Skocz do zawartości
  • 0

Podpowiedzie proszę co może trzeszczeć


Gość Agat

Pytanie

Gość Agat

Wiem że ciężko diagnozować coś przez internet, ale może podpowiecie mi na co zwrócić uwagę, objawy są następujące - gdy mocniej depnę w korby, głównie na podjazdach to pojawia się jakieś trzeszczenie czy też strzelanie. Dźwięk słychać nie zależnie od tego czy siedzę czy stoję.

Poniżej rzeczy które były zrobione, ale nie zmieniły nic:

  • nowy wkład suportu
  • wyczyszczona sztyca i rura podsiodłowa
  • nowy bębenek w tylnym kole
  • dokręcone wszystkie śruby
  • nowe spd

Czy ewentualnie może być tu winny łańcuch ? Pierwszy raz założyłem KMC - napęd to GRX, kupiłem już łańcuch 105 ale jeszcze do mnie nie dotarł.

Jeszcze co mi przychodzi na myśl to że gdzieś może rama strzeliła (aluminiowa) ale tak na tyle na ile byłem w stanie ocenić gołym okiem to nic nie widzę.

Chyba że może pancerze w ramie ? Ale to raczej by chyba było słuchać na nierównościach, a słychać to nawet na gładkim asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Skoro to nie suport to trzeba przyjrzeć się hakowi tylnej przerzutki i hakowi samej ramy (dropout) Sporzejć też czy koło równo leży w haku. Zdjąć koło, odkręcić hak, przeczyścić wszystko, złożyć z powrotem - można dać warstewkę smaru między hak przerzutki a ramę. Na śruby haka przerzutki można dać niebieski locktite. 

Sprawdzić dokręcenie śrub zębatek korby, ew rozkręcić,. przeczyścić i dać smar na gwinty śrub. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Agat

Ok , sprawdzę z tym hakiem, zębatki rozkręcałem i czyściłem już.

A czy jest możliwe że to spinka dawała takie efekty ? Bo mam wrażenie że dźwięk pojawia się zawsze w jednym konkretnym ułożeniu korby, które zbiega się z tym że spinka trafia na zębatkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Należałoby pomierzyć kluczowe połączenia, a nie losowo wymieniać.

Sprawdzić równoległość powierzchni przylegania misek suportu.

Sprawdzić spasowanie sztycy z ramą. Różnica średnic ma być nie więcej jak 0,3mm.

Sprawdzenie haków to dobry trop, tu jest instrukcja: https://www.parktool.com/en-int/blog/repair-help/dropout-alignment

Jaka to jest w ogóle rama?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Agat

To nie są losowe wymiany, wymieniłem rzeczy które akurat i tak wymienić trzeba było.

Przez ponad 1.5 roku nie było żadnych problemów, pojawiły się jakoś w ostatnich 2 tygodniach. Więc to raczej nie jest kwestia złego spasowania misek czy sztycy.

Wiem że dźwięk nie koniecznie musi dochodzić z tego miejsca z którego wydaje się go być słychać, ale mam wrażenie że to okolice korby.

Miałem zapasowy hak więc go założyłem wczoraj, w dalszym ciągu tak samo niestety.

Rower to Kanzo A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...