lukasino Napisano 10 Września Udostępnij Napisano 10 Września Witam, Czy możliwa jest przeróbka, aby z lemondki zmieniać tylną przerzutkę?. Z tyłu mam Shimano GRX RX-400. Najlepiej jeszcze żeby można było taką linkę odpinać bo lemondke czasami ściągam na zawody Gravelowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 10 Września Udostępnij Napisano 10 Września (edytowane) Możliwa jest..., tylko nie tak, jak Ci się wydaje. Na końcach lemondki mocujesz manetki zmiany biegów typu bar end pod 10 biegów (albo takie pod odpowiedni ciąg linki dla GRXa - to byś musiał sprawdzić, jaki tam jest ciąg...) jak w rowerach czasowych czy triathlonowych... Tylko ta zmiana jest zamiast a nie obok - czyli od tej pory będziesz zmieniał biegi wyłącznie z lemondki, a klamkomanetki na baranku będą robić wyłącznie za zwykłe klamki hamulcowe. No i to jest raczej trwała zmiana, bo zdjęcie lemondki oznacza konieczność pociągnięcia na nowo linki zmiany biegów do klamkomanetek. Chyba że przechodzisz na elektronikę i wybierasz taką grupę, w której klamkomanetki mają przynajmniej po jednym porcie do podpięcia przycisków dodatkowych. Wtedy to jest bajka, bo dodatkowe przyciski montujesz gdzie chcesz (np. na lemondce) i wszystko działa razem - jednocześnie... EDYTOWANE: Po drobnym namyśle koncepcja z bar end shifterami akurat w przypadku GRX 400 nie powiedzie się, bo niestety 10-rzędowy GRX jest kompatybilny chyba wyłącznie z 10-rzędową Tiagrą i oczywiście z samym sobą... Tzn. mimo formalnie 10-rzędowego napędu ciąg linki jest chyba zupełnie inny niż starszych napędach szosowych Shimano, więc nie można sobie chociażby wziąć bar end shifterów od np. starego 10-rzędowego Dura Ace'a, bo nie będą pasowały, a do Tiagry i tego GRXa 400 takich komponentów nie ma... Ale skoro i tak nie jest to to, o co Ci chodziło, to nie możesz czuć się zawiedziony... Edytowane 10 Września przez HSM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 10 Września Udostępnij Napisano 10 Września Można założyć klamkę singlową i przekładać bar enda z końca lemondki na koniec baranka tylko pancerz nie pokryty owijką nie jest fajny. Od lat gdy dołożę sobie lemondkę - nie montuję na niej manetek. Można przywyknąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek595 Napisano 10 Września Udostępnij Napisano 10 Września di2 umożliwi dodatkową zmianę biegu z lemondki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasino Napisano 10 Września Autor Udostępnij Napisano 10 Września Di2 fajna sprawa, a możliwy jest montaż takiej elektroniki?, jeżeli tak to jaki byłby przybliżony koszt?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 10 Września Udostępnij Napisano 10 Września (edytowane) Hmmm... pewnie to wartość Twojego roweru, a przynajmniej połowa tej kwoty 😞 GRX Di2 możesz mieć w wersji starszej (wówczas jest wybór czy 1x11, czy też 2x11) lub nowszej (ale bez wyboru- 2x12 - przynajmniej do czasu wyczekiwanej premiery 1x12). Pełna grupa 11-rzędowa to jest nieco ponad 1000 EUR, pełna 12-rzędowa jakieś 1500 EUR. Teoretycznie możesz kupować tylko potrzebne komponenty, więc z grupy nie będą Ci potrzebne zaciski hamulcowe, tarcze hamulcowe i korba - o ile postawisz na starszego GRXa 1x11 Di2. Nadal jednak musisz wymienić: -tylną przerzutkę, -kasetę, -łańcuch, -klamkomanetki (bo przecież chcesz je mieć obok przycisków sprinterskich/triathlonowych) oraz dokupić: -baterię -okablowanie -nie wiem, czy czasem nie będzie potrzebny junction box - nie wiem, czy klamkomanetki GRXa pozwalają bezpośrednio podłączyć wybrane przyciski sprinterskie pod klamki, czy trzeba korzystać z junction boksa - schemat okablowania (tak, by był najprostszy, funkcjonalny i schludny) musiałby ogarnąć ktoś z doświadczeniem. -no i same przyciski sprinterskie/satelitarne/triathlonowe - jak zwał, tak zwał - w zależności co wybierzesz i czy da to się podłączyć do wybranej instalacji... Więc sam widzisz, że to praktycznie koszt nowej grupy... Edytowane 10 Września przez HSM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 10 Września Udostępnij Napisano 10 Września Gdybyś chciał wymieniać napęd na elektroniczny z możliwością zmiany biegów na lemondce to taniej wychodzi SRAM AXS. Cena za cały komplet 1x12 wychodziła ze 3 miesiącu temu około 5000 zł. przy zakupie w Niemczech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 10 Września Udostępnij Napisano 10 Września Jedna uwaga do rozwiązania opartego na SRAMie - w tej chwili już chyba żadne z klamkomanetek AXS nie posiadają portów do podłączenia kabelkowych przycisków satelitarnych. Trzeba korzystać wyłącznie z wireless blips - czyli idiotycznego jednorazowego rozwiązania, w którym po wyczerpaniu niewymiennej baterii wyrzucamy przyciski do kosza na elektrośmieci. Oczywiście można zbudować system o blipboksa i do niego podłaczyć kabelkowe przyciski. Tylko w takim rozwiązaniu trzeba zrezygnować ze sterowania za pomocą klamkomanetek - bo chyba w jednym systemie mogą być albo klamkomanetki AXS, albo blipbox. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasino Napisano 11 Września Autor Udostępnij Napisano 11 Września Dziękuję, to już wszystko wiem, ale przychodzi mam jeszcze jedno pytanie, bo o tym nikt nie wspomniał, gdybym ułożył od lemondki do tylnej przerzutki dodatkową linkę, to mógłbym wtedy zmieniać biegi?, nawet równolegle z klamkomanetkami?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolek Napisano 11 Września Udostępnij Napisano 11 Września Bardzo ciekawe, ale co chcesz zrobić z tą dodatkową linką? Gdzie ja podłączysz? Jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.