lukasino Napisano 26 Sierpnia Udostępnij Napisano 26 Sierpnia Witam, Mam pierwszy zawody za sobą, trasa Gravelowa 55 km, 80% szuter + leśne drogi. Jechałem na Oponach CONTINENTAL Terra Speed 700x40 w wersji Tubeless. Ciśnienie niecałe 2 bar. Możecie polecić jakiś inny zestaw opon na podobne trasy. Mocno odczułem nadgarstki, myśłę o takim zestawie żeby na przód dać do Gravela trochę szerszą oponę, nawet z MTB. Stosunek 40-45 albo 42-50. Chciałbym poprawić powierzchnię amortyzującą no i komfort. Co tym myślicie?, cena nie jest istotna, ale opony muszą być szybkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 26 Sierpnia Udostępnij Napisano 26 Sierpnia Jak chcesz komfort poprawić i cena jest nieistotna to się mostkiem Redshifta zainteresuj, albo na grubo RS Rudym. Opony dadzą dużo mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 26 Sierpnia Udostępnij Napisano 26 Sierpnia Może terra trail 45c na przód, ale wg mnie wiele nie zyskasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasino Napisano 26 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia (edytowane) 33 minuty temu, kipcior napisał: Jak chcesz komfort poprawić i cena jest nieistotna to się mostkiem Redshifta zainteresuj, albo na grubo RS Rudym. Opony dadzą dużo mniej. tylko mam też komplet opon GP5000 na kołach karbonowych do jazdy po szosie, robię tylko podmiankę kół w parę minut. Czy rozwiązanie, których wspomniałeś wpłyną na jazdę po asfalcie?. Amor fajna sprawa, ale musiałby mieć blokadę do jazdy po asfalcie. Edytowane 26 Sierpnia przez lukasino Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 26 Sierpnia Udostępnij Napisano 26 Sierpnia Mostek nie ma blokady ale jego ruch to tylko max 20mm no i potrzebną siłę regulujesz elastomerami. Choć ich ewentualna zmiana jest nieco upierdliwa. Na asfalcie, pomijając nierówności możesz go poczuć podczas jazdy pod górę na stojąco. Nie jest to wielki problem no ale jest inaczej. Tylko jak często i długo tak jedziesz? RS Rudy ma normalną blokadę na goleni. Tylko tu dochodzi zmiana geometrii i jednak trochę większa waga i trzeba to przeanalizować. W każdym rowerze będzie inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasino Napisano 26 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia Na stojąco mało jeżdżę, głównie trasy 60-200 km asfaltem i na lemondce. Ja mam kierownice Contact SL D-Fuse, wiec nie wiem czy ten mostek będzie pasował, czy nie będzie trzeba kierownicy zmieniać?. Ten amortyzator fajna sprawa, jeszcze z blokadą, ciekawe jaka różnica w wadze?. Ja mam widelec opisany jako: "kompozyt Advanced, karbonowa rura sterowa OverDrive (1 1/8" x 1 1/4")" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 26 Sierpnia Udostępnij Napisano 26 Sierpnia czyli już wiemy, że pacjent do giant revolt. Kierownica dfuse. Ona ma przekrój niby d, ale na bokach od osi kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 26 Sierpnia Udostępnij Napisano 26 Sierpnia Co tam Giant z tym swoim wynalazkiem wymyślił to nie wiem. Tym bardziej trzeba to sobie przeanalizować. Myślałem że tylko sztycę mają nietypową. Mój karbonowy wideł w Silexie ważył 700g, co wydaje mi się dużo, bo są takie co ważą jakąś połowę tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasino Napisano 26 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia Tak Revolt 1 2024. Na szosie już mam średnie 30 i zaczynają rosnąć, a nie chciałbym sobie polepszyć na zawodach, a pogorszyć na szosie :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemrod82 Napisano 26 Sierpnia Udostępnij Napisano 26 Sierpnia (edytowane) Jak odpowiada Ci przyczepność Terra Speedów to wsadź z przodu 45 mm i zjedź ciśnieniem do ~1,7 bara. Jak wisz coś bardziej pewnego na zakrętach to daj Terra Trail. Jak dla mnie zejście z 2 na 1,7 bara daje dużo więcej w kwestii komfortu niż zejście z 2,5 na 2 bary. Edytowane 26 Sierpnia przez Nemrod82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasino Napisano 26 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia No tak myślałem, 45 na przód Terra Trail ProTection, a na tył 40 Terra speed. Co do amortyzatora fajna sprawa, ale chyba takiej amortyzacji nie potrzebuje to już nie będzie Gravel, a jakaś nowa kategoria roweru :). Co do mostka to by mi pasowało, na lemondce to w sumie tylko nogami pracuje, raczej nie powinno mieć to wpływu, tak mi się wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 26 Sierpnia Udostępnij Napisano 26 Sierpnia To ja poszedłem grubo i Tufo Speedero 40c zmieniłem na Vittoria Terreno XC Race 52c - w lesie poduszkowiec, na piachu ciągnik gąsienicowy, ale nie oszukujmy się - szybkie to to nie jest - nawet jak dziś dałem 2bary na asfalt to w porównaniu do speedero jest jak jazda w budyniu. Ale ja się nie ścigam. Widzę jednak, że w moim rowerze mogę sporo uzyskać ciśnieniem i tył jest nadal OK przy ciśnieniach znacznie wyższych niż przód - polecam eksperymenty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 26 Sierpnia Udostępnij Napisano 26 Sierpnia Lemondki na amortyzowanym mostku nie próbowałem. Ja mam z przodu 2-2,5 Bar, zależy jak mi się napompuje. Ale nawet jak dałem 3 z przodu to nie jechało jakoś znacząco szybciej, za to chciało mnie zabić na szutrze Za to napompowany tył robi robotę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 27 Sierpnia Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 1. Główny amortyzator w gravelu to kolarz, jak wali po nadgarstkach czy plecach to trzeba popracować nad techniką jazdy po nierównościach, trzymać kierownicę a nie trzymać sie kierownicy i podnosić 4 litery 2. Masz opcje do 53 opony wsadzić do roweru, więc masz opcje użyć najlepszej opony gravelowej jaka jest, Continental Race King Protection 29x2.2. Jeśli ma być szybka to możesz też Tufo Thundero HD 48, Specialized Pathfinder 47. Do tego odpowiednio niskie ciśnienie i popłyniesz do wertepach 3. Węższa opona na gravelu w teren nie oznacza szybsza, właściwie zazwyczaj oznacza wolniejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasino Napisano 27 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia Tak, zgadzam się z Tobą, ja faktycznie mocno się trzymałem chwytów, ale nad tym będę pracował. Jak ma się rozmiar tych opon MTB do rozmiaru Gravelwowych?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 27 Sierpnia Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 16 godzin temu, lukasino napisał: 45 na przód Przód i tył po 45 Terra Speed black chilli i jesteś w domu. Sam się przesiadłem z 40 na 45mm w tej samej oponie, jest super, prędkości nie straciłem a jest za to miękko i bardziej przyczepnie. W przypadku Terra Speed nie ma się nawet co zastanawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 27 Sierpnia Udostępnij Napisano 27 Sierpnia Nie ma idealnych opon na wszystkie trasy, ( kiedy w grę wchodzą ambicje sportowe i wyścig gdzieś w nieznanym terenie) ale łatwo wpaść w malkontenctwo i ciągłe szukanie. 😀 Warto pomyśleć o tym gdzie i po czym rower będzie jeździł najwięcej, bo jeśli ma ocierać się o trudniejsze trasy to nawet koła 27,5 z kapciem 2,25 są do rozważenia. Na przykład na wyścig tylko po Puszczy Kampinoskie nie schodziłbym z takiej szerokości, ale już na długie szutroasfalty pod wiatr 2,25 to dużo, o ile nie ma tarki albo kopnego szutru.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasino Napisano 27 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia Co myślicie o takim zestawie: Mostek FSA AGX VAS Opona przód VITTORIA Terreno Mix G2.0 Opona tył VITTORIA Terreno Dry G2.0 tylko mam problem z wyborem rozmiaru, na pewno przód chcę szerszy niż tył i będę celował w trasy z przewagą utwardzonych szutrów,. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 27 Sierpnia Udostępnij Napisano 27 Sierpnia Mostek to coś nowego, nie widzę testów porównawczych do Redshifta. A Terreno wprawdzie nie miałem ale wg testów to nie są przecież najszybsze opony na świecie. Choć po prawdzie jak się przesiadłem z Thundero do Swampero HD to spowolnienia nie poczułem. Ale też ja się nie ścigam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 28 Sierpnia Udostępnij Napisano 28 Sierpnia Kątem ucha albo tu na forum albo yutubce coś mi się obiło, że tereno zero albo dry to nie bajka. ( lekko kotwica ?) Do weryfikacji . Trzeba poszukać opinii. Może zacząć od zmiany tylko przedniej opony na szerszą i sprawdzić co się zmieniło. ps gdy patrzyłem na zdjęcie Gianta, subiektywnie instynkt mi powiedział siodło / jest dziwnie z tyłu i pochylone. ( może iluzja) Zdjęcie i wrażenia to nie podstawa do wniosków( bez człowieka) ale można pomyśleć, że męczenie się w terenie to efekt spływania masy ciała na nadgarstki, kiedy nogi się męczą a pupa za daleko itp. Gdzie układa się kolano? Do rozmyślań i knucia pozostawiam ewentualne zmiany pozycji siodła, długości mostka. Obserwacje z boku w lustrze, szybie czy cudzą ręką zrobionych zdjęciach, ostatecznie nawet bajk fiting. Zmiany i adaptacje do pozycji fajnie sobie poobserwować na sali spinningowej, jednak w terenie dochodzą niemierzalne wrażenia z jazdy gdy telepie Albo trzeba składać się w ciasnych esach floresach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 28 Sierpnia Udostępnij Napisano 28 Sierpnia W dniu 26.08.2024 o 11:31, lukasino napisał: Mam pierwszy zawody za sobą, trasa Gravelowa 55 km, 80% szuter + leśne drogi. Jechałem na Oponach CONTINENTAL Terra Speed 700x40 Ścigam się trochę i jak bym miał na takim profilu trasy jechać na takich kowadłach, to konkurencja odhaczyła by mnie z marszu od startu. Mowa o prędkościach cirka 40 km/h po twardym. Na takie coś opona max 35, czy to Contact speed, czy Gravelking Niejednokrotnie bywa, że na gonki po takich "premiumach" biorę szosę i wtedy jest dopiero grubo W dniu 27.08.2024 o 08:03, lukasino napisał: Tak, zgadzam się z Tobą, ja faktycznie mocno się trzymałem chwytów, ale nad tym będę pracował. I to jest całe clue problemu. Szeroki kapeć nic nie zmieni, bo wypstrykaja zaciśniete zęby. Pracować na d sobą wytrzymałościowo i technicznie. Trenować i wyjęździć się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 28 Sierpnia Udostępnij Napisano 28 Sierpnia Miałem Terreno Dry 35c (tańsza wersja) i czułem, że są mułowate w porównaniu z Hutchinson Overide 35c czy nawet z obecnymi Maxxis Receptor 40c. Do tego nawet na małym piachu strasznie pływały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 28 Sierpnia Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 35 na piachu będą się bardziej poddawać jak takie 42. Jedne bardziej inne mniej w zależności pisząc ogólnie od konstrukcji opony. 28 się przebije przez warstwę kopną ale nieraz trzeba nogi, żeby to ujechać. Oczywiście 28, czy 35 po piachu było u mnie grane, ale tu już trzeba techniki doświadczenia by pokonywać takie odcinki ale: Po analizie trasy wybierało się z czego najlepiej jechać. Przeważało twarde to opona cx 33, albo szybka na twarde do max 35, dużo sypkiego ,- Mezcal nawet do 2.1' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.