Kefir001 Napisano 9 Września Udostępnij Napisano 9 Września Witam z góry przepraszam jeżeli źle dodałem post i jak jest możliwość to proszę o przesunięcie tematu do odpowiedniego działu. Mam mianowicie problem zakupiłem rower ROMET WAGANT 9 2024, 27 sierpnia tego roku po 2 tyg gdy wracałem do domu z nad morza wraz z rowerem pojechałem do sklepu prorowery w Katowicach ponieważ miałem wrażenie że przerzutki się rozlegulowaly i działały inaczej, na miejscu wyregulowali przerzutki gorzej niż przed przyjechanie do nich, po ok 3 tyg i nie przejechaniu nawet 100km zauważyłem że korba lub tarcze korby są krzywe i oddałem rower na niezgodność towaru z umową zadając wymiany na nowy wolny od wad, jednak romet wybrał opcje naprawy, po 2 tygodniach oczekiwania dostałem informację że rower jest gotowy ku mojemu zdziwieniu jak przyjechałem po rower mimo iż przykręcili poprawnie korbę to tarcze nadal są krzywe i dalej występuje problem gdy mam ustawione przerzutki np 1 z przodu i 5 z tyłu słychać ocieranie łańcucha o wózek, sklep i producent twierdzą że wszystko jest dobrze i takie odchylenia to norma nawet romet odpisał mi "Nie ma określonej tolerancji krzywizny tarczy nie mniej jednak w tej klasie osprzętu 1mm odchylenia są naturalne. Poprawiono zamontowanie korby i ponownie wyregulowano biegi. Po wykonaniu tych czynności nie stwierdzono problemów z nieprawidłowym działanie" i chciałbym się zapytać czy skrzywienie tarcz w przerzutce przedniej (nie wiem jak to się poprawnie nazywa) chodzi o te z korba 🙂 to jakaś norma? I że faktycznie jest to normalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 9 Września Udostępnij Napisano 9 Września Niestety tak jest, natomiast 1 mm to całkiem dużo. Moja Tiagra, czyli szosowy odpowiednik Deore, też nie jest idealnie prosta. Z tego co widzę korba jest na Octalink. Jest to sztywniejsze rozwiązanie niż kwadrat, ale nieco gorsze niż HT2. Może tak być, że jak jedziesz, to korba dodatkowo się ugina i przez to trze jeszcze mocniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 9 Września Udostępnij Napisano 9 Września A od kiedy to na napędzie 3x10 korzysta się z 1x5? Za duży przekos i łańcuch już zahacza o klatkę przerzutki. Trzeba się nauczyć poprawnie obsługiwać napęd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kefir001 Napisano 9 Września Autor Udostępnij Napisano 9 Września @Tyfon79 Na 1x5 mam lżej a że jestem po edoprotezie biodra z wyciętym krzetarzem większym to staram się jeździć by było mi wygodnie lecz to fakt nie potrafię nauczyć się jeszcze jeżdżenia na tym rowerze więc może podpowiesz jak to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 9 Września Udostępnij Napisano 9 Września Tu nie ma filozofii. Ograniczeniem jest prześwit między przerzutką przednią. Jak będziesz korzystał z skrajnych przełożeń to łańcuch musi haczyć. Nigdy nie schodzę w tego typu napędzie poniżej 3-ciej max 4-tej zębatki na kasecie od góry gdy mam najmniejszą na korbie. Wrzucam wtedy środkowy blat na korbie i 3-ą względnie 2-gą zębatkę na kasecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 9 Września Udostępnij Napisano 9 Września 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 9 Września Udostępnij Napisano 9 Września Zobacz też tu jak przełożenia się pokrywają. I można dyskutować, co jest gorszym układem - 1-5 czy 2-2 (bo wychodzi, według Gear-calculator), że mniejszy kąt jest przy 1-5 niż przy 2-2, które dają podobne przełożenie. Ale co do zasady - racja - przednia przerzutka jest problemem przy dużych przekosach. Praktycznie na każdej tarczy korby do użycia jest 6-7 "najbliższych tarcz kasety". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.