rafalek99 Napisano 20 Sierpnia Udostępnij Napisano 20 Sierpnia Cześć, Mam dylemat nad wyborem pierwszego gravela, w oko wpadły mi 3 egzemplarze. 1. Kross esker 6.0 gen.2 - jest do kupienia w okolicach 6000zł i to już jest max jaki mogę przeznaczyć. Czy jest w ogóle sens zmiany opon na coś bardziej szosowego? 2. Kross esker 5.0 gen.2 - jest tańszy jakieś 1000zl. Pytanie czy warto dopłacić do 6.0, czy dla osoby początkującej wystarczy 5.0. Czytałem słabe opinie o suporcie FSA zostosowanym w tym rowerze. 3. Romet aspre 2 2024 - najtańszy z tej trójki. Sprzętowo to chyba to samo co esker 5.0? O tym rowerze czytałem że ma moco sportową geometrię. Będę jeździł głównie po asfalcie, kostce, jakieś 30% mogą stanowić jakieś leśne ścieżki które są w miarę ubite. Podobno te nowe ramy w krossach maja geometrię zbliżoną do MTB i ciężko na nich rozwinąć większą prędkość. Zależy mi na wygodnej pozycji na rowerze ale żeby przy tym nie tracić mocno na prędkości. Może macie jakieś inne propozycje, najlepiej do około 5500zl. Jeśli chodzi o przymiarki to miałem okazję przejechać się po parkingu eskerem 6.0 ale to trochę mało żeby stwierdzić czy mi pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 20 Sierpnia Udostępnij Napisano 20 Sierpnia (edytowane) Jeszcze coś chciałbyś wiedzieć ??? Edytowane 20 Sierpnia przez KNKS 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalek99 Napisano 20 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia Chciałbym wiedzieć który z tych 3 modeli wybrać... w żadnym z podanych przez Ciebie wątków nie ma bezpośredniego porównania tych modeli i odpowiedzi na to pytanie. Przede wszystkim chciałbym wiedzieć czy jest zacząca różnica pomiędzy rowerem za 3000, a 6000zł, może lepiej kupić tańszy, a za resztę dokupić akcesoria bądź wymienić koła/opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
randle9000 Napisano 20 Sierpnia Udostępnij Napisano 20 Sierpnia (edytowane) Siema, Ja założyłem ten temat (przeczytaj cały), ale później dyskusja poszła w rowery za ~5000 zł i wyszły dwa modele. Romet aspre 2 i Kellys Soot 50. Jak je sprawdziłem to są bliźniaczo podobne, Napęd mają GRX, który jest więcej niż ok (z tego co czytałem) bo lepszy od sora i claris a jednego przełożenia z przodu nie rozważałem. Mogę poweidzieć Ci co ja zrobiłem. Kupiłem Romet aspre 2 za ok 4800zł (da się znaleźć na allegro, net), do tego dokupiłem pedały https://allegro.pl/oferta/pedaly-shimano-spd-pd-eh500-platformowe-bloki-14287392494 bo w aspre są gówniane i dokupię buty (chyba z decathlona za 200zł) więc wychodzi ok 5200. Nie radzę Ci zrobić tego samego, bo się za słabo znam, ale ja miałem dość szukania, bo siedzę w tym cały tydzień i zaczeło to wyglądać jak niekończąca się opowieść. Aha a wybrałem Rometa dlatego bo to Polska firma, i jestem zakupowym patriotą Edytowane 20 Sierpnia przez randle9000 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalek99 Napisano 20 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia Dzięki za odpowiedź. Jak Ci się jedzi tym Rometem? Pozycja nie jest za bardzo agresywna/szosowa ? Czytałem wiele opinii że na tym Romecie jeździ się jak na szosie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
randle9000 Napisano 20 Sierpnia Udostępnij Napisano 20 Sierpnia Dam znać w pon. Dzisiaj go zamówiłem mam nadzieję że do pt przyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 20 Sierpnia Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 8 godzin temu, randle9000 napisał: Aha a wybrałem Rometa dlatego bo to Polska firma, i jestem zakupowym patriotą A mógłbyś, proszę, doradzić mi jaki polski samochód mógłbym kupić bo od tygodnia siedzę, szukam i już mi głowa z tego wszystkiego boli... Taki żart, a ten Romet to polski tylko z nazwy bo ramy tłuczone w Chinach, osprzęt japoński, itp. Co tam jest polskie? Chyba tylko to, że polski pracownik je składa do kupy 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 20 Sierpnia Udostępnij Napisano 20 Sierpnia Nie ma co Śmieszkować, bo jednak Romet produkuje ramy u siebie. Dziwi mnie podejście i ocenianie firmy że nie jest krajowa po komponętach dostarczanych z zewnątrz, dział produkcyjny obecnie stanowi niewielka część firmy. Faktem jest że są tam zatrudnieni pracownicy w kraju, a dochody nie zostaną wyeksportowane za granicę. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 21 Sierpnia Udostępnij Napisano 21 Sierpnia A nawet jakby nie produkował, to tu płaci podatki. Inni producenci też tłuką jak popadnie w Chinach czy na Tajwanie i spoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 21 Sierpnia Udostępnij Napisano 21 Sierpnia (edytowane) Co nie zmienia faktu, że 100x wolałbym kupić jakiegoś Focus'a, Rose czy innego Cube niż siermiężnego Rometa... Edytowane 21 Sierpnia przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 21 Sierpnia Udostępnij Napisano 21 Sierpnia Akuret te 3 niemieckie marki, które wymieniłeś, dla mnie są symbolem siermiężności. No i znajdźmy w cenie tego rometa czy krossa podobne rowery marek międzynarodowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 21 Sierpnia Udostępnij Napisano 21 Sierpnia Godzinę temu, KNKS napisał: Co nie zmienia faktu, że 100x wolałbym kupić jakiegoś Focus'a, Rose czy innego Cube niż siermiężnego Rometa... Taki naciągany fakt, bo wątpię żebyś zapłacił 100x więcej. Takie hasła łatwo się rzuca bez pokrycia, gdy przychodzi do wydania żywej monety, to już ten Romet nie taki zły. Widać to na drodze, co drugi gravel to od Rometa. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 21 Sierpnia Udostępnij Napisano 21 Sierpnia (edytowane) ...jeśli wyznacznikiem jakości jest popularność to chyba najlepszy jest TRIBAN. 🤣 Edytowane 21 Sierpnia przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 21 Sierpnia Udostępnij Napisano 21 Sierpnia hmmm raczej nie, wersji grv nie rzuca się zbyt często w oczy. W pociągach czy na trasie królują, Romety, Eskery, Rondo, Silexy no i Treki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 21 Sierpnia Udostępnij Napisano 21 Sierpnia Ale Romet Nyk też fajnie wygląda i ma topową specke, tylko kosztuje tyle, co inne rowery w podobym przedziale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 22 Sierpnia Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 22 godziny temu, clavdivs napisał: hmmm raczej nie, wersji grv nie rzuca się zbyt często w oczy. W pociągach czy na trasie królują, Romety, Eskery, Rondo, Silexy no i Treki To też pewnie gdzie zależy gdzie jeździsz. U mnie Eskey, Rondo, Romet faktycznie popularny ale chyba tyle samo Canyona mijam co trzech poprzednich łącznie. 23 godziny temu, clavdivs napisał: Taki naciągany fakt, bo wątpię żebyś zapłacił 100x więcej. Takie hasła łatwo się rzuca bez pokrycia, gdy przychodzi do wydania żywej monety, to już ten Romet nie taki zły. Widać to na drodze, co drugi gravel to od Rometa. Ja akurat rozumiem ten argument. Być może nie jest zły ale w moim umyśle również Romet kojarzy się jakoś gorzej i szukając gravela dla siebie nawet jeżeli rower innej marki 'bardziej premium' o takiej samej specyfikacji był nawet i 3k droższy to i tak nie brałem Rometa czy Krossa pod uwagę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rowerowe_lowe Napisano 22 Sierpnia Udostępnij Napisano 22 Sierpnia Myślę że CANNONDALE Topstone disc SE Sora 2019 będzie bardzo dobrym wyborem pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 22 Sierpnia Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2 godziny temu, Lextalionis napisał: Ja akurat rozumiem ten argument. Być może nie jest zły ale w moim umyśle również Romet kojarzy się jakoś gorzej i szukając gravela dla siebie nawet jeżeli rower innej marki 'bardziej premium' o takiej samej specyfikacji był nawet i 3k droższy to i tak nie brałem Rometa czy Krossa pod uwagę. Z biznesowego punktu widzenia produkcja produktów "premium" jest nie opłacalna, wysokie koszty produkcji, niewielka ilosc sprzedaży, niska marża, wiec wszyscy produkują mniej więcej to samo z niewielkimi odchyłkami . Nie przywiązywał bym sie specjalnie do marki bo, w każdej firmie jest rotacja pracowników, więc po kilku latach mamy zupełnie inny skład osobowy i jest to zupełnie inna firma, mimo że szyld jest ten sam. Ten "bardziej premium" to bardzo czeto wybór hamulce mechaniczne kontra hydraulika, dorzucenie 3k to aparat na zeby dla córki, lub jedna rata kredytu. itp itd. Obecnie odrzucenie na starcie Krossa czy Rometa przy wyborze grawela to bardziej przypomina kobieca logike, "nie bo nie". 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 22 Sierpnia Udostępnij Napisano 22 Sierpnia Cytat Obecnie odrzucenie na starcie Krossa czy Rometa przy wyborze grawela to bardziej przypomina kobieca logike, "nie bo nie". Absolutnie się z tym zgadzam i nie twierdzę, że Orbea (którą akurat wybrałem) czy inne marki (np. Focus czy Cannondale, które też brałem pod uwagę) są lepsze pod jakimkolwiek wzgędem. Bo to było na zasadzie 'nie bo nie'. Nie podobały mi się te rowery i nawet nie brałem ich pod uwagę. Jedyny argument, który uważam za sensowny jako 'za' wyborem roweru innej marki niż Romet czy Kross to ewentualny plan jazdy przez jakiś czas i późniejsza łatwa sprzedaż. Z doświadczenia wiem, że logo skutecznie utrudnia sprzedaż nawet jeżeli całościowo mamy bardzo fajny rower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalek99 Napisano 23 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia Od tygodnia czytam wszystkie wątki na tym forum i mam tylko więcej pytań i wątpliwości. Postanowiłem że będzie to na 100% Kross ze względu na bliskość serwisu. Wybór jest pomiędzy Esker 6.0 gen.2 i Vento DSC 5.0 Czy ten esker na asfalcie rzeczywiście będzie wolny? nie chce kupić roweru za 5tys i mieć to samo co na starym MTB. Czyli precyzując lepszym wyborem będzie vento + jakieś opony bardziej na szuter 32mm czy esker + opony bardziej na asfalt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 23 Sierpnia Udostępnij Napisano 23 Sierpnia To zależy co chcesz robić i ile czasu będziesz spędzał na asfalcie a ile w lesie itp. Fabryczne opony w Eskerze nie są faktycznie super szybkie i jeżeli zamierzasz jeździć w zdecydowanej większości jak na szosie to wybór raczej kiepski - zwłaszcza, że Gen 2 Eskera ma bardziej turystyczną geometrię. Ale jeżeli chcesz bardzo uniwersalny rower, gdzie będziesz miał powiedzmy 50/50 asfaltu i terenu, i nie planujesz podchodzić do jazdy na szosie 'kolarsko' to warto wymienić opony na coś pokroju Vittoria Terreno Dry 38C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 23 Sierpnia Udostępnij Napisano 23 Sierpnia (edytowane) 4 godziny temu, rafalek99 napisał: Postanowiłem że będzie to na 100% Kross ze względu na bliskość serwisu. Wybór jest pomiędzy Esker 6.0 gen.2 i Vento DSC 5.0 Ten Vento DSC jest fajny. Tyle tylko że producent wsadził do niego napęd 52-36 x 11-28 i napisał że to uniwersalne 🤣. Sam w sobie napęd jak napęd, może trochę twardy, ale do gonienia po płaskim bardzo dobry. Niemniej jednak do aluminiaka-endurance to chyba odrobine zbyt twardo... Tym bardziej dla początkującego. 4 godziny temu, rafalek99 napisał: Czy ten esker na asfalcie rzeczywiście będzie wolny? nie chce kupić roweru za 5tys i mieć to samo co na starym MTB. Rower z napędem 46-30 x 11-34 na asfalcie będzie wolny. To znaczy wolniejszy od typowej szosy. A na pewno wolniejszy od w/w. Vento DSC. Tak czy owak co dla jednego jest sufitem, dla drugiego jest podłogą. Edytowane 23 Sierpnia przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 23 Sierpnia Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 4 godziny temu, rafalek99 napisał: Czyli precyzując lepszym wyborem będzie vento + jakieś opony bardziej na szuter 32mm czy esker + opony bardziej na asfalt? Jak chcesz uniwersalnie (w miarę uniwersalnie) to poszukaj czegoś na kompakcie czyli 50-34 x 11-34. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalek99 Napisano 29 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia Co sądzicie o marce Orbea? Na "kompakcie" znalazłem coś takiego: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-orbea-avant-h30-pd37204/?v_Id=207743 Mam 181cm i przekrok 84-85cm. Co będzie lepszym wyborem, rozmiar 55.5 czy 57? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 29 Sierpnia Udostępnij Napisano 29 Sierpnia Ło matko to ma główkę ramy jak Muirwoods 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.