Skocz do zawartości

[Upgrade] wymiana komponentów w rowerzemkiejskim damskim


Rekomendowane odpowiedzi

Prosze o pomoc koleżance, bo sam trochę wypadłem z obiegu. Posiada rower miejski Marin Stinson i jest zadowolona z pozycji i wygody, ale ciężko jej się pedałuje, wjeżdża pod górkę itp. Chciałaby go ulepszyć - podejrzewam że można wymienić naped i opony, ale nie wiem już co w tej chwili będzie pasować jaka kaseta itp. Z tego co pamiętam to wystarczajace było alivio ale może się już wiele zmieniło? 

Czy możecie mi napisać co będzie pasować do tego modelu, piast itp? Dziękuję 

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-stinson-1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w pracy i pisze pospiesznie, więc nie rozumiem przytyku do wypowiedzi. Czy to nie zakładka napęd rowerowy? Poza tym taki mam zamiar udać się do serwisu, ale chyba lepiej wiedzieć jakie komponenty będą wystarczające, żeby kupić je w necie taniej i zapłacić za usługę wymiany? Ja nie mam zamiaru bawić się w przekładki, a serwisy są różne, ktoś jej zaproponuje XT i po co.  Dlatego proszę o pomoc jaką grupa jakie komponenty, co w pierwszej kolejności i tyle. Jak napisałem w złej zakładce to proszę o przeniesienie a nie bicie piany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę starania... 

 

33 minuty temu, zibra11 napisał:

jest zadowolona z pozycji i wygody, ale ciężko jej się pedałuje, wjeżdża pod górkę itp.

W tak wyprostowanej pozycji zawsze będzie ciężej pod górkę.

Ciężko się pedałuje? Zacina się suport, pedały czy brakuje miękkich przełożeń..?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekkie i szybkie, węższe opony trochę pomogą. Zmiana kasety wymaga zmiany przerzutki i pewnie manetki, bo tu mamy 7s, ale ponieważ są zintegrowane manetki z klamkami, to jeszcze klamki - i się robi drogo. Wystarczy to i to co jest (jak sprawne). Napęd wysokich grup daje niższą masę, szybszą zmianę biegów, zmianę pod obciążeniem, ale nie lżejszą jazdę, a przełożenie nie wynika wprost z grupy napędu. Stosunkowo tanio napęd z dużym zakresem przełożeń da dziesięciobiegowa gruma DEORE 4100. 

Ten rower ma inny problem - geometrię - przy takim kącie rury podsiodłowej i reachu trudno cisnąć na pedały - jazda pod górę zawsze będzie taka sobie i jak teren górzysty, to lepiej inny rower znaleźć, a ten sprzedać do Poznania, albo Łodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Łostatni:

https://sprint-rowery.pl/rower-fitness-trek-fx-3-stagger-disc-2023?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwuMC2BhA7EiwAmJKRrO3raMRhNAHTqdLw6tb-k2lSjtHsdaj-2o8YS84USkPhlbXtEMgiRRoCZ-UQAvD_BwE

 

I naprawdę z góry przepraszam jak nie ten dział, wybaczcie, pomóżcie, przeniescie jak trzeba😀

Edytowane przez zibra11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że Zibra chce rozwiązać problem, chce aby dziewczynie fajnie się jeździło. Roadlite i ten trek to rowery na równe drogi, roadlite znam, grubej opony tam się nie wsadzi. Pathlite jest bardzo uniwersalny. Rower z paskiem i przekładnią w piascie brałbym tylko do jazdy bez względu na pogodę. Taki napęd jednak zabiera trochę watów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Koleżanka zrozumiała że nie pojeździ jak chce na tym co ma i musi zrozumieć że trzeba się przyzwyczaić do czegoś innego, a to taka troszkę siekierka i nie będzie z tym problemu. Była w sklepie z rowerami cube, żeby się przymierzyć ale nie było takiej opcji więc próbuje na spokojnie przymierzyć się do nowej opcji. Canyon raczej tego nie oferuje. Próbujemy znaleźć coś ciekawego skoro wymiana napędu będzie bez sensu kosztowo.

Ona sama do końca nie wie czego chce tak naprawdę, myślę że grube opony nie są jej potrzebne, bardziej taki rowerek na asfalt i mniej utwardzone ścieżki, dlatego wydaje mi się, że najfajniejsza opcja byłby ten pathlite z opuszczona rurą górna, ewentualnie trek. Tylko czy jest jej potrzebny amortyzator z przodu, szczerze wątpię. Ja piszę bez spiny, chce jej tylko troszkę pomoc;)

Edytowane przez zibra11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja żona miała mieszczucha o geometrii niezachęcającej do podjazdów. Kupiła elopsa 500 z Decathlonu (miejski długodystansowy) i zrobiła się taka szybka, że ja na swoim miejskim (z nexusem 9 ) nie mogłem jej dogonić, więc ja kupiłem Marina DSX1, co spowodowało, że jej rower przestał być dobry na wspólne wycieczk i w sobotę kupiła DSX 2, do którego ja jej kupiłem dość dobre opony i dziś znów ją goniłem, bo sam mam w tej chwili wyraźnie wolniejsze gumy ( ale w szafie mam szybkie…. ).
Taki DSX 1/2 to fajny rower na drogi i lekkie bezdroża, ale też Pathlite albo Riverside 920 z Decathlonu. Te na szosowych gumach na pewno szybkie, ale kolega, co kupił Roadlite szybko zaczął żałować, bo go trzęsło (ale jechałem jego rowerem i fajnie na równym). Powodzenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stinson to genialny rower, do jazdy miejskiej, wycieczkowej, bulwarowej, którym bardzo lekko się jeździ ok 20km/h. Jak brakuje mocy pod górkę proponuję wymienić oryginalną korbę bo i tak zacznie zaraz trzeszczeć na Deore M-4100-2 2 blatową korbę na HT. Będzie lżej bo blat 36 -26, a do tego większa sztywność i mniejsza waga. Rower jest przygotowany do takiego upgreadu. Opon póki są całe nie ruszałbym absolutnie, bo 2.35 to cały urok tego roweru. Stinson na szybkich wąskich kołach jest bez sensu moim zdaniem to już jeżeli potrzebujemy rower szybszy, ale wygodny to z Marina będzie Kentfield. DSX są super, ale podejrzewam że komfortem koleżance nie podejdą:) Mam kilka rowerów, ale za każdym razem jak wsiadam na mojego Stinsona 2 to jakbym wsiadał do mercedesa, zawsze mnie zadziwia jak lekko i komfortowo się nim porusza. Fakt jest wolniejszy, ale nie o to w nim chodzi. Jakbym miałbym zostać tylko z 1 rowerem to byłby właśnie Stinson. Mój Stinson to wersja 2 z kastą 9 do 46T, więc mam zapas pod górkę. 

EDIT. Na 100% natomiast powinno się wymienić hamulce na hydrauliki choćby same zaciski na hydrauliczno-mechaniczne np. ztto lub zoom xtech hb100. Lub z klamkami MT200 za 200PLN

Edytowane przez Robi68
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...