Skocz do zawartości

[Kupię] Trekkingowy/miejski a może crossowy do 3500?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem zielona w temacie, do tej pory miałam miejski rower BTWIN i robiłam nim sporo km, głownie w mieście po asfaltach i drogach leśnych, ale robiłam kilka razy też dłuższe trasy po 100km dziennie nad morzem (trasa R10:) raczej wolniejszym tempem (15-20km/h i tak lubię), ale zaczął się sypać, dlatego chętnie kupię sobie jakiś dużo lepszy, lekki, na którym będę mieć wygodną pozycję, nie pochyloną (dlatego chyba lepszy trekking/miejski niż cross?) który nadaje się na rekreacyjne krótsze i dłuższe dystanse i fajnie jakbym mocno nie odczuwała dziur. Budżet do 3500zł ale jakby było taniej to już w ogóle bajka :) Z góry bardzo dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem jakiś czas temu mamie Kandsa Canavaro, okazało się, że pozycja jest na nim bardzo wygodna, a sam rower świetnie wykonany. Ten model do kupienia znacznie poniżej 2000 zł.
Jeśli koniecznie chcesz wydać więcej, sprawdź od tego producenta modele Avangarde https://kands.pl/rower/28-avangarde-2024/ lub CRS1200 https://kands.pl/rower/28-crs-1200d-2024/, który szczerze polecam.
Na Twój wzrost rozmiar S/17" chociaż to też zależy od producenta, niektórzy podają inne wymiary lub mają dziwne rozmiarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Cube? 

https://www.bike-discount.de/en/cube-nature-exc-lady-polarsilver-n-black-1 

https://www.bike-discount.de/en/cube-nature-exc-lady-polarsilver-n-black-2

https://www.bike-discount.de/en/cube-nature-exc-lady-verde-n-black-1

Dobry napęd Shimano XT, powietrzny amortyzator, którego twardość dostosujesz do swojej wagi poprzez ustawienie odpowiedniego ciśnienia, przyzwoite hamulce. 

 

Alternatywnie, inny wariant z dodatkami w postaci błotników i oświetlenia, zasilanego z przedniej pasty, dzięki czemu odpada konieczność ładowania akumulatora czy wymiany baterii, ale nieco gorszy amortyzator (sprężynowy): https://www.bike-discount.de/en/cube-nature-pro-lady-allroad-frostwhite-n-grey 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ewe.ewelina94 napisał:

Cześć, jestem zielona w temacie, do tej pory miałam miejski rower BTWIN i robiłam nim sporo km, głownie w mieście po asfaltach i drogach leśnych, ale robiłam kilka razy też dłuższe trasy po 100km dziennie nad morzem (trasa R10:) raczej wolniejszym tempem (15-20km/h i tak lubię), ale zaczął się sypać, dlatego chętnie kupię sobie jakiś dużo lepszy, lekki, na którym będę mieć wygodną pozycję, nie pochyloną (dlatego chyba lepszy trekking/miejski niż cross?) który nadaje się na rekreacyjne krótsze i dłuższe dystanse i fajnie jakbym mocno nie odczuwała dziur. Budżet do 3500zł ale jakby było taniej to już w ogóle bajka :) Z góry bardzo dziękuje za pomoc

Zakup roweru trekkingowego to doskonała decyzja dla osób ceniących komfort i wszechstronność podczas jazdy. Jego konstrukcja przystosowana do różnorodnych nawierzchni sprawia, że jest idealny nie tylko do długich wycieczek poza miasto, ale także do codziennego użytku w miejskich warunkach.Można więc powiedzieć, że jest to typ roweru turystycznego przystosowanego do długich wycieczek rowerowych. Jego ogromną zaletą jest fakt, że pozwala na przemieszczanie się zarówno po drogach utwardzonych, jak i bardziej wyboistych trasach. Pozdro 600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo. Umiesz korzystać z Wikipedii i znasz skróty klawiaturowe. :)

Coś mi tu śmierdzi jakąś reklamą, która zaraz się pojawi. "adi.adrian", "ewe.ewelina", zbyt podobne, żeby spać spokojnie. 😛 Do tego obydwoje zarejestrowani specjalnie dla tego wątku! Co za przypadek...

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No adi popisałeś się, teraz autorka wątku już nie ma wątpliwości z wyborem konkretnego roweru i bardzo dużo wniosłeś do tematu xD

A co do rowerów to na crossy bym się nie zamykał, niektóre mają regulowane mostki i możesz mieć w ten sposób trochę bardziej agresywną pozycję jak i komfortowa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, TheJW napisał:

Brawo. Umiesz korzystać z Wikipedii i znasz skróty klawiaturowe. :)

Coś mi tu śmierdzi jakąś reklamą, która zaraz się pojawi. "adi.adrian", "ewe.ewelina", zbyt podobne, żeby spać spokojnie. 😛 Do tego obydwoje zarejestrowani specjalnie dla tego wątku! Co za przypadek...

A ty z policji czy Rutkowski się włączył małe marzenia z dzieciństwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Ullses01 napisał:

No adi popisałeś się, teraz autorka wątku już nie ma wątpliwości z wyborem konkretnego roweru i bardzo dużo wniosłeś do tematu xD

A co do rowerów to na crossy bym się nie zamykał, niektóre mają regulowane mostki i możesz mieć w ten sposób trochę bardziej agresywną pozycję jak i komfortowa. 

Dokładnie i po 100 km resuscytacja krążeniowo oddechowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kands z linku @TheJW waży ponad 15kg . To za dużo na ,,gołego" crosssa. Tyle albo niewiele więcej będzie ważył dobry wyposażony trekking . Dobry i drogi bo w twoim budżecie pewnie z 17kg . Goły cross nie powinien przekroczyć 14kg .

Amor , jak napisał kolega powyżej to dyskusyjna sprawa . Moim zdanie w rowerze miejski nie potrzebny , w turystycznym może być . Tzn dobry na pewno tak . W planowanym budżecie będzie co najwyżej działający . Ale spoko, producenci rowerów , dobrzy , nie są idiotami i jest duża szansa że kupując damski rower w niewielkim rozmiarze ( 17" ) dostaniesz amor z dość miękką sprężyną . A ogólnie sprężynowce też działają .

I uwaga końcowa , nie szukaj roweru w necie . We Ww jest sporo sklepów , idź zobacz co możesz kupić . Jak coś się spodoba to wtedy możesz wrzucić linka i zapytać czy warto . Jeśli możesz wydać 3,5tyśto szukaj roweru za tyle . Powinien być lepszy niż tańszy np o 1tyś .

Edytowane przez WaGiant
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kross trans 2.0 to rower za 1500 zł . Słaby napęd , niewiadomy amor i hamulce . Ogólnie słaby rower . Zapomnij .

Trans Syberian którego wygooglowałem jest z 2017 roku ....  Zapomnij .

Orkan 6M  ( ze strony Centrum rowerowego ) to rower crossowy chciało  by się powiedzieć średniej klasy ale on waży prawie 16kg ! Nie rozumiem tego . W dodatku to rower męski . Na + bardzo uniwersalny napęd , choć jeśli nie będziesz jeździć w górzystym terenie to nie wykorzystasz najmniejszej zębatki na korbie . Zapomnij .

Na stronie Rometa na 2024 jest damska wersja Orkana 6 i to jest w miarę sensowny rower ale waga !!! 15,6kg

Jest też Orkan 5D i to jest ciekawy rower . Waga poniżej 14kg . https://romet.pl/rower-crossowy-romet-orkan-5-d-2024-3

Gazela spodobała ci się estetycznie czy siedziała a może jechałaś na tym rowerze ? Jeśli chcesz od razu wyposażonego trekinga i nie będziesz jeździć w górach ( tzn po górskich asfaltach bo w teren ten rower się nie nadaje ) to jest sensowny rower . Na strome i długie podjazdy nie ma odpowiednio miękkich biegów .Waga 18,6kg ..... 

Jest też Gazela 5 ( bez CS ) i to jest bardzo podobny rower . Ma hamulce V zamiast tarczowych i napęd 3x8 ( w CS 2x9 ) . To są inne rozwiązania , ja nie powiedział bym że gorsze . https://romet.pl/rower-trekkingowy-romet-gazela-5-2024

 

Rower z Deca jest taki sobie , ani dobry ani zły . Ważne żeby ci pasował , tzn był wygodny . Jechałaś po sklepie ? Tylko on kosztuje <2tyś . W twoim budżecie jest https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-700/_/R-p-341646

Ma nieco ciekawszy napęd i coś jeszcze musi mieć lepszego bo waży prawie kg mniej . Nie ma typowo damskiej ramy , ma uniwersalną . Gdyby był wygodny to moim zdaniem lepszy wybór .

Ponad budżet jest już dobry rower https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-920-sram-nx/_/R-p-352473

4 tyś ale ma uniwersalny napęd , powietrzny amortyzator, hydrauliczne hamulce  i waży < 12,5kg . Jesteś na pograniczu rozmiaru S i M więc mogła być wybrać który lepiej ci pasuje . Na minus tego tego roweru koszty eksploatacji . Łańcuch i kaseta  11s będzie droższa niż do 8 , 9 i 10 s .

Na początku tematu kolega @filipog44 dał linki do dobrych rowerów . Gdybyś zobaczyła takie w realu to warto się przymierzyć .

 

 

Edytowane przez WaGiant
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.08.2024 o 13:03, ewe.ewelina94 napisał:

Pomijając absurdy tej dyskusji ...

Na tym forum doradzają fachowcy-pasjonaci z olbrzymią wiedzą - zazdroszę im. JEDYNY absurd to post @adi.adrian

Co do roweru to linki podane przez @filipog44 są BARDZO fajne, a CUBE jest do kupienia w Polsce, no i @WaGiant słusznie rzecze :) 

Zwracaj uwagę na wagę roweru. Co do orkan-a 5 jest w promocjach - można go kupić za 2700 - ale ja bym wziął CUBE (rewelacyjna cena za oferowane podzespoły)  lub 920 z Deca (ale bardziej niechętnie).

Mój rower kupowałem w tym sklepie z linków @filipog44 - ale wysyłkowo. Zależy gdzie mieszkasz ale np. do Berlina można pojechać po rower :) ...

Edytowane przez Jendrass
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za fachowe porady, co do tych rowerów Cube, to właśnie nie są dostępne u nas a jednak chciałabym zobaczyć je na żywo, ale znalazłam jeden sklep z rowerami tej marki i w mojej kategorii cenowej jest kilka modeli pod tym linkiem https://skiteam.pl/1053-rowery-turystyczne-i-trekkingowe?q=W+magazynie-Pokaż+dostępne/Cena-zł-2958-3705 może coś z tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę pisał o rowerach z damską ramą .

Cross czyli Nature ( wszystkie są takie same , różnią się kolorem ) jest taki sobie . Przyzwoity i tylko tyle . Może rama jest dobra ( cieniowana ) , może koła ale tego nie da się na podstawie katalogu stwierdzić . Osprzęt jest podobny do Orkana 5 , a momentami  ciut gorszy . Np napęd 3x8 vs 3x9 , przerzutki  .  Cube  będzie na pewno bardziej prestiżowy od Rometa i ...  trochę cięższy . Gdybym miał wybierać ten Cubek czy Orkan to decydowała by wygoda . 

Treking czyli Touring . Też bez szału , najniższa jeszcze akceptowalna półka . Porównywalny do Gazeli 5 ( bez CS ) ale , jeśli wierzyć w katalogowe dane , prawie 1,5kg lżejszy .

Gazela 5CS teoretycznie ma najnowocześniejszy napęd , hydrauliczne tarczówki i nieco lepszy amor ale jest z tej trójki najcięższa .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@WaGiant ja chyba oślepłem. Co ty piszesz?

Osprzęt jest podobny do Orkana 5 , a momentami  ciut gorszy?????

https://www.bike-discount.de/en/cube-nature-exc-lady-polarsilver-n-black-1 vs https://romet.pl/rower-crossowy-romet-orkan-5-d-2024-3

To popatrzmy: Piasty tu i tu Tourney. Hamulce MT200 tu i tu. Ale dalej jest PRZEPAŚĆ.

Widelec: CUBE: SR Suntour NCX E RL Air T, 63mm, Remote Lockout!!!!!!! ORKAN: Suntour NEX HLO 63mm ???

Mechanizm korbowy: CUBE: Shimano XT FC-T8000, Hollowtech II, 48x36x26T, ORKAN:  SHIMANO Acera FC-M371

Przerzutka przednia: CUBE: Shimano Deore FD-T6000, ORKAN: Shimano Altus FD-M370

Przerzutka tył:  CUBE:  Shimano XT RD-T8000, 10 biegów, ORKAN: Shimano Alivio RD-T4000, 9 biegów

Kaseta:  CUBE: Shimano CS-HG500, 11-34T, 10 biegów, ORKAN: Shimano CS-HG201 11-32T 9 biegów

Manetki: CUBE: Shimano Deore SL-M6000, Rapidfire-Plus, ORKAN: Shimano Altus SL-M2010

Proszę Cię, jeśli rozpatrzymy kulturę pracy napędu, stabilność ustawień, jego trwałość, to te 2 rowery nawet nie jechały koło siebie...

Proszę pokaż gdzie Cube jest "momentami ciut gorszy"? Zakładając, że kupi go w Polsce...

Co do Gazeli, ona nie jest "najcięższa". Ona jest klocem ważącym 18,4 kg. Jeśli @ewe.ewelina94 dorzuci na przejażdżkę wodę i jakiś ciuch, to jeśli zajdzie potrzeba podniesienia roweru, wówczas będzie musiała "dygnąć" ponad 20 kg!!!

Edytowane przez Jendrass
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.greenbike.pl/rower-miejski-kross-le-grand-lille-3-shimano-nexus-gratis-p-3359.html

Ostatni rower o który proszę o przeanalizowanie, znalazłam zdjęcie, że wypożyczyłam go rok temu, robiąc na nim 100km po asfalcie i drodze leśnej, w miarę gładkiej i jechało mi sie na nim bardzo dobrze i bardzo szybko choć to rower miejski, ale może można cos wymienić, tak jak w swoim wymieniałam na siodełko na sprężynie zeby bylo lzej po dziurach.
Waży 15kg

Specyfikacja techniczna roweru Le Grand Lille 3 2021

MATERIAŁ RAMY: ALUMINIUM
WIDELEC: STEEL
PRZERZUTKA TYŁ: SHIMANO NEXUS
MANETKI: SHIMANO NEXUS
KORBA: CYCLONE
KORONKI: 38T/170MM
ILOŚĆ PRZEŁOŻEŃ: 3
SUPORT: FP-B902
ŁAŃCUCH: 1/2"x1/8"
PIASTA PRZÓD: ALUMINIUM
PIASTA TYŁ: SHIMANO NEXUS NEXUS SG-3R40
OBRĘCZE: KROSS
OPONY: 26"x1,75"
HAMULEC PRZÓD: V-BRAKE
HAMULEC TYŁ: V-BRAKE
DŹWIGNIE HAMULCA: ALUMINIUM
KIEROWNICA: STAL
WSPORNIK KIEROWNICY: ALUMINIUM
SIODŁO: VELO VL-6049
WSPORNIK SIODŁA: ALUMINIUM 27,2x350
STERY: FP-H815 O1-1/8"
CHWYTY: SYNTHETIC LEATHER
PEDAŁY: FP-804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się poddaję ....  To jest miejska damka z 3ma biegami , opony to pewnie  jakieś kloce które ledwo chcą się toczyć ( miałem styczność z takimi rowerami Krossa ) i Ty przejechałaś na tym 100km ? Na pewno jesteś człowiekiem ?  Poza tym zauważ że zaczynałaś od 3500 , a kończysz na 1400 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, WaGiant napisał:

Kolego @Jendrass nie siej zamętu . Czytaj ze zrozumieniem . Ja odnosiłem się do rowerów z linka wstawionego przez autorkę tematu .

Mea culpa. Przepraszam. Odnosiłem się do linków @filipog44 z 4 postu w tym temacie. On podał linki do świetnych rowerów w bardzo dobrych cenach.

Rower będzie kosztował ok. 3100 zł, podróż do Berlina do przymiarki ok. 200 - 300 zł, fajna wycieczka, można przy okazji pozwiedzać. W efekcie mamy za 3400 rower z powietrznym amorem, na grupie XT. W bonusie wycieczka.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autorka tematu chyba usunęła konto - wyświetla się teraz jako gość. Czyli prawdopodobnie @TheJW miał rację...

W dniu 23.08.2024 o 12:34, TheJW napisał:

...Coś mi tu śmierdzi jakąś reklamą, która zaraz się pojawi. "adi.adrian", "ewe.ewelina", zbyt podobne, żeby spać spokojnie. 😛 Do tego obydwoje zarejestrowani specjalnie dla tego wątku! Co za przypadek...

Tylko niedoszli "reklamodawcy" doszli do wniosku, że nie da się nam wcisnąć kitu, to nie "pudelek". Autorka/autor dopisali parę postów, tak niespójnych merytorycznie, że mam wątpliwości, czy chodziło tu o kupno roweru...

Czytają ten tekst w ostatnim poście "ewe.ewelina" ...i jechało mi sie na nim bardzo dobrze i bardzo szybko choć to rower miejski, ale może można cos wymienić,"... mam wrażenie, że od początku chodziło o reklamę tego czegoś. Mam nadzieję, że nikt nie da się nabrać. Co do stwierdzenia: ...ale może można cos wymienić"... to się zgadzam - tak, można ten reklamowany przez was rower na lepszy. Na tym forum doradza się jak kupić rower z możliwie najlepszym stosunkiem ceny do jakości. A ten rower tego warunku nie spełnia. Szach, mat.

P.S.

Zaimki osobowe np. "Was" piszę z dużej litery na znak szacunku do piszącego. Chyba, że interlokutor stara się zapracować na moje odmienne zachowanie.

P.S.2

@WaGiant ...i Ty przejechałaś na tym 100km ? Na pewno jesteś człowiekiem... - myślę że jest człowiekiem. Ale zgadzam się z Tobą - nie ma opcji na 100 kilometrów - każdy normalny człowiek odpadłby po 40 km.

 

 

Edytowane przez Jendrass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...