do paśnika itd. Edytowane 6 minut temu przez keltu A powiedz mi, duża jest różnica w podzespołach/akcesoriach pomiędzy tym attabo grado 2.0, esker 2.0 i tym Ghostem? Co przemawia za tym aby wziąć tego Ghosta i bawić się w jakieś dodatkowe ryzyko związane z zamawianiem roweru zza granicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 11 Września Udostępnij Napisano 11 Września 2 godziny temu, clavdivs napisał: 1.Stal ma też zalety, jedna z nich jest to że jest jazda na takim rowerze mniej męczy, pochłania drgania, sprawdza się na wszelkich dłuższych wyjazdach, lub na bezdrożach. Dobra stal ma zalety a czy stal z eskera za 3k je posiada? 2 godziny temu, Spoconymanek napisał: 3. No ale czemu? Oglądałem tych filmików już X, i według mnie te 2x są mega spoko, nie jestem aż takim kolarzem aby pod każdy podjazd wjechać, a różnica będzie jedynie taka, że 2x wazy więcej 300-400g? To jego prywatna opinia. 1x i 2x są po prostu inne. Układ napędu a zakres napędu (rozpiętość pomiędzy najlżejszym przełożeniem a najcięższym to dwie różne rzeczy), każdy ma swoje indywidualne preferencje. Biorąc 1x masz napęd prostszy w budowie i obsłudze, biorąc 2x masz mniejsze przeskoki pomiędzy sąsiednimi przełożeniami, łatwiej ci dobrać odpowiednią kadencję co jest lepszym rozwiązaniem kiedy większość czasu będziesz spędzał na asfalcie/w mało wymagającym terenie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spoconymanek Napisano 11 Września Autor Udostępnij Napisano 11 Września No i już nie mam pojęcia co brać Tego się niestety obawiałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 11 Września Udostępnij Napisano 11 Września Wybierz ten który ci się podoba. Reszta to tylko drobiazgi. Osobiście. Esker 2.0 gen 2 -microshift sword, najlepsza grupa napędowa na mechanice. -nowa geometria, z taka jaką powinien mieć gravel, z dużym potencjałem modernizacyjnym. rama najważniejsza sprawa, bo w okól niej wszelkie modernizacje się dzieją i to ona najczęsciej decyduje się kiedy z rowerem się rozstaniemy. Po co szukać gdzieś tam w świecie, jak tu na podwórku kross zrobił bardzo dobrego gravela. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spoconymanek Napisano 11 Września Autor Udostępnij Napisano 11 Września (edytowane) Cytat Wybierz ten który ci się podoba. Reszta to tylko drobiazgi. Osobiście. Esker 2.0 gen 2 -microshift sword, najlepsza grupa napędowa na mechanice. -nowa geometria, z taka jaką powinien mieć gravel, z dużym potencjałem modernizacyjnym. rama najważniejsza sprawa, bo w okól niej wszelkie modernizacje się dzieją i to ona najczęsciej decyduje się kiedy z rowerem się rozstaniemy. Po co szukać gdzieś tam w świecie, jak tu na podwórku kross zrobił bardzo dobrego gravela. Osobiście się skłaniałem do Felt Broam 60, ze względu na napęd 2x8, 900 zł różnicy w cenie. Nie jestem aż takim zapalonym rowerzystą i obawiam się, że jakaś górka może mnie pokonać, za dzieciaka/nastolatka jak posiadałem rower to zawsze jakieś 2x-3x, i jest to dla mnie jakieś takie intuicyjne Oglądałem na Youtube różne recenzje tego roweru, zarówno polskie jak i zagraniczne, i chyba wszyscy wypowiadali się w superlatywach dot. konstrukcji, karbonowego widelca, otworów montażowych na akcesoria, kół, bardzo dobrze przemyślanej możliwości regulacji kierownicy (specjalny pierścień regulujący kąt nachylenia kierownicy) i jakieś inne pierdoły. Jeżeli ktoś uważa, że popełniam bład i ten rower nie jest tego wart, to proszę napiszcie. Cena nie jest głównym wyznacznikiem, aczkolwiek prawie 1000 zł różnicy trochę już zmienia, biorąc pod uwagę, że to początek mojej przygody rowerowej i muszę jeszcze zakupić cały osprzęt, kask, akcesoria itp. P.S. Dlaczego nie da się cytować odpowiedzi ostatniej osoby, która napisała post w wątku..? Mogę cytować wszystkie odpowiedzi oprócz ostatniej clavdivsa? Edytowane 11 Września przez Spoconymanek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mario93 Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września Nie bój się górek, esker 2.0 gen 2 na pierwszym biegu bardzo łatwo podjeżdża pod górki, czasem trzeba nawet wrzucić wyższy bieg bo za wolno jedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września 8 godzin temu, Spoconymanek napisał: Oglądałem na Youtube różne recenzje tego roweru, zarówno polskie jak i zagraniczne, i chyba wszyscy wypowiadali się w superlatywach dot. konstrukcji, karbonowego widelca, otworów montażowych na akcesoria, kół, bardzo dobrze przemyślanej możliwości regulacji kierownicy (specjalny pierścień regulujący kąt nachylenia kierownicy) i jakieś inne pierdoły. Bierz i się nie zastanawiaj a za te zaoszczędzone 9 stów kup sobie dobry kask i spodenki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spoconymanek Napisano 12 Września Autor Udostępnij Napisano 12 Września 54 minuty temu, Mario93 napisał: Nie bój się górek, esker 2.0 gen 2 na pierwszym biegu bardzo łatwo podjeżdża pod górki, czasem trzeba nawet wrzucić wyższy bieg bo za wolno jedzie. Sam już nie wiem.... Zostały mi na placu boju ten Felt Broam 60 i ten Esker 2.0 2 generacji, zastanawiam się jedynie co będzie dla mnie lepsze, 1x czy 2x. Wiem, że jest trend na te 1x,. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września (edytowane) Ja bym się nie zgodził że jest trend na 1x w gravelach, może i w MTB owszem. Ja tylko od siebie dodam że ten Kross ma korbę z blatem 40T, osobiście uważam że to dość mało przy takim rowerze. Ja na blacie 46 jeżdżę po płaskim na 3 najmniejszych koronkach tak tutaj bym chyba nie schodził z najmniejszej a nogi wcale nie mam mocarnej. (wręcz przeciwinie) Edytowane 12 Września przez keltu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spoconymanek Napisano 12 Września Autor Udostępnij Napisano 12 Września A jestem jakoś w stanie zobaczyć na jakichś cyfrach, wykresach to jaka będzie różnica pomiędzy 1x10 a 2x8? Próbowałem ogarnąć tę stronkę do gear comparisonu, ale nie wiem co tam się dzieje tak szczerze, chyba za świeży jestem aby zrozumieć te tarcze, blaty, stopniowania, ząbki... 14 minut temu, keltu napisał: Ja bym się nie zgodził że jest trend na 1x w gravelach, może i w MTB owszem. Ja tylko od siebie dodam że ten Kross ma korbę z blatem 40T, osobiście uważam że to dość mało przy takim rowerze. Ja na blacie 46 jeżdżę po płaskim na 3 najmniejszych koronkach tak tutaj bym chyba nie schodził z najmniejszej a nogi wcale nie mam mocarnej. (wręcz przeciwinie) Pytanie do edytowanej częsci odnośnie tego 40/46, czyli na płaskim jeździsz na 3 najcięższch koronkach? I obawiasz się, że przy tej 40 braknie mi cięższej koronki i nie będę mógł szybciej jechac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mario93 Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września Czyli na ostatnich biegach jest różnica 45 km/h do 50 km/h. To są prędkości raczej osiągane z górki więc to nie istotne. Za to 1x dużo łatwiej jedzie pod górkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spoconymanek Napisano 12 Września Autor Udostępnij Napisano 12 Września No dobra, dodałem takie samo dla tego 1x 40, 11-48, dodałem customowe a wykryło i tak jako 10/11-48 shimano Co z tych dwóch porównań jestem w stanie wywnioskować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września Spoconymanek Piszesz jak dziewica, chciała bym ale się boje. Oglądasz kanał Zielonegof16, ten facet jest dużo starszy od Ciebie, a na jakim napędzie lata? Na 1xx. Chcesz kupić gravela, ale po co? Kupisz felta na "szosowym alivio" i co będziesz dreptał wokół zalewików, ścieżek miejskich. Dreptał osprzętowo i kondycyjnie? w którym kierunku chcesz iść, bliżej ci do Zielonegof16 czy relaksacyjnych wycieczek? Jesli tego drugiego to lepiej kupić rower z prosta kierownicą, łatwiej taniej, prościej. nie ma obowiązków kupna gravela. Jak ktoś mi mówi że blat 40t za mało i lepszy byl by 46t, odpowiadam zjedz z asfaltu, tam są najciekawsze rzeczy. Tu masz opinie o eskerze 2, przez kogoś kto wie co mówi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spoconymanek Napisano 12 Września Autor Udostępnij Napisano 12 Września Oglądałem już ten materiał, zdecydowałem, że będę brał tego Kross Esker 2.0, 2-giej generacji. Zastanawiam się tylko nad rozmiarem, mam 183 cm, 90kg (lekka nadwaga, celem jest zrzucenie 5-10kg). Rozmiar L jest 177-183, rozmiar XL jest 181-187. Idealnie wskakuję w 2 rozmiarówki. W tym materiale, który udostępniłeś gość mówi, że ma 182 cm i wolałby XLkę, szukałem na forum i innych grupach na Facebooku, ale nie mogę znaleźć nic za bardzo dot. wyobru rozmiaru. Pytanie czym mogę łatwiej regulować, czy brać Lkę i ewentualnie próbować coś wydłużać, czy łatwiej wziąć XLke i coś skracać o 1-2 cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września Wyłącznie L wchodzi w grę Na XL będziesz siedział jak na kibli + Reach jest kosmicznie duży 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.