Skocz do zawartości

[Wymiana napędu] Kross esker 5.0 GRX


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim. Jakiś czas temu mojej żonie zakupiliśmy krossa eskera 5.0

https://kross.eu/pl/poprzednie-kolekcje/esker-5-0-grx-turkusowy-grafitowy-polysk?srsltid=AfmBOopV8031kYHYye38-2LN7PrgfW8MDiTlC_2ZswWafDppyVOLXr9i

Po niedługim czasie okazało się, że lepszy byłby napęd 1x11, dodatkowo żona jeździła na focusie który był na grx 600 i była dużo większa płynność zmiany przełożeń. Nie wiem czy to kwestia grupy / sensowniejszej kasety. Zmiany przełożeń w grx 400 wydają się dosyć twarde. I tak zacząłem sobie kalkulować co jak by się pobawić :D

Tak się zastanawiam czy (zakładając docelowo 1x11) na chwilę obecną może by przeskoczyć na 2x11 i w drugiej turze zmienić 2x11 na 1x11

Czy przerzutka GRX RD-RX812 + klamkomanetka GRX ST-RX600 + oczywiście odpowiednio dobrana kaseta będzie kompatybilna ze wszystkim pozostałym elementami? W sensie nie będę musiał zmieniać hamulców i czy będzie to działać z 2x, zakładam, że przy odpowiednio dobranej kasecie powinno.

W drugiej turze kiedyś bym zmienić klamkomanetke na 1x, kasete na szerszy zakres i dokupił korbę 1x grxa (aktualnie jest 2rz FSA).

Zastanawiam się czy hamulce będą kompatybilne z nowymi klamkomanetkami oraz czy nie będzie na razie dziwnie jeździć z dwiema różnymi klamkomanetkami :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

dodatkowo żona jeździła na focusie który był na grx 600 i była dużo większa płynność zmiany przełożeń.

A może by tak...wyregulować? Bo technologia jest taka sama

Cytat

Tak się zastanawiam czy (zakładając docelowo 1x11) na chwilę obecną może by przeskoczyć na 2x11 i w drugiej turze zmienić 2x11 na 1x11

To się nie opłaca. Wywalić wszystko, wstawić 1x11, sprzedać co wywaliłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_ wyregulowane jest według mojej najlepszej wiedzy. To nie jest tak, też, że te biegi wchodzą z opóźnieniem czy coś, sam nie wiem czego to kwestia. U mnie np a apexie zmiana przełożeń jest w większości przypadków wręcz bezszelestna poza momentami jak faktycznie bym nieopacznie większą moc wygenerował w trakcie zmiany, a w tym krosie przełożenie zmiana się szybko ale z takim odgłosem jakby łańcuch agresywnie wbił się w kasetę. Zacząłem się zastanawiać czy precyzja wykonania kasety może mieć tutaj znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem, że to jest dokładnie ta sama technologia, to co tylko objętością przerzutki i materiałami się różnią?

 

Szukam odpowiedzi dlaczego w tym focusie wszystko chodziło tak zaiście płynnie i tu i tutaj grx. korba była inna i tyle, nie sądzę, że to powinno mieć wpływ. A w kwestii regulacji to zakładam, że jednak potrafię, do tej pory z żadnym z moich rowerów problemów nie miałem by poprawnie wyregulować przerzutkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, rybak16 napisał:

Czy przerzutka GRX RD-RX812

To przerzutka do kaset 1x o dużej rozpiętości, raczej nie będzie działać dobrze z mniejszą kasetą, jeszcze w napędzie 2x z różnicą 16T na korbie. Może coś tam się da ekstremalnie doregulować, ale na lepszą pracę bym nie liczył, a jak żona wybierze skrajną kombinację biegów, to może i rozwalić całkiem przerzutkę.

Hamulców zmieniać nie musisz, o ile pamiętam nie ma nawet dedykowanych zacisków do RX600 i RX400, to ten sam model. Lewej manetki zmieniać nie musisz, da się jej też używać z 1x. Może do tej korby wystarczy dokupić sam blat NW, da się tak zrobić z korbą GRX. 

Tak czy siak na raty takiej zmiany nie zrobisz. I nie jest to zbyt opłacalne przedsięwzięcie, jeśli głównym celem jest tylko przyjemniejsza zmiana biegów. Sugeruję jak poprzednik, sprawdź albo wyłącz sprzęgło na początek.

44 minuty temu, Mihau_ napisał:

w konfiguracji 1x11 gdzie przeskoki pomiędzy koronkami na kasecie masz o wiele większe

Na większości koronek przeskoki są takie same, dopiero na największych jest różnica.

Edytowane przez some1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Po niedługim czasie okazało się, że lepszy byłby napęd 1x11

a w czym ma być lepszy? bo ja mam odmienne zdanie mając jeden blat z przodu drugi raz jednak wybrałbym dwa z przodu w gravelu, za duże przeskoki odczuwam pomiędzy biegami i o ile w mtb mi to jakoś nie przeszkadza w rekreacyjnej jeździe o tyle w gravelu już tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodów jest wiele. @Rafał87 nie jeździmy na tyle sportowo by indeksowanie nam przeszkadzało a zyskujemy prostszy układ, ładniej wyglądający rower, mniej uciążliwe czyszczenie :) Wiem, że to nie dla każdego ale nam się bardzo sprawdza :) Niemniej na szosie faktycznie bym nie chciał mieć takich przeskoków :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zamontować najwyższy model, może będzie różnica jeżeli chodzi o kulturę pracy.

Ja w rowerze szosowym miałem łańcuch Shimano i napęd działał naprawdę gładko. Zmieniłem na KMC i mam takie same odczucia jak Ty. Każda zmiana biegu, to jakby uderzenie łańcucha o kasetę. Brakuje tej gładkości.

Nie twierdzę że to rozwiąże Twój problem, natomiast może pomóc.

Co do konwersji. Czy aż taką różnicę robi Ci jeden bieg? Kup korbę GRX 1x, wsadź kasetę 11-36 i tyle. No chyba że wtedy zabraknie Ci przełożeń. Wymiana całego napędu nie ma sensu. Przecież to będzie z połowa wartości roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...