Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Poszukuję roweru na bike parki, ogólnie do szybkich zjazdów, bez skoków, jednak wiadomo jak to jest z szybką jazdą, są one nieuniknione, jak nie ma wyjścia to nie ma trudno, trzeba robić i skoki, jeżdżę na singletrackach HT z przednim zawieszeniem 100mm, jednak przy bardziej wymagających szybkich trasach jest zbyt twardo.

Chyba dojrzałem do fulla, ale się nie znam na tym totalnie i nie chcę na początku wydawać za dużo pieniędzy,  bo nuż nie będzie totalnie mi pasować I wybór padł na coś takiego::

https://m.olx.pl/d/oferta/rockrider-am100s-rozmiar-l-CID767-ID11liSN.html

https://m.olx.pl/d/oferta/full-rockrider-am100s-rozmiar-l-doinwestowany-CID767-ID11oOQu.html

 

Czy możecie ocenić po opisie i zdjęciach czy warto do takiej jazdy jak potrzebuję warto zainteresować się tymi rowerami?

Napisano

Jak rower ma być stricte pod bike parki i szybkie zjazdy to lepiej od razu pójść w jakiś model enduro.

Jeśli nie chcesz od początku wydawać dużo pieniędzy to najlepiej wypożyczyć, w każdym bike parku jest jakaś wypożyczalnia gdzie przetestujesz fulla.

Co do am100s to pytanie jakie szlaki chcesz tym zjeżdżać? Na niebieskie i zielone będzie ok, na czerwone i czarne gorzej ;)

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Zbyt twardo? Nie dojrzales. HT jest szybsze w kazdych warunkach. Nawet nie zamykasz 100mm, najwyzej podbij na 120. Do fulla to trzeba mieszkac w gorach, zeby sobie wytlumaczyc jego potrzebe.

  • Haha 4
  • Zmieszany 1
  • Mod Team
Napisano
6 godzin temu, burchlak napisał:

HT jest szybsze w kazdych warunkach.

HT jest szybsze kiedy trzeba pedałować, bo nie ma strat energii i przeważnie jest lżejsze. Na zjazdach, zwłaszcza w bikeparkach, full zawsze będzie szybszy i bezpieczniejszy.

  • +1 pomógł 1
Napisano

*pedałować po płaskim. Jak pojawiają się większe nierówności, wyboje czy spore wystające korzenie, to full przejeżdża przez nie zdecydowanie płynniej. HT w takich sytuacjach mocno wybija z rytmu i w wielu przypadkach - z siodła. ;)

Mieszkam na płaskim Mazowszu, kupiłem fulla i zdecydowanie widzę różnicę w wyżej opisywanych przypadkach.

  • +1 pomógł 4
Napisano

Od pomad 20 lat jeżdżę na fullach, a w tym roku na powrót odkryłem sztywny rower. To co na fullu jest nudne, na sztywnym nabiera nowego wymiaru, jest fun, jest adrenalina. Nie skreślałbym roweru HT do wspomnianych zastosowań, choć oczywiście są ograniczenia i jest trudniej. Ale cena czyni cuda. Lepszy rower HT i kasa na wyjazdy niż zbyt tani full.  

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Niedaleko mam te trasy(przykładowy filmik):

 Ale nie ukrywam na tych kamieniach, korzeniach wymiękam, HT skacze, kopie, mam obawy jak jadę pionowo w dół a po drodze kamienie i zrobiona kamienna hopa, że po tym skoku zrobi mi się z tylnego koła ósemka, zwolnić mocno też nie ma za bardzo jak, zblokowałem obydwa hamulce, nie hamuje a ślizga się w dół, odpuściłem i jak wpadłem w te duże kamienie, to w sumie nie pamiętam jak mnie wystrzeliło z roweru w górę i sprowadzenie "gruza" do auta.

Albo jak duźo korzeni i ścieźki z kamieni nie mogę nabrać prędkości bo wierzga jak dziki koń (odbicie mam raczej dobrze ustawione)

Mam obawy, że gdzieś w bike parku są też takie trasy.

I pozostają mi Glacensisy, a na najfajniejszym

W pierwszej sekcji jak zaczyna się zjazd i jest ta część trasy rozmyta, marzy mi się nie objeżdżanie tych pozostałych kamieni a z dużą prędkością zeskoki z nich, by nie tracić na szybkości.

To samo w drugiej sekcji gdy są kamienne ścieżki, wpadam na tę ścieżkę i rower chce się rozlecieć.

Odbicie ustawiłem na podjeździe na ścieżce z tych dużych kamieni tak by przednie koło przestało się odbijać jak piłeczka.

Dlatego pomyślałem o full'u.

Edytowane przez spiwor
Napisano

To pomyśl o jakimś enduro lub rowerze z trochę większym skokiem i możliwością zamontowania większej tarczy z tyłu niż Am100s, bo tam wg producenta można tylko 160 mm wstawić.

Obecnie w okolicach 8 tys. można kupić nowego przyzwoitego fulla za granicą, do takich rzeczy jak pokazales full będzie bardzo dobrym wyborem. Chociaż akurat Glacensis to można i na HT zrobić.

Jak nie jesteś pewien czy się wkręcisz to jak pisałem wcześniej, najpierw sobie pożycz fulla w jakimś BP, a potem szukaj czegoś sensownego. Myślę że na fullu za 4 k to za dużo przyjemności nie będzie.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Do latania pełnym piecem po dużych kamieniach to tak jak @NerfMe pisze - full najlepiej z większym skokiem. Im mniej skoku tym istotniejsza kontrola prędkości. Na HT najlepiej hamować przed takimi rockgardenami, tak żeby wjechać z prędkością na tyle dużą, żeby to przelecieć, a na tyle małą, żeby nie zrobić z tylnego koła ósemki, no i pamiętać, że Twoje nogi i na fullu i na HT są najistotniejszym elementem amortyzacji.

Natomiast na takich podjazdowych kawałkach jak pod platformą na Trojaku to na fullu wbrew pozorom dużo szybszy nie będziesz - musisz pedałować tak czy siak, a na fullu jest trochę większa szansa walnięcia pedałem w kamień, więc trzeba to dość kontrolować...

Edytowane przez Maciorra
  • +1 pomógł 1
Napisano

Albo naciągasz budżet i faktycznie coś okazyjnego z nowych albo szukaj używki. W tej cenie propozycje fulli na jakiś uginaczach RTS, XCR i tym podobnego ścerwa do tego bez regulowanej sztycy to jakaś chyba forma braku szacunku tylko nie wiem do kogo. 

  • +1 pomógł 1
Napisano
15 godzin temu, burchlak napisał:

Zbyt twardo? Nie dojrzales. HT jest szybsze w kazdych warunkach. Nawet nie zamykasz 100mm, najwyzej podbij na 120. Do fulla to trzeba mieszkac w gorach, zeby sobie wytlumaczyc jego potrzebe.

HT to gatunek na wymarciu. Nikt jeszcze nie wrócił z krainy FS do HT 😎.

12 godzin temu, burchlak napisał:

. HT dziala jak traktor, full to osobowe bmw w oranym. Z ta szybkoscia naginalem :) 

Że co ?

Napisano

@KNKS 

Cytat

HT to gatunek na wymarciu. Nikt jeszcze nie wrócił z krainy FS do HT 😎.

Żyjesz w kłamstwie, a powinieneś nie bać się stanąć w prawdzie. Czy coś w tym stylu:)

W każdym razie mój poprzedni rower miał 150mm/140mm p/t, a obecny ma 150mm/0mm.

Nie wiem ile będzie miał następny:)

Napisano

Sztywniak w góry to piękna rzecz tylko nie dla każdego i nie w każde miejsce. Ja na pewno na takie klimaty jak na Ślęży to nie wrócił bym za nic do sztywniaka i wielkość skoku czy geo nie ma tu żadnego znaczenia. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

To są ceny dumpingowe, walczymy z sklepami z Niemiec, Hiszpani ;) To powinno się sprzedać w 5 minut.  
Jako pierwszy rower czy dla mniej wymagających jedyny wybór. 
 

Napisano

@XC100S Jest  na pepperze więc pewnie się sprzeda, aczkolwiek ghosty w niskich cenach ( może nie aż tak) były już od dłuższego czasu (nie tylko w CR a np. w Martesie).

 image.thumb.png.540473a80de1788143abd9246fba9795.png

 

Napisano

Ten Riot EN to fantastyczna oferta - nie ma się nawet nad czym zastanawiać.  To jest rower dedykowany do grawitacji i agresywnej jazdy.

W przyszłości polecam zmienić tłumik w widelcu z Motion Control na Chargera i ew. kupić lepsze koła. 

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...