izusek Napisano 30 Sierpnia Udostępnij Napisano 30 Sierpnia Hej Hamulce: Shimano m6120 Tarcze: shimano mt 800 203mm Po zjeździe z dość stromej góry w Alpach po asfalcie gdzie momentalnie na liczniku pojawiało się 40+ przegrzałem tylni hamulc. W pewnym momencie już prawie przestały hamować. Zaciski były gorące. Po chwili wszystko wróciło do normy. Klamkę mam teraz miękka/gąbczasta ale nadal dobrze hamują. (Główna tego przyczyna to był zły montaż na serwisie, zamiast adaptera 203, dali 180, zbyt mały prześwit, u mojej kobiety był zastosowany odpowiedni i problem nie wystąpił Odpowietrzylem hamulce i nic nie pomogło, robilem to pierwszy raz z yt. Dodatkowo oddałem na inny serwis na odpowietrzanie i też znikoma poprawa. Odpowietrzając wlewałem olej Borgen, serwis powiedział żeby zalać wszytko od nowa tym samym olejem(twierdzą, że przyczyną może być wymieszany olej) Hamulce hamują bardzo dobrze tylko jest miękka klamka. No i okazało się, że raczej klamka do wymiany bo gwint wewnętrzny od oleju jest mocno wytarty i śrubka słabo się trzyma ale serwis mówi, że to niby nie jest przyczyną miękkiej klamki. Jakieś pomysły jak to rozwiązać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 30 Sierpnia Udostępnij Napisano 30 Sierpnia (edytowane) Może ci się klocki skończyły przy zjeżdżaniu na wciśniętej klamce? Założysz nowe, to klamka na powrót "stwardnieje". Edytowane 30 Sierpnia przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 30 Sierpnia Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2 godziny temu, izusek napisał: zły montaż na serwisie, zamiast adaptera 203, dali 180, zbyt mały prześwit, Nie potrafię sobie tego wyobrazić. Ja nie wiem czy to w ogóle możliwe. @TheJW dwa serwisy, które to odpowietrzały i żaden nie zerknął na stan klocków? @izusek gąbczasta klamka, ale w jakim sensie? Jest po prostu miękka, czy jak naciśniesz do momentu kiedy klocki dotykają tarczy, naciskasz mocniej i jest wrażenie jakby płyn gdzieś się przelewał? 2 godziny temu, izusek napisał: przegrzałem tylni hamulc A co w tym czasie robił przedni hamulec? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
izusek Napisano 31 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia (edytowane) @Maciek.B @TheJW Klocki są raczej dobre bo rozbierałem i było ich sporo, nie wiem czy równo po całości były starte. Dlaczego? Tymi zdjęciami raczej rozwieje wątpliwości @Maciek.B co do montażu. Jak widać na tarczy klocek ściskał głównie/najmocniej za górną część tarczy(jest widoczny czarny pasek na brzegach) co doprowadziło, że rant/górna część tarczy jest chropowata, myślę, że ten radiator jest aluminiowy i zaczął się topić z powodu obcierana (zbyt mały prześwit). Widać nawet małe kawałki startego aluminium z radiatora. A co do klamki to dopiero zaczynam przygodę z samodzielnymi wymianami i nie wiem czy coś się przelewa. Lewa klamka chodzi tak lekko, że wystarczy jeden palec, prawa ciężej i mniejszy ruch potrzeba do momentu maksymalnego ścisku klocków(np lewą max siła po 2cm, a prawa po 1.3 cm, wartości wymyślone żeby zobrazować o czym mówię) Co do ostatniego pytania. Hamulec przedni również hamował ebike 26 kg ja 90kg plus plecak, woda. Zjazd z około wysokości 1800npm i dość ostry. Edytowane 31 Sierpnia przez izusek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 1 Września Udostępnij Napisano 1 Września (edytowane) W takim razie, jeżeli klocek łapał częściowo ponad tarczą, to musiał się na nim zrobić wyraźny "schodek". Znowu nie chce mi się wierzyć, ale możliwe, że drugi serwis po wymianie adaptera jakimś cudem nie wymienił lub nie zeszlifował (splanowwł) powierzchni okładziny i podczas zaciskania klamki klocek się kolebie i daje efekt miękkiej klamki. P.S. Tarcza na śmietnik Edytowane 1 Września przez Maciek.B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
izusek Napisano 1 Września Autor Udostępnij Napisano 1 Września (edytowane) @Maciek.B nowy dedykowany adapter sam zamontowałem, w tygodniu wyciągnę klocki i sprawdzę czy równo są ścięte. Dlaczego uważasz, że tarcza na śmietnik?(szkoda by byłobo ma około 300km przebiegu). Jak na razie hamuje dobrze, aczkolwiek nie miałem już szansy sprawdzić w bardziej ekstremalnych warunkach. Jeszcze muszę wystawić opinie, bo to jest chore żeby serwis co ma 4.9 na 200 opini na google zrobił taka fuszerkę. Co najlepsze gość dostał odemnie dedykowane adaptery ale je zgubił i kombinował z innymi. Na przednim jako tako mu to wyszło bo dorzucił podkladki żeby adapter był trochę wyżej. Edytowane 1 Września przez izusek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 1 Września Udostępnij Napisano 1 Września Fizycznie nie ma szans zastosowania adpatera 180 do tarczy 203 mm. Natomiat można dać adapter pod 200 mm , wtedy masz objawy jak powyżej, chociaż dziwne że na sucho tarcza nie haczyła . Problem rozwiązują podkładki 1.5mm pod adapter ( tak jak na przodzie ) , albo dedykowany adapter pod 203 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 1 Września Udostępnij Napisano 1 Września Sprawdzić wszystko pod kątem adapterów i prawidłowości montażu. Wsadzić nowe klocki bo i tak kiedyś trzeba wymienić Zalać olejem Shimano a nie jakim gvwnem i prawidłowo odpowietrzyć bo tu morze być potencjalny problem. Tarcza spoko do dalszej jazdy więc nie ma co przesadzać nawet jak jest przypalona. Chyba, że klocek tak długo pracował na nieprawidłowej powierzchni i zrobił już jej ubytek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 1 Września Udostępnij Napisano 1 Września 16 godzin temu, izusek napisał: górna część tarczy jest chropowata, myślę, że ten radiator jest aluminiowy i zaczął się topić Tak, ten radiator jest aluminiowy, ale jest jednocześnie wewnętrzną częścią 3 warstwowej kanapki, z której składa się ta tarcza. Zewnętrzne części cierne to stal, a w środku jest aluminium przechodzące we wspomniany radiator. Na zdjęciach nie widać dokładnie, ale jeżeli piszesz, że ta górna część tarczy jest chropowata to możliwe, że wydarło stal do aluminiowego rdzenia = tarcza na śmietnik. P.S. Na pierwszym zdjęciu wydaje mi się, że jest ok 1mm przerwy między zaciskiem, a tarczą, więc wszystko w normie, ale nie wiem bo zdjęcia słabe. Ja nie wiem... Mamy 21 wiek. Masz rower może za ponad 20k, telefon też pewnie nie budżetowy, więc z dobrym aparatem, ale jeżeli używasz przedniego hamulca tak jak aparatu w telefonie, to... Nie. Przedni hamulec nie hamował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 1 Września Udostępnij Napisano 1 Września P.S. 2 Zdjęcia nie rozwiewają żadnych wątpliwości, bo na 2 zdjęciu złapałeś ostrość na dłoni tak, że można odczytać linie papilarne, a na tarczy nie widać nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.