Divx97 Napisano 26 Sierpnia Udostępnij Napisano 26 Sierpnia Hej, jestem w posiadaniu rowerku z tytułu ponad rok, ma przejechane z 200-300 km, jednak nie jestem zadowolony z kilku rzeczy. Bardzo proszę o doradztwo jaki osprzęt kupić (mając na uwadze że to rower za ok. 2500zł), w szczególności doradztwo pod kątem technicznym (nie wiem co jak dobrać aby wszystko grało i pasowało) Chciałbym zakupić osprzęt i oddać do serwisu do wymiany gdyż sam się za bardzo nie znam. Głownie jeżdżę po mieście, lesie, szutrze. Nie wykorzystuje go do ciężkiej jazdy, zjazdów itp. Tu pełna specyfikacja (rozmiar L 29’): https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-cross-country/marlin/marlin-6-gen-2/p/35066/ Co chciałbym wymienić: 1. amortyzator - fabryczny xct30 nawet na krawężniki sie srednio nadaje, jadac na prostej drodze z odblokowanym amorem ma sie wrazenie jakby mial sie zaraz rozleciec, ciagle sie minimalnie ugina co takie wrazenie sprawia. Nie potrzebuje rewelacji, przynajmniej żeby mial blokade z manetki i faktycznie cos odbijał (Rura 1 1/8) 2. Piasta(?) - gdzies czytalem ze np amortyzator judy silver jest pod os 9 x100 a ja mam 5 x 100 lub na odwrót, nie znam sie dlatego o to też chciałbym zapytać kogoś kto sie zna czy trzeba piasty wymienić 3. hamulce - obecne tektro to też dramat, od nowości jest problem z przodem i tylem, tloczki nie odbijaja rowno, wymienialem plyn dwukrotnie odpowietrzalem i dalej to samo. 4. Tarcze - są nie równe, prostowałem tyle na ile mogłem aby nie hałasowały, jednak mimo to w polaczeniu z powyzszymi hamulcami, wystarczy ze w trakcie jazdy mam skrecone kolo i juz trze o zaciski Szybkozamykacz(?) Stety niestety rower jest na szybkozamykacze (drugi raz bym nie podjął takiej decyzji, polak mądry po szkodzie :P) a rower przechowuje w pozycji pionowej na scianie.(wisi na przednim kole). Co za tym idzie mam wrazenie że po kilku dniach wiszenia, po zdjęciu z wieszaka musze pare razy z kilku centymetrow odbic przednie kolo o ziemie zeby dobrze sie ulozylo w widelcu i hamulec nie haczył o hamulce. (chyba że to wina tłoczków) Czy lepszy szybkozamykacz mógłbym w tym pomoc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 26 Sierpnia Udostępnij Napisano 26 Sierpnia Cytat mając na uwadze że to rower za ok. 2500zł Cytat gdyż sam się za bardzo nie znam. Dobrze ze wakacje sie koncza. Trolowanie troche spadnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Sierpnia Udostępnij Napisano 26 Sierpnia Rama ogranicza możliwość montażu sensownego amortyzatora. Judy gold jak już to koszt 1200+, do tego zmiana koła - ze 400 trzeba dać. Sensowne hamulce 400, tarcze 100. Serwis przytuli za przekładkę ze 300. Inwestycja takiej kasy w rower za 2,5k kompletnie pozbawiona jest logiki. Tym bardziej, że nie uciekniesz od archaicznych standardów i zostajesz z bieda-ramą, lichym kołem itd. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burchlak Napisano 26 Sierpnia Udostępnij Napisano 26 Sierpnia Ja mam starego krossa i wsadzilem recona silvera rl. W sumie dla jaj i zeby wydac pieniadze Wciaz qr. Qr mnie nie boli, bo glownie podjazdy i kopny piasek. Wolalbym grubsze golenie, ale jest to troche nieuzasadnione do tras jakie robie. Sam recon jest nieuzasadniony. Kogo obchodzi logika pakowania kasy w stary rower? Jak wydam 1-2k rocznie to nie 10k jednorazowo Aktualnie bola mnie kola. Dziwne, ze przezyly 6 lat. Piasty joytech i 19c. U kolegi leza karbonowe kola 28mm, tylko skrzeczy 1200. Czemu nie sprobowac. Problem w tym, ze aktualne dzialaja, jedyne co mnie ogranicza to wybor opon, bo zwijanych jest wiecej do wyboru, a zostal mi drut. Kupowanie nowych rowerow co rok bo zmienia kat glowki o 1 stopien lub kombinuja ze sterowka tez jest pozbawione logiki. To jak kupowanie nowego telefonu bo samsung wspiera tylko dwie wieksze aktualizacje androida, tak jakby ten wczesniejszy nie dzialal. Racjonalnie to zmienia sie caly rower albo jego fragmenty w momencie kiedy wiemy czego chcemy. Wtedy to samo przychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 27 Sierpnia Udostępnij Napisano 27 Sierpnia Bo jeśli coś zmieniać to żeby było lepiej a nie byle jak. Jeśli w danym rowerze są ograniczenia konstrukcyjne to rozwiązania kompromisowe wiele nie wniosą a kasa zostanie przepalona. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burchlak Napisano 30 Sierpnia Udostępnij Napisano 30 Sierpnia (edytowane) Ograniczenia konstrukcyjne to jedno - jest masa drobnicy od siodelek, gripow i mostkow zaczynajac. Powietrze w amorze za 2500 zamiast starej sprezyny to nie jest byle jak, chociaz zalezy od tego jak na to patrzec (ja nie patrze przez pryzmat nieograniczone budzetu). Po wymianie N elementow w rowerze daje gwarancje, ze w nowym za 10k musialbym wlozyc 1k, albo wiecej, bo nadal nie znalazlem dobrego siodelka Co do pytan autora: 1. Mam xcm'a rl'a z blokada na mentce, ale golen przeszlifowana. Za 100 moge oddac, ale to przepalenie 100 ziko, bo mozesz wydac 1k na recona i sprobowac powietrza 2. Recony sa tez pod QR, judy nie pamietam. 3. Jak jestes pewien, ze zrobiles lub ktos zrobil wszystko, zeby zdiagnozowac te heble to niestety zalozyc cos nowego albo nowy rower, patrz wyzej 4. Luzy na piastach, dokrecic konusy, w ogole sprawdzic kola i wszystko zanim sie zacznie podejmowac pochopne decyzje. 5. To chyba urok qr. Nie sprawdzalem lepszych zaciskow (jeszcze), niz te zwyklaki. Ponoc jak juz cos wkladac to te od shimano. U mnie tylne kolo dokrecone pod obciazeniem i tak sie lekko przestawi w strone 'hamulca'. U mnie to wyglada jak wada ramy, wiec mozna cos drutowac albo akceptowac. Ewentualnie szybkozamykacz, tylko przy silach ktore dzialaja w trakcie hamowania to watpie w poprawe. W tym mocowaniu piasta siedzi w ramie, a qr ma zapobiegac wypadnieciu kola. Na moje oko to albo piasta albo rama. Na upartego mozna zaspawac pod obciazeniem, zeby sie przekonac. Jak zakladac szybkozamykacze to te od shimano: https://www.synkros.pl/product-pol-7922-Zacisk-piasty-tylnej-Shimano-szybkozamykacz.html (przykladowy link z czapy, ponoc lepsze, niz te typowe sprzedawane wszedzie) Edytowane 31 Sierpnia przez burchlak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burchlak Napisano 1 Września Udostępnij Napisano 1 Września PS do mojego posta: dzisiaj grzebalem przy kole - ruch wystepuje od strony haka przerzutki. Nie ma opcji, zeby hamowanie nie przesunelo piasty w haku. Wrzucilem tam DIY podkladke, po prostu piasta lata w ramie. Z przednim kolem to nie wiem, tam wszystko powinno byc rowno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.