Skocz do zawartości

[do 3500] Gravel - Kellys soot 30 vs Kross Esker 2.0 vs GT Grade Sport


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Szukam pomocy w doborze swojego pierwszego gravela. Od paru dni robię research, ale ciężko mi się zdecydować na konkretny model, ponieważ nie mam doświadczenia, a to co czytam to dla mnie czysta teoria. Wydaje mi się że juz maksymalnie zawęziłem moje opcje, które są ograniczone ze względu na mój wzrost 188cm (raczej proporocjonalnej budowy, przekrok ok 90cm), budżet i to co jest dostępne na rynku, więc idąc prosto do meritum.

Rower który szukam to 'uniwersalny' gravel i na ulicę i na szutr, a to co znalazłem to:
1. Kellys soot 30, rozmiar XL: https://rower-sport.pl/pl/p/KELLYS-SOOT-30-2023/7459 za 3299 zł. 
2. Kross Esker 2.0 rozmiar 57 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kross-esker-2-0-pd42610/ ok 3300 zł
3. GT Grade sport w rozmiarze XL: https://www.gtbicycles.pl/rowery/gravel/grade-sport-g11602m cena 3700 zł 

Szczerze mówiąc to najbliżej mi do Kellys, ponieważ wg kalkulatorów wpasowywuję się dość idealnie w rozmiar XL (ponoć od 185 -195 cm wzrostu) jest karbonowy widelec, minusem są pewnie, przerzutki Claris 2x8 i przyeczytałem że mogą być problemy z ekspanderem i bębenkiem, ale niewiele mi to mówi jako, że nie znam się na naprawach i częściach, ale nie brzmi to jak coś co kosztuje miliony monet. 

Kross byłby dla mnie idealny, ponieważ wg rozmiarówki wpasowuję się dość fajnie w rozmiar (dla wzrostu 184-194 cm), jest osprzęt sora, ale widelec jest aluminiowy, zastanawiam się czy w praktyce to taka duża wada i czy ewnetualna wymiana za rok, dwa to duży koszt