Skocz do zawartości

[Korba] Krzywe tarcze przerzutki przedniej Romet Wagant 9 2024


Rekomendowane odpowiedzi

Witam z góry przepraszam jeżeli źle dodałem post i jak jest możliwość to proszę o przesunięcie tematu do odpowiedniego działu. 

Mam mianowicie problem zakupiłem rower ROMET WAGANT 9 2024, 27 sierpnia tego roku po 2 tyg gdy wracałem do domu z nad morza wraz z rowerem pojechałem do sklepu prorowery w Katowicach ponieważ miałem wrażenie że przerzutki się rozlegulowaly i działały inaczej, na miejscu wyregulowali przerzutki gorzej niż przed przyjechanie do nich, po ok 3 tyg i nie przejechaniu nawet 100km zauważyłem że korba lub tarcze korby są krzywe i oddałem rower na niezgodność towaru  z umową zadając wymiany na nowy wolny od wad, jednak romet wybrał opcje naprawy, po 2 tygodniach oczekiwania dostałem informację że rower jest gotowy ku mojemu zdziwieniu jak przyjechałem po rower mimo iż przykręcili poprawnie korbę to tarcze nadal są krzywe i dalej występuje problem gdy mam ustawione przerzutki np 1 z przodu i 5 z tyłu słychać ocieranie łańcucha o wózek, sklep i producent twierdzą że wszystko jest dobrze i takie odchylenia to norma nawet romet odpisał mi "Nie ma określonej tolerancji krzywizny tarczy nie mniej jednak w tej klasie osprzętu 1mm odchylenia są naturalne. Poprawiono zamontowanie korby i ponownie wyregulowano biegi. Po wykonaniu tych czynności nie stwierdzono problemów z nieprawidłowym działanie" i chciałbym się zapytać czy skrzywienie tarcz w przerzutce przedniej (nie wiem jak to się poprawnie nazywa) chodzi o te z korba 🙂 to jakaś norma? I że faktycznie jest to normalne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak jest, natomiast 1 mm to całkiem dużo.

Moja Tiagra, czyli szosowy odpowiednik Deore, też nie jest idealnie prosta.

Z tego co widzę korba jest na Octalink. Jest to sztywniejsze rozwiązanie niż kwadrat, ale nieco gorsze niż HT2. Może tak być, że jak jedziesz, to korba dodatkowo się ugina i przez to trze jeszcze mocniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma filozofii. Ograniczeniem jest prześwit między przerzutką przednią. Jak będziesz korzystał z skrajnych przełożeń to łańcuch musi haczyć. Nigdy nie schodzę w tego typu napędzie poniżej 3-ciej max 4-tej zębatki na kasecie od góry gdy mam najmniejszą na korbie. Wrzucam wtedy środkowy blat na korbie i 3-ą względnie 2-gą zębatkę na kasecie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz też tu  jak przełożenia się pokrywają. I można dyskutować, co jest gorszym układem - 1-5 czy 2-2 (bo wychodzi, według Gear-calculator), że mniejszy kąt jest przy 1-5 niż przy 2-2, które dają podobne przełożenie. Ale co do zasady - racja - przednia przerzutka jest problemem przy dużych przekosach. Praktycznie na każdej tarczy korby do użycia jest 6-7 "najbliższych tarcz kasety".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...