KrzysiekKowalski Napisano 25 Sierpnia Udostępnij Napisano 25 Sierpnia Cześć Chciałbym prosić kolegów o pomoc w problemie związanym ze zbyt dużym naprężeniem linki w przerzutce przedniej po wrzuceniu na 3 bieg(największą zębatkę)Skutkiem czego jest urywanie się linki co klika miesięcy. Wymieniłem linkę,wymieniłem pancerze(eksperymentowałem też z różnymi dł.pancerzy),psiknąłem WD 40 na wszystkie przeguby w przerzutce(za kilka dni jak wyschnie WD 40 naoliwię olejem wazelinowym)-wszystko z dość miernym efektem. Po odkręceniu śruby trzymającej linkę(zluzowaniu linki) manetka do przerzucania biegów chodzi luźniutko.Zakres też na pewno jest prawidłowo ustawiony,podobnie jak kąt i prześwit pomiędzy wózkiem przerzutki a największą zębatką.Około 2mm Na pierwszym biegu linka jest bardzo luźna.Zwisa jak druty energetycznej linii napowietrznej w najgorsze upały-a to naprężenie jest na granicy wrzucalności na 2 bieg.Na drugim biegu naprężenie moim zdaniem jest poprawne.Z drugiego na trzeci bieg przerzuca dobrze,chociaż manetka chodzi już z dużym oporem.Natomiast na 3 biegu linka jest już bardzo naprężona.Ja już nie wiem co mam robić,dlatego proszę bardzo serdecznie kolegów o jakieś sugestie,za co z góry serdecznie dziękuje. ...aha i jeszcze jedna informacja(chociaż wątpię że to ma związek z w/w usterką)Śrubka do regulacji zakresu od największej zębatki,jest "martwa" Wkręcanie i wykręcanie nie powoduje żadnego przesuwania się wózka.Nie mniej jednak zakres jest na 100% poprawnie ustawiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Sierpnia Udostępnij Napisano 25 Sierpnia Zakres poprawnie ustawiony jest wtedy gdy na 3jce z przodu możesz jeszcze poprzez dociskanie dźwigni na manetce poruszyć wózkiem o 1-2mm czyli linka nie ma twardego oporu w tej pozycji. Jeśli tak się nie dzieje to obstawiam, że korba jest typu boost (ma 3mm offset) a przerzutka jest klasyczna = brak kompatybilności. Nie używaj też wd40 do smarowania elementów ruchomych. To rozpuszcza tylko smary fabryczne czy to na przegubach przerzutki czy w pancerzach linek i docelowo pogarsza pracę. Do przegubów używam smaru suchego w sprayu wurth, do linek/pancerzy shimano cable grease. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekKowalski Napisano 25 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia Mechanizm korbowy mam taki : https://www.goride.pl/korby-rowerowe/sr-suntour-xct-v3-korba A przerzutka to jakaś tania shimano,nazwy modelu nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Sierpnia Udostępnij Napisano 25 Sierpnia No to długość osi suportu niewłaściwa albo suport źle zamontowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekKowalski Napisano 25 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia Czyli rozumiem że oś jest za długa ?Powinna miedź 113mm dla tej korby,a jest pewnie dłuższa ? Z tym że sprawdzę to dopiera z kilka dni i dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekKowalski Napisano 1 Września Autor Udostępnij Napisano 1 Września Cześć Ściągnąłem tą korbę i długość osi to 113mm,czyli tyle ile powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Września Udostępnij Napisano 1 Września I ograniczniki wykręcone (do testów) oraz przerzutka na pewno ma klatkę prostą i nie obróconą wokół ramy o kilka stopni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.