mozg13 Napisano 19 Sierpnia Udostępnij Napisano 19 Sierpnia Panowie i Panie ktoś pomoże przeprowadzić mnie przez temat odpowietrzania hamulców sram level ? posiadam takie w elektryku i nie bardzo wiem jak się za to zabrać. Zakupiłem taki zestaw do odpowietrzania i płyn dot 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 19 Sierpnia Udostępnij Napisano 19 Sierpnia https://www.sram.com/en/service/manuals--documents?filters=brand|SRAM&showRecent=false&page=1 Sprawdź najpierw czy dobry zestaw kupiłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mozg13 Napisano 19 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia Mam odkręcaną śrubkę w klamce i taką sama w zacisku. odkręciłem je i zakręciłem końcówki z wężykiem i strzykawką. więc chyba dobry. Udało mi się przelać olej od strony klamki pchałem olej strzykawka a od strony zacisku olej wypływał do strzykawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seawolf688 Napisano 19 Sierpnia Udostępnij Napisano 19 Sierpnia https://docs.sram.com/pl-PL/publications/2Ytcvt5o3cIrCxyHM0Ggah/UM - DOT Fluid MTB Disc Brake Hose Shortening and Bleed Manual?models=db-lvl-t-a1#hash*tem=procedura-odpowietrzania-bez-bleeding-edge tu masz oficjalną procedurę odpowietrzania bez bleeding edge. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mozg13 Napisano 19 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia Dziękuję sproboje według tej instrukcji. A jeszcze jedno pytanko o ten hamulec, on po prostu jest „miękki” nie tak że jak nacisnę parę razy jest twardy on cały czas jest taki miękki. Czy to kwestia zapowietrzenia czy może coś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 19 Sierpnia Udostępnij Napisano 19 Sierpnia Na to pytanie ciężko jednoznacznie odpowiedzieć, bo granica twardości jest różna dla różnych osób ... Jeżeli jest skuteczny to znaczy tył blokuje, a przód "stawia dęba" to w niczym to nie przeszkadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mozg13 Napisano 19 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia Przód tak stawia deba, tył chyba nie zablokuje na asfalcie. W lesie tak blokuje tył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seawolf688 Napisano 19 Sierpnia Udostępnij Napisano 19 Sierpnia A tył mniej więcej dociągasz klamkę do kierownicy tak jak przód? bo u mnie w level t fabrycznie miałem tak, że przód na maksa wciśnięty pozostawiał około 1,5 - 2 cm odległości pomiędzy klamką a kierownicą natomiast tył mogłem bez problemu wcisnąć tak, że klamka opierała się o kierownicę. W moim przypadku chodziło o odpowietrzenie tyłu i teraz jest praktycznie tak samo tył i przód (chociaż jeszcze powinienem trochę odpowietrzyć tył by było idealnie). Natomiast porównując level t z deore, które mam w drugim rowerze to mam wrażenie, że deore bardziej agresywnie i zdecydowanie łapią tarcze natomiast level t jest bardziej delikatny - przy czym levele i tak zablokują koło w każdych warunkach. Po prostu chyba taka ich charakterystyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mozg13 Napisano 19 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia Przód nie docisnę do kierownic a tył faktycznie chyba idzie aż do kierownicy żeby zablokować koło . Przestawił ostatnio klamkę tą od tyłu zwiększyłem tą śrubką jakby skok i było lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seawolf688 Napisano 19 Sierpnia Udostępnij Napisano 19 Sierpnia No to u mnie tak było i odpowietrzenie pomogło. Tylko polecam dużo cierpliwości i bez pośpiechu - u mnie bąbelki powietrza wychodziły i wychodziły... w większości się pozbyłem i różnica jest znaczna. Jeszcze trochę powinienem powalczyć ale już nie miałem już czasu niestety 😕 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mozg13 Napisano 19 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia Tak zrobię. Odpowietrzałem według filmiku co znalazłem w sieci ale mi to nie szło. Tam bylo że płyn pcham od klamki do zacisku a potem zaciągam płyn tą szczykawka od klamki i wciąga ten płyn z dolnej szczykawki. Ale u mnie to nie działało. Chyba film był do innego typu hamulców lub mam coś uszkodzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Września Udostępnij Napisano 4 Września Skok dźwigni w levelach od momentu gdy naciskasz dźwignię do momentu gdy klocki łapią tarczę to jakieś 25mm. Musiałbyś mieć wybitnie krótkie palce żeby ten zakres dźwigni powodował dotykanie dźwignią kierownicy przez to że ustawiłeś je bardzo blisko. Ja mam niezbyt długie palce i przy hamowaniu wskazującym po "złapaniu" tarczy mam do palca środkowego owiniętego na chwycie jeszcze jakieś 10 mm miejsca, więc w sumie do kierownicy jakieś 30 mm. Levele są dość narowiste i niektóre sztuki mają skok trochę większy inne mniejszy. W dniu 19.08.2024 o 14:21, seawolf688 napisał: A tył mniej więcej dociągasz klamkę do kierownicy tak jak przód? bo u mnie w level t fabrycznie miałem tak, że przód na maksa wciśnięty pozostawiał około 1,5 - 2 cm odległości pomiędzy klamką a kierownicą natomiast tył mogłem bez problemu wcisnąć tak, że klamka opierała się o kierownicę. W moim przypadku chodziło o odpowietrzenie tyłu i teraz jest praktycznie tak samo tył i przód (chociaż jeszcze powinienem trochę odpowietrzyć tył by było idealnie). Natomiast porównując level t z deore, które mam w drugim rowerze to mam wrażenie, że deore bardziej agresywnie i zdecydowanie łapią tarcze natomiast level t jest bardziej delikatny - przy czym levele i tak zablokują koło w każdych warunkach. Po prostu chyba taka ich charakterystyka. Levele to , powtarzalnie w opiniach, słabe heble. Miałem chwilę podstawową wersję i przy tarczy 200 mm nie był zbyt chętny do współpracy, coś w typie podstawowego shimano mt201. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mozg13 Napisano 4 Września Autor Udostępnij Napisano 4 Września Dzięki za informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.