Skocz do zawartości

[kaseta] sunrace 11rzędowa problem z 45T


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć mam 2 kasety sunrace 50T i 51T,przerzutka xtr M9000 ogarnia caly zakres w obu.Jezdzilem na 50T i wszystko bylo ok ,chcialem zmienic indeksację.Zalozylem kasete 51T nowy lancuch ,nowa przerzutka nowa zebatka no i mam taki dziwny problem,na kazdym z przelozen dziala wszystko ok tylko na przedostatniej koronce dopoki nie jest po obciazeniwm tez, a jak pojawiajaja sie ostrzejsze pagorki lancuch przeskakuje jak na zuzytym napedzie (tylko na tej przedostatniej zebatce).No zmieniajac 2 przerzutki,lancuchy i koronki wyluczylem ze to ich wina.Bebenek tez ok bo sprawdzalem na 2kolach.Mozliwe ze taka lipe zrobili ze przedostatnia zebatka tak zle jest spasowana?.No chyba ze ktos ma inny pomysl co moge sprawdzic jeszcze.Rece opadaja😂w mojej karierze serwisowej taki rzeczy nie widzialem🙄

Edytowane przez swimfan
bledy w pisowni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kaseta 50T moze ma pol roku ale do niej inny zestaw lancuchow trzech.Do 51T tez kupilem 3 nowe lancuchy,zeby nie bylo.50T ma indeksacje (ostatnie koronki 36-42-50) wszystko chodzi jak nalezy 51(ostatnie koronki 39-45-51),45T krzaczy przy obciazeniu.Nie ogarniam🙄.Jakby byl hak krzywy to 50T tez by krzaczylo.Myslem ze moze linia lancucha ma znaczenie ale 51T i 50T działaja poprawnie.Zeby 45T wizualnie proste,zreszta jakby byly krzywe to be obciazenia na tej zebatce to by mi zrzucalo ba inne tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Teoretycznie nie obsluguje praktycznie tak bo na ostatnich zebatkach 51 i 50 dziala🙄Naregulowalem sie ustawiajac kólko od zebatek we wszystkich konfiguracjach🤔(łancuch 118 ogniw dlusze sa tylko dla e bikow).Mialem i kasete XT 11-46 i miod malina.Patrzac ze obsluguje na papierze 46 to i 45 powinno by jej podejsc.Jednej rzeczy nie kumam dlaczego krzaczy na 45T a na 51T jest ok.Bo jakby na 45T i 51T krzaczyl to bym nawet nie podjal tematu😉.Moze cos w fabryce po..,jak tu zmierzyc te zeby zeby byc pewnym ze sa ok.

Edytowane przez swimfan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że obsługuje do 46T nie oznacza, że powinna dobrze pracować na zębatce 45T, ale w kasecie do 50T.

Nie ma takiej opcji aby to pracowało idealnie. Możesz jedynie dotrzeć do momentu gdy będzie najmniej źle i tyle.

Shimano tych tabelek ze specyfikacją nie robi bez powodu.

P.S.

Ostatnio dla jaj założyliśmy przerzutkę Shimano (jakiegoś najtańszego Tourney'a 6 biegowego) do napędu Sram 1x12, żeby sprawdzić czy przypadkiem nie będzie pracować lepiej niż SX i...

No lepiej nie było, ale o dziwo nie było wiele gorzej 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym ze w 50T na tej samej linnii lancucha jest 42 i dziala a 45T juz nie😉.To nie jest, to ile 45 ta jest wyzsza🙄.Jak jade ba plaskim lub na malym wzniesieniun to dziala tak do 7%.Jak depne to zrywa🙄 i jak jeszcze dam rade przerzucic nie gubiac rownowagi  na 51 to jade dalej .Ogolnie jakby krzaczylo na 39T i 51T to bym powiedzial,ze lancuch za dlugi.Ale gdzie 118 ogniw jak przy takim wyprostowanym wozku😉,ja bym powiedzial ze moze nawet za malo ja mam chainstay 439mm wiec kobyla.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te przerzutki są optymalizowane tak żeby zapewnić optymalną odległość kółka prowadzącego dla konkretnej kasety. Np. rd-m5100 stworzona do obsługi 11-51 nie radzi sobie z 11-46. Trzeba stosować sztuczki z łańcuchem i nienirmalnym ustawieniem odległości od największej koronki a i tak nigdy nie będzie pracować tak jak dedykowana dla takiej kasety np. rd-m5120. Kiedyś eksperymentowałem z rd-m6000/8000 i kasetami 11-50/51 w zależności od usytuowania haka w ramie (jak daleko i jak przesunięty względem osi koła) działało to nieźle albo wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej masz racje tylko co to znaczy nie wspolpracuje🙄.Bo dla mnie jak nie wspolpracuje to:przerzutka nie wrzuca na okreslona koronke.A tu na stojaku jest ok jak reguluje,a podcobciazeniem przeskakui najlepiej zevna jednej.Myślisz ze to wina przerzutki.Jedynie co moze byc nie tak ze podczas powstaja jakies naprezenia na samej ramie (obciazenie tylu po gore).Tyle ze mam mega sztywny karbon i watpie ze tak pracuje jak niektore aluminiowe ramy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyn pewnie może być wiele a skoro to się dzieje pod obciążeniem to ciężko dostrzec co się dzieje na tej zębatce, jak masz jakąś kamerkę sportową to można spróbować gdzieś zamontować do raby i nagrywać aby zobaczyć na filmie co się dzieje podczas tego przeskakiwania, czy łańcuch zahacza o większą zębatkę czy próbuje spaść na mniejszą a może jakaś wadliwa zębatka się trafiła i łańcuch po niej skacze choć to pewnie mało prawdopodobne żeby przeskakiwał po tak dużej ilości zębów.

Cytat

Jakby byl hak krzywy to 50T tez by krzaczylo

niekoniecznie bo śrubą "L" można przyblokować aby nie wypadała za daleko przerzutka, a przy tego typu napędach jak hak krzywy do wewnątrz to właśnie na największych zębatkach występuje zahaczanie łańcucha o większą.

popuść troszkę linkę baryłką i zobacz czy to coś pomoże dla tej zębatki na której skakało oczywiście licząc się z tym że na innych może nie wbijać prawidłowo ale jak przestanie skakać łańcuch to znak że zahaczało o większą zębatkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...