Skocz do zawartości

[Scott Lumen] potencjalny zakup, opinie użytkowników


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Nie ukrywam, że tytułowy ebike Scott Lumen wzbudził moje niemałe zainteresowanie. Tego typu roweru potrzebuję aby zwiększyć swój zasięg bo jeżdżę obecnie Epiciem w zachodniopomorskim a jak zrobię 90 km po leśno-ściezkowym terenie to jestem już solidnie zmęczony - na tyle, że w kolejnym dniu już nigdzie się nie wybiorę - musze odpocząć od roweru. W żadne góry nie planuję takim rowerem jechać. Chcę po prostu zwiększyć swój zasięg o jakieś 50 km czyli do 140-150 km na dzień jadąc z wiatrem lub na równym terenie w ogóle bez wspomagania a jak używać wspomagania to tylko eco na wzniesieniach lub pod wiatr. 

Na korzyść Lumena przemawia:

- waga realne 16-17 kg - dotykałem i podnosiłem, nadaje się aby go wnieść, znieść po schodach i jechać po równym z 20km/h 

Na niekorzyść:

- brak możliwości jazdy testowej, kupno na zasadzie obejrzenia i pomacania w sklepie w moim przypadku raczej nie wchodzi w grę, muszę pojeździć kilka godzin i zobaczyć czy to w ogóle jest dla mnie. Niestety sprzedawca Scottów w Szczecinie w ogóle nie widzi potrzeby posiadania tego typu rowerów jako testowych. Nie rozumiem tego ale widocznie liczy na to, że ktoś zakocha się w sklepie na podstawie pierwszego spojrzenia jak w dziewczynie i go kupi ot tak. W przeciwieństwie do Scotta inny sprzedawca rowerów  Specialised ma rowery testowe i bez problemu je użycza jak tylko są dostępne . Sam w ten sposób kupiłem Epica - po prostu go dostałem na jeden dzień a że mi pasował to zdecydowałem się na zakup. 

- regulowana sztyca i linka z dźwignią na kierownicy, trzystopniowa regulacja przedniego foxa, linka i dźwignia na kierownicy - ani z jednego ani z drugiego wiem, że nie skorzystam. Sztyca regulowana nie jest mi potrzebna w Zachodniopomorskim i wolałbym po prostu zwykłą karbonową bez linek, dźwigni itd. W Foxie zdaje się nie można zamienić regulacji "remote" z manetki na zwykłą prostą na goleni - a może można to mnie poprawcie. 

Kombinowanie jak to wszystko poprzerabiać i wywalić bo nie jest mi to potrzebne i sześć linek na kierownicy napawa mnie obrzydzeniem i przerażeniem.

Finalnie chciałbym zapytać czy ktoś z forumowiczów jeździł na Lumenie lub go ma prywatnie i może podzielić się swoimi przemyśleniami odnośnie użytkowania, wad, zalet itd.

Będę wdzięczny za opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłbym hardtaila ale wszystkie rowery elektryczne, które wyglądają jak hardtail są na ramie aluminiowej i maja dziadowskie komponenty skutkiem czego waza 23-26 kg co jest paranoją.

Jeśli Scott Lumen wazy 16-17 kg a jest fullem to jaki problem zrobić hardtaila ala Lumen, który ważyłby 14-15 kg lub nawet 13 kg z mała bateria 360W? Ale nikt nie robi karbonowych elektrycznych hardtaili z dobrym osprzętem. Tylko fulle. Taka ciekawostka.

Skutkiem czego mamy np. Turbo Levo z wielkim skokiem o wadze np. 22 kg i aluminiowego hardtaila obojętnie jakiej firmy ważącego więcej niż ten kloc od Specialised. Jazda Turbo Levo do Nowego Warpna to paranoja ale podobnie kupowanie elektrycznego hardtaila ważącego więcej niż ten Spec również.

Natomiast Cube Kathmandu C:62 owszem ma ramę karbonowa ale ze tak powiem jego wygląd nijak do mnie nie przemawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14, 9 waży Specialized Turbo Vado SL, jest co prawda aluminiowy, KTM Macina SX Cross Elite jest karbonowy, waży 16,9, . Myślę że lżej się ( przynajmniej dzisiaj, może wymyślą jakieś nowe technologie) nie bardzo da, e- bike muszą być trochę solidniejsze niż analogi ( większe obciążenia, jak ktoś ma lepszą nogę i włączy wspomaganie 340% to może być więcej Wat niż u zawodowców). Może potrzebujesz po prostu e-gravela , zobacz KTM Macina SX Gravelator Prime, jest karbon, waży 13,9 kg. Ogólnie koncept Light E-bike jest dość świeży, co sezon będzie ich więcej bo się sprzedają - przynajmniej w krajach gdzie boom na elektryki zaczął się wcześniej niż W Polsce. Oni już się "najedli" rowerów z wielkimi bateriami - co niestety łączy się z wagą powyżej 25 kg.

Edytowane przez PiotrWie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Jeżeli już hardtail to potrzebowałbym takiej ramy i osprzętu:

https://www.scott.pl/produkt/1629/12007/Rower-Scale-RC-Team

z cała elektrycznością tego:

https://www.scott.pl/produkt/1657/12169/Rower-Aspect-eRide-

i finalnej wagi rzędu 15 kg z cena 24 tys wyjściowa.

Ale takich krzyżówek nikt nie produkuje. Gravel odpada - kompletnie nie mój typ roweru. 

45 minut temu, PiotrWie napisał:

14, 9 waży Specialized Turbo Vado SL, jest co prawda aluminiowy, KTM Macina SX Cross Elite jest karbonowy, waży 16,9, . Myślę że lżej się ( przynajmniej dzisiaj, może wymyślą jakieś nowe technologie) nie bardzo da,

No właśnie Lumen full wazy mniej bo 16 kg topowy a ma skoku 130 mm to jakim cudem hipotetyczny Lumen hardtail o skoku 120 mm i takim samym silniku i baterii jak Lumen full miałby  ważyć więcej niż 16 kg - mógłby ważyć 14-15 kg - tylko ze tego typu ebikow nie robią i koniec.

Widzisz jak jeżdżę po Szczecińskich parkach i lasach i okolicach to widzę ciężkie elektryczne Treki i Spece ze skokiem 150 mm i wadze 23-25 kg - ludzie na nich jeżdżący kupili by chętnie takie elektryczne hardtaile lub elektryczne fulle lekkie o skoku 100 mm ale takich nie produkują. Produkują ciężkie karbonowe fulle w góry o skoku 150 mm na elektryce ale nie lekkie hardtaile karbonowe na Mazowsze przykładowo i inne równe tereny.

Edytowane przez marcusling
dopisanie kilku uwag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W Treku przejedź się fuel exe, żeby zobaczyć sobie jak silnik tq pracuje. A w Scott przejedź się sparkiem, żeby zobaczyć pracę zawieszenia i geometrie. Da Ci to ogólne pojęcie o Lumenie.

Natomiast jeżeli chcesz lekkiego hardtaila to Rose ma model Bonero Plus na silniku tq, ale to musialbyś sobie stacjonarnie w Niemczech kupić, bo Rose do PL nie wysyła elektryków.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chodzi o sumaryczna długość przejechanej trasy - bez i na eko wyłącznie i tylko tam gdzie mieszkam czyli w okolicach Szczecina. I to może dużo być ponad 100 km spokojnie w takich warunkach. 

Zauważam taka tendencje mtb elektryczne full i góry, skok amortyzacji m większy tym lepiej - pakowanie roweru do auta i jechanie do miejsca gdzie można zrobić te 30 km ale solidnie pod górę. Lub wyjazd do Szwajcarii i rozpisywanie się o tamtejszych trasach i przewyższeniach. 

A ja lubię mtb ale nigdy nie pojadę w żadne - nawet polskie góry a do Szwajcarii to kompletna abstrakcja. Wsiadam sobie o 10 rano lub 16 popołudniu i po 1 km jadę sobie lasem lub ścieżką nad jezioro itp. Nie potrzebuje tylnej amortyzacji w elektryku mtb i ma być on jak najlżejszy. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To no kup sobie jakies mądre ht zamiast Lumena. Tak naprawdę Lumen jest za słaby w góry i za skomplikowany na płaskie. Fajna zabawka na dwie godziny jazdy. Kluczowe w poprzednim zdaniu to słowo zabawka. 
Jeśli mówimy o płaskim terenie, z doświadczenia mojego wynika, że np zwykły 24 kilowy Cube Reaction jest zajefajny. Miałem, sprawdzał się jako rower miejski z możliwością zjechania Izerów. Podczas jazdy waga miała drugorzędne znaczenie, wkurzała tylko podczas czynności załadowczych, serwisowych itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 21.08.2024 o 15:06, marcusling napisał:

Jeżeli już hardtail to potrzebowałbym takiej ramy i osprzętu:

https://www.scott.pl/produkt/1629/12007/Rower-Scale-RC-Team

z cała elektrycznością tego:

https://www.scott.pl/produkt/1657/12169/Rower-Aspect-eRide-

i finalnej wagi rzędu 15 kg z cena 24 tys wyjściowa.

Ale takich krzyżówek nikt nie produkuje. Gravel odpada - kompletnie nie mój typ roweru. 

No właśnie Lumen full wazy mniej bo 16 kg topowy a ma skoku 130 mm to jakim cudem hipotetyczny Lumen hardtail o skoku 120 mm i takim samym silniku i baterii jak Lumen full miałby  ważyć więcej niż 16 kg - mógłby ważyć 14-15 kg - tylko ze tego typu ebikow nie robią i koniec.

Widzisz jak jeżdżę po Szczecińskich parkach i lasach i okolicach to widzę ciężkie elektryczne Treki i Spece ze skokiem 150 mm i wadze 23-25 kg - ludzie na nich jeżdżący kupili by chętnie takie elektryczne hardtaile lub elektryczne fulle lekkie o skoku 100 mm ale takich nie produkują. Produkują ciężkie karbonowe fulle w góry o skoku 150 mm na elektryce ale nie lekkie hardtaile karbonowe na Mazowsze przykładowo i inne równe tereny.

A jaki jest sens karbonowego hardtaila E na Mazowszu? Piszę to z perspektywy e ujeżdżacza od 6 lat. Na płaskim moim klocem 35 kilo jestem w stanie poruszać się prawie bez wysiłku ponad 30kmh,  bez wspomagania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...