Mastodont Napisano 24 Sierpnia Udostępnij Napisano 24 Sierpnia Cześć. Jaki rozmiar (długość) zacisku mam kupić? Średnica 5mm. Chciałbym dormy dt swissz chyba że to fanaberia incos innego polecacie? Zdjęcie obecnego poniżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 24 Sierpnia Udostępnij Napisano 24 Sierpnia Kup taki sam rozmiar jeżeli ma być do tej samej piasty. To jest zwykły zacisk QR do tylnej piasty i jej osi 9mm. Marka jest bez większego znaczenia, bo jego jedynym zadaniem jest tylko złapać koło w ramie, tak aby samo z niej nie wypadło. Gdybyś miał piastę pod sztywną oś, to wtedy zaciski inaczej już wyglądają, same w sobie są też osią i są w różnych rozmiarach i o różnych gwintach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mastodont Napisano 24 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia Chodziło mi jakiej długości ma być ten zacisk, bo widzę są 135mm, 145mm, a ten mój to w ogóle jaki jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 24 Sierpnia Udostępnij Napisano 24 Sierpnia To są te same standardy. Ludzie czasami się mylą w opisywaniu i odczytywaniu parametrów. Cytat Oryginalny zacisk mimośrodowy stosowany w piastach tylnych Shimano. Stosowany w tylnych piastach z osią drążoną o długości 145 mm i szerokości montażowej 135 mm. Są takie na prżód i na tył. Twój ze zdjęcia jest na tył. Gdyby się trafił Inny rozmiar, to jest raczej dedykowany do konkretnej piasty i o ile nie będzie za krótki, to też da się go dopasować. Np: Wyjątkiem są te najdłuższe, do fat-bike'ów, ale to nie takich szukasz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mastodont Napisano 24 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia Czyli ten będzie ok? https://allegro.pl/oferta/zacisk-tyl-dt-swiss-rws-10-alu-135-5mm-qr-14028079319 Czy szkoda kasy i coś innego proponujesz? Ps. Temat zakupu wynika z tego, że podczas jazdy koło tylnie zaczyna się minimalnie przemieszczać, co skutkuje nieprawidłową pracą przerzutek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 24 Sierpnia Udostępnij Napisano 24 Sierpnia (edytowane) Moim zdaniem szkoda kasy. Porządny zacisk z mimośrodem wewnętrznym kupisz za ułamek tej ceny, a w porównaniu do tego co masz teraz takie zaciski chodzą jak masełko, powierzchnia ślizgowa krzywki nie brudzi się tak łatwo i naprawdę mocno trzymają koło. zacisk piasty TYŁ Shimano aluminiowy czarny FH-T610 , T670, M530, M590 - Y30T98010 - 16197397104 - Allegro.pl Edytowane 24 Sierpnia przez marvelo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mastodont Napisano 24 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia Dziękuję bardzo za pomoc.Czyli ten będzie ok? https://allegro.pl/oferta/zacisk-tyl-dt-swiss-rws-10-alu-135-5mm-qr-14028079319 Czy szkoda kasy i coś innego proponujesz? Ps. Temat zakupu wynika z tego, że podczas jazdy koło tylnie zaczyna się minimalnie przemieszczać, co skutkuje nieprawidłową pracą przerzutek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 24 Sierpnia Udostępnij Napisano 24 Sierpnia To ja bym nie szukał przyczyny w zacisku piasty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 24 Sierpnia Udostępnij Napisano 24 Sierpnia (edytowane) Będzie ok, ale taniej też będzie dobrze, bo to nie musi być jakaś tam super wytrzymała część. To tylko spina całość razem. Największa siła opiera się na osi w piaście koła. Pierwsza opcja: Montujesz to tak, że koło osiada w ramie i na jej hakach oparte do końca i równo, a ty wkładasz ten zacisk, dokręcasz go, zaciskasz go i dopiero wtedy regulujesz przerzutkę i ewentualnie hamulce tarczowe. Druga opcja: Jeżeli tak się nie da, bo masz na przykłada poziome haki w ramie, czyli np. takie:... ... To wtedy trzeba dokupić ogranicznik, np. taki: ... Żeby koło nie odsuwało się w tył, ani nie przekręcało się na bok, czyli: Tyle Edytowane 24 Sierpnia przez Brombosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mastodont Napisano 24 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia Chodzi o pierwszą opcję. Tak właśnie robię. Opieram się na siodełku i dociskamy koło do ramy. Dokrecam zacisk. Jeśli zrobię to za słabo, to po zajazdach muszę czynność powtarzać. A ostatnio to już jest standard a zaciski od środka to co trzyma piastę w ramie ma już wyrobione ząbki. Póki co wymieniłem "nakrętki" z przednim zaciskiem 8 minut temu, Krypto.Szosowiec napisał: To ja bym nie szukał przyczyny w zacisku piasty. To gdzie byś szukał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 24 Sierpnia Udostępnij Napisano 24 Sierpnia Polecam coś takiego: https://sportano.pl/p/199033/zacisk-piasty-accent-bolt-czarny Nie pamiętam jak się to nazywało, ale na podstawowych złodziei dobre, bo trzeba mieć specjalny, pięciokątny kluczyk żeby odkręcić i dokręcić. Mi też pasowało, że tym kluczykiem to wygodniej się zaciska, gdy trzeba trochę mocniej. Gdyby dalej się luzowało, to gwint tej szpilki w środku potraktuj środkiem do gwintów, np. Loctite 243. Tylko nie jakimś za mocnym, żeby nie zakleić sobie tego na dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 24 Sierpnia Udostępnij Napisano 24 Sierpnia No a nie masz luzu na piaście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mastodont Napisano 24 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał: To ja bym nie szukał przyczyny w zacisku piasty. To gdzie byś szukał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 24 Sierpnia Udostępnij Napisano 24 Sierpnia (edytowane) Ten zacisk DT, pod względem zasady działania, jest zwykłym zaciskiem śrubowym (czyli takim jak ten Accent Bolt), tyle że ma zintegrowany kluczyk w postaci dźwigni, którą można ustawić w dogodnej pozycji. To działa jak śruba z gwintem M5, podczas dokręcania cała szpilka ulega rozciąganiu, ale też i skręcaniu, a na gwincie występuje duże tarcie. Ja bym tego nie kupił, zwłaszcza za ponad stówę. Zaciski mimośrodowe działają na innej zasadzie. Nakrętkę dokręcasz praktycznie bez obciążenia, do pierwszego oporu, a cała siła ściskająca bierze się z działania mimośrodu, który jedynie rozciąga szpilkę (no i trochę gnie na końcu). Mimośród ma duże przełożenie, zwłaszcza w zaciskach Shimano (wewnętrzny). Male tarcie i duża powierzchnia główki (tam gdzie jest dźwignia) powoduje, że te zaciski dają dużą siłę ścisku i działają lekko i komfortowo, nie powodując przy tym zagrożenia dla samej szpilki, bo nie jest ona mocno wyginana na końcu. Miałem kiedyś piastę Sachs (z mimośrodem zewnętrznym i plastikową podkładką), gdzie podczas mocnego zapinania koła szpilka się złamała na końcu. Dlatego teraz zdecydowanie bardzie ufam klasycznym zaciskom Shimano ( i bliźniaczym konstrukcjom). Edytowane 24 Sierpnia przez marvelo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mastodont Napisano 24 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia Drugi filmik kosmos. 3 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał: To ja bym nie szukał przyczyny w zacisku piasty. To gdzie byś szukał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 24 Sierpnia Udostępnij Napisano 24 Sierpnia Napisałem powyżej: nie masz luzu na piaście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 24 Sierpnia Udostępnij Napisano 24 Sierpnia Gdyby miał tam luz, to ponowne regulowanie przerzutki z tyłu nic by nie dawało. Skoro jednak coś daje i jest chwilowy efekt, to ewidentnie piasta wędruje po hakach od uderzeń. Luz pasty to też luz na całym kole. Sztywne koło jest na boki? I bębenek też sprawdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mastodont Napisano 24 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia Wszystko jest sztywne, nic nie lata. Po trasie 15km i 500m przewyższeń, jak wyjadę z lasu, to muszę poprawiać mocowanie koła zaciskiem. Jak jadę lekką trasę to nic nie muszę poprawiać w mocowaniu koła. Podsumowując wymieniłem "nakrętki" przednie koło, na tylnie koło i jutro dam znać. Zrobię też zdjęcia jak wygląda brak "ząbków/żłobień" na nakrętkach. Jak wszystko będzie ok, to kupię nowy kompletna przód i tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 25 Sierpnia Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 15 godzin temu, Mastodont napisał: Drugi filmik kosmos. To gdzie byś szukał? Szukałbym przyczyny w nierównoległości haków ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.