Bubbels Napisano 28 Sierpnia 2024 Napisano 28 Sierpnia 2024 Cześć, Pacjent to stary poczciwy Kellys Axis 2013 (rama 19") w którym noszę się z zamiarem wymiany standardowego uginacza "SR SUNTOUR NEX HLO" 63mm oś korona 480m na amortyzator "RockShox Paragon Gold RL 28" Solo Air 50 V-Brake", oś korona 462mm. Tylko czy różnica 18mm w odległości od osi do korony jest czymś do zaakceptowania? Chyba nie powinno jakoś mocno wpłynąć to na geometrię sprzętu? Jak myślicie? Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi Cytuj
Dokumosa Napisano 28 Sierpnia 2024 Napisano 28 Sierpnia 2024 Wg wymiarów podawanych przez suntour'a nex hlo o skosku 63mm ma wymiar oś-korona wynoszący 447mm. Cytuj
Bubbels Napisano 28 Sierpnia 2024 Autor Napisano 28 Sierpnia 2024 Na 100% jest to 480mm (lub 477mm oficjalnie?), kiedyś znalazłem spis wszystkich uginaczy tego producenta to jak najbardziej był tam również model o takiej odległości oś-korona, wczoraj mierzyłem również swój egzemplarz i jest to 480mm, może strzeliłem gafę w nazwie tego modelu ale koniec końców mówimy o 480mm. Cytuj
wojtasin Napisano 29 Sierpnia 2024 Napisano 29 Sierpnia 2024 @Dokumosa To o wersji 26" 700c ma ~480 mm @Bubbels Chodzi Ci pewnie o wyprzedaż na bike-discount za 139 euro plus wysyłka, co? W swoim krosie zastąpiłem amortyzator widelcem Surleya, który ma ~450 mm wysokości i jeździ mi się dobrze, ale z wiekiem coraz mniej jeżdżę po dziurach, a coraz bardziej ciągną mnie równe, leśne dukty, gładkie szuterki i asfalt. Rozumiem, że cena i jakość widelca kuszą, ale jak nie spróbujesz, to się nie przekonasz, a wtedy to na dwoje babka wróżyła. 1 Cytuj
Bubbels Napisano 29 Sierpnia 2024 Autor Napisano 29 Sierpnia 2024 @wojtasin Bingo! Dokładnie o ten amorek mi chodzi Również zdecydowanie wolę śmigać po gładkim i unikam jak ognia dwóch rzeczy, deszczu i przesadnie dużego terenu, równa leśna droga lub ubita ścieżka polna bez niespodzianek to max na co jestem w stanie przystać, zresztą, jak na rower krosowy/trekkingowy przystało Niemniej, rezygnować całkowicie z amorka jakoś tak nie do końca jestem przekonany, nawet aktualny "uginacz" w razie wpadnięcia w jakąś nieco większą dziurę trochę pomaga, a tak byłby strzał w nadgarstki z pełnym impetem Testowałem jazdę na zablokowanym, różnica jest właśnie dopiero na większych dołach/wyrwach w asfalcie - nie zawsze uda się na czas wszystko wyminąć. Ale wracając do meritum wątku, czyli różnica 18mm chyba nie będzie problemem Waszym zdaniem? Wydaje się to dość kosmetyczną zmianą i chyba "zaryzykuję" z tym sprzętem. Cytuj
KSikorski Napisano 29 Sierpnia 2024 Napisano 29 Sierpnia 2024 (edytowane) Z tego amortyzatora (paragon) można w 15 minut wyjąć dystans 15mm i robi się wersja 65mm. Zatem nic nie ryzykujesz, możesz mieć skok 50mm oraz 65mm w zależności od humoru. Edytowane 29 Sierpnia 2024 przez KSikorski 1 Cytuj
Bubbels Napisano 29 Sierpnia 2024 Autor Napisano 29 Sierpnia 2024 @KSikorski Jasne, bardzo dobra informacja, ciekawe co pchnęło producenta do zmniejszenia zakresu pracy amortyzatora o 15mm względem wersji bez pivotów Tak czy siak zamówione, zobaczymy jaki ulep z tego wyjdzie Cytuj
Bubbels Napisano 9 Września 2024 Autor Napisano 9 Września 2024 (edytowane) Pozwolę sobie na post pod postem aby opisać moje pierwsze wrażenia po zamontowaniu tegoż wynalazku (swoją drogą nabijanie bieżni dolnego łożyska to większa misja dla amatora) Gigantyczna różnica i w końcu czuję że mam amortyzację z przodu! Nie ma porównania do sprężynowego uginacza który przeważnie jest dodawany do tańszych rowerów, jeździ się z tym bajecznie i polecam każdemu, żałuję tylko że tak długo z tym zwlekałem Niby tylko 50 mm skoku a robi robotę Co do ciśnienia to u mnie idealnie sprawdza się okolica ~130-135 psi, czyli tak jak przewidział to producent, wstępne ugięcie po zajęciu pozycji to około ~20-25% na oko, próbowałem ciśnień bliżej 140-145 psi ale miałem już wrażenie że jest ciut za twardo (chociaż pewnie na większych dołkach byłoby lepiej), wolę mniej i lepszą pracę na mniejszych nierównościach, moja aktualna waga ~85-86 kg + ebike własnej przeróbki około ~26-27 kg i amorek na tę chwilę spisuje się świetnie. uprzedzając pytania, tak, Vki zatrzymują sprzęcior w miejscu na zawołanie, klocki Author 3CC oraz prawidłowa regulacja robią robotę, póki co tarczówki nie są potrzebne a w deszcz i tak nie jeżdżę KLIK PS: redukcji 18mm w odległości od osi do korony raczej nie jestem w stanie wyłapać. Edytowane 9 Września 2024 przez Bubbels Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.