dejmienoKr Napisano 26 Sierpnia Udostępnij Napisano 26 Sierpnia (edytowane) Cześć, Sprawa wygląda tak, że aktualnie w terenie śmigam na rowerze SCOTT Spark 930 z 2022 roku. Amortyzacja 130/120 kąt główki 65.8*. Wszystko fajnie, ale od pewnego czasu myślę nad czymś bardziej użytecznym w bikeparkach, z większym skokiem 150mm - 160mm i bardziej agresywną geometrią. Niestety ceny segmentu all mountain u czołowych producentów są dość duże, Scott Genius to około 19 - 20k, Stumpjumper Speca to już nawet nie mówię. W oko wpadł mi Canyon Spectral CF7 https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-trailowe/spectral/cf/spectral-cf-7/3637.html?dwvar_3637_pv_rahmenfarbe=M179_P02 Cena sensowna, rama karbonowa, widelec 150mm, tylni amor niestety tylko 140mm, ale zawsze to więcej niż 120mm. Full Shimano SLX. Kąt główki bodajże 64*, koła DT Swiss M1900. Nie miałem nigdy styczności z marką Canyon, ktoś może się wypowiedzieć na jej temat? Skąd takie niskie ceny? Jednak u konkurencji ciężko dostać odpowiednik w takiej cenie. Tak patrzę na ich ofertę i wizualnie bardzo ładne rowery bez udziwnień w stylu "mostek syncros" którego nie da się wymienić na inny... Edytowane 26 Sierpnia przez dejmienoKr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 26 Sierpnia Udostępnij Napisano 26 Sierpnia (edytowane) Ja mam Spectrala 125 CF8, córka AL 7 (o pełnym skoku). Super rowery, ale mam dwie uwagi - serwis - praktycznie jest zdalny - córka miała problem z widelcem - wymienili bez problemu (zrobił się niewielki luz), ale to nie jest tak, że wpadniesz do sklepu i zrobią od ręki. Druga sprawa - Nowe modele się moim zdaniem pogorszyły - są cięższe i mają mniejszy skok (140/150 a nie 150/160). Zyskujesz schowek w ramie. Rozważ CF 8 z ubiegłego roku - nadal jest w sprzedaży w dwóch wersjach - zwykła i mullet. Zwykła jest rowerem moich marzeń i ślinię się na jej widok https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-trailowe/spectral/cf/spectral-cf-8-k.i.s./3506.html?dwvar_3506_pv_rahmenfarbe=GY. Dodatkowo masz topowy tłumik w widelcu zamiast Gripa i transmission. I jeszcze ostatnie - nie kupuje się Canyonów bez promocji - promocje są dość często i wtedy jest okazja. Na zachętę córka na Spectralu. Edytowane 26 Sierpnia przez Wojcio 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 26 Sierpnia Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 47 minut temu, dejmienoKr napisał: Nie miałem nigdy styczności z marką Canyon, ktoś może się wypowiedzieć na jej temat? Skąd takie niskie ceny? Jednak u konkurencji ciężko dostać odpowiednik w takiej cenie. Bo to jest maraka wysyłkowa czyli odpada sporo kosztów względem sprzedaży stacjonarnej. Serio nie widziałeś nigdy Canyonów? Sporo tego jest... godzinę temu jak się pakowałem w Myślenicach zjechało dwóch kolesi na fullach tej marki a kolejnego minąłem wyżej Co do pytania nie wiem czy bym poszedł konkretnie w ten model z tymi kołami i tym amorem. Raczej szarpnął bym się wyżej finansowo gdyby to miał byś rower na dłużej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 26 Sierpnia Udostępnij Napisano 26 Sierpnia No i Fabio jeździ na Canyonach. To ostateczny argument Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejmienoKr Napisano 26 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia Cytat Rozważ CF 8 z ubiegłego roku - nadal jest w sprzedaży w dwóch wersjach - zwykła i mullet. Zwykła jest rowerem moich marzeń i ślinię się na jej widok https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-trailowe/spectral/cf/spectral-cf-8-k.i.s./3506.html?dwvar_3506_pv_rahmenfarbe=GY. Dodatkowo masz topowy tłumik w widelcu zamiast Gripa i transmission. Dopłata niewielka tym bardziej, że odliczam VAT i nawet myślałem nad tym modelem tylko trochę mnie zastanawia elektroniczny GX, nie jestem pewien czy to dobry pomysł w MTB. Ale malowanie ma przepiękne. Z wysyłką i po odliczeniu VAT wychodzi 13500 zł. Mam 192cm wzrostu więc raczej podchodzi rozmiar XL, przynajmniej każdy rower kupuje w rozmiarze XL i zawsze był trafiony. Cytat Super rowery, ale mam dwie uwagi - serwis - praktycznie jest zdalny - córka miała problem z widelcem - wymienili bez problemu (zrobił się niewielki luz), ale to nie jest tak, że wpadniesz do sklepu i zrobią od ręki. Ale widzę, że u mnie w mieście jest autoryzowany partner Canyona, gdzie mają serwis. Cytat Bo to jest maraka wysyłkowa czyli odpada sporo kosztów względem sprzedaży stacjonarnej. Serio nie widziałeś nigdy Canyonów? Sporo tego jest... godzinę temu jak się pakowałem w Myślenicach zjechało dwóch kolesi na fullach tej marki a kolejnego minąłem wyżej Co do pytania nie wiem czy bym poszedł konkretnie w ten model z tymi kołami i tym amorem. Raczej szarpnął bym się wyżej finansowo gdyby to miał byś rower na dłużej. Fakt nie zauważyłem, że tych rowerów nie można kupić stacjonarnie, czyli nie ma jazdy próbnej trzeba wiedzieć czego się chce. Canyonów jest na trasach pełno, ale nigdy się nad tym nie zastanawiałem, dopiero jak zobaczyłem na katalog to się zastanawiałem czemu cenowo jest znacznie taniej niż u konkurencji i dwa czemu tych rowerów jest tak dużo w ofercie. U konkurencji rozmiary XL praktycznie wyprzedane. A cenowo Scott Genius na Shimano XT kosztuje 25 tyś. tutaj za 16500 jest na elektronicznym GX. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 26 Sierpnia Udostępnij Napisano 26 Sierpnia Nie bież sobie czasem do serca ale Scott, Spec to jedne z najbardziej porypanych marek pod względem cen. Dodatkowo mają coraz większe kłopoty finansowe. Kto przy zdrowych zmysłach kupi coś za tyle kasy w segmencie AM/enduro gdzie u konkurencji sam widzisz co jest? Oni też mają innowacje bo nie siedzą na tyłkach dłubiąc w nosie a relacja cena-jakość jest po ich stronie. Jeszcze ciągną na sentymencie obecnie bywają obniżki ale to się powoli kończy. Chyba nawet według mnie segment elektryków nie poprawi tutaj znacząco wyników. Albo zejdą z cen albo powoli pa pa bez żalu z mojej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 27 Sierpnia Udostępnij Napisano 27 Sierpnia Zauważ, że CF8 29 ma Transmission - ten nowy system, który jest ponoć fantastyczny, pancerny i możesz zmieniać biegi pod pełnym obciążeniem, a ten mullet ma poprzedniego AXS, który z kolei jest dobrze rozpoznany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejmienoKr Napisano 27 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia Cytat Nie bież sobie czasem do serca ale Scott, Spec to jedne z najbardziej porypanych marek pod względem cen. Dodatkowo mają coraz większe kłopoty finansowe. Kto przy zdrowych zmysłach kupi coś za tyle kasy w segmencie AM/enduro gdzie u konkurencji sam widzisz co jest? Oni też mają innowacje bo nie siedzą na tyłkach dłubiąc w nosie a relacja cena-jakość jest po ich stronie. Jeszcze ciągną na sentymencie obecnie bywają obniżki ale to się powoli kończy. Chyba nawet według mnie segment elektryków nie poprawi tutaj znacząco wyników. Albo zejdą z cen albo powoli pa pa bez żalu z mojej strony. Niby jakieś promocje na poprzednie roczniki są. Byłem w salonie Speca obejrzeć Stumpjumpera i gość był trochę zdziwiony bo raczej nie zamawiają tych modeli. Według niego ten segment został już praktycznie zastąpiony przez wersje elektryczne, ale skoro się upieram to mogę sobie zamówić nowy rocznik w cenie prawie 30k. Ja liczyłem na to że popularyzacja rowerów elektrycznych sprawi że analogi zaczną tanieć a wygląda na to że elektryki tanieją a analogi drożeją . A wracając do Spectrala, kojarzycie czy ta sztyca G5 to jest zwykła czy opuszczana? W jakim stanie rower zostaje dostarczony? Trzeba przeprowadzić jakiś przegląd zerowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejmienoKr Napisano 27 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia @Wojcio a jesteś może w programie Canyona "Poleć znajomemu"? Dzięki temu można wyrwać rabat 500 zł na zakup roweru ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 27 Sierpnia Udostępnij Napisano 27 Sierpnia Jak ja cię polecę (chętnie, prześlij mi e-mail i imię na priv) to i ty i ja dostaniemy 5% rabatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejmienoKr Napisano 27 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia (edytowane) Cytat Jak ja cię polecę (chętnie, prześlij mi e-mail i imię na priv) to i ty i ja dostaniemy 5% rabatu. Super, to odezwę się jak już załatwię sprawę z aktualnym rowerem. Mam do Ciebie jeszcze kilka pytań, czy miałeś jakieś problemy z rozmiarem? Ja mam 192cm wzrostu i wewnętrzną długość nogi 91cm i ich kalkulator pokazuje mi L lub XL. Ale chyba pójdę w XL. Czy ja dobrze rozumiem, że ten rower ma z tyłu koło 27.5 a z przodu 29? To ma jakiś sens? Na jakich oponach był Twój model? Ten CF8 jest na Assegai z przodu i Minionach DHR z tyłu, zestaw iście DH... Myślę żeby od razu zmienić na Maxis Dissector z przodu i Maxis Agresor na tył. Orientujesz się jak wygląda sprawa z fakturą VAT? Rozumiem, że jak zamawiam ze strony polskiej to dostaję standardową FV23%? Edytowane 27 Sierpnia przez dejmienoKr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 27 Sierpnia Udostępnij Napisano 27 Sierpnia (edytowane) Ja mam 187, więc L jest bardziej oczywiste. Nie jest to duże L, uważam, że jestem blisko granicy. Nieużywany, ale przymierzony można odesłać. Taki układ kół (zwany mullet) jest popularny - mniejsze koło z tyłu ponoć daje większą skrętność, więcej miejsca pod pupą w skrajnie trudnych sytuacjach, zaś to przód jest krytyczny przy toczeniu przez przeszkody. Mój był w specyfikacji na DHR (przód!) i Dissector, obecnie mam Assagai i DHR i nie narzekam - nawet na wycieczkach - nie ścigam się, a przyczepność jest ważna. Dissectora z przodu ma żona i to zacna opona ale nie lekka. Agresor (miałem) - to nie jest topowa guma i raczej na sucho warunki. Zestaw Assagai + DHR jest super popularny. Ja mam w wersji EXO i to jest realnie wersja trailowa, nawet nie enduro, bo jestem delikatny, a moja córka przód EXO+ a tył DD i też ciśnie pod górę. Nie wiem jak z fakturą - skontaktuj się z suportem - kupujesz w firmie niemieckiej i powinieneś dostać fakturę sprzedaży wewnątrzwspólnotowej (bez naliczonego VAT) jeśli masz NIP EU (PLxxxx). Ja do klientów jeżdżę na innym rowerze Edytowane 27 Sierpnia przez Wojcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcusling Napisano 27 Sierpnia Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 21 godzin temu, Tyfon79 napisał: Nie bież sobie czasem do serca ale Scott, Spec to jedne z najbardziej porypanych marek pod względem cen. Dodatkowo mają coraz większe kłopoty finansowe. Kto przy zdrowych zmysłach kupi coś za tyle kasy w segmencie AM/enduro gdzie u konkurencji sam widzisz co jest? Oni też mają innowacje bo nie siedzą na tyłkach dłubiąc w nosie a relacja cena-jakość jest po ich stronie. Jeszcze ciągną na sentymencie obecnie bywają obniżki ale to się powoli kończy. Chyba nawet według mnie segment elektryków nie poprawi tutaj znacząco wyników. Albo zejdą z cen albo powoli pa pa bez żalu z mojej strony. Kupi ktoś kto ma pieniądze, może mieć jazdę testowa, może spojrzeć na ich rower w sklepie, serwis tuz pod nosem i nie mówię o mieszkańcach naszego kraju ale o krajach znacznie zamożniejszych - Norweg, Szwajcar, Austriak czy Amerykanin itd - gdyby te firmy kompletnie nic nie sprzedawały w Polsce to myślisz, żeby to w ogóle zauważyli - chyba nawet nie. Gdyby Porsche nie mogło by sprzedać ani jednej sztuki w Polsce rok w rok przez kilka lat to co? nic - nie przejęli by się tym zbytnio albo nawet nie zauważyli. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejmienoKr Napisano 29 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia @Wojcio jeszcze tylko kilka kwestii dopytam i dam Ci spokój ;). 1. Z roweru korzystasz na codzień poza górami? Da radę tym jeździć po lasach bez jakiś stromych zjazdów. Ścieżki zielone i niebieskie na trailforks. Zastanawiam się na ile będzie duża różnica względem mojego obecnego Sparka 930. Jest jeszcze opcja żeby Sparka sprzedać i dokupić jakiegoś taniego HT do śmigania po płaskim. 2. Jak odebrałeś rower to sporo było do zrobienia? Rozkręcałeś coś żeby przesmarować? Mam jeszcze opcje zamówić paczkę do serwisu Canyona i oni mogą go złożyć i mam nadzieję że przeprowadzić jakiś serwis zerowy . 3. Kojarzysz twin lock ze Scotta? Jak to działa w Canyonie, rozumiem, że nie można sobie z manetki zablokować amor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 29 Sierpnia Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 1. Korzystałem, ale żeby nie ciągać fulli po mazowieckich lasach, mamy z żoną Mariny DSX a córka gravela. Ale się da, nawet w tym tygodniu zawoziłem samochód do warsztatu pod Warszawą i wzięliśmy fulle, którymi zrobiliśmy wycieczkę po lesie, bo była tam fajna trasa XC z ostrymi podjazdami i wertepem - I po szutrówce jedzie się fajnie, ale nie tak lekko jak gravelem (ale za to gładko). Spectral to nie rower DH, ba, nawet nie w pełni enduro - to taki Trail+ albo enduro light. HT jeszcze nie zrobi takiej różnicy jak gravel albo fitness. 2. Montaż banalny, nawet przerzutek nie trzeba było regulować. Łożyska maszynowe, co tam robić. Na pewno sprawdziłem podkręcanie wszystkiego (w komplecie dostajesz prosty klucz dynamometryczny). Niektórzy radzą zajrzeć do widelca - nie zaglądałem. 3. W spectralu nie ma możliwości blokady z manetki - wiele damperów ma dźwigienkę, lepsze widelce nie XC raczej nie. Nie widzę potrzeby, czasem przymknę damper na maksymalnie frustrującym asfaltowym podjeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejmienoKr Napisano 29 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia (edytowane) @Wojcio Patrzyłem na filmiki z montażu i czy dobrze widzę, że dają nawet pompkę do amortyzatora? Gdybyś miał kupić CF8 dla siebie to wybrałbyś model full 29 cz mullet 29/27.5? Wydawało mi się że Spectral ma kąt główki ramy 64, a ma 65. Czyli trochę lepiej niż Spark (65.8). Cytat Zauważ, że CF8 29 ma Transmission - ten nowy system, który jest ponoć fantastyczny, pancerny i możesz zmieniać biegi pod pełnym obciążeniem, a ten mullet ma poprzedniego AXS, który z kolei jest dobrze rozpoznany. A tutaj chyba mała pomyłka, bo ten co mi podesłałeś to wersja MULLET z transmission, wersje 29 są tylko w rozmiarach L. Edytowane 29 Sierpnia przez dejmienoKr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejmienoKr Napisano 30 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia Dobra, maszyna opłacona. Finalnie z rabatem i bez VAT rower wyniósł mnie 13 tyś. Jak przyjdzie to go złoże, przymierze i zdecyduje co dalej. Ze sprzedażą Sparka poczekam, aż przetestuję Spectrala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejmienoKr Napisano 5 Września Autor Udostępnij Napisano 5 Września No i jest. Na razie testowany tylko na lokalnych trasach. Nadal bawię się z ustawieniami amortyzacji. Niestety bateria od GX AXS przyszła uszkodzona, na szczęście to ta sama co z Rivala więc przełożyłem z szosy ;). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.