bartimalina Napisano 30 Sierpnia Udostępnij Napisano 30 Sierpnia Dzień dobry! To mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich! Mam syna w czerwcu skończył trzy lata. Na urodziny dostał pierwszy rowerek z pedalami specialized hotrock na kółkach 12". Jak to energiczne dziecko szybko opanował technikę jazdy i aktualnie po 3 miesiącach przesiadł się na kolejny rowerek tego samego producenta czyli hotrock 16". Rowerek ma lekką rame natomiast ciężkie, szerokie koła oraz chyba typowy dla bmx suport z jednoczęściową stalową korbą. Chłopaczek jest jeszcze mały, więc i każdy kilogram ciężaru będzie robił mu dużą równice. Z kołami nie powinno być problemu, skupie się poprostu na znalezieniu węższej opony o niższym ciężarze. Natomiast potrzebuję pomocy jełśi chodzi o suport i korbe rowerową. Aktualnie w ramie z lewej/prawej strony są wtłoczone miseczki w nie wchodza łożyska wiankowe, do wewnątrz korba z zębatką i razem skręcane jest jedną nakrętką. Rowerek kupowałem używany rozkręcałem, smarowałem i wiem, że ten element mocno dociąża rower. Pytanie czy można to wymienić na coś lżejszego? dodam, że rama rowerowa w miejscu na montarz suportu nie ma wyciętego gwintu. zamieszkam też poniżej specyfikację roweru może ktoś mogłby podpowiedzieć co dodatkowo można wymienić przerobić. Specyfikacje techniczne FRAMESET FRAME Specialized A1 Premium Aluminum, 16"" frame w/ low standover TT design, integrated kickstand mount, horizontal dropouts FORK A1 Premium Aluminum blade, 1-1/8"" threadless Hi-Ten steerer HEADSET 1-1/8"" threadless, loose ball SEAT BINDER 29mm, forged alloy, single bolt WHEELS RIMS Alloy pinned, 28h FRONT HUB Steel, nutted axle, 28h REAR HUB Steel, coaster brake, nutted axle, 28h SPOKES 14g UCP, w/ brass nipple FRONT TIRE Specialized Rhythm Lite Sport, 30 TPI, wire bead, 16x2.0"" REAR TIRE Specialized Rhythm Lite Sport, 30 TPI, wire bead, 16x2.0"" INNER TUBES Schrader valve DRIVETRAIN CHAIN KMC Z-410, 1/2"" x 1/8"" CRANKSET Heat-treated Hi-Ten, 1pc., 92mm CHAINRINGS 28T, disc-type BOTTOM BRACKET Heat treated Hi-Ten cups, loose ball for 1pc. COCKPIT STEM Alloy Ahead HANDLEBARS Alloy 2pc. GRIPS Specialized Kraton Kid's w/ flange SADDLE Specialized Kids, w/ integrated teacher's handle and 22.2mm seat post SEATPOST Steel, 22.2mm BRAKES BRAKE Coaster ACCESSORIES PEDALS Composite platform w/ reflectors, loose ball, 9/16"" Będę wdzięczny za każdą podpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 30 Sierpnia Udostępnij Napisano 30 Sierpnia (edytowane) Z korbą nic nie zrobisz. Co prawda widziałem suporty na kwadrat pod ten system, ale policz ile to wszystko kosztuje... Kupiłeś używany rower żeby było tanio, a teraz chcesz wpakować drugie tyle? Lepiej będzie jak go sprzedasz, a to co miałeś zamiar wpakować w odchudzanie dołożysz do od razu lżejszego. Zerknij na Puky ls pro 16. P.S. Tak na marginesie to ten Spec wcale nie jest taki ciężki. 8 kg to chyba max. Edytowane 30 Sierpnia przez Maciek.B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 30 Sierpnia Udostępnij Napisano 30 Sierpnia (edytowane) Waga tego Speca to chyba trochę ponad 8 kg - czyli w porównaniu z referencyjnymi rowerami 16" totalna przepaść (Puky chyba 5,9 kg, Woom 3 5,4 kg i polski Roko.Bike 16" 5,05 kg). Nic z tym nie zrobisz. Jak zaczniesz zmieniać komponenty, to coś tam zbijesz na wadze, ale przede wszystkim wydasz bez sensu pieniądze. Nasmaruj, złóż do kupy, żeby ładnie chodził i sprzedaj. Dołóż i kup coś z wymienionej wyżej trójki... Edytowane 30 Sierpnia przez HSM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartimalina Napisano 2 Września Autor Udostępnij Napisano 2 Września Dziękuje Panowie za odp. Ja tego speca kupiłem za 100zł i jest jak nówka. Rowerki o których piszecie są sporo droższe. Naturalnie pierwsze co zrobiłem to przesmarowałem. Mały waży 15 kg a ten rowerek tak jak kolega wyzej napisał ok. 8 kg. W weekend syn nie schodził z niego, chyba ten ciężar nie jest, dla niego jakimś ogromnym problemem. Teraz kupie tylko weższe opony i niech ten sezon dojeździ nim do końca. Jak rewerek bedzie sprawiał mu problem to na wiosne zrobię tak jak podpowiadacie ten sprzedam a poprostu kupię lżejszy. Dziękuje bardzo za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.