Ompio Napisano 10 Września Udostępnij Napisano 10 Września Hej hej, chciałem zasięgnąć rady co do roweru mtb, celem jest głównie przemieszczanie się po mieście ale w planie są sporadyczne wycieczki do lasu może jakieś bardziej wymagające trasy w przyszłości. W sprawie tego MTB do miasta wynika to z tego że praktycznie nie poruszam się inaczej niż na rowerze a bardziej zacięcie mam do jazdy offroadowej niż miejskiej. Nakreślając temat 173 wzrostu i 65 kg wagi. Wcześniej jeździłem na kross hexagon x5 (w sumie nadal jeżdżę) jednak o ile dalej działa i jest spoko to z powodu bolących ramion i pleców zaczynam zastanawiać się czy nie jest problemem, jeśli chodzi o to że chcę kupić MTB przy bolących plecach i ramionach już tłumaczę. WW kross został kupiony w rozmiarze L przez co siodełko maksymalnie do przodu i kierownica obrócona w moim kierunku w ramach że może jeszcze urosnę do niego. Ogólnie mam wrażenie że najwygodniej mi się jeździ na MTB albo raczej najbezpieczniej. Będę wdzięczny za porady i ewentualne wyprowadzenie mnie z błędów. Tak na koniec rowerem który mnie popchnął do zmiany była Merida big nine lite kolegi która była mega lekka, po przejsciu się po sklepach jednak bardziej skłaniałem się do Trek Marlin 5 gen 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panSocjolog Napisano 10 Września Udostępnij Napisano 10 Września MTB do miasta? Trochę bez sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 10 Września Udostępnij Napisano 10 Września Merida Big,Nine ma geometrię między crossem a rekreacyjnym MTB. Po założeniu opon ok. 50-52 będzie dobra do Twoich zastosowań. Big.Nine, nie Big.Nine Lite. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ompio Napisano 10 Września Autor Udostępnij Napisano 10 Września 47 minut temu, panSocjolog napisał: MTB do miasta? Trochę bez sensu Nie robię dużych dystansów a nie sprawia mi przyjemności jazda po asfalcie. Dużo jeżdżenia po mieście wynika tylko z tego że jezdze na rowerze codziennie, z tym że zwykle skracam sobie trasy przez jakieś osiedla, blokowiska itp gdzie teren jest bardziej crossowy. Trekking na pewno odpada bo są ciężkie a 3 razy dziennie wynosić go z ciasnej piwnicy brzmi źle jak mojego hexagona mi ciężko wynieść i wnieść xd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojtasTaba Napisano 11 Września Udostępnij Napisano 11 Września (edytowane) W dniu 10.09.2024 o 11:40, Miro1970 napisał: Merida Big,Nine ma geometrię między crossem a rekreacyjnym MTB. Po założeniu opon ok. 50-52 będzie dobra do Twoich zastosowań. Big.Nine, nie Big.Nine Lite. Sorki, niestety muszę Cię poprawić, bo w tym temacie akurat jestem obcykany. Big.Nine ma geometrię typowo crossową. Ogólnie moim zdaniem nie ma lepszej opcji teraz dla kogoś kto szuka crossa, bo to typowy komfortowy cross (oczywiście jeśli jest to wersja z tamą TFS, czyli komfotowa), a wygląda sportowo jak MTB. Jeszcze Sensa Livigno EVO Comp jest całkiem fajna. Też typowy cross w fajnej relacji osprzęt/cena i przyzwoitym wyglądzie. Najtaniej za 3299 zł chbya teraz jest. @Ompio chcesz na jednym blacie, czy dwóch? W dniu 10.09.2024 o 11:00, panSocjolog napisał: MTB do miasta? Trochę bez sensu W sumie jest z tego wyjście tak jak wyżej pisałem. Cross z wyglądem MTB (jeśli to o wygląd chodzi). W dniu 10.09.2024 o 09:45, Ompio napisał: Tak na koniec rowerem który mnie popchnął do zmiany była Merida big nine lite kolegi która była mega lekka, po przejsciu się po sklepach jednak bardziej skłaniałem się do Trek Marlin 5 gen 2 Nienajgorsze nie są, ale mniej komfortowa pozycja w tych Marlinach. Edytowane 11 Września przez WojtasTaba 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ompio Napisano 11 Września Autor Udostępnij Napisano 11 Września @WojtasTaba 2 blaty żeby zachować +- prędkość w razie co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 11 Września Udostępnij Napisano 11 Września (edytowane) @WojtasTaba No tak, masz rację, to jest geometria crossowa, ja bym powiedział jednak, że to taki cross plus, bo jednak zazwyczaj crossy mają główkę 70.5-71 stopnia, tu mamy 70. Choć zdarzają się crossy z 70, a jeszcze nie tak dawno 70-71 miały XC. No i widelec 100 mm, rowery nazywane przez producentów dual sport/cross nie przekraczają 75 mm, zazwyczaj mają do 65. To właśnie ten amor nadaje wygląd sportowy dawnego MTB. Tylne widełki też troszkę krótsze niż w większości crossów, też jak w.niewyczynowych MTB sprzed ok. 10 lat. Kąt podsiodłowy 73, też jak w starych MTB, dzisiejsze crossy miewają nawet do 74. Rama i baza kół troszkę dłuższe niż średnia crossowa. Ale, pomijając geometrię, szerokość opon w tej Metodzie nie jest crossowa, lecz wyraźnie terenowa, a klasyczne crossy były bardziej na asfalt, szutry itd. niż w teren. No i ma taper, szczegół jeszcze nieoczywisty w crossach (który to gatunek w klasycznej formie i tak powoli umiera i rozpływa się w bardziej wyspecjalizowanych rowerowych gatunkach...). Czyli w sumie cross, ale nowoczesny, plusowy. Takie czasy, dawne MTB stają się crossami, dawne XC turystycznymi MTB, a dawne ścieżkowce zmieniają się w XC. Najtrafniej chyba nazwać tę Meridę na ramię TFS nazwać rekreacyjnym ATB. W sumie piszę truizmy, sorry za OT. Edytowane 11 Września przez Miro1970 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojtasTaba Napisano 11 Września Udostępnij Napisano 11 Września (edytowane) Ale w sumie, to bardzo dużo mądrego napisałeś. 9/10 rzeczy przyznaję Ci rację. Kiedy ja mówię cross to mam na myśli standardy dla tego typu rowerów na dzień dzisiejszy i dlatego w większości jest mała rozbieżność między tym co ja mówię, a Ty. Ale jak wspomniałem masz bardzo dużo słuszności w tym co napisałeś. Edytowane 11 Września przez WojtasTaba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.