Skocz do zawartości

[do 6000] mtb/hardtrail/xc


Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Zaznaczę odrazu, że nie jestem znawca rowerów i sprzętu. Nabywam wiedzę w momencie jak mam kupić potem zapominam. 

Więc tak. Jeżdżę do pracy tam i z powrotem około 10km dziennie cały rok. Niezależnie od warunków, czy deszcz, czy burza czy śnieg. Nie wyobrażam sobie jechać autem. Szkoda auta na tak krótkie dystanse, czas przejazdu podobny, w ziemię jeszcze trzeba odśnieżać 😀. Rowerkiem jeżdżę też trasy w okolicy Tychów lasami ścieżkami itd

Jako że stukneła mi 40 to wpadają różne pomysły. Mój najnowszy to taki, że chciałbym pojeździć w Beskidach i innych pasmach. Przeszedłem je wzdłuż i w szerz. Zawsze imponowało mi jak ludzie tam rowerumi śmigali, więc postanowiłem też spróbować wreszcie. Jako że czuje się jeszcze młody i silny to na elektryka przyjdzie czas później. Dopłaty maja być do 2030 to jeszcze poczekam. Teraz chciałbym jeszcze pokrecić swoimi siłami. 

Do tej pory miałem(mam nadal) Treka dual sport 2 gen 4. Nie zrozumcie mnie źle, to fajny rower. Jak rok temu w kwietniu wsiadłem na niego z kilkunastoletniego unibike na 26 calowych kołach poczułem się jakbym chwycił Boga za nogi. Szybki zwinny, mimo że tam jest altus to przerzutki w każdych warunkach chodziły jak marzenie. Pięknie zrzucał i wrzucał. Pozycja bardzo rekreacyjna. Fajny rowerek, ale....znudził mi sie....trochę mi się wydaje za delikatny. Brakuje mi te przełożeń pod wzniesienia trochę. Kółka szerokie na 1,6 trochę dla mnie za wąskie. W zimę zawsze podobało mi się jak typ mnie wyprzedzał na grubym laciu stabilnie, a ja łapałem równowagę. Ogólnie ten trek jest okej ale nie dla mnie.

Teraz do rzeczy. Rower do pracy, ale przede wszystkim w gory. Można w szpilkach w Tatry iść to można trailem w mieście jechać 😀Chciałbym roweru na grubym laciu. Minimum 2,4 optymalnie 2,6. Wiem że w lato na ścieżce będzie ciężej i wolniej. Zdaje sobie z tego sprawę. 12 przełożeń z tyłu jedno z przodu. Oczywiście aby fajnie to współpracowało tzn było mało awaryjne i proste w obsłudze. Dobry amor z przodu powietrzny. Mój wzrost to 186 i 89kg wagi

Rowerki jakieś  znalazłem dwa. Chciałbym poznać waszą opinię na ich temat ewentualnie jakieś inne propozycje w podanej cenie. Moje rowerki to radon cragger 7 lub orbea laufey h30 ewentualnie h10 ale jest droższa.

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Okej. 

Sprzętowo który z nich wygląda najlepiej. Z tych modeli rozumie że h30 będzie najgorszy, ale z pozostałych h10, rose czy radon. Który jest najbardziej opłacalny.

Ps. Jak rozmiarowo ten rose wychodzi. Tak jak mają w specyfikacji dla mnie raczej rozmiar L czy xl też byłby okej?

Edytowane przez Kocurtychy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A musi być HT? Do fulla dużo dokładać nie trzeba, a okazje się trafiają. :) Np:

https://www.pepper.pl/promocje/rower-mtb-full-rose-ground-control-3-883146

A jeżeli musi być HT, to ten Rose Bonero 2 nie jest takim złym pomysłem. Jeszcze zostanie na kask i jakieś ciuchy.

https://www.pepper.pl/promocje/rower-mtb-hardtail-rose-bonero-1-883129

Ew. Canyon + budżet na jakieś podmiany szpeju.

https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-trailowe/stoic/stoic-3/3338.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pejperka. Obserwuje tam tę okazję. Ten full jakoś tak mnie nie przekonuje. Tzn jak pisałem rower jeździ w zimę nie wiem co się stanie z tym siodłem jak będzie rower stał -20 stopni na dworze. Już tak się zapaliłem na jeden z tych trzech. Najbardziej podoba mi się ta orbea h10. Ibssport za 1100ojro do wzięcia. Chciałem tylko żeby ktoś mi powiedział na temat sprzętu. Który z tych trzech się najlepiej prezentuje. Hamulce najlepsze w radonie? To dość ważne dla mnie bo w treku to mam spowalniacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Tzn jak pisałem rower jeździ w zimę nie wiem co się stanie z tym siodłem jak będzie rower stał -20 stopni na dworze.

Doczytaj sobie o ogólnym serwisie amortyzacji. :) To co się stanie z "tym siodłem" w -20 stopni, będzie tym samym co się stanie z amortyzatorem. Tak samo tylnym jak i przednim.

Jak o to nie zadbasz, to tego HT w zimę zatrzesz w moment, tak samo jakbyś zatarł fulla. Wtedy najbardziej dostaje napęd, a zaraz po nim zawieszenie. Jak chcesz nowy sprzęt tak używać, to szykuj się na częste i profilaktyczne dłubanie i czyszczenie. Przy fullu różnica jest taka tylko, że roboty więcej i na więcej rzeczy trzeba zwracać uwagę. Koszt świadomej jazdy w zimie jest podobny. Różnica w cenie eksploatacji rośnie wtedy, kiedy zamiast profilaktyki, uprawia się wymianę zarżniętych elementów.

Mając na uwadze góry w wieku 40 lat, to jednak patrzenie na rowery w pełni zawieszone, jest głosem rozsądku. Pomyśl o swoich kolanach i kręgosłupie za te 5-10 lat. :) 

Cytat

Chciałem tylko żeby ktoś mi powiedział na temat sprzętu. Który z tych trzech się najlepiej prezentuje. Hamulce najlepsze w radonie? To dość ważne dla mnie bo w treku to mam spowalniacze

Wrzuć je tutaj do porównania.

 

PS. Twój rozmiar to bardziej XL. Niektóre L'ki też będą spoko, ale sztycę będziesz na nich wysuwał niepotrzebnie w kosmos. Jak chcesz zwrotniejszy rower, to patrzysz na te mniejsze, jak wygodniejszy to na te większe.

Regulowane z manetki siodełko, to w górach jest game-changer. Lepiej mieć jak nie mieć. Otwiera nowe możliwości, stając się jednocześnie kolejnym elementem roweru, o który się dba profilaktycznie i zapobiegawczo.

Edytowane przez Brombosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie o napęd potrafię zadbać. Bo robię to lepiej lub gorzej od kilkunastu lat. Z Amorem z przodu daje do serwisu co jakiś czas. Dlatego trochę chciałem uniknąć tego z tyłu.kurde nie wiem. Pomyślę nad fullem ale to dodatkowa kasa zaś. 

Mi chodziło o porównanie ogólne tych rowerów co napisałem. Orbea laufey h10 radon crager 7 i rose 2. Te trzy rowerki porównac który najlepiej wygląda. Hamulce ważne dla mnie. Wszystkie mają wysuwana sztyce. Tu prosiłbym o moim c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Az wrzucilem sobie laufe h10 w moj pseudo-symulator. Geometria wydala mi sie pozornie podobna, okazalo sie bardzo zblizona numerkami do speca epica w hardtailu. Zalaczam malo znaczace porownanie. Do epica jest podobny, ale niewiele, bo kat plecy-kiera na poziomie 78 stopni oznacza "rekreacyjna pozycje". Nie sugeruj sie chociaz mocno ta symulacja. Jest zmodyfikowana pod moj wzrost, kierownica jest duzo wyzej niz w nowym rowerze, ale po prostu porownujac swoj rower w tej samej konfiguracji widze, czego sie spodziewac po nowej ramie i stosujac te same modyfikacje. Jak dla mnie troche takie geometryczne dziwadlo, ale nie mam trailowych ani enduro w porownaniu.

ps: roznica siodlo-mostek sugeruje bardziej zjazdowy rower, a porownuje do XC speca :)

image.thumb.jpeg.55e2cd0650edcbf25389e2f2ade8b38b.jpeg

Edytowane przez burchlak
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy amortyzator ma Cragger, jeśli mówimy o tegorocznym modelu, oraz Bonero. Laufey H10 (2023) ma taki podstawowy dobrze pracujący trailowy widelec. Najlepsze hamulce moim zdaniem ma Bonero, z przodu 4 tłoczkowe, z tyłu dwu, ale nigdy nie miałem do czynienia z Magurami z Cragerra. 

Jeśli Ci zależy na szerokiej oponie to do Cragerra wejdzie maks 2.4 cala, do Laufeya I Bonero 2.6.

Moim zdaniem Bonero w tej cenie jest świetnym wyborem.

Edytowane przez NerfMe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. O to właśnie mi chodziło. Kilka suchych konkretów. Te szerokie opony do bonero można włożyć to fajnie. Ostatnie pytanie. Wiem że kolega gadał żeby większy wziąć dla rekreacji, ale się upewnię bo bonero ma dokładne w sumie przedziały i ich dość wiele. Dla.mnie L czy może xl. 186cm wzrostu. Widzę na olx xl koleś sprzedaje w dość spoko cenie może bym się skusił

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-gorski-rose-bonero-2-CID767-ID11jUVL.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Jeszcze raz ja. Jako że z rozmiaru tego bonero nie ma. A kolega fulla rekomendował. Co powiecie na to? Warte to swojej ceny? Lepiej brać to niż tego bonero 2? Wiem pisałem że fulla średnio

https://www.olx.pl/d/oferta/fv23-rose-ground-control-2-r-l-slx-1x12-rockshox-revelation-raty0-CID767-ID10vB8y.html

 

Z tego co widzę zmieniony tylko w porównaniu z oryginałem amortyzator przedni i opony, a różnica w cenie około 1000zl

Edytowane przez Kocurtychy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Kocurtychy napisał:

No tak ale trójka to już prawie 9tys z przesyłką. Tu ten z olx 7tys(nowy 8tys) a budżet miałem do 6tys hehe. Ciężka sprawa

Kupisz za 7 i trzeba zrobić serwis dampera i amora nawet jak to było lekko jeżdzone a było. Nawet jak nie już to za chwilę to gdzie tu jakiś ciekawy interes jak tak czy siak przekroczysz budżet? To nie jest zła oferta ale jak tej samej marki można mieć nówkę o klasę lepszą to o czym rozmowa. Albo zostajesz przy tym HT albo już raz kozie śmierć i kupujesz nowy rower. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega wyżej pisze i tak będziesz musiał używany rower oddać do serwisu na dzień dobry, a to w wypadku fulla nie są tanie rzeczy. O ile Ground Control 3 to super okazja, ma dobre zawieszenie, świetne koła, w zasadzie kompletny rower, o tyle 2 to już jest taka sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...