Skocz do zawartości

[do 4700 zł] sam już nie wiem co


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
już miałem dzisiaj kupować ROAM 0 2024, ale znikneła oferta na którą powiedzmy, że ostrzyłem zęby. Widziałem rano ten rower na żywo w moim potencjalnym rozmiarze L i wygląda OK, kolor trochę odwraca uwagę od tego i owego, ale i tak bym go kupił trochę zmuszając się. No nie do końca mi się on podoba. Zniknięcie oferty dało mi do myślenia.

Ale o co chodzi:
Mam 182 cm, długość wewętrzna nogi ok 88 cm, w lekkim rozkroku od ziemi do mojej dumy 81 cm. Jak ostatnio zdarza mi się pedałować na pożyczonych rowerach to nadgarstki trochę mi dokuczają, więc jestem mocno nieprzekonany do zakupu full sztywniaka.
Zawsze  pedałowałem na rowerach mtb. Trochę jakiś retro zjazdówek, jakieś traile, trochę trial i takie tam. Obecnie od wielu wielu lat nie jeżdzę, w dodatku świat rowerowy się pozmieniał i ostatecznie chyba nawet nie mam swoich preferencji. 
Podchodząc zdrowo-rozsądkowo, rowerem jeździłbym po mieście jako środkiem lokomocji, i po bezdrożach turystycznie z moją pralką. Mądry człowiek stwierdziłby, że to zadanie dla crossa i na takie się zapatruję, ale w głębi serduszka bardzo bym chciał nie raz się wpakować w jakiś nierozsądny teren, jednak nie można mieć wszystkiego, więc staram sie pogodzić z myślą, że nic z tego.

Ma to być rower na lata.
Nie jest to jednak dla mnie dobry moment na drogie zakupy, dlatego czekałem do końca wakacji, żeby zakupić na czymś, co w dzisiejszych czasach sprzedawcy humorystycznie nazywają wyprzedażą. Do 4700 zł, ale bardzo bym się ucieszył gdyby dla odmiany pojawiły się propozycję tańsze, zamiast droższe.
Bardzo ciężko jest mi udawać, że rowery z długimi główkami, wysokimi górnymi rurami ramy i cienkimi oponami mi się podobają.
Pomyślałem, że może są jakieś mtb/"traile" z jakimiś zapędami również do miejskiej i turystycznej jazdy, ale chyba nie potrafię sobie poradzić w ogarnięciu oferty na rynku. Dla przykładu przeglądam stronę Treka i DLA MNIE jest tam za duży chaosu, udało mi się wyselekcjonawać z tej dośćkiepskiej wyszukiwarki Dual Sporty, FXy i Malin, ale mam wrażenie, że oni sami nie są pewni do czego są te rowery.
Kręcą mnie przełożenia na jednej zębatce z przodu i choćby najtańsze widelce amortyzowane, ale na powietrzu. Nie potrzebuję dużych skoków. Potrzebuję dobrego siodła.
Akceptuję fakt, że będę musiał coś wymienić, żeby było dobrze, np. korbę, chwyty, czy coś tam, ale zasadniczo szukam roweru RTG, a nie DIY.

Wiem, że trochę brzmię jak maruda, ale jestem już zmęczony tym rokiem, w którym wciąż muszę dokonywać rozsądnych i trafionych zakupów nie mając o nich pojęcia. Postarajcie się do mnie nie zrażać ;)
Czy potraficie rzucić jakieś dobre propozycje? Jakieś przydatne informacje które pomogły by mi szukać. Pewnie nie mogę liczyć na linki z dobrymi promkami i dostępnością magazynową, więc może chociaż propozycje z którymi jest szansa, że jak wrzucę sobie subsktypcję to kiedyś się pojawią? Potraficie mi jakoś pomóc? 

Edytowane przez WojtasTaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaki rower chcesz cross czy MTB ? Uniwersalny MTB ,,do wszystkiego" to wymierający gatunek ale możesz popatrzyć na Meridę 300 albo 500 , one są zdaje się z dwóch wersjach - turystycznej/uniwersalnej i XC . Giant ma niesportowy MTB Talon , a Scott Aspect .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Wstrzymywałem się kilka dni z odpowiedzią, bo sporo mogłem się dowiedzieć z internetów nie zawracając forumowiczom głowy no i znalazłem na to siły.

 

W dniu 3.09.2024 o 23:10, WaGiant napisał:

To jaki rower chcesz cross czy MTB ? Uniwersalny MTB ,,do wszystkiego" to wymierający gatunek ale możesz popatrzyć na Meridę 300 albo 500 , one są zdaje się z dwóch wersjach - turystycznej/uniwersalnej i XC . Giant ma niesportowy MTB Talon , a Scott Aspect .

Cytat

Za ok 4500 masz Polygona Heist X7 ma wszystko co powinien mieć dobry cross (a nawet więcej bo sztywne osie to rzadkość w tego typu rowerach) waga też się zgadza.


Udało mi się określić i tak, niestety szukam uniwersalnego MTB. 
Zacząłem studiować temat geometrii. Trochę przeorałem ten temat w teorii. Postanowiłem przyjąć często przez Was wspomianego Roama i i Heista X7 jako punkt wyścia. Roam to bardziej komfortowy cross, Heist bardziej górski cross, więc idealnie, bo mam odpowiednie widełki. Narysowałem sobie, żeby łatwiej było mi analizować geometrie różnych rowerów. 
Na rysunku podane dane przy G to Giant Roam dla rozmiaru L, a po P Polygon Heist X7 też dla L. Powyżej w nawiasach te same dane dla rozmiaru niższego M i wyższego XL, dla ułatwienia dalszych analiz:

.457730446_1055807678889023_2915206293813020783_n.thumb.jpg.d8504a83efca82961646673dfa47ec49.jpg

 

Siedząc na internetach i grzebiąc dość głęboko udało mi się znaleźć ponad 20 propozycji, które miały jakąkolwiek szansę. Porównałem geometrię i oceniłem wpływ ewentualnych odchyłek od przyjętych parametrów nominalnych. Zostały mi jeszcze ze 3 rowery, ale to już nie ważne. Sprawdzę je, ale szansa jest mała, że będzie warto je wziąć pod uwagę.

Po przeanalizowaniu geometrii brałem pod uwagę cene, na ile potrafiłem osprzęt i zastosowane technologie oraz stosunek wszystkich tych parametrów. Dodatkowo również dostępność, chociaż jest to kwestia, którą ciężko mi ocenić, bo przecież nie znam wszystkich źródeł.

Chyba nie będę pisał o odrzuconych potencjalnych rowerach, bo to raczej bez sensu. Rowery, które "przeszły" ocenę geometrii i wstępną ocenę pozostałych parametrów:
 

1. Oczywiście wspomniany Heist X7.
Faktycznie ciekawa oferta. Niestety L nie jest chyba już dostępny, a przynajmniej w cenie wartej uwagi (chyba, że potraficie powiedzieć gdzie można go dostać w tej cenie). W rozmiarze L wygląda tak:
image;s=1000x700

Wygląda symetrycznie. Ciekawy brązowy kolor - nienajlepszy, nienajgorszy. Krótka główka i względnie stroma górna rura spotykająca się z tylnym widelcem co przyczynia się do godnego wyglądu ogólnego roweru. Sztywne ośki, główka taperowana, amortyzator powietrzny (trochę ciężki, 1 i 1/8, i chyba najgorszy z możliwych powietrznych, ale nadal jest to już powietrze, i z blokadą na goleni. Na upartego, żeby nie był ciężki to chyba byłby dla mnie idealny). 1X w który celuję, suport nie-kwadrat, manetka i przerzutka deore. Kaseta i korba marki "jest jak jest". Graty Entiti, które pewnie ważą. Hamulce MT400 więc pewien +, chociaż MT200 też bym przeżył. Nie wiem jaka dźwignia. Niestety nie znam się na kołach. Opony może nawet będzie warto przetestować. Ciekawa opcja, tylko tak jak wspomiałem nie widzę dostępność w tej kasie.


2. Sensa Fiori
    Sensa Merano
    Sensa Livingo
Jest tu bardzo duży potencjał. Livingo ma tylko trochę mniejszy stack - o 9 mm mniejszy niż Polygon. Można to próbować nadrobić nawet cienkimi platformami. Merano jest to samo, tylko kilka mm krótszy widelec - 436 i Fiori który ma jeszcze o 2 milimetry mniejszy stack - 619 i jeszcze trochę krótszy widelec - 429. Zasadniczo widzę to tak, że dwa niższe modele - Livingo i Merano to sportowe crossy, a najwyższy model Fiori to to samo, tylko z krótkim tylnym widelcem. Chyba wolałbym dłuższy tylny widelec, ale myślę, że nawet taki Fiori - cross z krószym widelcem - byłby bardzo spoko. Wizualnie ramy aluminiowe Livingo i Merano w rozmiarze L wyglądają tak:
image.png.1d6dd9dc5528964355dc76a1470dcae3.png

Jest okej. Nie jest najpiękniej, ale przypominając sobie jak wygląda Roam w L-ce to ten jest ładny. Szkoda, że Sensa nie bardzo w kolory. Niby ma wersje w kolorach, ale w rzeczywistości po niewielkim ubrudzeniu nie wyglądają za specjalnie.
A tak wygląda Fiori, który ma ramę w wersji karbonowej, w rozmiarze L:
Zrzutekranu2024-09-08153718.thumb.jpg.7b31887e5120e9b18da6c37c4fbfd796.jpg
 

Trochę atrakcyjniejsze zdjęcie, bo nowy, czysty i zdjęcie nie robione telefonem na OLX. Nie mniej wizualnie rama wygląda trochę ładniej niż w obu niższych modelach z ramami w wersji aluminiowej. Niestety najniższa wersja Fiori (bo tylko ona wchodzi u mnie w grę, o czym później) wciąż ma ten sam problem z kolorystyką i jeśli nie jest idealnie czysty to dużo traci wizualnie, przez ten dziwny mat który brudzi się w jakiś dziwny (brzydki) sposób.
Jednak w ostateczności będę w stanie przemalować ramę, na coś atrakcyjniejszego i pozwalającego tą atrakcyjność utrzymać (mam warsztat).

Biorę pod uwagę:
najwyższa wersja najniższego modelu, czyli:

- Livingo Comp (tudzież Comp Limited, czyli inny kolor)

wszystkie wersje średniego modelu, czyli:

- Merano SLE
- Merano RACE
- Merano PRO

oraz najniższa wersja najwyższego modelu, czyli:

- Fiori SLE

Między najtańszą z tych opcji i najdroższą jest spora różnica. Nie mniej zastanawiam się która opcja tak naprawdę najbardziej się kalkuluje, bo a może najbardziej się opłaca wziąć Livingo COMP, coś wymienić, sprzedać to co zostało i wyjdzie dużo taniej niż jakaś wższa wersja/model, w której pewnie i tak to czy owo przydało by się wymienić. Może jakieś elementy osprzętu w droższych Waszym zdaniem jest bez sesnu wydatkiem. Na tyle na ile sam kombinuję to najbardziej pochylam się nad Merano PRO i Fiori SLE, ale jak wspomniałem nie odrzucam też tych niższych wersji/modeli rowerów. Na stronie producenta są bardzo okrojone informacje, ale na cetrumrowerowe ktoś się trochę pofatygował i pouzupełniał te informacje. Żeby nie pisać tutaj książki opisujać każdy rower wklejam linki od najtańszego do najdroższego:

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-sensa-livigno-evo-comp-grey-pd23171/
https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-sensa-merano-evo-sle-pd35637/?v_Id=227560&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI-vPf3cKxiAMVAy0GAB1cER1QEAQYASABEgLc1vD_BwE
https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-sensa-merano-evo-race-pd33693/?v_Id=227563&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI-vPf3cKxiAMVAy0GAB1cER1QEAQYByABEgLVQvD_BwE
https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-sensa-merano-evo-pro-pd33692/
https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-sensa-fiori-evo-sle-pd36380/

Skomentuję krótko tylko to co teraz najbaredziej chodzi mi po głowie, a mianowicie często widzę na tym, czy innym forum że pada rada co do zakupu Merano RACE. Moim zdaniem Meraco PRO jest "sporo" lepszy od wersji RACE, a różnica cenowa nie jest za duża. I idąc w drugą strone, jeśli ktośpoleca RACE to WYDAJE MI SIĘ, że już lepiej kupić tańszy Merano SLE, bo tutaj nie widzę skoku w osprzęcie, a tylko pewną różnicę w kasie. No i jak mowa o Merano SLE to może Livingo Comp, bo wydaje się tak samo nie głupi, a cena jest jeszcze niższa.
Jak wcześniej napokmnąłem, że na chwilę obecną najbardziej przyglądam się dwóm najdroższym ze wspomniancyh rowerów Sensy, czyli Merano PRO oraz Fiori SLE.

TO NAJWAŻNIESZE PYTANIE TEGO POSTU!!!

Czy warto wziąć karbonowego Fiori SLE, który ma "sporo" gorszy osprzęt od Merano PRO, czy właśnie Merano PRO na aluminoiwej ramie z lepszym osprzętem od Fiori SLE?

Ogólnie wydawało mi się, że lepszym pomysłem jest alu rama. Bo nie strach wywalić glebę i w dobrej technologii produkcji wcale nie są speclanie cięższe niż tanie karbonowe. Jedynie za karbonem przemawiały emocje "karbon, ale fajnie", ale doczytałem, że karbon też tłumi drgania, więc teoretycznie do roweru, który będzie używany w crosowy sposób może mieć to bardzo duże znaczenie. Pytanie jak duże w praktyce. Zasadniczo karbonowa rama nabrała trochę sensu. Nie mniej Fiori SLE jest dużo droższym rowerem i na słabszym osprzęcie niż Merano SLE. PS. wiem, że Fiori SLE kosztuje ponad 5k zł. Udźwignąłbym tą cenę. Który Waszym zdaniem wybrać? A może:

 

3. Merida BIG.NINE 500 / 400 / 300 / 200 / 100
Nie wstawiam zdjęcia, bo choć wyglądają najlepiej ze wszytkich to i tak zdjęcia jakoś dziwnie nie oddają tego jak te rowery wyglądają na żywo, a wyglądają jeszcze lepiej.
Jak wspomniał @keltu - są wersje bardziej komfortowe (crossowe) i wersje bardziej sportowe (już MTB). Wersje crossowe można rozpoznać po zapisku obok informacjach o ramie TFS, albo po prostu gdzieś w opisie że rama jest w wersji komfortowej. W tej wersji ten rower to totalnie cross. Do tego stopnia, że geometria wypisz wymaluj przypomina ROAMa, który jest w grupie crossów tych bardziej komfortowych. Meridy w rozmiarze L wyglądają pięknie. Co więcej, umieją w kolory. Co jeszcze więcej i co rzadko się spotyka te rower wyglądają jeszcze lepiej na żywo niż na zdjęciach. Jest trochę chaos w modelach, nawet na stronie producenta, przez co ciężko się połapać jak jest naprawdę. Tu podają, że istnieją tylko 500, albo 300, tam podają się w sumie nie ma czegoś takiego jak zwykłe 500, jest tylko 500 Lite, które ma sportową geometri, jeszcze gdzieś indziej, że 500 Lite były też z komfortową gemetrią, spotkałem się nawet z 500 TFS na sztywnych osiach (WIDZIAŁEM ZDJĘCIE I FAKTYCZNIE! ale nigdzie dalej nie byłem w stanie potwierdzić istnienia takiego roweru).
Problemem tych rowerów niestety jest ośka 9 mm. Kurczę, taka super opcja, ekstra geometria dla kogoś kt szuka crosa, spoko kasa, piękny wygląd, osprzęt warty rozważenia i ...  ośki 9 mm. Takie rozczarowanie :( Pomijając obecną modę na sztywne osie, ja sam mam złe wspomnienia z ośkami 9mm, tak jak z korbami na kwadrat. Co prawda kiedyś to katowało się te rowery, a nie wiem na ile wtedy dobrej jakości były ośki (niby Cr-Mo, ale wtedy nie kupowało się górnolotnych osprzętów), ale ślad na psychice został. Nie wiem sam. Może ktoś jednak chciałby mnie przekonać, że taka ośka do takiego roweru też może być spoko? Chętnie posłucham. A jak tak to najlepiej 500 z ramą TFS, czy może warto pomyśleć o jakimś niższym modelu?

@WaGiant Analizowałem/próbowałęm analizować między innymi wspomnianego przez Ciebie Gianta Talona i Scotta Ascpect oraz też Scale. Giant jest niezły. Ma tylko trochę bardziej ostrą główkę, bo 68,5, ale za to ma dość długi tylny widelec. Mógłby mieć też minimalnie niżej suport, ale to akurat nie szkodzi. Mam go na swojej liście, wartych rozważenia, ale powyższe opcje raczej mają pierwszeńśtwo. Powiedz mi jeśli się mylę.
Co do Scottów to ich za bardzo nie analizowałem z prostego powodu. Brak info o geometrii na stronie producenta. Jeśli ktoś operuje informacjami to poproszę.

Nie śmiem oczekiwać wylewnych odpowiedzi, ale pomoglibyście mi w wyborze, gdybyście wypowiedzieli się coś w temacie tego postu :)

Edytowane przez WojtasTaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przebrnąłem przez całość i to nie dlatego że szkoda mi czasu tylko uważam że złą drogą idziesz .  Ok, sam oglądałem tabelki z geo , porównywałem ze starym rowerem itd ale i tak przed kupnem mierzyłem , a jak się dało to robiłem jazdę próbną . I taką radę mam dla ciebie - idź do sklepu , zobacz , usiądź .

Aha , pewnie że sztywne osie są fajne . Przy QR każde wyjęcie i założenie koła może ( ale przeważnie tak się nie dzieje ) wymagać regulacji zacisku hamulca . I tyle . W czasie jazdy różnice poczują tylko rowerzyści o sporej wadze albo jeżdżący naprawdę agresywnie , w ciężkim terenie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj o jednej z zapominanych różnic między "rasowymi" góralami a crossami. W góralach będziesz miał mniejsze zębatki na korbie, czasami rama nie pozwoli na zamontowanie większych. Sprawdzaj.

W tej cenie sztywne osie powinny być, program "minimum" to sztywna oś z przodu (tak maja niektóre modele Treka) - w wypadku wożenia roweru w samochodzie w środku to jest piękna rzecz, wysiadasz, montujesz koło i jedziesz. Nic nie doregulowujesz.

Edytowane przez Jendrass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
2 godziny temu, WaGiant napisał:

Nie przebrnąłem przez całość i to nie dlatego że szkoda mi czasu tylko uważam że złą drogą idziesz .  Ok, sam oglądałem tabelki z geo , porównywałem ze starym rowerem itd ale i tak przed kupnem mierzyłem , a jak się dało to robiłem jazdę próbną . I taką radę mam dla ciebie - idź do sklepu , zobacz , usiądź .

Aha , pewnie że sztywne osie są fajne . Przy QR każde wyjęcie i założenie koła może ( ale przeważnie tak się nie dzieje ) wymagać regulacji zacisku hamulca . I tyle . W czasie jazdy różnice poczują tylko rowerzyści o sporej wadze albo jeżdżący naprawdę agresywnie , w ciężkim terenie .

Nic nie szkodzi. Jakbym się z czymś nie zgadzał to też bym nie czytał do końca :)
Faktycznie droga nie jest idealna, ale chciałbym podjąć jak najlepszy wybór, a jak wiadomo w każej dziedzinie życia trzeba brać z przymróżeniem oka co mówi sprzedawca, bądź inna osoba podająca się za speca. Przymiarka do rowerów raczej nie wiele mi dla. 1 - w sumie nie wiem jak miałoby być, żeby było dobrze. 2 - ciężko ocenić wygodę po przetoczeniu się wzdłóż salonu. Ja nawet fotele samochodowe oceniam po kilku tysiącach kilometrów.
To co napisałeś o ośkach to będę teraz o tym myślał.

50 minut temu, Jendrass napisał:

Pamiętaj o jednej z zapominanych różnic między "rasowymi" góralami a crossami. W góralach będziesz miał mniejsze zębatki na korbie, czasami rama nie pozwoli na zamontowanie większych. Sprawdzaj.

W tej cenie sztywne osie powinny być, program "minimum" to sztywna oś z przodu (tak maja niektóre modele Treka) - w wypadku wożenia roweru w samochodzie w środku to jest piękna rzecz, wysiadasz, montujesz koło i jedziesz. Nic nie doregulowujesz.

Przyglądam się temu, ale fakt, że momentami przy ilości spraw na które powinienem zwrócić uwagę zdarza mi się zapomnieć. Dzięki, będę bardziej skupiony i zaraz jeszcze ocenię to, chociaż kojarzy mi się, że w każdym wchodiz minimum 34T, a przy 12x to mi wystarczy. Nigdy nie byłem "rajdowcem". Przynajmniej na rowerze ;)
Faktycznie nie pomyślałem o częstym odpinaniu koła w przypadku transportu wewnątrz auta. Będę myślał o tym co napisałeś.
@Mihau_

Cytat

Znam, ale łatwiej i szybciej było mi to zrobić ręczniej na papierze. I mówię to jako ktoś kto siedzi w CADzie ;) Po narysowaniu wystarczały mi już tylko cyferki.

Chciałbym Was prosić o Wasze zdanie dotyczące pytania które zakreśliłem na czerowno. Jeśli odejdą mi siły to wybrałbym jeden z nich i po prostu już zamówił.

Edytowane przez WojtasTaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@WojtasTaba Na Twoim miejscu nie pchałbym się w carbon za wszelką cenę - tak jak zauważyłeś to rozwiązanie zazwyczaj będzie miało gorszy osprzęt a rama będzie sztywniejsza (mniej komfortowa) niż alu. 

Dosyć wygodnym rowerem jest Specialized Chisel (mam i polecam ten rower), można go kupić za ok. 4.500 zł na znanym portalu na O

Edytowane przez locomotiv12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

@locomotiv12

Cytat

carbon(...)rama będzie sztywniejsza (mniej komfortowa) niż alu. 

A to nie jest odwrotnie? Rama karbon jest bardziej komfortowa bo pochłania drgania? Nie znam się na tym, więc możliwe, że plotę, tylko wydawało mi się właśnie carbon jest sztywniejszy dzięki czemu lepiej się prowadzi i pochłania dgrania dzięki czemu jest bardziej komfortowa.

Cytat

Dosyć wygodnym rowerem jest Specialized Chisel (mam i polecam ten rower)

Sprawdzałem go bo wygląda świetnie, zwłaszcza w tym bordowym, ale niestety musiałem szybko go odrzucić. Geometria pod względem mojego wzrostu i planowanego zastosowania wysokie L, może XL po przymiarce, ale choć może pielęgniarki wyciągające w moim towarzystwie strzykawkę tego nie mogą potwierdzić to jednak mam cohones powyżej średniej krajowej i dopiero zmieszczę się nad górną rurą M-ki.
Nie wiem czy podstawnie, ale czasami to mam wątpliwości, czy geometrie podawane na stronach producentów są prawidłowe, bo widziałem L-kę na zdjęciach, i górna rura wcale nie wydawała się tak wysoko, a według rozmiarówki ma 816 mm.

Pochylam się jeszcze raz nad Meridami BIG.NINE

Edytowane przez WojtasTaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Pochyl się lepiej nad fizyczną przymiarką w sklepach, bo samo teoretyzowanie to może być za mało...

Pamiętaj, że docelowo, to rama jest najważniejsza, i prędzej będziesz wymieniał zużywający się z czasem osprzęt.

No i jednak dobrze się zastanów - cross, czy MTB...

PS  Polygon Heist faktycznie ma coś z MTB sprzed kilku lat (geometria), co jest raczej wyjątkiem, a w drugą stronę to np. Cube Analog był zawsze takim bardziej ukrosowionym MTB/ATB pod kątem geometrii i pozycji (krótka rama, małe pochylenie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
Cytat

Pochyl się lepiej nad fizyczną przymiarką w sklepach

Ja rozumiem, że to mądra rada, ale też musicie zrozumieć, co znaczy nie mieć własnych preferencji. Nie krytykuję, bo wiem, że jak siedzi się mocniej w jakimś temacie to czasem nie mieści się w głowie, że zupełni amatorzy miewają takie, albo inne rozsterki.
Ja siedziałem ostatnio na kilku bajkach. Np. na wspomnianym Roamie i czułem się na nim jak na rowerze. Usiadłem też na jakąś starą Meridę. Też czułem się na niej jak na rowerze. Siedziałem na trecku dual sport. Pewnie domyślasz się jak się na nim czułem.
Ja nie wiem jak powinienem się na nim czuć. Nie dość że daaaawno temu temat rowerów u mnie przepadł to ja zawsze miałem odklejone sprzęty. Nigdy nie miałem normalnego roweru.

Edytowane przez WojtasTaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Czyli nie wiesz jak to jest "czuć się" na rowerze...  I dlatego kierunek sklepy = przymiarki i jazdy próbne.

W Decu np. można wypożyczyć różne rowery, co powinno dać jakiś obraz, jak na danym typie się czujesz, no i określić co ma być wyjściowo.

Sorry, ale jak nie bardzo wiesz czego chcesz, to my tym bardziej nie zdecydujemy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm spora rozkmina😅 ale rozumiem, jednak jeśli sam nie masz preferencji, nie wiesz czego chcesz to w zasadzie wszystko będzie dobre, gdyż się przyzwyczaisz. A jak Ci totatalnie nie przypasuje to trudno, sprzedasz i będziesz szukał dalej metodą prób i błędów i w końcu coś będzie pasowało. Spróbuj wypozyczyć jak zalecają albo kup coś używanego jeśli nie chcesz topić kasy. Bedzie on punktem odniesienia i będziesz mógł w przyszłym sezonie już zadecydować świadomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.09.2024 o 20:59, WojtasTaba napisał:

że w każdym wchodiz minimum 34T, a przy 12x to mi wystarczy

Niekoniecznie. Nie chodzi o to, że nie da się szybko pojechać, bo się da w układzie np. 34 x 11. Tylko jeśli szybka jazda po płaskim będzie stanowiła większość Twojego czasu na rowerze, napęd będzie pracował z maksymalnym przekosem rujnując kasetę i łańcuch - tu nie ma tragedii (wymienisz małe zębatki), oraz korbę - i tu może finansowo zaboleć. Co innego przekos na największą zębatkę kasety - używasz tego w czasie podjazdów - czyli nie za długo. Dlatego, między innymi, rowery MTB niespecjalnie powinny zastępować crossy lub trekingi. Crossy i trekingi maja blat korby większy - np. Giant Roam 1 ma  46/30T, Terk FX3 ma 40T, Rose snake ma 46-32T.

No właśnie, oglądałeś takie cuś: https://www.rosebikes.pl/rose-snake-1-2712161?product_shape=chalk ? Bardzo lekki, dobry osprzęt, sztywne osie. Wada - może być kłopot z przymiarką, ale to zależy gdzie mieszkasz. I okazje przecenowe znikają natychmiast.

Edytowane przez Jendrass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...