Skocz do zawartości

[do 8 000 pln] MTB XC HT


Rekomendowane odpowiedzi

Siema. Przymierzam się do kupna nowego roweru MTB XC HT i bardzo bym prosił o pomoc.

Generalnie rower ten zamierzam używać głównie jako nowe hobby do jazdy po leśnych, niezbyt górzystych ścieżkach, oraz od czasu do czasu rekreacyjnie z dołączonym siodełkiem dla małego brzdąca i żoną na rowerze obok :-).

Jak to każdy Polak zabierający się do szukania odpowiedniego modelu (na zasadzie "więcej sprzętu niż talentu") ruszyłem w internety, i niestety bardzo szybko okazało się, że to piękna i głęboka królicza nora, z której nie łatwo się wygrzebać.  Bardzo bym prosił o podpowiedź i nakierowanie w kilku kwestiach.

1. Rama aluminiowa czy carbonowa? Ogólnie trend jest taki, że karbon lżejszy i niby lepszy, ale w moim budżecie jest taka zależność, że albo carbon i max osprzęt deore, albo aluminium i nawet XT można trafić. Jak bardzo materiał ramy będzie istotny dla totalnego amatora jak ja, który wprawdzie lubi trochę adrenaliny, ale ma zbyt dużo odpowiedzialności w życiu, aby się połamać na hardorowych hopach i dropach w dolomitach :D.

2. Osprzęt - gdzieś wyczytałem, że Deore = SLX i skok jakości poczujemy dopiero przy XT. No właśnie, czy totalny amator (ja) będzie w stanie w ogóle odczuć tą różnicę? Czy warto dopłacać?

3. Sklepy zagraniczne - śledząc pepperka już od dawna jestem świadom, czy na zachodzie bardziej opłaca się kupować ze względu na cenę, ale jak wygląda obsługa po-sprzedażowa takich sklepów? Uznawanie gwarancji? Czy warto ryzykować, czy może jednak lepiej dopłacić z polskiej dystrybucji. 

Póki co "odłożyłem na bok" następujące modele, co sądzicie?

1. https://www.sportmo.shop/en/mtb/8851-32742-cannondale-scalpel-ht-carbon-4-2023.html#/131-size-m/1530-cannondale-viper_green albo https://www.sportmo.shop/en/mtb/8766-33206-cannondale-scalpel-ht-carbon-3.html#/131-size-m/453-cannondale-highlighter. Nie będę ukrywał, że rower wizualnie bardzo do mnie przemawia. Do tego carbon z całkiem fajnym osprzętem. Z tego co wiem, to ponoć kontrowersyjny jest tu suport, niestandardowy pressfit który może potem sprawiać kłopoty, czy możecie proszę wyjaśnić o co chodzi? 

 

2. https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-trailowe/grand-canyon/grand-canyon/grand-canyon-8/3273.html?dwvar_3273_pv_rahmenfarbe=BK albo https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-trailowe/grand-canyon/grand-canyon/grand-canyon-9/3275.html?dwvar_3275_pv_rahmenfarbe=SR. Tutaj rama aluminium z również fajnym osprzętem. Jedyna wada to że ciężki?

 

3. https://www.greenbike.pl/rower-gorski-orbea-alma-m30-slxxt-carbon-w-100-gotowy-p-7603.html Całkiem przyjemny wizualnie, carbonowy. O tej marce zbyt często nie słyszałem / czytałem. Wiem że zasłużona marka z Hiszpanii, ale chyba bardziej w szosach niż mtb? Warto?

4. https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-10.0-2 Aluminiun z świetnym osprzętem i bardzo dobrą ceną? Marka raczej mało popularna, własność sklepu. Nie wiele info o tym rowerze można znaleźć, oprócz tego że wprawdzie rama mało progresywna / nowoczesna, ale świetny współczynnik ceny do jakości, ogólnie ludzie sobie chwalą.

5. https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-unibike-expert-29-2024 No i na koniec coś z naszego podwórka. Jedyny minus wydaje się być amortyzator. Dodatkowo gdzieś da się usłyszeć, że jednak jakość odbiega od tych bardziej popularnych marek.

Giant - generalnie raczej odpada, nie jestem przekonany do tej marki.

Trek - Seria Procaliber fajna, carbonowa, jednak w każdym modelu stosunek cena - osprzęt wydaje mi się nie adekwatna, i firma każe sobie dopłacać za samą nazwę na ramie.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i rady!

 

PS. 178cm / 80kg

Edytowane przez Haron_90
Dodany wzrost/waga.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść sobie rower typu XC jeżli chcesz jeździć na wycieczki i rekreacyjnie, XC się do tego nie nadaje i tyle. Ma niewygodną sportowo wyczynową geometrię, której zadaniem jest wygrywanie wyścigów górskich, a nie bujanie się po lesie. Chcesz wygodny rower na wycieczki to szukaj czegoś z lekko trailowym zacięciem, rower ma przyjaźniejszą geometrię, przez to wygodniejszą pozycję. Przerabiałem podobny temat i XC to nie jest rower, którego szukasz.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w chwili obecnej crossa i nie jestem zadowolony, brakuje mu tego czegoś, nawet ciężko to opisać. A co do roweru jako hobby, zdecydowanie będę zmierzał w bardziej sportowym kierunku, myślę że XC to właśnie to czego szukam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Haron_90 napisał:

Jak bardzo materiał ramy będzie istotny dla totalnego amatora jak ja, który wprawdzie lubi trochę adrenaliny, ale ma zbyt dużo odpowiedzialności w życiu, aby się połamać na hardorowych hopach i dropach w dolomitach :D.

W ogóle nie będzie istotny.

Dodatkowo, jeśli zamierzasz tam montować fotelik dla dziecka to rozważ jednak alu/stal. Nie wiem, ale jakoś wolałbym do karbonu nie przykręcać obejmy fotelika:)

 

Edyta podpowiada: zostaw sobie crossa do wożenia kaszojada w foteliku i dokup sobie rower do jazdy solo taki jak Ci tam w duszy gra.

Edytowane przez Maciorra
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na nowego focus ravena. Albo szukaj czegoś downcountry.

Scalpel jest fajnym rowerem z geo do szybkiej jazdy. Ale nietypowy suport dla mnie dyskwalifikuje ten rower, pf30 83 to wynalazek Cannona.

Jeśli już to dobre promki były na scale 930. Ale to też rower typu xc w nowoczesnym wydaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotelik dla dziecka i karbonowa rama to mocno dyskusyjny zestaw. Widziałem 2 foteliki, które miały wprost obostrzenie co do montażu na karbonie. Może wymagane siły na obejmie (poprzez jej małą, lub niewłaściwą powierzchnię zacisku?) były za duże? Na pewno, w wypadku karbonu, musi być fotelik, który wprost o tym pisze, określając moment obrotowy dokręcania. Kupując rower z ramą karbonową powinniśmy kupić dobry klucz dynamometryczny. Różnica w wadze ramy karbonowej a premium alu to kilkaset gramów. Dla zawodowca to różnica a dla amatora nie.

Twoje pieniądze, Twoja trudna decyzja.

23 godziny temu, Maciorra napisał:

Edyta podpowiada: zostaw sobie crossa do wożenia kaszojada w foteliku i dokup sobie rower do jazdy solo taki jak Ci tam w duszy gra.

Też tak uważam :)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XCR to mocno budżetowy sprzęt z pogranicza atrapy. Tak naprawdę sensowne Suntoury zaczynają się od Raidona.

 

Pod względem jakości wykonania i kultury pracy ten Fox to po prostu najwyższa półka. Jego jedyny minus to drogi serwis w okresie gwarancyjnym (po gwarancji można nawet spróbować ogarnąć go samemu).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem Cayon XT Performante FOX to składany w Polsce, albo sprowadzany do polski chińczyk.Chyba żę Northtec spawa ramy u siebie.

Tak czy inaczej uważam,  ze  w Cayon XT Performante FOX należało by wymienić całe koła na mocniejsze. To oczywiście dotyczy agresywnej jazdy, typu na pełnej z górki w lesie i po dziurach. Wynika to z geometrii obreczy,

  miałęm w Scott aspect 930 x2 naprawiane stockowe koła. Stąd moja spekulacja.  

Komplet to jakieś 2k 

https://cyklomania.pl/produkt/dt-swiss-kolo-tyl-e-1900-spline-29-6sr-30-12148mm-micro-spline.html

Czyli taki rower do lasu do agresywniejszej jazdy to ok 9 k.

 

 

Edytowane przez v1nc3ntdo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko. W swoim poszukiwaniach odrzuciłem carbonowe rowery ze względu na okazjonalne siodełko dla malucha. Na chwilę obecną zawiesiłem poszukiwania do Grand Canoyna 8 (albo 9, nie jestem tutaj jeszcze pewny) albo Cannondale Trial SL 1. Patrzyłem na Spec Chisel o choć wizualnie mi rower siadł, tak uwazam że cena za duża jak za podstawowy osprzęt i słaby amor. 

Fajnie też prezentuje się Unibike Expert, tyle że tutaj też amor do wymiany. Polecacie jakiś fajny? 

Serce mi też trochę szybciej zabiło do Orbea Laufey H LTD ale po pierwsze cena wydaje się być zawyżona, a po drugie chyba styl roweru nie do końca pasuje do mojego docelowego użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cytat

Patrzyłem na Spec Chisel o choć wizualnie mi rower siadł, tak uwazam że cena za duża

Swojego czasu były super obniżki na Chisela, kilka osób na forum go nabyło. Sprawdź czy jeszcze nie zostały jakieś sztuki w przecenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Haron_90 napisał:

Siemanko. W swoim poszukiwaniach odrzuciłem carbonowe rowery ze względu na okazjonalne siodełko dla malucha. Na chwilę obecną zawiesiłem poszukiwania do Grand Canoyna 8 (albo 9, nie jestem tutaj jeszcze pewny) albo Cannondale Trial SL 1. Patrzyłem na Spec Chisel o choć wizualnie mi rower siadł, tak uwazam że cena za duża jak za podstawowy osprzęt i słaby amor. 

Jeżeli piszesz o Rock Shox Judy to miałem okazję na nim trochę pojeździć oraz zobaczyć z boku jak pracuje i uważam że to dobrze tłumiący amortyzator dla kogoś kto nie będzie go katował w terenie i nie waży 100 kg. Oczywiście jest ciężkim klocem, pewnie nie będzie super sztywny w górach, podobno wyciera się powłoka na goleniach, ale do normalnej jazdy w lesie i lekkim terenie jest naprawdę wystarczający.

Co do tematu to Canyon Grand Canyon to fajny i wygodny rower, tylko strasznie ciężki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.08.2024 o 09:47, Haron_90 napisał:

Siemanko. W swoim poszukiwaniach odrzuciłem carbonowe rowery ze względu na okazjonalne siodełko dla malucha. Na chwilę obecną zawiesiłem poszukiwania do Grand Canoyna 8 (albo 9, nie jestem tutaj jeszcze pewny) albo Cannondale Trial SL 1. Patrzyłem na Spec Chisel o choć wizualnie mi rower siadł, tak uwazam że cena za duża jak za podstawowy osprzęt i słaby amor. 

Fajnie też prezentuje się Unibike Expert, tyle że tutaj też amor do wymiany. Polecacie jakiś fajny? 

Serce mi też trochę szybciej zabiło do Orbea Laufey H LTD ale po pierwsze cena wydaje się być zawyżona, a po drugie chyba styl roweru nie do końca pasuje do mojego docelowego użytkowania.

Widzę, że budżet i kryteria takie jak u mnie w maju 2024. Skończyło się w moim przypadku na Merida Big Nine TR Limited.

Może Ci pomoże: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...