pedalarz339 Napisano 9 Września 2024 Napisano 9 Września 2024 Zamówiłem sobie rower i chcę go dostosować. Obecnie hamulce są takie: BL-501+BR-M520+RT70 180mm Chce przy sprzedaży i niewielkiej dopłacie zmienić klamki i zaciski na M8100 a tarcze na RT86. Wiem że stary model ale mam koła pod 6 śrub. Znalazłem tabelę kompatybilności i są podobno kompatybilne. Na przód dał bym 203 po zastosowaniu adaptera (Fox 34 ogarnia do 203) Jakie korzyści poza beznarzędziową regulacją odległości klamki i lepszymi tarczami będę jeszcze mieć? Ile zejdę z wagi? Cytuj
Dokumosa Napisano 10 Września 2024 Napisano 10 Września 2024 Klamki mt501 i m8100 konstrukcyjnie tożsame - korzyść tylko z regulacji odległości klamki od gripa pokrętłem (w mt501 imbusem). Zaciski mt520 to konstrukcja 4-tłoczkowa, tłoki ceramiczne jak w m8000, siła hamowania względem m8000 ponad 20% większa. Zmień tylko tarcze ale nie na chińskie shimano (czyli obecnie pod 6-śrub najtańsza japońska to rt-mt905). Może być jakaś alternatywa w postac np.i sram centerline/paceline, swissstop catalyst albo inne z dobrymi opiniami) Cytuj
pedalarz339 Napisano 10 Września 2024 Autor Napisano 10 Września 2024 Jeżeli chodzi o klamki różnić chyba jest więcej. Dźwignią wydaje się być inna i zamocowana w innym miejscu w korpusie, klamka ma dodatkowe podparcie na kierze. Używał ktoś tych dzwigni MT501. Z Shimano miałem do czynienia z Hamulcami XT SLX ZEE i jeszcze MT200 Deore nigdy nie testowałem. Cytuj
marcin_ostrów Napisano 10 Września 2024 Napisano 10 Września 2024 No klamka bardziej sztywna , ale mocno bym się zastanawiał nad przejściem z 520 na 8100 . Jak juz to na 8120 , no chyba że wazysz 45 kg i unikasz gór. Zysk wagowy symboliczny , może z 20-30 g . Hamulce lżejsze o jakieś 70 g , tarcza 203 i adapter to +50 g na oko. Cytuj
Wojcio Napisano 10 Września 2024 Napisano 10 Września 2024 Używałem MT501 i mam MT8100 - różnica praktyczna to w XT pokrętło regulacji odległości klamki (w 501 śruba pod imbus, więc też się da) oraz śruba regulacji punktu łapania hamulców (jak się odpowiednio podejdzie do napełniania to można nią zmienić punkt łapania bez zmiany odległości klamki - nie potrzebowałem użyć, ale jest). Do tego XT ma takie dołeczki klamce (coby mniej śliska była). Ale zasada działania, siła - bez zmian. Natomiast inne mocowanie wymaga sprawdzenia jakie masz manetki, bo może być konflikt. Jak z seri X100 (8100, 7100) to OK, bo zamieniałem. Ale nie mam pojęcia jak to idzie ze SRAM. Bo ta sztywność i punkt podparcia to dla mnie kit. Zaciski 520 mają inne mocowanie węża niż 8100/8120 więc trzeba zmienić. Cytuj
Dokumosa Napisano 10 Września 2024 Napisano 10 Września 2024 (edytowane) Tak, różni się klamka mocowaniem ale specjalnie nie wpływa to na sztywność. To nowe podparcie w klamkach mX100 jest w miejscu gdzie w poprzednich gen była szeroka obejma. Dodatkowo przez to nie są one kompatybilne z manetkami z poprzednich gen. Jeśli chodzi o długość klamki i jej przełożenie machaniczne na hydrauliczne to wszystko jest takie samo. Nawet bebechy pasują z m8100 do mt501 (czyli tak naprawdę bl-m6000). Mam porównanie mt520 vs m7/8120 na tym samym rowerze i różnice są niezauważalne. Wszysktkie 4-tłoczkowce shimano robione są na jedną modłę (wyjątkiem jest mt420 gdzie tłoczki nie są ceramiczne i zaciski parowane są z klamkami niskich grup). Zrobiłem kilka zdjęć porównawczych z mt501 z m7100 (1:1 to samo co m8100) może nie oddają w pełni tego, że to klamki praktycznie takie same ze wzgl bo nie chciały się słuchać jak je ustawiałem do zdjęcia... Edytowane 10 Września 2024 przez Dokumosa Cytuj
pedalarz339 Napisano 10 Września 2024 Autor Napisano 10 Września 2024 (edytowane) A na wadze możesz postawić jakie różnice? Przewody w zestawach M501/520 są też te same co w M8100? Jeszcze roweru nie dostałem to nie mam jak sprawdzić. Edytowane 10 Września 2024 przez pedalarz339 Cytuj
Wojcio Napisano 10 Września 2024 Napisano 10 Września 2024 XT ma przewód SM-BH90-SBM a 520 ma SM-BH90-SS. Różnica to podłączenie do zacisków - XT kątowe (banjo) a 520 na wprost. I to banjo jest zakute, więc nie wiem, czy to się da zmienić domowymi sposobami, bo skraca się od strony klamki. Cytuj
Dokumosa Napisano 10 Września 2024 Napisano 10 Września 2024 Są chińskie jakieś zestawy do zarobienia banjo ale nie wygląda to już tak estetycznie jak fabrycznie. W każdym razie nie ma sensu kombinować po tej stronie. Jak znajdę chwilę żeby to znowu wyciągnąć z czeluści magazynu to rzucę na wagę. Mt520 powinny być cięższe ze względu na większy zacisk, 4-tłoczki i większe klocki. Cytuj
pedalarz339 Napisano 10 Września 2024 Autor Napisano 10 Września 2024 Myślałem nawet tył/przód zmienić na M7120 Bo są w dobrej cenie. Ale to chyba nie ma sensu jak moja waga to 64-65 kg? Cytuj
Dokumosa Napisano 11 Września 2024 Napisano 11 Września 2024 Jak wspomniałem - względem mt520 nie zyskasz nic na takiej wymianie. Cytuj
tobo Napisano 11 Września 2024 Napisano 11 Września 2024 Klamki wziąłbym sainta. Mają szersze obejmy mocowania do kierownicy. I bez dodatkowego podparcia dają swobodę ruchów do parowania z manetkami Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.