marcusling Napisano 2 Września Udostępnij Napisano 2 Września (edytowane) 1 godzinę temu, tobo napisał: Jakim przyrządem chcesz je cofać? Płynu może być za dużo - jak? To pytanie do pracowników montowni. Mam taki zestaw: https://www.amazon.pl/odpowietrzający-hydraulicznych-tarczowych-00-5318-016-002-uniwersalny/dp/B01EKOE5UC/ref=asc_df_B01EKOE5UC/?tag=plshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=504705490795&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=1177097245822962757&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1031041&hvtargid=pla-422999070195&psc=1&mcid=e072840f71643781ab31ed3bf49ccdb7 Dwa z nich pasują do moich Leveli: jeden można wsunąć w nowe klocki jak koła jest zdjęte a tłoczki są wysunięte i skutkiem tego tarcza w ogóle nie ma miejsca aby się zmieścić między nowymi klockami a drugi jak wyjmiemy stare klocki i widzimy wysunięte tłoczki to go wsuwamy aby je wsunąć. Odnośnie - jest za dużo płynu - masz szklankę 200 ml pojemność - jak do niej wlejesz 210 ml? No jak? W układzie przednim lub tylnym masz pojemność płynu x ml i koniec - jak zmieścisz x plus 0,1 x ml? Jedynie możesz wysunąć tłoczki ruszając klamką przy wyjętych klockach co jest nieprawidłowe bo wtedy masz ten spacer aby go umieścić między tłoczkami. Godzinę temu, Krypto.Szosowiec napisał: Kolega jakieś 2 miesiące temu chciał zmienić klocki w SRAM. Działały normalnie, ale nie dało się ich wepchnąć, bo od razu wychodziły. Poszedł do serwisu, wystrzelili je sprężonym powietrzem i stwierdzili że to normalne w SRAM. Jak przeczytasz to co napisałeś w języku polskim to zobaczysz, że to nie ma sensu po polsku - "działały normalnie" - jak działały normalnie to znaczy, ze były na swoim miejscu i śrubka je zabezpieczająca była wkręcona u góry - to jak same wyskoczyły? A w serwisie "wystrzelili je" - co to znaczy? - usunęli bo nie mogli wyjąć czy odwrotnie wsunęli bo same wyskoczyły - nie rozumiem po polsku co napisałeś. 27 minut temu, urmom napisał: Z poradą dotyczącą, aby nie dolewać zbyt dużo płynu spotkałam się apropo dolewania go przez zbiorniczek u góry. Jak pisałam mechanikiem nie jestem, dużo oglądam tego na yt. Ale ma to dla mnie sens i jestem w stanie wyobrazić sobie co się zdarzy, kiedy taka sytuacja będzie miała miejsce 😉. Jak ten zbiorniczek jest wkręcony w hamulec shimano na klamce u góry i napełniony np. w 30% płynem to jak zrobić aby za dużo dolać? Można za mało bo załóżmy, że wszystko ze zbiorniczka poszło w przewód ( czyli ukłąd hamulcowy ogólnie ) i zbiornik jest pusty a wciąż brakuje z 20% do całkowitego napełnienia i mamy zamiast oleju te 20% powietrza - skutkiem czego wiadomo - zapadnieta klamka, słaba praca itd. Weźmy butelkę i załóżmy lejek u góry i lejmy wodę - jak w lejku będzie 30% jego objętości to butelka będzie już na 100% pełna. A jak lejek pusty to może być różnie w butelce albo 100% pełna albo ile się tam procent chce zostanie do uzupełnienia. Edytowane 2 Września przez marcusling Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 2 Września Udostępnij Napisano 2 Września Pisałem o tłoczkach. Wysuwały się, pracowały normalnie, ale nie dało się ich cofnąć. Wyszło to przy wymianie klocków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcusling Napisano 2 Września Udostępnij Napisano 2 Września @Krypto.Szosowiec No pewnie mogło tak być jak np. wymieniono płyn bez ruszania starych zużytych klocków a potem za jakiś czas próbowano wymienić zużyte klocki na nowe. To wówczas nie można wsunąć tłoczków bo jest za dużo płynu. Ale jakby odkręcić wlot/wylot płynu hamulcowego przy klamce i wówczas spróbować to chyba powinny się wsunąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 2 Września Udostępnij Napisano 2 Września Nie dało się ich wsunąć, nawet przy rozłączonym układzie. Nie wiem gdzie leżał problem, ale trzeba było wypchnąć tłoczki sprężonym powietrzem, a następnie wsunąć ponownie. Strzelam że być może uszczelka się podwinęła lub coś takiego. Co do "przelania układu". Nie wiesz kto i jak te hamulce składa. A może w montowni rowerów, żeby było szybciej, nie wyjmują klocków tylko wkładają ten stoper i wtedy odpowietrzają. Jeżeli tak jest, to tłoczki będą lekko wysunięte i gdy będziesz cofał, to płynu będzie za dużo. To jest dyskusja teoretyczna. Tak jak pisałem. Jak robi się to raz na rok czy dwa, to podłączenie lejka nie zaszkodzi, a może uniknąć potencjalnych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcusling Napisano 2 Września Udostępnij Napisano 2 Września Jak w montowni nie wyjmą klocków to nie włożą tego spacera bo on idealnie pasuje się w zacisku hamulcowym bez klocków i tarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 2 Września Udostępnij Napisano 2 Września A takiego nie widziałeś? Od 10 lat samemu serwisuję hamulce w MTB, teraz także w szosie. Nie musisz kierować, ani brać sobie do serca moich uwag. Natomiast mam wrażenie, że za wszelką cenę chcesz je zanegować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcusling Napisano 2 Września Udostępnij Napisano 2 Września Oczywiście wkładam jak zdejmuje koło i przewożę rower. A co ma wspólnego jedno z drugim? Spacer to spacer a to wkładka zabezpieczająca przed przypadkowym naciśnięciu klamki jak nie ma koła czyli tarczy pomiędzy klockami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Września Udostępnij Napisano 2 Września 53 minuty temu, marcusling napisał: Mam taki zestaw: https://www.amazon.pl/odpowietrzający-hydraulicznych-tarczowych-00-5318-016-002-uniwersalny/dp/B01EKOE5UC/ref=asc_df_B01EKOE5UC/?tag=plshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=504705490795&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=1177097245822962757&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1031041&hvtargid=pla-422999070195&psc=1&mcid=e072840f71643781ab31ed3bf49ccdb7 Dwa z nich pasują do moich Leveli: jeden można wsunąć w nowe klocki jak koła jest zdjęte a tłoczki są wysunięte i skutkiem tego tarcza w ogóle nie ma miejsca aby się zmieścić między nowymi klockami a drugi jak wyjmiemy stare klocki i widzimy wysunięte tłoczki to go wsuwamy aby je wsunąć. Odnośnie - jest za dużo płynu - masz szklankę 200 ml pojemność - jak do niej wlejesz 210 ml? No jak? W układzie przednim lub tylnym masz pojemność płynu x ml i koniec - jak zmieścisz x plus 0,1 x ml? Jedynie możesz wysunąć tłoczki ruszając klamką przy wyjętych klockach co jest nieprawidłowe bo wtedy masz ten spacer aby go umieścić między tłoczkami. Jak przeczytasz to co napisałeś w języku polskim to zobaczysz, że to nie ma sensu po polsku - "działały normalnie" - jak działały normalnie to znaczy, ze były na swoim miejscu i śrubka je zabezpieczająca była wkręcona u góry - to jak same wyskoczyły? A w serwisie "wystrzelili je" - co to znaczy? - usunęli bo nie mogli wyjąć czy odwrotnie wsunęli bo same wyskoczyły - nie rozumiem po polsku co napisałeś. Jak ten zbiorniczek jest wkręcony w hamulec shimano na klamce u góry i napełniony np. w 30% płynem to jak zrobić aby za dużo dolać? Można za mało bo załóżmy, że wszystko ze zbiorniczka poszło w przewód ( czyli ukłąd hamulcowy ogólnie ) i zbiornik jest pusty a wciąż brakuje z 20% do całkowitego napełnienia i mamy zamiast oleju te 20% powietrza - skutkiem czego wiadomo - zapadnieta klamka, słaba praca itd. Weźmy butelkę i załóżmy lejek u góry i lejmy wodę - jak w lejku będzie 30% jego objętości to butelka będzie już na 100% pełna. A jak lejek pusty to może być różnie w butelce albo 100% pełna albo ile się tam procent chce zostanie do uzupełnienia. To ci powiem jak 210 ml może być tam gdzie ma być 200 - bo w układzie jest membrana która przez to że jest gumowa i takiego a nie innego kształtu pozwala "dopchnąć" więcej płynu niż założona normalna ilość. Można dopchnąć płyn od strony zacisku z zamkniętym portem w klamce. 3 minuty temu, marcusling napisał: Oczywiście wkładam jak zdejmuje koło i przewożę rower. A co ma wspólnego jedno z drugim? Spacer to spacer a to wkładka zabezpieczająca przed przypadkowym naciśnięciu klamki jak nie ma koła czyli tarczy pomiędzy klockami. Zadajesz absurdalne pytania. Naprawdę. Demontuje klocki. Odchylam gumę na korpusie, wykręcam śrubę odpowietrznika. Rozpycham klocki/tłoczki. Z układu wypływa czasem kilkanaście kropel płynu. Jeśli nie otworzę układu to membrana ma szansę pęknąć. Rozumiem że gdy serwisujesz cudze zabawki to pęknięte membrany wliczasz w koszt serwisu, mimo że możesz nie wygenerowanać strat wykręcając jedną śrubkę? Gdzie tu sens lub tzw logika? Mi to lotto co robisz - wiem co widziałem i nie mam ochoty dopłacać do własnych usług. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcusling Napisano 2 Września Udostępnij Napisano 2 Września Ok, już mam dosyć. Poddaje się. Dobrego hamowania życzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.