qwoot Napisano 20 Sierpnia Udostępnij Napisano 20 Sierpnia Mam piastę Joytech D-143DSE posiada shimanowski bębenek ale modelu nie znam. Są na nim luzy, na filmiku widać jak bardzo duże (tutaj na forum załącznik 12MB nie wejdzie, jak 1 link padnie 2 zadziała). https://www.veed.io/view/6c2f254a-a44c-4543-be1e-099b2e89f8e0?panel= https://megawrzuta.pl/download/7705632e3f480ae5927901a02076ca56.html Próba niwelacji specjalnym kluczem do bębenków nie powiodła się, dokręciłem jak tylko mogłem i brak efektów (przynajmniej smar na nowy wymieniłem). Od strony napędowej jest dziwny wielo-wpust (wygląda na 12kątny), ale ani imbus 10 ani 12 nie pasuje więc pewnie jest to 11, jednak obiło mi się o uszy że kręcenie tym nic dobrego nie przyniesie i jak coś trzeba to robić z przeciwnej strony (od strony hamulca tarczowego) tam jest imbus 12stka i podobno tym trzeba kręcić Jednak ja mam taki klucz którego użycie pokaleczy go (krótkie ramię nie sięga więc długie ramię trzeba użyć i złapać za krótkie przedłużką - a to mi uszkodzi powierzchnie ramienia krótkiego) Więc pytanie takie - czy użycie 12stki hex od strony hamulca tarczowego wyeliminuje ten luz, czy taki luz jest normalny i nie da się go wyeliminować, lepiej zostawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 20 Sierpnia Udostępnij Napisano 20 Sierpnia Luz niweluje się poprzez wyjmowanie podkładek po rozkręceniu tego bębenka kluczem specjalnym do bębenków (jak w większości piast shimano). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qwoot Napisano 20 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia @Dokumosa Hmm? Niby widziałem tam dwie, cienkie jak papier. Mogę niebawem spróbować! A do jakiego efektu końcowego dążyć jak coś? Takiego, że prawie się to nie rusza na boki czy jakiś tam ruch może występować? Najchętniej widziałbym zerowe luzy przy gładkiej pracy, ale widzę że sporo osób ma luzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 20 Sierpnia Udostępnij Napisano 20 Sierpnia Luz roboczy musi być. Bębenek ma się swobodnie kręcić na swoich łożyskach. Luz wzdłuzny nie powonien być wyczuwalny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qwoot Napisano 20 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia @Dokumosa Zdjąłem 2 podkładki i dokręciłem, zero ruchów bębenka na boki, problem taki... że jest za ciasno i ruch grzechotki jest utrudniony xD Zdjąłem więc tylko 1 podkładkę, i niestety przy dokręceniu podobna sprawa, chociaż już prawie prawie... Pytanie co w takiej sytuacji zrobić, czy zdjąć 1 podkładkę i lekko dokręcić specjalnym kluczem do bębenków (będzie to niestety słabe dokręcenie, ale niezbędne by ruch grzechotki był swobodny) czy też przywrócić podkładkę tam gdzie była i powrócić do sytuacji z filmu który wysłałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 20 Sierpnia Udostępnij Napisano 20 Sierpnia Co dalej? Szlifowanie powierzchni pierścienia bieżni od strony podkładek, robisz to na papierze ściernym o gradacji około 240. Trzeba to robić z wyczuciem aby nie zeszlifować zbyt wiele materiału, zazwyczaj 0,05 do 0,1 milimetra w zupełności wystarcza aby zniwelować luz. Po każdym delikatnym szlifowaniu sprawdzasz przez skręcenie bębenka czy luz już został wystarczająco zniwelowany. To jest robota na zasadzie kilku prób delikatnego szlifowania i skręcenia, aż do osiągnięcia minimalnego luzu gwarantującego płynny obrót bębenka po jego skręceniu. Wiele razy w ten sposób poprawiałem piasty Shimano nawet te z najwyższych grup. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qwoot Napisano 20 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia @leejoonidas a więc tak to się reguluje... Dzięki za radę, ale pomyślałem nieco i trochę ją zmodyfikowałem (chyba na lepsze i tobie też może pomysł podpasuje). Bo rozumiem, że chodzi Ci o bieżnię która jest przy kole. Dlaczego ją szlifować jak jest od cholery podkładek które można zeszlifować?:) Bieżnia od strony podkładek jest tylko jedna, a podkładek jest chyba z 5 - tu można sobie pozwolić na błąd. Także zabrałem się za przeszlifowanie podkładki. Podszlifowałem trochę, przy którymś przymierzaniu jednak przyjrzałem się reszcie podkładek i zauważyłem, że co najmniej jedna jest cieńsza od innych - także wywaliłem najcieńszą i sukces! Teraz bębenek jest praktycznie nieruchomy (mikro ruchy) a pracuje po solidnym dokręceniu płynnie:D Także drogocenny 11letni bębenek shimano (kupiony za 54zł razem z piastą, szprychami i obręczą (bo kupiłem całe złożone koło - dzisiaj 60zł to sam bębenek kosztuje, taka inflacja) jeszcze mi posłuży i wywalę go jak się rozleci, a trochę śladów od kasety już ma. BTW jak przyjdzie do jego wymiany to będzie kręcenie imbusem 12stką od strony hamulca w stronę zgodną z wskazówkami zegara nie? (wtedy po przeciwnej stronie wykręci się obracając przeciwnie do ruchu wskazówek zegara ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 20 Sierpnia Udostępnij Napisano 20 Sierpnia Wspominałeś o dwóch podkładkach których wyjęcie nie dawało zadowalającego efektu, ale skoro jest ich pięć to nie ma o czym gadać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.