_Jack_ Napisano 17 Sierpnia 2024 Napisano 17 Sierpnia 2024 Hej. W marcu tego roku zakupiłem rower Fitnessowy Merida Speeder 100. Rower nie powiem jest ok i sprawuje się fajnie ,ale wiadomo jak to z fitnesami bywa . Przekonałem się boleśnie i sam wpadłem w tą pułapke Po pół roku jeżdżenia zakochujemy się w prędkości i zaczyna się kombinować z lepszą dynamiką i szybkością i chciałoby się przeskoczyć na szose lub gravela. Wymieniłem już w nim opony na 28 Continentale i dostawiłem rogi. Teraz chciałbym pokombinować z kołami. Widziałem na jednym z filmików że koła mają duży wpływ na dynamike. Podobno pomaga też wymiana piasty. Nie znam się na tym do końca. Czy warto się w to bawić i co ewentualnie byście mi poradzili? Cytuj
Dokumosa Napisano 17 Sierpnia 2024 Napisano 17 Sierpnia 2024 Żeby to było odczuwalne (czyli w na trasie gdzie często przyspieszasz i hamujesz dało się urwać te 0,5% na czasie) musiałbyś radykalnie odchudzić obręcze, opony i dętki. Rozumiem, że opon po raz drugi zmieniał nie będziesz. Zatem sprawdź ile ważą obecne obręcze to dowiesz się co można zrobić, za ile i czy jest to uzasadnione ekonomicznie. Piasty nic nie wnoszą. Cytuj
Wojcio Napisano 17 Sierpnia 2024 Napisano 17 Sierpnia 2024 W moim fitnessie odchudziłem koła o 1465g na parę (na oponach 400, na dętkach 350 i reszta na kołach) - to sporo i inwestycja w cenie połowy roweru. Efekt - no jakiś jest, ale sam nie jedzie Najwyraźniej czuję zmianę oporów toczenia (jak się toczę w podziemnym garażu) i trochę na przyśpieszaniu. Ale nowe koła z prostymi szprychami rożnej grubości wyglądają fajnie. Cytuj
Greg1 Napisano 18 Sierpnia 2024 Napisano 18 Sierpnia 2024 Dobre koła na dobrych obręczach i piastach będą kosztowały więcej niż wartość połowy roweru. Najprościej na początku wymienić opony na szybkie i dętki na jakieś lekkie lateksy lub tpu. Jakie te opony kupiłeś? Cytuj
_Jack_ Napisano 18 Sierpnia 2024 Autor Napisano 18 Sierpnia 2024 Jakieś Continentale GP szosowe 28 szerokość. Cytuj
locomotiv12 Napisano 18 Sierpnia 2024 Napisano 18 Sierpnia 2024 Załóż dętki TPU zamiast standardowych dętek (np. Tubolito albo RideNow) , zyskasz ok. 180g masy rotującej kół co sprawi, że odczujesz większą dynamikę roweru. Opony - jeśli są to GP5000 to jest to lekka opona szosowa - kolejne kilka gram mniej w stosunku do fabrycznych opon. Lżejsze koła możesz złożyć na zamówienie (lub kupić gotowe) - koszt od 2.000 PLN w górę - możesz zyskać ok. 400 gram Czy warto? Według mnie wymiana opon i dętek da zauważalne efekty natomiast wymiana kół to już dość droga zabawa - jak masz kasę to kup lżejsze koła ale cudów się nie spodziewaj - to jest rower fitness a nie szosa 🙂 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.