rybak16 Napisano 5 Września Udostępnij Napisano 5 Września Cześć wszystkim. Jakiś czas temu mojej żonie zakupiliśmy krossa eskera 5.0 https://kross.eu/pl/poprzednie-kolekcje/esker-5-0-grx-turkusowy-grafitowy-polysk?srsltid=AfmBOopV8031kYHYye38-2LN7PrgfW8MDiTlC_2ZswWafDppyVOLXr9i Po niedługim czasie okazało się, że lepszy byłby napęd 1x11, dodatkowo żona jeździła na focusie który był na grx 600 i była dużo większa płynność zmiany przełożeń. Nie wiem czy to kwestia grupy / sensowniejszej kasety. Zmiany przełożeń w grx 400 wydają się dosyć twarde. I tak zacząłem sobie kalkulować co jak by się pobawić Tak się zastanawiam czy (zakładając docelowo 1x11) na chwilę obecną może by przeskoczyć na 2x11 i w drugiej turze zmienić 2x11 na 1x11 Czy przerzutka GRX RD-RX812 + klamkomanetka GRX ST-RX600 + oczywiście odpowiednio dobrana kaseta będzie kompatybilna ze wszystkim pozostałym elementami? W sensie nie będę musiał zmieniać hamulców i czy będzie to działać z 2x, zakładam, że przy odpowiednio dobranej kasecie powinno. W drugiej turze kiedyś bym zmienić klamkomanetke na 1x, kasete na szerszy zakres i dokupił korbę 1x grxa (aktualnie jest 2rz FSA). Zastanawiam się czy hamulce będą kompatybilne z nowymi klamkomanetkami oraz czy nie będzie na razie dziwnie jeździć z dwiema różnymi klamkomanetkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 6 Września Udostępnij Napisano 6 Września Cytat dodatkowo żona jeździła na focusie który był na grx 600 i była dużo większa płynność zmiany przełożeń. A może by tak...wyregulować? Bo technologia jest taka sama Cytat Tak się zastanawiam czy (zakładając docelowo 1x11) na chwilę obecną może by przeskoczyć na 2x11 i w drugiej turze zmienić 2x11 na 1x11 To się nie opłaca. Wywalić wszystko, wstawić 1x11, sprzedać co wywaliłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybak16 Napisano 6 Września Autor Udostępnij Napisano 6 Września @Mihau_ wyregulowane jest według mojej najlepszej wiedzy. To nie jest tak, też, że te biegi wchodzą z opóźnieniem czy coś, sam nie wiem czego to kwestia. U mnie np a apexie zmiana przełożeń jest w większości przypadków wręcz bezszelestna poza momentami jak faktycznie bym nieopacznie większą moc wygenerował w trakcie zmiany, a w tym krosie przełożenie zmiana się szybko ale z takim odgłosem jakby łańcuch agresywnie wbił się w kasetę. Zacząłem się zastanawiać czy precyzja wykonania kasety może mieć tutaj znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 6 Września Udostępnij Napisano 6 Września Znaczenie to to ma jakaś twoja nadwrażliwość, nie jest możliwe żeby napęd w tej samej technologii działał "płynniej" w konfiguracji 1x11 gdzie przeskoki pomiędzy koronkami na kasecie masz o wiele większe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybak16 Napisano 6 Września Autor Udostępnij Napisano 6 Września Nie wiedziałem, że to jest dokładnie ta sama technologia, to co tylko objętością przerzutki i materiałami się różnią? Szukam odpowiedzi dlaczego w tym focusie wszystko chodziło tak zaiście płynnie i tu i tutaj grx. korba była inna i tyle, nie sądzę, że to powinno mieć wpływ. A w kwestii regulacji to zakładam, że jednak potrafię, do tej pory z żadnym z moich rowerów problemów nie miałem by poprawnie wyregulować przerzutkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 6 Września Udostępnij Napisano 6 Września Raczej ci się wydawało że działało lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz50 Napisano 6 Września Udostępnij Napisano 6 Września Spróbuj poluzować sprzęgło w przerzutce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybak16 Napisano 6 Września Autor Udostępnij Napisano 6 Września 4 minuty temu, Mihau_ napisał: Raczej ci się wydawało że działało lepiej 🤦♂️ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 6 Września Udostępnij Napisano 6 Września (edytowane) 11 godzin temu, rybak16 napisał: Czy przerzutka GRX RD-RX812 To przerzutka do kaset 1x o dużej rozpiętości, raczej nie będzie działać dobrze z mniejszą kasetą, jeszcze w napędzie 2x z różnicą 16T na korbie. Może coś tam się da ekstremalnie doregulować, ale na lepszą pracę bym nie liczył, a jak żona wybierze skrajną kombinację biegów, to może i rozwalić całkiem przerzutkę. Hamulców zmieniać nie musisz, o ile pamiętam nie ma nawet dedykowanych zacisków do RX600 i RX400, to ten sam model. Lewej manetki zmieniać nie musisz, da się jej też używać z 1x. Może do tej korby wystarczy dokupić sam blat NW, da się tak zrobić z korbą GRX. Tak czy siak na raty takiej zmiany nie zrobisz. I nie jest to zbyt opłacalne przedsięwzięcie, jeśli głównym celem jest tylko przyjemniejsza zmiana biegów. Sugeruję jak poprzednik, sprawdź albo wyłącz sprzęgło na początek. 44 minuty temu, Mihau_ napisał: w konfiguracji 1x11 gdzie przeskoki pomiędzy koronkami na kasecie masz o wiele większe Na większości koronek przeskoki są takie same, dopiero na największych jest różnica. Edytowane 6 Września przez some1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 6 Września Udostępnij Napisano 6 Września Może to kwestia łańcucha. U mnie GRX812 przy 1x11 na łańcuchu CN-HC701-11 było głośniej i mniej precyzyjnie niż na SRAM PC-1110 , kaseta SLX 11-46. Zmieniłem tylko łańcuch, nie dotykałem regulacji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 6 Września Udostępnij Napisano 6 Września Cytat Po niedługim czasie okazało się, że lepszy byłby napęd 1x11 a w czym ma być lepszy? bo ja mam odmienne zdanie mając jeden blat z przodu drugi raz jednak wybrałbym dwa z przodu w gravelu, za duże przeskoki odczuwam pomiędzy biegami i o ile w mtb mi to jakoś nie przeszkadza w rekreacyjnej jeździe o tyle w gravelu już tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybak16 Napisano 6 Września Autor Udostępnij Napisano 6 Września Powodów jest wiele. @Rafał87 nie jeździmy na tyle sportowo by indeksowanie nam przeszkadzało a zyskujemy prostszy układ, ładniej wyglądający rower, mniej uciążliwe czyszczenie Wiem, że to nie dla każdego ale nam się bardzo sprawdza Niemniej na szosie faktycznie bym nie chciał mieć takich przeskoków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 6 Września Udostępnij Napisano 6 Września A jaki masz tam łańcuch? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybak16 Napisano 6 Września Autor Udostępnij Napisano 6 Września @Krypto.Szosowiec SHIMANO HG54 a kaseta SHIMANO HG500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 6 Września Udostępnij Napisano 6 Września Spróbuj zamontować najwyższy model, może będzie różnica jeżeli chodzi o kulturę pracy. Ja w rowerze szosowym miałem łańcuch Shimano i napęd działał naprawdę gładko. Zmieniłem na KMC i mam takie same odczucia jak Ty. Każda zmiana biegu, to jakby uderzenie łańcucha o kasetę. Brakuje tej gładkości. Nie twierdzę że to rozwiąże Twój problem, natomiast może pomóc. Co do konwersji. Czy aż taką różnicę robi Ci jeden bieg? Kup korbę GRX 1x, wsadź kasetę 11-36 i tyle. No chyba że wtedy zabraknie Ci przełożeń. Wymiana całego napędu nie ma sensu. Przecież to będzie z połowa wartości roweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybak16 Napisano 6 Września Autor Udostępnij Napisano 6 Września Aż taka wartość to nie będzie jak patrzałem na ceny ale jasne. Pobawię się ze zmianą łańcucha / kasety na razie i zostawię przesiadkę na 1x Coś konkretnego byś polecił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 6 Września Udostępnij Napisano 6 Września Nie pamiętam który łańcuch jest najwyższy dla 10s. Chyba HG-94. Co do kasety, to można jeszcze kupić XT 10s. Natomiast będąc zupełnie uczciwym: Szkoda by mi było na to kasy. Łańcuch możesz spróbować, bo koszt nie jest duży, a przy okazji wydłużysz życie napędu. Kasety bym nie ruszał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.