Skocz do zawartości

[Do 6000zł] jaki gravel dla początkującego


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam dylemat nad wyborem pierwszego gravela, w oko wpadły mi 3 egzemplarze.

1. Kross esker 6.0 gen.2 - jest do kupienia w okolicach 6000zł i to już jest max jaki mogę przeznaczyć. Czy jest w ogóle sens zmiany opon na coś bardziej szosowego?

2. Kross esker 5.0 gen.2 - jest tańszy jakieś 1000zl. Pytanie czy warto dopłacić do 6.0, czy dla osoby początkującej wystarczy 5.0. Czytałem słabe opinie o suporcie FSA zostosowanym w tym rowerze.

3. Romet aspre 2 2024 - najtańszy z tej trójki. Sprzętowo to chyba to samo co esker 5.0? O tym rowerze czytałem że ma moco sportową geometrię.

Będę jeździł głównie po asfalcie, kostce, jakieś 30% mogą stanowić jakieś leśne ścieżki które są w miarę ubite. Podobno te nowe ramy w krossach maja geometrię zbliżoną do MTB i ciężko na nich rozwinąć większą prędkość. Zależy mi na wygodnej pozycji na rowerze ale żeby przy tym nie tracić mocno na prędkości.

Może macie jakieś inne propozycje, najlepiej do około 5500zl.

Jeśli chodzi o przymiarki to miałem okazję przejechać się po parkingu eskerem 6.0 ale to trochę mało żeby stwierdzić czy mi pasuje.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym wiedzieć który z tych 3 modeli wybrać... w żadnym z podanych przez Ciebie wątków nie ma bezpośredniego porównania tych modeli i odpowiedzi na to pytanie. Przede wszystkim chciałbym wiedzieć czy jest zacząca różnica pomiędzy rowerem za 3000, a 6000zł, może lepiej kupić tańszy, a za resztę dokupić akcesoria bądź wymienić koła/opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema,
Ja założyłem ten temat (przeczytaj cały), ale później dyskusja poszła w rowery za ~5000 zł i wyszły dwa modele. Romet aspre 2 i Kellys Soot 50. Jak je sprawdziłem to są bliźniaczo podobne, 
Napęd mają GRX, który jest więcej niż ok (z tego co czytałem) bo lepszy od sora i claris a jednego przełożenia z przodu nie rozważałem. Mogę poweidzieć Ci co ja zrobiłem.
Kupiłem Romet aspre 2 za ok 4800zł (da się znaleźć na allegro, net), do tego dokupiłem pedały https://allegro.pl/oferta/pedaly-shimano-spd-pd-eh500-platformowe-bloki-14287392494 bo w aspre są gówniane i dokupię buty (chyba z decathlona za 200zł) więc wychodzi ok 5200. Nie radzę Ci zrobić tego samego, bo się za słabo znam, ale ja miałem dość szukania, bo siedzę w tym cały tydzień i zaczeło to wyglądać jak niekończąca się opowieść. Aha a wybrałem Rometa dlatego bo to Polska firma, i jestem zakupowym patriotą :)

 

Edytowane przez randle9000
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, randle9000 napisał:

Aha a wybrałem Rometa dlatego bo to Polska firma, i jestem zakupowym patriotą :)

A mógłbyś, proszę, doradzić mi jaki polski samochód mógłbym kupić bo od tygodnia siedzę, szukam i już mi głowa z tego wszystkiego boli... Taki żart, a ten Romet to polski tylko z nazwy bo ramy tłuczone w Chinach, osprzęt japoński, itp. Co tam jest polskie? Chyba tylko to, że polski pracownik je składa do kupy 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co Śmieszkować, bo jednak Romet produkuje ramy u siebie.  Dziwi mnie podejście i ocenianie firmy że nie jest krajowa po komponętach dostarczanych z zewnątrz, dział produkcyjny obecnie stanowi niewielka część firmy.  Faktem jest że są tam zatrudnieni pracownicy w kraju, a dochody nie zostaną wyeksportowane za granicę.

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KNKS napisał:

Co nie zmienia faktu, że 100x wolałbym kupić jakiegoś Focus'a, Rose czy innego Cube niż siermiężnego Rometa...

 

Taki naciągany fakt, bo wątpię żebyś zapłacił 100x więcej. Takie hasła łatwo się rzuca bez pokrycia, gdy przychodzi do wydania żywej monety, to już ten Romet nie taki zły. Widać to na drodze, co drugi gravel to od Rometa.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, clavdivs napisał:

hmmm raczej nie, wersji grv nie rzuca się zbyt często w oczy. W pociągach czy na trasie królują, Romety, Eskery, Rondo, Silexy no i Treki :)

To też pewnie gdzie zależy gdzie jeździsz. U mnie Eskey, Rondo, Romet faktycznie popularny ale chyba tyle samo Canyona mijam co trzech poprzednich łącznie.

 

23 godziny temu, clavdivs napisał:

Taki naciągany fakt, bo wątpię żebyś zapłacił 100x więcej. Takie hasła łatwo się rzuca bez pokrycia, gdy przychodzi do wydania żywej monety, to już ten Romet nie taki zły. Widać to na drodze, co drugi gravel to od Rometa.

Ja akurat rozumiem ten argument. Być może nie jest zły ale w moim umyśle również Romet kojarzy się jakoś gorzej i szukając gravela dla siebie nawet jeżeli rower innej marki 'bardziej premium' o takiej samej specyfikacji był nawet i 3k droższy to i tak nie brałem Rometa czy Krossa pod uwagę.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lextalionis napisał:

Ja akurat rozumiem ten argument. Być może nie jest zły ale w moim umyśle również Romet kojarzy się jakoś gorzej i szukając gravela dla siebie nawet jeżeli rower innej marki 'bardziej premium' o takiej samej specyfikacji był nawet i 3k droższy to i tak nie brałem Rometa czy Krossa pod uwagę.

Z biznesowego punktu widzenia produkcja produktów "premium" jest nie opłacalna, wysokie koszty produkcji, niewielka ilosc sprzedaży, niska marża, wiec wszyscy produkują mniej więcej to samo z niewielkimi odchyłkami .

Nie przywiązywał bym sie specjalnie do marki bo, w każdej firmie jest rotacja pracowników, więc po kilku latach mamy zupełnie inny skład osobowy i jest to zupełnie inna firma, mimo że szyld jest ten sam.  

Ten  "bardziej premium" to bardzo czeto wybór hamulce mechaniczne kontra hydraulika, dorzucenie 3k to aparat na zeby dla córki, lub jedna rata kredytu. itp itd. 

Obecnie odrzucenie na starcie Krossa czy Rometa przy wyborze grawela to bardziej przypomina kobieca logike, "nie bo nie". 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Obecnie odrzucenie na starcie Krossa czy Rometa przy wyborze grawela to bardziej przypomina kobieca logike, "nie bo nie". 

Absolutnie się z tym zgadzam i nie twierdzę, że Orbea (którą akurat wybrałem) czy inne marki  (np. Focus czy Cannondale, które też brałem pod uwagę) są lepsze pod jakimkolwiek wzgędem. Bo to było na zasadzie 'nie bo nie'. Nie podobały mi się te rowery i nawet nie brałem ich pod uwagę.

Jedyny argument, który uważam za sensowny jako 'za' wyborem roweru innej marki niż Romet czy Kross to ewentualny plan jazdy przez jakiś czas i późniejsza łatwa sprzedaż. Z doświadczenia wiem, że logo skutecznie utrudnia sprzedaż nawet jeżeli całościowo mamy bardzo fajny rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tygodnia czytam wszystkie wątki na tym forum i mam tylko więcej pytań i wątpliwości.

Postanowiłem że będzie to na 100% Kross ze względu na bliskość serwisu. Wybór jest pomiędzy Esker 6.0 gen.2 i Vento DSC 5.0

Czy ten esker na asfalcie rzeczywiście będzie wolny? nie chce kupić roweru za 5tys i mieć to samo co na starym MTB.

Czyli precyzując lepszym wyborem będzie vento + jakieś opony bardziej na szuter 32mm czy esker + opony bardziej na asfalt?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy co chcesz robić i ile czasu będziesz spędzał na asfalcie a ile w lesie itp. Fabryczne opony w Eskerze nie są faktycznie super szybkie i jeżeli zamierzasz jeździć w zdecydowanej większości jak na szosie to wybór raczej kiepski - zwłaszcza, że Gen 2 Eskera ma bardziej turystyczną geometrię. Ale jeżeli chcesz bardzo uniwersalny rower, gdzie będziesz miał powiedzmy 50/50 asfaltu i terenu, i nie planujesz podchodzić do jazdy na szosie 'kolarsko' to warto wymienić opony na coś pokroju Vittoria Terreno Dry 38C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, rafalek99 napisał:

Postanowiłem że będzie to na 100% Kross ze względu na bliskość serwisu. Wybór jest pomiędzy Esker 6.0 gen.2 i Vento DSC 5.0

Ten Vento DSC jest fajny. Tyle tylko że producent wsadził do niego napęd 52-36 x 11-28 i napisał że to uniwersalne 🤣. Sam w sobie napęd jak napęd, może trochę twardy, ale do gonienia po płaskim bardzo dobry. Niemniej jednak do aluminiaka-endurance to chyba odrobine zbyt twardo... Tym bardziej dla początkującego.

 

4 godziny temu, rafalek99 napisał:

Czy ten esker na asfalcie rzeczywiście będzie wolny? nie chce kupić roweru za 5tys i mieć to samo co na starym MTB.

Rower z napędem 46-30 x 11-34 na asfalcie będzie wolny. To znaczy wolniejszy od typowej szosy. A na pewno wolniejszy od w/w. Vento DSC.

Tak czy owak co dla jednego jest sufitem, dla drugiego jest podłogą.

Edytowane przez KNKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, rafalek99 napisał:

Czyli precyzując lepszym wyborem będzie vento + jakieś opony bardziej na szuter 32mm czy esker + opony bardziej na asfalt?

Jak chcesz uniwersalnie (w miarę uniwersalnie) to poszukaj czegoś na kompakcie czyli 50-34 x 11-34.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...