Skocz do zawartości

[fox, cube] wątpliwości pozakupowe


cervandes

Rekomendowane odpowiedzi

Hej ho.

Nowy rower cieszy oko, ale chyba zacznie też lekko martwić. Po pierwsze z amortyzatora Fox 32 Fit 4 Step Cast leje się jak ze świni po stronie tłumika. Po zakupie to miejsce było wraz z uszczelką wilgotne, ale wyczyściłem do sucha. Po przejażdżce troszkę się świeciło ponownie, ale nie było źle. Ale dziś rowerek dostał w palnik i po 60km z czego połowa to pałowanie w terenie - po stronie tłumika jest na zewnątrz powódź. Leje się raczej od samej góry, bo mokra jest i korona, nadmiar oleju ścieka po goleniach na dolną rurę i strużka prowadzi do piasty :o Tyle się mówi o fabrycznie suchych amortyzatorach a ten chyba na brak oleju przynajmniej na razie nie narzeka. Pytanie 1: czy to normalne, że tak intensywnie się poci po pierwszych łącznie 150km?

 

bd4477ff415d5bf39571fea5c4c865e5.jpeg


6fb3068bdd957f2dfec5c52e2c9e5096.jpeg


bde7d46fabfaa15895587dd7133cbb97.jpeg

 

 

I drugie pytanie. Jestem przekonany, że zacisk hamulca powinien licować się powierzchnią z ramą. U mnie przedni zacisk jest ok, ale tylny ma jeden pivot unoszący się tak jakby nad ramą. Patrząc prostopadle widać mini przerwę i jakąś podkładkę albo coś pomiędzy ramą a zaciskiem. Czy to normalne? Śruba jest dokręcona, założyłem imbus na klucz dynamometryczny i 5Nm kliknęło od razu, czyli to nie jest luz. Hamulec nie ociera, nie pływa, działa znakomicie. No i ogólnie to miejsce w ramie jest niedomalowane, widać goły carbon. Zgłaszać to przy obowiązkowym serwisie przy 200km?

 

1325a7bc3f0fc5abb88aa77ee57e7cae.jpeg


a2abf8328a44a8d04fee0c8c97289751.jpeg


96050a4b67fb9b267b6427a2e9549d3a.jpeg

 

Edytowane przez cervandes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pocenie poceniem i sam mam u siebie wydaje mi się sporo choć z 10 x mniej na jednej ladze bo druga już wróciła do normalności ale u ciebie to masz po prostu wyciek. Gdzieś jest nieszczelność. Co do hebli to widzę, że masz minimalnie brak pracy klocka na tarczy. Tak jakby mniej więcej o tą podkładkę. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator oddawaj na gwarancję, bo jest ewidentny wyciek oleju od góry tłumika przy blokadzie - zaraz będzie zapowietrzony układ i stracisz tłumienie, więc widelec przestanie poprawnie działać.

 

Ten hamulec i ta szpara też wygląda bardzo źle. Zacisk powinien licować się z płaską powierzchnią ramy. Za jakisz czas skończy się tym, że wyrwie Ci gwint z ramy i będą Cię oskarżać, że to Twoja wina, gdyż nie dopilnowłeś poprawnego dokręcenia hamulca, więc reklamuj to jak najszybciej.

Niestety musisz pożegnać się z rowerem na jakiś czas, aż naprawią obie usterki.

Edytowane przez Kowal1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...