_Jack_ Napisano 17 Sierpnia Udostępnij Napisano 17 Sierpnia Hej. W marcu tego roku zakupiłem rower Fitnessowy Merida Speeder 100. Rower nie powiem jest ok i sprawuje się fajnie ,ale wiadomo jak to z fitnesami bywa . Przekonałem się boleśnie i sam wpadłem w tą pułapke Po pół roku jeżdżenia zakochujemy się w prędkości i zaczyna się kombinować z lepszą dynamiką i szybkością i chciałoby się przeskoczyć na szose lub gravela. Wymieniłem już w nim opony na 28 Continentale i dostawiłem rogi. Teraz chciałbym pokombinować z kołami. Widziałem na jednym z filmików że koła mają duży wpływ na dynamike. Podobno pomaga też wymiana piasty. Nie znam się na tym do końca. Czy warto się w to bawić i co ewentualnie byście mi poradzili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Sierpnia Udostępnij Napisano 17 Sierpnia Żeby to było odczuwalne (czyli w na trasie gdzie często przyspieszasz i hamujesz dało się urwać te 0,5% na czasie) musiałbyś radykalnie odchudzić obręcze, opony i dętki. Rozumiem, że opon po raz drugi zmieniał nie będziesz. Zatem sprawdź ile ważą obecne obręcze to dowiesz się co można zrobić, za ile i czy jest to uzasadnione ekonomicznie. Piasty nic nie wnoszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 17 Sierpnia Udostępnij Napisano 17 Sierpnia W moim fitnessie odchudziłem koła o 1465g na parę (na oponach 400, na dętkach 350 i reszta na kołach) - to sporo i inwestycja w cenie połowy roweru. Efekt - no jakiś jest, ale sam nie jedzie Najwyraźniej czuję zmianę oporów toczenia (jak się toczę w podziemnym garażu) i trochę na przyśpieszaniu. Ale nowe koła z prostymi szprychami rożnej grubości wyglądają fajnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 18 Sierpnia Udostępnij Napisano 18 Sierpnia Dobre koła na dobrych obręczach i piastach będą kosztowały więcej niż wartość połowy roweru. Najprościej na początku wymienić opony na szybkie i dętki na jakieś lekkie lateksy lub tpu. Jakie te opony kupiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Jack_ Napisano 18 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia Jakieś Continentale GP szosowe 28 szerokość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 18 Sierpnia Udostępnij Napisano 18 Sierpnia Załóż dętki TPU zamiast standardowych dętek (np. Tubolito albo RideNow) , zyskasz ok. 180g masy rotującej kół co sprawi, że odczujesz większą dynamikę roweru. Opony - jeśli są to GP5000 to jest to lekka opona szosowa - kolejne kilka gram mniej w stosunku do fabrycznych opon. Lżejsze koła możesz złożyć na zamówienie (lub kupić gotowe) - koszt od 2.000 PLN w górę - możesz zyskać ok. 400 gram Czy warto? Według mnie wymiana opon i dętek da zauważalne efekty natomiast wymiana kół to już dość droga zabawa - jak masz kasę to kup lżejsze koła ale cudów się nie spodziewaj - to jest rower fitness a nie szosa 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.