Wojcio Napisano 19 Sierpnia Udostępnij Napisano 19 Sierpnia Ile waszym zdaniem trzeba zostawić luzu w widełkach na oponę? Jak jest 60mm to można dawać oponę 50? Myślę o rowerze kros/miejski, sztywnym całkiem. Zaleceń producenta nie ma, opona jest 37, mam apetyt przynajmniej na 44. Kiedyś miałem rower z za małym luzem (fabryka zaszalała z rozmiarem) i cierpiałem, ale tam może były 2mm. W rowerze o którym myślę (elops 500) raczej tylne widełki stanowią ograniczenie. I nie mogę się zdecydować - 5mm z każdej strony, a może 4, a może minimum 8? Celem zmiany jest wygodniejsza jazda po szutrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 19 Sierpnia Udostępnij Napisano 19 Sierpnia Według jakiegoś tam Europejskiego ( Światowego?) standardu, powinno zostać po 5 mm z każdej strony opony. Czyli jeżeli producent deklaruje że wejdzie opona 50 mm, to teoretycznie powinieneś mieć jeszcze po 5 mm z każdej strony, w tym od góry. 5 mm wydaje się dobrą wartością. W szosie można zejść do powiedzmy 3 mm, pod warunkiem że godzisz się na ryzyko ocierania, gdy skrzywisz koło. Czyli w praktyce, jak masz 60 mm, to 50 mm wydaje się rozsądnym maksimum, zwłaszcza w MTB. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 20 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia To na zakończenie podsumowanie doświadczeń: Zmiana z 38c na 45c w Elopsie 500 - w widelcu i widełkach bez problemu i luz jest, ale pojawił się nieprzewidziany problem - błotnik mocowany jest śrubami o wielkich łbach wkręcanymi od środka - niby miejsce jest, ale ocierało o łby. Jedną śrubę usunąłem, szukam śrub z płaskim łbem, ewentualnie mam w zapasie opony 40c. Zmiana z 40c na 52c (vittoria Terreno XC Race) w Marinie DSX - tu producent dopuszcza oponę 2,1 i rzeczywiście wchodzi - tylko przy dolnych widełkach jest bardzo mały luz i już nic więcej by nie weszło (to znaczy by weszło, ale tak na oko to mniej niż 5mm zostało). Rower zrobił się gruby.... Test garażowy (jedno zakorbienie od ściany i patrzę ile dojadę) pokazuje, że te Terreno na mleku dają opór większy niż Tufo Speedero na TPU - Na tufo mogłem przejechać 2 i pół długości garażu, a na Vittorii 1,5. Jednak las to nie garaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 20 Sierpnia Udostępnij Napisano 20 Sierpnia Tufo Speedero to bardzo szybka opona, więc nie ma co jej nawet porównywać do opon MTB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 20 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia Coś za coś - żona wróciła w jazdy na grubszych oponach (te 45c to WTB Ridler) i jest zachwycona - komfort jak w nowym rowerze na resorach (ta 38c to była opona marki decathlon, sztywna i ciężkawa). Będziemy testować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.