Skocz do zawartości

[do 6000 zł] Focus Izalco Max Karbon 6,8 kg


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Co myślicie o zakupię takiej szosy z 2018, Focus Izalco Max na osprzęcie Shimano R 8000 11 + koła karbonowe., waga 6.8 km.  Mam Gravela, ale chciałbym coś lekkiego do zapindalania, a trochę mi szkoda kupować drugi, nowy rower. Gravela już zostawię na dojazdy do pracy, zawody. Czy taką szosę można przerobić na koła z tarczami?, widziałem w internecie takie modele, a zostały mi jeszcze koła karbonowe AR 41 Disc. 

Obrazek.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Czy taką szosę można przerobić na koła z tarczami?

Tak, tak, najpierw robisz obliczenia i model 3d, później organizujesz płaty karbonu i inserty na śruby zacisków, następnie zostaje klejenie, wygrzewanie w piecu a na koniec już wisienka na torcie, lakierowanie. Wszystko do zrobienia na stole w dużym pokoju i piekarniku na funkcji grill z termoobiegiem.

 

 

Jak chcesz szosę na szczękach to możesz brać (choć z tych 6 wypada sporo zbić) po sprawdzeniu stanu kół bo to one odpowiadają za wartość tego roweru, na aluminiakach może by ktoś za to dał 4. Osobiście jakbym miał kupować używany rower na szczękowych hamulcach to niech on chociaż ma di2 "w ramach rekompensaty" za nieaktualny standard ramy a tutaj tak naprawdę nic ciekawego

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślałeś, żeby w tym budżecie odpuścić te koła karbonowe na rzecz używanego roweru na tarczach? W okolicach 7 tys. (czyli możliwe, że za te 6-6,5 tys. do wyciągnięcia) są już wystawiane takie sprzęty. Koła sobie z czasem wymienisz i w ogóle na tarczach nie zużyją się one tak szybko oraz będą  mniej podatne na uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to jakieś wyjście. Mam prawie nowy komplet koł karbonowych AR 41 Disc z oponami GP5000 700x30, tarczę hamulcowe Giant MPH [P]160mm, [T]160mm, a kaseta Shimano HG500, 10-rzędowa 11-34. Mogę nawet bez kół kupić szosę, byle koła pasowały.

 

Opis producenta:

Komplet kół karbonowych pod opone i hamulce tarczowe. Tubeless Ready. Idealne do jazdy all-round.

Materiał: Assault Carbon Tubeless Disc Brake

Obręcz przednia (rozmiar/wysokość/ szerokość): 700C/41mm/21-30mm, pod opone, tubeless ready

Obręcz tylnia (rozmiar/wysokość/ szerokość): 700C/41mm/21-30mm, pod opone, tubeless ready

Piasta: aluminium GW TR3, pod napęd 9,10,11 rzędów (Shimano), 11 rzędów (SRAM)

Oś przedniej piasty: 12x100 mm

Oś tylnej piasty: 12x142 mm

Łożyska: maszynowe 2 (przód), 4 (tył)

Szprychy: Sprint

Nyple: Wewnetrzne stalowe

Ilość otworów w obręczy: 24/24

Waga: 1630 g (komplet)

Dodatkowo w zestawie: 2 wentyle 55mm, end capy (12TA/12x142 zamontowane, 15TA), taśma tubeless

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Po co mu tarcze?  

Do hamowania.

Cytat

Nadal mnóstwo ludzi jeszcze jeździ na szczękach

Oczywiście, że jeździ, trzeba tylko dokonywać świadomego wyboru.

Cytat

Ten Focus to rower kompletny, siadać i jechać,

Oczywiście, że kompletny tylko nie tani jak na to co oferuje. 6 letni rower "mało prestiżowej" marki na mechanicznej grupie i kołach na szytki...no nie.

Za te pieniądze można kupić rower tej marki z podobnego rocznika na elektronice 

38 minut temu, clavdivs napisał:

a waga taka że rowery na tarczach się nawet nie zbliża.

Ludzie, przynajmniej większość, kupuje rowery żeby na nich jeździć a nie brandzlować się do cyferek na wadze.

7 minut temu, player123 napisał:

I później, jak bedzie chciał go sprzedać, to też nikt w uczciwych pieniadzach sie nawet nie zbliży 🙂

Jak obserwuję rynek to focusy wiszą dlugimi miesiącami w śmiesznych cenach 

Edytowane przez Mihau_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie zakładanie jeszcze przed zakupem, że się rower później sprzeda to tak trochę na wyrost, ale rozumiem ten tok myślenia - niemniej ja każdy rower jaki kupowałem, nabywałem z myślą, że ma mi wystarczyć na daną chwilę i ma nie być przerostem formy nad treścią.

Waga to nie wszystko, a napisałbym, że na poziomie amatorskim to takie nic. Na szczękach można oczywiście pohulać wiele lat i być zadowolonym, ale jeśli w podobnych pieniądzach stoisz przed wyborem zakupu lepszych/nowocześniejszych rozwiązań to jednak szedłbym w to. Tarcze się przydają i o niebo lepiej będą się zachowywały w gorszych warunkach np. podczas deszczu, czy w sytuacji awaryjnego hamowania. Nie bez znaczenia jest fakt, że i koła dłużej przeżyją na tarczach niż na szczękach (piszę o karbonach głównie).

Edit. A właśnie. Miałem napisać, że ten Focus to chybana szytkach. Zakładam, że autor tematu jest tego świadomy.

Edytowane przez TomekSw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.08.2024 o 11:23, TomekSw napisał:

Ogólnie zakładanie jeszcze przed zakupem

Raczej mało jest ludzi, którzy zaczynają przygodę z rowerem, jeżdżą, wkręcają się. I tak trafili ze sprzetem...że jezdza na tym 5lat. W zasadzie częściej rower sprzedaja ...bo albo od razu leży nieużywany, albo...wkrecili sie, i nadrabiają braki w formie, ładując kase w sprzęt....

A jak ktos jest świadom potrzeb, i wie czego potrzebuje, to nie pyta na forum czy focus na szczękach jedt OK...bo doskonale wie II nie musi nikogo pytac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...