Skocz do zawartości

[Hamulce] Shimano BL-M8000 Wymiana tłoczków w


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. 
Panowie i panie bawił się ktoś z was wymianę tłoczków wyżej wymienionym hamulcu ?? wczoraj po wymianie klocków zauważyłem że klamki wycieka płyn wątpię by jakiś serwis to naprawiał a nowe trochę kosztują, pytanie tylko czy jest sens kupować takie same (stare wytrzymały 5 lat) czy inne, jeżeli tak to co polecacie jak już to fajnie by było z regulacją manetki. 

Zrzut ekranu 2024-08-21 120722.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Ci membrana pękła jak uzupełniałeś olej na starych, całkowicie zużytych klockach, a potem założyłeś nowe. Tylko to raczej w sytuacji idealnie odpowietrzonego i zalanego po kurek układu.

Jeśli masz pewność, że cieknie z tłoka, to możesz kupić zamienniki albo szukać używanych/uszkodzonych klamek na OLX i rzeźbić. To też kwestia ceny, bo może się okaże, że korzystniej wyjdzie kupić nową klamkę z niższej grupy.

Mi klamka M8000 zaczęła po całkowitym rozebraniu i złożeniu cieknąć właśnie spod tłoczka, ale to prawdopodobnie mój błąd, bo miałem na blacie części z kilku klamek i prawdopodobnie pomyliłem tłoczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi przez lata pociła się prawa klamka M8000. Pocenie zaczynało się na tłoczku od strony popychacza, klamki. Patrząc na klamkę od strony siodełka widać srebrny popychacz który dalej przez zdaje się kulkę naciska na tłoczek. No to ja się w końcu zabrałem za to rok temu, kupiłem z 8 kompletów uszczelek RISK z Alie i rozebrałem klamkę. Po drodze ułamałem plasticzek od free stroke, więc ostrożnie z rozbieraniem, delikatne dziadostwo. Samych uszczelek wciągając je na tłoczek zerwałem i uszkodziłem z 5 zanim udało mi się wsadzić jak trzeba. Klamka chodzi od tej pory bez pocenia, z idealnym takim samym lekkim oporem jak chodzi moja lewa. Jakby co, do mam zamówionych na drukarce 3d wydruków po kilkanaście tych skrzydełek plastikowych co się łamią od free stroke - zapłaciłem krocie a ostatecznie nie chciało mi się tego zmieniać :D Zawsze miałem łeb do interesów.

 

Jeśli chińczyk sprzedaje uzbrojony w uszczelki tłoczek, to kupiłbym dziś komplet. Jeśli kupując tłoczek dostaje się uszczelki luzem i trzeba je sobie samemu wciągnąć - wtedy bym nie kupował takiego DIY zestawu, tylko nakupowałbym znów parę kompletów gumeczek.

 

Powodzenia.

 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, TheJW napisał:

Może Ci membrana pękła jak uzupełniałeś olej na starych, całkowicie zużytych klockach, a potem założyłeś nowe. Tylko to raczej w sytuacji idealnie odpowietrzonego i zalanego po kurek układu.

Jeśli masz pewność, że cieknie z tłoka, to możesz kupić zamienniki albo szukać używanych/uszkodzonych klamek na OLX i rzeźbić. To też kwestia ceny, bo może się okaże, że korzystniej wyjdzie kupić nową klamkę z niższej grupy.

Mi klamka M8000 zaczęła po całkowitym rozebraniu i złożeniu cieknąć właśnie spod tłoczka, ale to prawdopodobnie mój błąd, bo miałem na blacie części z kilku klamek i prawdopodobnie pomyliłem tłoczki.

Oleju nie uzupełniałem, klamka jest twarda, a wymieniłem klocki dla tego że były wytarte.

17 minut temu, cervandes napisał:

Mi przez lata pociła się prawa klamka M8000. Pocenie zaczynało się na tłoczku od strony popychacza, klamki. Patrząc na klamkę od strony siodełka widać srebrny popychacz który dalej przez zdaje się kulkę naciska na tłoczek. No to ja się w końcu zabrałem za to rok temu, kupiłem z 8 kompletów uszczelek RISK z Alie i rozebrałem klamkę. Po drodze ułamałem plasticzek od free stroke, więc ostrożnie z rozbieraniem, delikatne dziadostwo. Samych uszczelek wciągając je na tłoczek zerwałem i uszkodziłem z 5 zanim udało mi się wsadzić jak trzeba. Klamka chodzi od tej pory bez pocenia, z idealnym takim samym lekkim oporem jak chodzi moja lewa. Jakby co, do mam zamówionych na drukarce 3d wydruków po kilkanaście tych skrzydełek plastikowych co się łamią od free stroke - zapłaciłem krocie a ostatecznie nie chciało mi się tego zmieniać :D Zawsze miałem łeb do interesów.

 

Jeśli chińczyk sprzedaje uzbrojony w uszczelki tłoczek, to kupiłbym dziś komplet. Jeśli kupując tłoczek dostaje się uszczelki luzem i trzeba je sobie samemu wciągnąć - wtedy bym nie kupował takiego DIY zestawu, tylko nakupowałbym znów parę kompletów gumeczek.

 

Powodzenia.

 

 

Kupiłem tłoczki bo sama manetka kosztuje sporo, oglądałem parę filmików i za dużo tam nie widać, jak byś miał jakiś konkret na co uważać to byłbym wdzięczny bo nie chcę niczego połamać. A co tam wspominasz że zerwałeś uszczelniacze, to najlepiej przed włożeniem ich lepiej olejem mineralnym nasmarować by nie popsuć, chyba że o co innego chodzi ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Ali kupowałem z ciekawości zestaw nierdzewnego tłoka z gumkami, ale sam je musiałem naciągać. Niestety po wymianie dalej się klamka pociła, prawa/tylna czyli ta częściej używana. Wg mnie tam nie ma przed brudem jakiegokolwiek zabezpieczenia i z czasem się te gumki wycieają (jak ktoś myje rower Karcherem to gratuluję przyspieszanai tego procesu) to raz, ale niestety także aluminiowy cylinderek w klamce czego już nie wymienisz i po prostu rysy na nim i tak bedą powodować pocenie nawet z nowym tłokiem i uszczelnieniami.

 

image.png.038e5431ef3953fe559bf90d2d407d1d.png

Edytowane przez Mentos
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Elementalista napisał:

Kupiłem tłoczki bo sama manetka kosztuje sporo, oglądałem parę filmików i za dużo tam nie widać, jak byś miał jakiś konkret na co uważać to byłbym wdzięczny bo nie chcę niczego połamać. A co tam wspominasz że zerwałeś uszczelniacze, to najlepiej przed włożeniem ich lepiej olejem mineralnym nasmarować by nie popsuć, chyba że o co innego chodzi ??

Smarowałem olejem, smarem, borsuczym łojem a i tak pękały te gówniane gumki. Jedna z mniej wdzięcznych robótek rowerowych jakie kiedykolwiek wykonywałem.

A co łatwo połamać? Plastikowe wahadełko od free stroke. Ono jest w połowie drogi rozbierania, między cylindrem a popychaczem naciskanym przez klamkę. Zdjęcie ukradzione z neta, na dodatek z SLXa, ale o ten element chodzi. Pod metalowym popychaczem z kulką masz taki czarny plastik, a po jego lewej stronie są zawiasy w które ten łamliwy wihajster wchodzi.

Ale nie martw się, pełno mam ich wydrukowanych 3d w razie czego :D 

image.thumb.png.712700639434d555a65675ffbd36c767.png

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.08.2024 o 13:28, Mentos napisał:

Ja na Ali kupowałem z ciekawości zestaw nierdzewnego tłoka z gumkami, ale sam je musiałem naciągać. Niestety po wymianie dalej się klamka pociła, prawa/tylna czyli ta częściej używana. Wg mnie tam nie ma przed brudem jakiegokolwiek zabezpieczenia i z czasem się te gumki wycieają (jak ktoś myje rower Karcherem to gratuluję przyspieszanai tego procesu) to raz, ale niestety także aluminiowy cylinderek w klamce czego już nie wymienisz i po prostu rysy na nim i tak bedą powodować pocenie nawet z nowym tłokiem i uszczelnieniami.

 

image.png.038e5431ef3953fe559bf90d2d407d1d.png

Przyznam się że nie raz byłem na myjce, ale nie sądziłem że te hamulce są delikatne, na razie czekam na cylinderek i zobaczę co w środku piszczy.

W dniu 21.08.2024 o 21:45, cervandes napisał:

Smarowałem olejem, smarem, borsuczym łojem a i tak pękały te gówniane gumki. Jedna z mniej wdzięcznych robótek rowerowych jakie kiedykolwiek wykonywałem.

A co łatwo połamać? Plastikowe wahadełko od free stroke. Ono jest w połowie drogi rozbierania, między cylindrem a popychaczem naciskanym przez klamkę. Zdjęcie ukradzione z neta, na dodatek z SLXa, ale o ten element chodzi. Pod metalowym popychaczem z kulką masz taki czarny plastik, a po jego lewej stronie są zawiasy w które ten łamliwy wihajster wchodzi.

Ale nie martw się, pełno mam ich wydrukowanych 3d w razie czego :D 

image.thumb.png.712700639434d555a65675ffbd36c767.png

Spoko jak coś to się uśmiechnę do ciebie o ile będzie coś z tego. Swoją drogą jakie hamulce polecacie ?? to tak pytanie już do wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...