dymek_ Napisano 28 Sierpnia 2024 Napisano 28 Sierpnia 2024 Cześć, witam wszystkich! Przymierzam się do zakupu pierwszego e-bika i pierwszego fulla jednocześnie. Przeznaczenie to głównie jazda enduro po szlakach, czasem jakieś prostsze zjazdy, single. Na pewno nie będę się bawił w jakieś wielkie skakanie (mam 41 lat więc szaleństwa już za sobą ). Przymierzam się do kupna jakiegoś Focusa lub Radona ze względu na pozytywne opinie, dobre wyposażenie i atrakcyjną cenę. Radon Render to z tego co czytam bardziej taki rower do jazdy po szlakach właśnie. Radon Deft bardziej do zjazdów. Podobnie jest z Focusami, gdzie JAM to szlaki, SAM to zjazdy. Czy mam racje? I tutaj pojawia się moje pytanie, czy pomiędzy danym typem rowerów jest duża różnica? Trochę bardziej skłaniam się ku Deft'owi lub SAM2 ale zastawia mnie czy jazda nimi po lasach/szlakach nie będzie uciążliwa na dłuższą metę? Pozdrawiam Cytuj
dymek_ Napisano 28 Października 2024 Autor Napisano 28 Października 2024 Powiedzmy... Odrzuciłem Focusy, sprzęt dobry, aż za dobry dla amatora.... Oglądałem w Świeradowie Deft 8 i Render 8 czyli trochę niższe wersję niż te, w które ja celuje. Wnioski po rozmowie z fachowcem są takie, że to bardzo dobry sprzęt. Różnica dla amatora między Deft, a Render w zasadzie znikoma. Defty mają trochę gorzej rozwiązane prowadzenie linki, gdzie lubi się dostać błoto więc trzeba regularnie dbać o czystość. Osobiście miałem już w koszyku Renden 10 HD 750 MS i ...wyszedł Bosch CX5 i na razie czekam czy coś w ofercie Radona się pojawi z tym silnikiem. Między czasie testowałem trochę rowerów w wypożyczalniach. Bardziej pod kątem silnika i osprzętu niż konkretnego modelu i moje opinie są takie: - silnik Yamaha EP8 chodzi jakby miał się zaraz rozpaść. Może w tym rowerze był zajechany czy coś ale zraziłem się do niego. Choć trzeba przyznać, że mocy mu nie brakuje. - silnik Bosch CX4 - jak na razie nie mam uwag. Głośność nie przeszkadza. Moc niezła. - silnik Brose (nie pamiętam modelu) najsłabszy pod względem mocy. Kultura pracy dobra. - przerzutki muszą być minimum SRAM GX. Jeździłem na KTM z SX i to jest jakaś porażka. Działają jak w rowerze z komunii w latach 90'. Cytuj
Xzc Napisano 28 Października 2024 Napisano 28 Października 2024 Może taka mała podpowiedź odnośnie napędu, jeśli musi być SRAM to rzeczywiście poziom GX jest już przyzwoity, natomiast jeśli nie masz parcia wyłącznie w kierunku SRAMA a chciałbyś trochę ekonomiczniej podejść do kwestii eksploatacyjnej to dobra alternatywą jest shimano już takie deore m6100 działa naprawdę ok, a koszty związane z zużyciem są o wiele niższe niż w SRAMIE. Zmieniłem cały napęd SX, który rzeczywiście nie nadawał się do niczego na przerzutkę i manetkę XT w połaczeniu z kasetą deore 10-51. Kasetę jak dobrze się poszuka, da się dostać poniżej 300 zł gdzie odpowiednik GX kosztuje z 2x więcej, w przypadku rozwalenia przerzutki wymiana deore to jakies 150 zł GX 400 zł. Jeśli się nastawiasz typowo na zjazd geometria i dobre zawieszenie to podstawa. Ale wiadome nikt nikomu w portfel nie zagląda i jeśli masz świadomość kosztów eksploatacji SRAMA można brać jak najbardziej. Oczywiście, trzeba też pamiętać o rożnych bębenkach montowanych pod kasetę SRAMA i shimano, gdzie późniejsze przejście na inny system może okazać się kosztowne w przypadku konieczności przelatania koła pod nową piastę z odpowiednim bębenkiem. 1 Cytuj
dymek_ Napisano 28 Października 2024 Autor Napisano 28 Października 2024 @Xzc dzięki za podpowiedź. Nie mam generalnie żadnych preferencji w aspekcie napędu. Wybór SRAM wynika tylko z tego faktu, że używa go Radon. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.