broda4 Napisano 28 Sierpnia Udostępnij Napisano 28 Sierpnia Witam. Od dłuższego czasu poszukuję crossa....dla 165/74( przekrok ) . Tabelki producentów orientacyjne - różnią się między sobą. Zgodnie z zaleceniami ogólnymi wybrałem się na obajzd sklepów w średnio dużym mieście. trek, giant, merida, mbike, unibike.( *specialized) I napisze - kosmos jeżeli chodzi o pomoc sprzedawcy ? w treku - Dual sport 2/5 - Mka - nawet dobrze się czułem - ale sprzedawca sugerował nawet Lke - ale na niej juz leżałem wyciągnięty, naciągnięty. < podobno rozmiarówka jest przesunięta > https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-2-generacji-5/p/36823/?colorCode=blue&aid[39899]=122745&step=2&aid[39905]=122789&aid[39900]=122749§ion=RESULTS_PAGE w Giancie - Roam2 - dostałem do jady Mke - ( Ski brak ) ale powiedziano mi że mam długie ręce a na Sce wyglądałbym jak na rowerze młodszego brata. https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-2 mbike - M - przymiarka trwała 30 sek - i stwierdzono że to rower na mnie - źle mi się jeździło merida crossway - S - podobno idealny na mnie. ale nie było Mki dla porównania. https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/3054/crossway-100-2223 merida crossway - M- ( inny sklep ) - przypasowano mi Mkę - - JEDYNY sklep gdzie sprzedawca dopasowywał mi po kolei siodło i kierownicę. ( Ski dla porównania brak) Unibike - była tylko Mka, ale że było po deszczu - nie można było wyjechać poza drzwi sklepu. - tu mi tylko powiedziano że powinienem włożyć pięśc pomiędzy ramę a krocze - poszedłem do domu. https://www.unibike.pl/crossfiregts.html Wiem że sezon się kończy ( w sklepach ) - ale wychodzi na to że miałem kupić co było w sklepie? Przeczytałem kilka wątków i generalnie sugeruje się nawet mniejszy rozmiar ramy . Więc nie wiem skąd miałem kupować Lkę treka . ALe patrząc na rowerzystów - jakaś część ma wspornik siodła wysunięty o 20-30 cm w góre . Gerelanie preferuję pośrednią pozycję - nie mogę leżeć, ale na pionowo też nie pojeżdże. I jak tu nie szukać informacji na forum.????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 29 Sierpnia Udostępnij Napisano 29 Sierpnia Jak ma ktoś długie nogi , to trudno żeby nie miał wyciągniętej sztycy siodła.... Widać że kojarzysz co nieco, a mimo to pytasz NAS po osobistych PRZYMIARKACH ?? Wiadomo, wzory i tabelki to dla jakiejś wstępnej orientacji - przymiarki nic nie zastąpi, nawet najmędrsi mędrcy z forum A że sprzedawca zazwyczaj żyje z tego, co sprzeda, to chyba niespecjalnie się dziwisz że najczęściej właśnie takie podejście prezentuje, jakiego doświadczyłeś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
broda4 Napisano 29 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia (edytowane) Hej. pytam nie pytam. chyba bardziej stwierdzałem. Ale ... wiadomo podnieśc trzeba, nawet kilka postów wczoraj czytałem że na175 odradzaliście Mki. I tu moje zdziwienie. Że u mnie na 165 polecano mi w sklepach Mki. Wiem, że trzeba uważać żeby nie obić jajek, ale jeżeli nie wiszę na rurze - dostaje do podłogi palcami jednej stopy - druga na pełnej stopie to mimo wszystko nie powinno tak być? Czy jest to jakaś zasada obecnie że powineinem mieć dwie stopy na ziemi i lekki luz w kroczu? czy może jw mogę miec ciaśniej ale za to lepiej mi się jeździ, siedzi. ( choć 5-10 minut w sklepie i tak chyba nie powie ci co bedzie po 20 km). Może problem rozsiewam z powodu jazdy kiedyś na wszystkim : pierwsze ukrainy, waganty, orkany. to były dla mnie gigantyczne rowery. A teraz postanowiłem kupić nowy rower. Edytowane 29 Sierpnia przez broda4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 29 Sierpnia Udostępnij Napisano 29 Sierpnia Każdy sensowny producent na swoją tabelkę rozmiaru do wzrostu i to jest podstawa do przymiarki. I o ile nie jesteś w skrajnym położeniu to zawsze można coś regulować przesunięciem siodełka czy zmianą mostka. Choć przy dzisiejszych zamiłowaniach do krótkich mostków w MTB to może niekoniecznie, ale już w crossach raczej nie ma tego problemu. Ja mam 170 i w dwóch rowerach mam S. Ale przeważnie jestem na granicy rozmiarów i mógłbym na M też jeździć. Natomiast z przymierzeniem w sklepie jest ten problem, że musiałbyś mieć dwa rozmiary, żeby sobie porównać. Bo jak sobie usiądę na L to też nie mam żadnego problemu na tym jechać i nie dotykam jajami ramy. Tylko jechać 10m, a 10h to są dwie różne rzeczy i w sklepie tego nie sprawdzisz. Ewentualnie wypożyczalnia, np. takie Treki mają centra testowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
broda4 Napisano 29 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia Czyli myśl mam podobna do Ciebie. Decathlon też chyba pożycza. A za pytam - Kipcior - jw - masz mocno wyniesione siodełko ku górze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Sierpnia Udostępnij Napisano 29 Sierpnia Przede wszystkim w sklepach jest zasadą, że najlepiej dopasowany rozmiar to akurat ten, który jest na stanie. O ile wyciągnięcie pozycji można regulować (zakładając, że siodło poprawnie ustawione to za pomocą dł mostka i dł/wziosu kierownicy) to z wysokością ramy (w tym z przekrokiem) nie zrobisz nic. Zasada jest taka, że musisz swobodnie stanąć okrakiem nad górną rurą w połowie jej długości i najlepiej mieć mały zapas (w mtb dodatkowo ma wejść jeszcze szerokość dłoni). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 29 Sierpnia Udostępnij Napisano 29 Sierpnia Siodełko mam +- na wysokości kierownicy więc gdzieś tak w połowie zakresu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 29 Sierpnia Udostępnij Napisano 29 Sierpnia Dla liliputów tylko xs/s.🫠😉😘 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Sierpnia Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 19 minut temu, kipcior napisał: Siodełko mam +- na wysokości kierownicy więc gdzieś tak w połowie zakresu. Miałem na myśli przesunięcie przód/tył celem dopasowania pozycji do pedałowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 29 Sierpnia Udostępnij Napisano 29 Sierpnia (edytowane) Akurat zdarzyło mi się w te wakacje chwilę jeździć na Treku Dual Sporcie w rozmiarze M, przy moich 186 cm wzrostu i rower był stanowczo za mały, sądzę że XL mogłoby być ok. Zatem akurat w tym wypadku M mogłoby być ok dla autora. Co do reszty to ciężko powiedzieć bo każdy producent ma swój rozmiar, dużo też zależy od zastosowania roweru. O ile w MTB jak się jest na granicy rozmiarów można rozważyć mniejszy, o tyle w przypadku roweru crossowego szedłbym w większy. Edytowane 29 Sierpnia przez NerfMe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
broda4 Napisano 29 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia (edytowane) Celuję tylko w crossa. 36 minut temu, Dokumosa napisał: Miałem na myśli przesunięcie przód/tył celem dopasowania pozycji do pedałowania. Podpowiedz mi - chodzi o to czy JA osobiście wolę bardziej wyprostowaną sylwetkę czy leżącą? Tu akurat może byc momocny regulowany mostek. Czy znów zalecenie że mam być w jakiejś pozycji w stosunku do korby, pedałów itp? NERFMe - tu chyba przyznam ci rację. Że rozmiarówka jest przesunięta. No i DualSport jako jedyny z w/w nie ma amortyzatora. ( pomijając fakt że pozostałe mają sprężynówkę ). Edytowane 29 Sierpnia przez broda4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Sierpnia Udostępnij Napisano 29 Sierpnia (edytowane) Siodło przód/tył ustawia się tak żeby rzepka w kolanie, przy stopie opartej na pedale kiedy korba w poziomie, rzutowała na punkt nacisku na pedał. Oczywiście wysokość siodła ma być ustawiona wpierw właściwie. Jest masą poradników np. na yt jak to sobie ustawić. Regulowany mostek to półśrodek. Lepiej sobie dobrać rower żeby pasował pod każdym względem bez wielkich kombinacji. Ew. skrócenie kierownicy to sprawa prosta i bezkosztowa. Podobnie przekręcanie jej w osi oddala/przybliża ją do siodła. Każdą przymiarkę dokonuj ustawiając najpierw siodło. Dopiero wtedy będziesz w stanie określić czy kierownica jest zbyt daleko czy za nisko. Edytowane 29 Sierpnia przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 29 Sierpnia Udostępnij Napisano 29 Sierpnia (edytowane) Ja na twoim miejscu patrzyłbym wyłącznie na S, bezdyskusyjnie. Pozycję był ustalił lekko mostkiem i przede wszystkim wzniosem i gięciem kierownicy do tyłu. Crossy mają przeważnie klasyczne kąty, czyli 71 i 73, jak dasz do takiej M mostek ok. 40-50 mm, to rower będzie bardzo nerwowy . Jeśli S będzie za mały, to dasz mostek 10-20 mm dłuższy i /lub kiere z większym wzniosem, odpowiednio ją przekręcając w mostku. Taką kierownicą możesz rower wydłużyć lub podnieść pozycję. Najlepiej żeby kiera nie miała gięcia w górę, wtedy można ją obracać w mostku o kilkanaście stopni, uważając, żeby końcówki kiery nie były wyraźnie uniesione w górę lub opuszczone. Do tego tego są kierownice z różnym wyprzedzeniem/flexem, to znaczy ich końcówki mogą być bliżej osi rury sterowej lub dalej - niezależnie od ich gięcia do tyłu. Dobrze dobraną kiera, z nieznaczna zmianą długości mostka zmodyfikuje rower o rozmiar jak nic, z minimalną zmianą właściwości jezdnych. Radykalna zmiana długości mostka czy położenia siodełka radykalnie zmienia właściwości jezdne. Do tego dochodzą podkładki i zmiana wzniosu mostka z zachowaniem jego efektywnej długości. Ja mam wymiary 176/86 i Crossa o bardzo klasycznych wymiarach 19/M i ETT 590 mm. Wspomnianymi zmianami kiery plus drobnymi modyfikacjami mostka I podkładek mogę sprawić, że siedzę prawie jak na taborecie lub mam pozycję praktycznie jak na rekreacyjnym XC. Edytowane 29 Sierpnia przez Miro1970 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
broda4 Napisano 29 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia W przyszłym tyg rozpoczyna się rok szklony - może będę miał troche więcej czasu bez dzieci - na drugi objazd. Jak napisałem wcześniej - tylko w 1 sklepie pan wczuł się w dostosowanie. w innych tylko klucz dostałem i sam sobie regulowałem wysokość. Nie chce wchodzić z wątkiem pobocznym bo taki juz jest na forum - że klient kupujący elektryka był obsługiwany przez 2 sprzedawców OK Dziękuje za pomoc. Dopytam w przyszłym tygodniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
broda4 Napisano 12 Września Autor Udostępnij Napisano 12 Września W dniu 29.08.2024 o 14:41, Dokumosa napisał: Siodło przód/tył ustawia się tak żeby rzepka w kolanie, przy stopie opartej na pedale kiedy korba w poziomie, rzutowała na punkt nacisku na pedał. Oczywiście wysokość siodła ma być ustawiona wpierw właściwie. Jest masą poradników np. na yt jak to sobie ustawić. Regulowany mostek to półśrodek. Lepiej sobie dobrać rower żeby pasował pod każdym względem bez wielkich kombinacji. Ew. skrócenie kierownicy to sprawa prosta i bezkosztowa. Podobnie przekręcanie jej w osi oddala/przybliża ją do siodła. Każdą przymiarkę dokonuj ustawiając najpierw siodło. Dopiero wtedy będziesz w stanie określić czy kierownica jest zbyt daleko czy za nisko. witam ponownie. odniosę się do w/w stwierdzenia. Nie wiem czy za dużo nie wymagam ale co oznacza " rzutowanie na punkt nacisku na pedał ". Czy da się to wytłumaczyć po chłopsku? Czy rzepka ma być " nad " pedałem? oraz Czy jedną z głównych zasad rozmiaru jest przekrok??? czy ma to związek czy nie. Nigdy nie miałem syt aby uderzać rurą w jajka. Dziś mierzyłem meridy crossway XS oraz S. ( wcześniej opisywałem Mkę - co było albo moją pomyłką albo informacją sprzedawcy ??). XS wg przekroku +/- czuję rurę ale nie uwiera. S - rura już "wchodzi" w krok - ale ( chyba z przyzwyczajenia ze starego roweru ) luźniej się jeździło. i teraz. W XS można odsunąć ku tyłowi siodełko w S można dosunąć siodełko, ewent podnieść mostek w teorii uzyskam tę samą pozycję. Ale jak się to ma do powyższego stwierdzenia na temat nacisku na pedały. jeżeli zmienię pozycję na siodle to automatycznie zmieni się nacisk na pedały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 21 Września Udostępnij Napisano 21 Września (edytowane) Z przekrokiem jest tak - kiedyś się jeździło z mało skutecznymi hamulcami, od jakiegoś czasu są duże mocniejsze, jak z jakiegoś powodu gwałtownie zahamujesz to możesz zjechać z siodełka do przodu ( wiem że to rzadkość ale się zdarza, pasy bezpieczeństwa w samochodzie też często przeszkadzają ale czasem ratują życie) i wtedy jak nie staniesz z niewielkim zapasem nad ramą to.... Ja z tego powodu jeżdżę na ramie typu trapeze - bo na zwykłej jak było mi wygodnie to rura była niebezpiecznie wysoko. Edytowane 21 Września przez PiotrWie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
broda4 Napisano 21 Września Autor Udostępnij Napisano 21 Września (edytowane) tak. Dokładnie tak samo myślę. ( poza hamulcami - o tym nie pomyślałem w ten sposób ) . Jednak nawet Jak napisałem wyżej nawet XS jest lekko w kroku. Dziś jeszcze byłem w Krossie. I także pomijając rurę - na Mce też jest OK. ( 10 minut w sklepie ) . Co lepsze Kross w tym roku ( prawdodpodobnie ) nie wyprodukował crossa w rozmiarze S. Więc nawet nie można przymierzyć. https://kross.eu/pl/poprzednie-kolekcje/evado-5-0-grafitowy-czarny-matowy https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/4099/crossway-100 Wiem. Wszystko po staremu. ( napędy, amorki ) . Ale waga 13 kg. jeżeli ktoś patrzy. Geometria Meridy S i Krossa M - praktycznie taka sama. W meridzie jedynie można korygować mostkiem. Edytowane 21 Września przez broda4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.