Tomasz2 Napisano 17 Sierpnia 2024 Napisano 17 Sierpnia 2024 Cześć, poszukuje roweru trekkingowego do kwoty powiedzmy 3000 zł. Jestem zupełnie zielony w tym temacie i prosiłbym o poradę. Przeszukując mnóstwo portali rowerowych znalazłem kilka pozycji, które się często powtarzają w rekomendacjach. Ale już porównanie ich miedzy sobą jest dla mnie trudne. Oto moja specyfikacja: Wrost: 179 cm. Wage: 73 kg. Typ roweru: trekkingowy. Budżet: powiedzmy do 3000 zł. Planowane użytkowanie: głównie trasy asfaltowe (5 - 20 km) oraz okazjonalnie ścieżki leśne, gruntowe. Zamierzam jeździć rekreacyjnie raz, może dwa razy w tygodniu w okresie nie-zimowym. Inne uwagi: Z racji, że mam problemy z odcinkem lędzwiowym pleców chciałbym aby rower był wygodny i nie obciążał za bardzo pleców. Tutaj są te trzy rowery które znalazłem i linki do stron ich producentów ze specyfikacją: Kross trans 4.0 - https://kross.eu/pl/rowery/turystyczne/trekking/trans-4-0-perlowy-bialy-polysk Unibike Vision GTS - https://www.unibike.pl/visiongts.html Merida FREEWAY 9200 MAN DISC - https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/3200/freeway-9200-man-disc Z góry dziękuje za pomoc. Cytuj
Pablo59 Napisano 17 Sierpnia 2024 Napisano 17 Sierpnia 2024 Biedniutkie, od grup tourney / altus należy się trzymać z daleka.... Cytuj
keltu Napisano 17 Sierpnia 2024 Napisano 17 Sierpnia 2024 (edytowane) Ten Whistler nie wygląda gorzej od tych rowerów które wrzuciłeś a kosztuje 1000 mniej brakuje tylko bagażnika ale to łatwo dołożyć. https://www.focus-bikes.com/pl_en/whistler-3-6-eqp Tu masz fajnego, lekkiego Trekkinga ale musiałbyś naciągnąć budżet o 300 zł. https://www.pepper.pl/promocje/rower-fitnesstrekkingowy-giant-escape-1-2022-rozmiary-s-xl-699eur-7225eur-wysylka-piasta-z-dynamo-oswietlenie-blotniki-bagaznik-stopka-878795 Edytowane 17 Sierpnia 2024 przez keltu Cytuj
broda4 Napisano 17 Sierpnia 2024 Napisano 17 Sierpnia 2024 j a też jestem na takim etapie rozglądania się. Dziś oglądałem Meridy - ale golasy np https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/3054/crossway-100-2223 Jest na ciut lepszym osprzęcie, i niewielka dopłata do kwoty. Plusem jest to że można go bardzo bardzo dobrze dopasować do pozycji. Ja też potrzebuję bardziej prostej. Siedziałem także na treku w podobnym osprzętem. ale juz 3600 po przecenie. I też mi się dobrze siedziało. Nie ma amortyzatora ale szersze opony. wagowo chyba podobnie ok 13 kg. Unibike chyba ok 15 wg specyfikacji. Ale u nas w sklepie unibajkowym jak tylko są szare chmury - jest "zakaz " wyjeżdżania więc nawet się nie przypasowałem. ( dla porównania z 2 pozostałymi ) mogłem jeździć nawet w deszczu. W okolicy nie mam lazarów ani kandsów.... Cytuj
keltu Napisano 17 Sierpnia 2024 Napisano 17 Sierpnia 2024 (edytowane) Przecież ta Merida to zwykły cross. Nie wiem też skąd wziąłeś tą wagę ale w życiu nie uwierzę że ona waży 13 kg. Tutaj podają 14.2 kg. i to pewnie i tak w najmniejszym rozmiarze. https://sklep.k2rowery.pl/rower-merida-crossway-100-p-4781.html Edit: Tu 14.5 kg. https://www.choosemybicycle.com/en/woc/expert-reviews/merida-crossway-100-2022-review Edytowane 17 Sierpnia 2024 przez keltu Cytuj
Tomasz2 Napisano 17 Sierpnia 2024 Autor Napisano 17 Sierpnia 2024 Godzinę temu, keltu napisał: Ten Whistler nie wygląda gorzej od tych rowerów które wrzuciłeś a kosztuje 1000 mniej brakuje tylko bagażnika ale to łatwo dołożyć. https://www.focus-bikes.com/pl_en/whistler-3-6-eqp Tu masz fajnego, lekkiego Trekkinga ale musiałbyś naciągnąć budżet o 300 zł. https://www.pepper.pl/promocje/rower-fitnesstrekkingowy-giant-escape-1-2022-rozmiary-s-xl-699eur-7225eur-wysylka-piasta-z-dynamo-oswietlenie-blotniki-bagaznik-stopka-878795 Dzięki za polecenie. Znalazłem oferty z Polski w podobnej cenie. Tyle, że z 2023 https://www.bikeman.pl/escape-1-disc-charcoal-l-2022,3,17760,44305. Ewentualnie jest jeszcze City Disc 2 https://www.giant-bicycles.com/pl/escape-city-disc-2-2023. Zastanawiam się tylko nad tym modelem altus który jest w tych Giantach bo ta osoba piszę że ich nie poleca Cytuj
Tomasz2 Napisano 19 Sierpnia 2024 Autor Napisano 19 Sierpnia 2024 W dniu 17.08.2024 o 19:41, Pablo59 napisał: Biedniutkie, od grup tourney / altus należy się trzymać z daleka.... czy do ceny 3000 zł znajdę sensowne trekkingowe rowery które nie będą miały tych grup a jednocześnie pozostały osprzęt też będzie na w miarę dobrym poziomie? Cytuj
Wojcio Napisano 19 Sierpnia 2024 Napisano 19 Sierpnia 2024 Jak trochę naciągniesz budżet, to to jest ciekawa okazja: https://www.canyon.com/en-pl/hybrid-bikes/touring-bikes/pathlite/pathlite-al/pathlite-5/3287.html?dwvar_3287_pv_rahmenfarbe=GY (3300 zamiast 4700) - Deore, nie najgordszy widelec, hamulce Shimano. Cytuj
Tomasz2 Napisano 19 Sierpnia 2024 Autor Napisano 19 Sierpnia 2024 Łącznie z dostawą wychodzi 3617 zł, co jest już nieco więcej ponad budżet. Ale naciągnięcie budżetu nie jest aż takim problemem jeśli to przełożyłoby się na znaczną poprawę jakości osprzętu. Ciekawe że ten rower jest w kategorii trekkingowy a nie ma błotnika. Jednak wolałbym rower który ma błotnik. Cytuj
Pablo59 Napisano 20 Sierpnia 2024 Napisano 20 Sierpnia 2024 Dołożenie błotników rzadko bywa znaczącym problemem... 1 Cytuj
Tomasz2 Napisano 20 Sierpnia 2024 Autor Napisano 20 Sierpnia 2024 To prawda, nie jest problemem. Tylko, to jest chyba taki bardziej cross, więc pozycja może być bardziej obciążająca dla kręgosłupa lędźwiowego. Serwis rowery jest ponad 200 km ode mnie. W takim układzie jeśli rzeczywiście dołożenie kilkuset złotych pozwoli na nieco lepsze komponenty to poszukam czegoś do 4000 zł. Jest na forum albo gdzieś na internecie może czarna lista komponentów które należy unikać? Cytuj
Jendrass Napisano 20 Sierpnia 2024 Napisano 20 Sierpnia 2024 (edytowane) Czarna lista zależy od kwoty. I tak osprzęt typu Tourney w rowerze za 3500 zł jest na czarnej liście, a w rowerze za 1800 zł jest ok. Hamulce MT-200 w rowerze za 3k są ok, a w rowerze za 5k zdecydowanie nie. I tak dalej. W tej cenie staraj się unikać przerzutek Tourney, Acera, Altus. Unikaj hamulców v-brake. Minimum MT-200. Ludzie z problemami z kręgosłupem kupują ciężkie rowery a potem muszą je odrobinę podnieść - i mleko się wylewa. Kup rower do 14 kg, jak dołożysz bagaż i osprzęt i tak będzie 16-17 kg. Niedawno kupiłem rower. Pozycja 60 do 70 stopni jest wygodniejsza od wyprostowanej. A jestem starym dziadem. Pożycz od kogoś rower i pojeździj w nieznacznie pochylonej pozycji. Rozważ dobry amortyzator siodełka - minimum 300 zł ale rama roweru musi to dopuszczać. Co do błotników - jestem zdania, że dasz radę. Każdy kto umie pisać, da radę. Skala trudności 1/10. Wyjmujesz z opakowania. Bierzesz śrubokręt krzyżakowy i przykręcasz śrubki, tak jak na obrazkach. Jak nie masz śrubokrętu, to kupujesz 2 sztuki - Philips nr 1 i Philips nr 2 - jak będa tańsze i droższe, to kup droższe. Jak masz kasę kup zestaw z bitami, będziesz miał inbusy a żeby dokręcić jakąkolwiek śrubkę nie będziesz chyba jechał 200 km? Swoją drogą, gdzie Ty mieszkasz? PS. Wiki podaje pisownię "imbus" - to błąd. Poprawnie to inbus, skrót od, opatentowanego w Niemczech w 1936 roku przez firmę Bauer und Schaurte, klucza Innensechskantschraube Bauer und Schaurte (pierwszy wyraz to „śruba sześciokątna”) Edytowane 20 Sierpnia 2024 przez Jendrass 1 Cytuj
Pablo59 Napisano 20 Sierpnia 2024 Napisano 20 Sierpnia 2024 "Śruba z sześciokątem wewnętrznym", jeśli siedzimy w szczegółach 1 Cytuj
Miro1970 Napisano 22 Sierpnia 2024 Napisano 22 Sierpnia 2024 Też tak myślę. Prosta pozycja na rowerze jest niedobra. Pozycja ciała na rowerze nie jest odzwierciedleniem ciała w chodzie. Jazda na rowerze na pewno nie jest naturalną, nie jest zgodna z naszą ewolucją, więc pozycja na tej maszynie też nie powinna być prostym odzwierciedleniem naszego ewolucyjnie wykształconego chodu/ biegu, kiedy kręgosłup jest prawie prosty. W chodzie nie mamy obciążonych rąk jak na rowerze itd. Inaczej ułożony kręgosłup it'd. Truizmy. Próboj pochylenia 70-75 stopni, staraj się sam to wyczuć. Potem niżej. Nie sprawdzisz tego w teorii, odpowiedź przychodzi po tysiącach km, a nie po czytaniu porad w necie. Masz ponad 200 km do serwisu rowerowego w Polsce? To chyba mieszkasz na orbicie okołoziemskiej. Masakra, a już miałem dziś być życzliwy dla bliźnich .. Cytuj
Tomasz2 Napisano 22 Sierpnia 2024 Autor Napisano 22 Sierpnia 2024 W dniu 20.08.2024 o 21:42, Jendrass napisał: Czarna lista zależy od kwoty. I tak osprzęt typu Tourney w rowerze za 3500 zł jest na czarnej liście, a w rowerze za 1800 zł jest ok. Hamulce MT-200 w rowerze za 3k są ok, a w rowerze za 5k zdecydowanie nie. I tak dalej. W tej cenie staraj się unikać przerzutek Tourney, Acera, Altus. Unikaj hamulców v-brake. Minimum MT-200. Ludzie z problemami z kręgosłupem kupują ciężkie rowery a potem muszą je odrobinę podnieść - i mleko się wylewa. Kup rower do 14 kg, jak dołożysz bagaż i osprzęt i tak będzie 16-17 kg. Niedawno kupiłem rower. Pozycja 60 do 70 stopni jest wygodniejsza od wyprostowanej. A jestem starym dziadem. Pożycz od kogoś rower i pojeździj w nieznacznie pochylonej pozycji. Rozważ dobry amortyzator siodełka - minimum 300 zł ale rama roweru musi to dopuszczać. Co do błotników - jestem zdania, że dasz radę. Każdy kto umie pisać, da radę. Skala trudności 1/10. Wyjmujesz z opakowania. Bierzesz śrubokręt krzyżakowy i przykręcasz śrubki, tak jak na obrazkach. Jak nie masz śrubokrętu, to kupujesz 2 sztuki - Philips nr 1 i Philips nr 2 - jak będa tańsze i droższe, to kup droższe. Jak masz kasę kup zestaw z bitami, będziesz miał inbusy a żeby dokręcić jakąkolwiek śrubkę nie będziesz chyba jechał 200 km? Swoją drogą, gdzie Ty mieszkasz? PS. Wiki podaje pisownię "imbus" - to błąd. Poprawnie to inbus, skrót od, opatentowanego w Niemczech w 1936 roku przez firmę Bauer und Schaurte, klucza Innensechskantschraube Bauer und Schaurte (pierwszy wyraz to „śruba sześciokątna”) Dzięki bardzo za ten opis. Bardzo jest pomocny. No właśnie, to troche dziwne że patrzyłem na portale niby typowo rowerowe i niestety ale żaden tak dosadnie nie opisywał. W sensie np: Cytat "tak osprzęt typu Tourney w rowerze za 3500 zł jest na czarnej liście, a w rowerze za 1800 zł jest ok." Z reguły na portalach było coś w stylu Tourney są w porządku. A o Deore że są całkiem dobre. W sensie nie było opisane co jest dobre dla danego przedziału cenowego. Ale całego internetu o rowerach też nie przestudiowałem, więc nie chce generalizować. Z założeniem błotnika pewnie sobie poradzę. Natomiast jeśli chodzi o serwis to patrzyłem na autoryzowany, który jest w Krakowie a ja mieszkam w okolicach Jarosławia. Zakładałem że jak coś się zepsuje to będzie mi prościej rower dostarczyć fizycznie niż go wysyłać. Cytat Też tak myślę. Prosta pozycja na rowerze jest niedobra. Pozycja ciała na rowerze nie jest odzwierciedleniem ciała w chodzie. Jazda na rowerze na pewno nie jest naturalną, nie jest zgodna z naszą ewolucją, więc pozycja na tej maszynie też nie powinna być prostym odzwierciedleniem naszego ewolucyjnie wykształconego chodu/ biegu, kiedy kręgosłup jest prawie prosty. W chodzie nie mamy obciążonych rąk jak na rowerze itd. Inaczej ułożony kręgosłup it'd. Truizmy. Próboj pochylenia 70-75 stopni, staraj się sam to wyczuć. Potem niżej. Nie sprawdzisz tego w teorii, odpowiedź przychodzi po tysiącach km, a nie po czytaniu porad w necie. cenna uwaga. Nie mam dużego doświadczenia z różnymi modelami ani tysięcy kilometrów za sobą, więc ciężko mi powiedzieć z własnego doświadczenia więc głównie sugerowałem się poradami z internetu. Jeszcze sobie przeglądne jakiś inne oferty do tych ok. 3500 zł i jak coś jeszcze znajdę co mi się spodoba to dam znać. Na razie to skłaniam się ku Canyon Pathlite 5. Cytuj
Tomasz2 Napisano 25 Sierpnia 2024 Autor Napisano 25 Sierpnia 2024 Jednak zdecydowałem się dołożyć trochę więcej pieniędzy. Raczej nie chciałbym kupować najtańszego osprzętu wcześniej wymienionego przez was, więc trzeba było tą granicę przesunąć w stronę jakiś 4000 zł. Mam wrażenie że wybór rowerów cross jest większy niż trekkingowy. Z drugiej strony nie jeźdże też na takie dalsze przejażdżki żebym tak bardzo potrzebował bagażniku i jakiś dodatkowych sakw. Dzisiaj spędziłem troche na czytaniu forum i podobnych tematów i uzbierałem kilka pozycji powtarzających się. Niektóre znalazłem w promocyjnych cenach. 1. GIANT Roam 1 Disc. Trochę przekracza budżet. Nie znalazłem go na promocji. Ale może dlatego, że jest na niego duży popyt. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-crossowy-giant-roam-1-disc-pd42023/ Chyba najczęściej polecany rower crossowy do 4000 zł. 2. Riverside 920 SRAM NX. Również bardzo często polecany. https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-920-sram-nx/_/R-p-352473. Chociaż nie jestem pewny czy mi się podoba. Obydwie pozycje powyżej w przeciwieństwie do poniższych mają amortyzator powietrzny. Z tego co rozumiem jest on lepszy od spreżynowego. 3. Canyon Pathlite 5. Wcześniej polecany przez użytkownika. https://www.canyon.com/en-pl/hybrid-bikes/touring-bikes/pathlite/pathlite-al/pathlite-5/3287.html?dwvar_3287_pv_rahmenfarbe=GY 4. KELLYS PHANATIC 50 . https://www.bestbikestore.pl/httpswwwbestbikestoreplkellys-phanatic-50-2023-p-3535html-p-3535.html//www.bestbikestore.pl/kellys-phanatic-50-2023-p-3535.html 5. Dual Sport 3. Też dość często polecany na forum. https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-3-gen-4/p/35104/ Cytuj
Tomasz2 Napisano 26 Sierpnia 2024 Autor Napisano 26 Sierpnia 2024 Jeśli chodzi o tego Gianta roam 1 to raczej odpada, bo oferta promocyjna nie obejmuje rozmiaru L, odpowiedniego dla mnie. A pozostałe oferty są już w okolicach 5000 zł, więc dość mocno ponad budżet. Co do Riverside 920 SRAM NX to chyba też bym się na niego nie decydował bo szczerze mówiąc ale nie podoba mi się. Cytuj
Zegzii Napisano 5 Września 2024 Napisano 5 Września 2024 I co sie udalo wybrac w koncu bo rozwazam podobne modele ale jeszcze Unibike Crossfire i Trek Ds2 gen 5 😀 Cytuj
burz Napisano 6 Września 2024 Napisano 6 Września 2024 Ten Canyon zrobił się w dobrej cenie (obniżka o 1400 zł), ale jest tylko rozmiar S. Cytuj
kaspersky2 Napisano 8 Września 2024 Napisano 8 Września 2024 Z racji, że jestem nowym użytkownikiem Witam wszystkich. Podczepię się pod ten temat bo również jak kolega poszukuje trekingu. Tyle, że u mnie są trochę inne wymagania. Szukam roweru, który będzie służył jako rower wyprawowy. Czyli sakwy plus przyczepka rowerowa z dzieckiem. Bardziej mam pytanie techniczne. W jaką kasetę i ilość zębów iść? W jaki osprzęt? Bo balast będzie dość spory. Sama waga przyczepki to 14kg plus tyle samo pociecha. Co do marki to myślałem nad jakimś unibikiem, kalkhoff. Chodź nie uzależnieniami się do marki. Budżet w granicach 4tysi. Ktoś coś jest w stanie doradzić. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.