Skocz do zawartości

[do ok. 4000] używana szosa endurance


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, 

Szukam dla siebie roweru. Pierwsza szosa. Aktualnie jeżdzę na Kross Evado 3.0 M, który jest na mnie za długi - brakuję zasięgu rąk. Ogólnie pozycję mam na nim fatalną ;p

Dane: 
- męski
- szosa endurance
- jazda głównie po słabej jakości asfalcie, chce trochę szersze opony niż mam teraz (np. 32)
- rozmiar ramy M
- wzrost ~177 cm, przekrok ~79 cm, waga 68 kg
- częstotliwość jazdy ok. 4-5 razy w tygodniu po 20-30 km
- budżet do 4k zł
- do ~100 km od Krakowa 

Zebrałem sporo propozycji z okolicy. Będę wdzięczy za podpowiedzenie jaki kierunek obrać i co odrzucić od razu. 
Nie wszystkie to ramy endurance. 

1. https://www.olx.pl/d/oferta/cannondale-synapse-54-CID767-IDOkunZ.html?reason=observed_ad
2. https://www.olx.pl/d/oferta/rower-specialized-allez-dsw-sl-comp-szosa-endurance-rewelacyjny-stan-CID767-ID11fAqy.html?reason=observed_ad
3. https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-kross-vento-7-0-carbon-105-pomiar-mocy-rozm-m-53-54-5-CID767-IDZsag4.html?reason=observed_ad
4. https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-wilier-gtrgranturismo-r-m-CID767-ID11DZS4.html?reason=observed_ad
5. https://www.olx.pl/d/oferta/btwin-520-ultra-af-gf-szosowy-gravel-sztywne-osie-CID767-ID11cy0H.html?reason=observed_ad
6. https://www.olx.pl/d/oferta/rower-merida-scultura-evo-909-54cm-dura-ace-dt-controltech-gratis-CID767-ID10RpMJ.html?reason=observed_ad
7. https://www.olx.pl/d/oferta/cube-agree-csl-54cm-ultegra-carbon-dt-swiss-szosa-kolarzowka-CID767-ID11BdsU.html?reason=observed_ad
8. https://www.olx.pl/d/oferta/focus-paralane-road-CID767-IDW8J98.html?reason=observed_ad
9. https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-karbonowy-merida-ride-cf-94-CID767-ID10kc9b.html?reason=observed_ad
10. https://www.olx.pl/d/oferta/specialized-roubaix-comp-m-54cm-carbon-endurance-CID767-IDWtOJR.html?reason=observed_ad
11. https://www.olx.pl/d/oferta/centurion-hyperdrive-na-grupie-shimano-ultegra-r8000-2x11-okazja-CID767-ID10ZbgG.html?reason=observed_ad
12. https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-kellys-urc-6-9-rozmiar-m-karbonowa-rama-CID767-ID11wOQK.html?reason=observed_ad

Najbardziej mi pasuję 1-4.

Edytowane przez luzg_mutzky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście z tych wszystkich rowerów, które podałeś próbowałbym wyszarpnąć po jakiejś zniżce Btwin 520 Ultra AF GF, albo Focus Paralane Road +. To są rowery na tarczach, sztywnych osiach, które już na dzień dobry są na szerszych oponach i mają raczej przyjemną geometrię.

Sensa polecana przez kolegę jest dostępna tylko w dużym rozmiarze. Felt może być, chociaż ten btwin do mnie bardziej przemawia.😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Krypto.Szosowiec napisał:

1. Spora część z tych rowerów to antyki

Czy to jest jakiś problem jeżeli są w dobrym stanie? 

https://www.olx.pl/d/oferta/cannondale-synapse-54-CID767-IDOkunZ.html?reason=observed_ad
Ten Synapse mi się bardzo podoba. Na pewno pojade przymierzyć rozmiar czy mi pasuję. Ostatecznie koła 28c też są ok. W końcu od 2 lat na takich jeżdzę, ale przy 5 barach trzepie okropnie na nierównościach.

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-wilier-gtrgranturismo-r-m-CID767-ID11DZS4.html
Ten tez mam na miejscu w Krakowie.
Lubię szybka jazdę, a że wcześniej nie jeździłem na żadnej szosie to najpierw musze nabrać doświadczenia i później będę wiedział co mi pasuję, a co nie. 

5 godzin temu, TomekSw napisał:

Osobiście z tych wszystkich rowerów, które podałeś próbowałbym wyszarpnąć po jakiejś zniżce Btwin 520 Ultra AF GF, albo Focus Paralane Road +. To są rowery na tarczach, sztywnych osiach, które już na dzień dobry są na szerszych oponach i mają raczej przyjemną geometrię.

Sensa polecana przez kolegę jest dostępna tylko w dużym rozmiarze. Felt może być, chociaż ten btwin do mnie bardziej przemawia.😀

Może 920? https://www.olx.pl/d/oferta/btwin-ultra-920-grupa-ultegra-kola-vision-35-CID767-ID1074s4.html
Idąc za ta opinia - https://naszosie.pl/2018/07/10/szosa-z-decathlonu-z-tarczowkami-test-btwin-ultra-520-af-gf/

Czy tarcza a szczęki to jest isttona zmiana w tym budżecie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana w budżecie na pewno, ale szedłbym właśnie w tarcze przy Twoich propozycjach. Generalnie to patrząc na Twój wpis dotyczący szerokości opon, to tak jakoś lokowałbym Cię pomiędzy szosą endurance i gravelem, ale to takie moje spojrzenie. Wilier i Cannondale są fajne, ale tam już mogą być spracowane mocno napędy. Wilier ma drugi zestaw kół.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, TomekSw napisał:

Zmiana w budżecie na pewno, ale szedłbym właśnie w tarcze przy Twoich propozycjach. Generalnie to patrząc na Twój wpis dotyczący szerokości opon, to tak jakoś lokowałbym Cię pomiędzy szosą endurance i gravelem, ale to takie moje spojrzenie. Wilier i Cannondale są fajne, ale tam już mogą być spracowane mocno napędy. Wilier ma drugi zestaw kół.

 

Ok, będę szukał w takim razie z tarczami jeśli się coś trafi. 
Gravela nie chce, bo lubię zwinność, szybkie manewry i generalnie dynamiczną jazdę. Z drugiej strony to ma być jeden rower do wszystkiego, więc jak pojade ze znajomymi na wycieczkę to chce mieć możliwość wjechania do lasu czy gdzieś zboczyć z trasy i nie bać się przejazdu po kamieniach. 

@Krypto.Szosowiec
Czy będzie mi pasować szosa wyścigowa czy endurence? Tego nie jestem w stanie określić. Dlatego na ten moment mi wszystko jedno. Pojeżdże na obu wariantach i będę już mądrzejszy :)) 
Chce kupić używkę w dobrym stanie i z sensowanym osprzętem i później ją sprzedać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, luzg_mutzky napisał:

Z drugiej strony to ma być jeden rower do wszystkiego, więc jak pojade ze znajomymi na wycieczkę to chce mieć możliwość wjechania do lasu czy gdzieś zboczyć z trasy i nie bać się przejazdu po kamieniach. 

No i dlatego podajesz rowery na szczękach, o geometrii Race z miejscem na opony 28c?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

No i dlatego podajesz rowery na szczękach, o geometrii Race z miejscem na opony 28c?

Tak, bo 99% będę jeździł po drodze, ścieżkach rowerowych i podobnych drogach. Dla jednego razu mogę zjechać na scieżkę leśną. Napisałem, że fajnie by było mieć 32, ale jak będzie 28 to tez ok. To nie jest priorytet. 
Nawet nie wiem jaka jest różnica w jeździe i czy w ogóle to będzie dla mnie zauważalne, a Ty próbujesz przenieść na mnie swoje doświadczenie ;) 

Potrzebuje ogólnej porady czy dany model ma sens w tej cenie. Na te moment rozpatruje poniższe.
Pewnie w tym tygodniu obejrze dwa z Krakowa i dam znać jakie mam przemyślenia. Akurat jeden race, a drugi endurence. 
https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-wilier-gtrgranturismo-r-m-CID767-ID11DZS4.html?reason=observed_ad
https://www.olx.pl/d/oferta/cannondale-synapse-54-CID767-IDOkunZ.html?reason=observed_ad

+

https://www.olx.pl/d/oferta/centurion-hyperdrive-rower-szosowy-r54-ultegra-dt-swiss-CID767-IDZuac2.html?isPreviewActive=0&reason=observed_ad&sliderIndex=0
i na tarczach
https://www.olx.pl/d/oferta/focus-paralane-road-CID767-IDW8J98.html?reason=observed_ad
https://www.olx.pl/d/oferta/btwin-520-ultra-af-gf-szosowy-gravel-sztywne-osie-CID767-ID11cy0H.html?reason=observed_ad
https://www.olx.pl/d/oferta/cannondale-caadx-gravel-szosa-hydraulika-2x11-CID767-ID10T1nS.html
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Nawet nie wiem jaka jest różnica w jeździe i czy w ogóle to będzie dla mnie zauważalne, a Ty próbujesz przenieść na mnie swoje doświadczenie ;)"

Nie wiem, może dlatego że ja takie doświadczenie mam?

17 godzin temu, luzg_mutzky napisał:

- szosa endurance
- jazda głównie po słabej jakości asfalcie, chce trochę szersze opony niż mam teraz (np. 32)

To napisałeś w pierwszym poście.

Po prostu tu się nic nie klei. Raz Endurance z 32c, drugi raz jakieś wjazdy w las i opona nie ma znaczenia, potem szosa Race.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wybrałeś rower, który jest totalnym zaprzeczeniem tego co pisałeś.

Na dodatek napęd Campagnolo, zestopniowany dość twardo.

A najlepsze jest to, że nawet nie masz pojęcia jakie wymiary ma ten rower, bo te oznaczenia S/M/L można sobie wsadzić w majtki przy rowerach szosowych.

A można było sobie wziąć nowy rower Sensa na przyzwoitej Tiagrze, do której części są tanie i szeroko dostępne. Rower ma hydrauliczne hamulce, sztywne osie i miejsce na 32c, więc można dobierać opony takie jak się chce.

No ale powodzenia w jeżdżeniu tym Wilierem po DDR i ten 1% po lasach i polach ;) W zasadzie nie bardzo wiem po co zakładałeś ten temat, skoro widać że się napaliłeś na jakiś kolorowy karbon, nid zastanawiając się nad sensem.

Edytowane przez Krypto.Szosowiec
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Mihau_ napisał:

btwina

Ej. Ten niby gravel atrakcyjnie podany w pierwszym poście, wygląda dla mnie atrakcyjnie.

Ogólnie jeśli chcesz mieć rower na asfalt, to wystarczą Ci opony w rozmiarze 25 maks. 28. Jak będziesz chciał na czymś takim wjechać do lasu, to możesz się niemiło zaskoczyć, tu wydaje mi się, że te 32 byłoby ok., a czasem to może być minimum. I idziesz dobrym tokiem myślenia, jeśli szukasz roweru który przyjmie 32. Jest jeszcze kwestia geomtetrii ramy oraz nowszych standardów. Zatem jeśli sensa przyjmie opony w rozmiarze 32 to faktycznie może to być dla Ciebie dobry wybór, a tego btwina rozpatrywałbym jako rower bardziej uniwersalny i do lasu i na szosę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, TomekSw napisał:

Ogólnie jeśli chcesz mieć rower na asfalt, to wystarczą Ci opony w rozmiarze 25 maks. 28. Jak będziesz chciał na czymś takim wjechać do lasu, to możesz się niemiło zaskoczyć, tu wydaje mi się, że te 32 byłoby ok., a czasem to może być minimum.

O zdolnościach terenowych decyduje bieżnik a nie szerokość. Powalanie tych bzdur, że na szosowym 32C da się jeździć po lesie powinno być karane chłostą i społecznym wykluczeniem.

Edytowane przez KNKS
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KNKS pytanie co oznacza "da się".

Bo ja wjadę w las na szosowym 25c, 28c czy 32c. Tylko nie nazwę tego jazdą, a toczeniem się lub próbą przeżycia. Bieżnik przy takich rozmiarach wcale wiele nie pomaga, więc w ogóle koncepcja kupna ROWERU SZOSOWEGO z zamiarem jazdy poza asfaltem, jest pomysłem poronionym.

Tutaj jedno zastrzeżenie, zanim ktoś wygarnie:

Jest różnica pomiędzy tym, że się zdarzy że trzeba przejechać przez pole/ żwir a tym, że ktoś z pełną świadomością kupuje rower bo ma zamiar tam jeździć.

Edytowane przez Krypto.Szosowiec
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Krypto.Szosowiec napisał:

Czyli wybrałeś rower, który jest totalnym zaprzeczeniem tego co pisałeś.

Na dodatek napęd Campagnolo, zestopniowany dość twardo.

A najlepsze jest to, że nawet nie masz pojęcia jakie wymiary ma ten rower, bo te oznaczenia S/M/L można sobie wsadzić w majtki przy rowerach szosowych.

A można było sobie wziąć nowy rower Sensa na przyzwoitej Tiagrze, do której części są tanie i szeroko dostępne. Rower ma hydrauliczne hamulce, sztywne osie i miejsce na 32c, więc można dobierać opony takie jak się chce.

No ale powodzenia w jeżdżeniu tym Wilierem po DDR i ten 1% po lasach i polach ;) W zasadzie nie bardzo wiem po co zakładałeś ten temat, skoro widać że się napaliłeś na jakiś kolorowy karbon, nid zastanawiając się nad sensem.

Ide go tylko obejrzeć i przymierzyć ramę. Nie chce go kupic. 

A co myślicie o tym? Jakie są wady Di2? 
https://www.olx.pl/d/oferta/cannondale-synapse-disc-54cm-shimano-di2-karbon-CID767-ID11sNme.html?reason=observed_ad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, TomekSw napisał:

Cóż poddaję się chłoście, ale za bardzo nie słyszałem o oponach z szerokością 28, a tym bardziej 25, które miałyby na tyle dobry bieżnik, aby wjechać do lasu.😀

@Krypto.Szosowiec

Z pełną świadomością i premedytacją, a ile gonek, aaaa i tych ultra tym pogoniłem :D

3kTcIYBxFZCim_j02CbIrZnT5GBnn_O0kd7yDhn7fkk-2048x1536.jpg

https://bikefast.pl/product-pol-1834-Opona-Continental-Ride-Tour-28-700x28C.html

idealna na takie tematy :D

Edytowane przez kaido2
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździć da się wszystkim, tylko trzeba sobie zadać pytanie po co sobie to robić. Jak lubisz podskakiwać na każdej nierówności, każdy kamyk wytrąca rower z równowagi, komfortu nie ma wcale, to droga wolna żeby sobie latać na 28c w terenie.

7 minut temu, luzg_mutzky napisał:

Ide go tylko obejrzeć i przymierzyć ramę. Nie chce go kupic. 

A co myślicie o tym? Jakie są wady Di2? 
https://www.olx.pl/d/oferta/cannondale-synapse-disc-54cm-shimano-di2-karbon-CID767-ID11sNme.html?reason=observed_ad

Perfekcyjny wybór. Odłóż sobie tylko trochę kasy, jak uszkodzisz manetki lub przerzutki i chyba nie znajdziesz już zamiennika tego antycznego napędu.

Błądzisz, mając nowy rower ( i masę podobnych) pod nosem. Może najpierw się zdecyduj co Ty w ogóle chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...