_Jack_ Napisano 17 Sierpnia 2024 Napisano 17 Sierpnia 2024 Hej. W marcu tego roku zakupiłem rower Fitnessowy Merida Speeder 100. Rower nie powiem jest ok i sprawuje się fajnie ,ale wiadomo jak to z fitnesami bywa . Przekonałem się boleśnie i sam wpadłem w tą pułapke Po pół roku jeżdżenia zakochujemy się w prędkości i zaczyna się kombinować z lepszą dynamiką i szybkością i chciałoby się przeskoczyć na szose lub gravela. Wymieniłem już w nim opony na 28 Continentale i dostawiłem rogi. Teraz chciałbym pokombinować z napędem. Mam póki co napęd MTB Shimano Accera. Chciałbym przeskoczyć na napęd bardziej szosowy typu Claris albo Tiagra. Chciałbym podpytać was bardziej doświadczonych użytowników czy warto bawić się w coś takiego? Czy to faktycznie pomoże i przyśpieszy mój rower? Który z tych napędów polecacie? I jak to plus minus może wyjść mnie kosztowo? i Czy z wymianą napędu będzie też konieczna wymiana np. kół? Cytuj
MikeSkywalker Napisano 17 Sierpnia 2024 Napisano 17 Sierpnia 2024 A jak z kadencją? Nad tym też popracowałeś? Jak jest w nim korba 48-38-28 to zmiana napędu na szosowy wiele nie zmieni, bo największa zębatka w korbie zwiększy się o dwa zęby, zakładając korbę typu "kompakt" 50-34. Jedyne, co możesz sobie zmienić to kasetę na szosową, z mniejszymi przeskokami pomiędzy zębatkami, czy tylną przerzutkę, jazda będzie nieco bardziej płynna, oczywiście jeśli masz dobry nawyk mieszania biegami. A jak chcesz faktycznie przyspieszyć zbieraj na szosę, baranek da inną aerodynamikę, i zejdziesz parę kilogramów z wagą w dół, jak weźmiesz coś ze średniej półki minimum. Cytuj
marvelo Napisano 17 Sierpnia 2024 Napisano 17 Sierpnia 2024 (edytowane) Mam dwa rowery fitness (własna inwencja twórcza), różniące się nieco napędem, kołami i typem zastosowanych rogów. No i oczywiście ramami (alu vs stal). Jeśli masz najszybsze przełożenie 48/11 (takie mam w tym z lewej strony, korba to trekkingowa Miranda z odczepioną najmniejszą zębatką)) to już naprawdę można się rozpędzić i nie szukałbym tu wielkich ograniczeń. Oba rowery pozwalają się rozpędzić do ponad 60 km/h, choć przy maksymalnych prędkościach na pewno korba 53/42 (taka jest w tym z prawej) jest nieco lepsza i sporo lżejsza (to stara 600 Ultegra 6400). W Twoim przypadku zmieniłbym na początek kasetę na choćby 11-28 (masz obecnie 11-32 według specyfikacji). Da to ciaśniejsze stopniowanie w zakresie często używanych przełożeń, a najlżejsze 28/28 powinno na podjazdy wystarczyć. Można też zmienić tylną przerzutkę np. na Sorę z wózkiem GS, będzie nieco szybciej zmieniać biegi (taką mam w tym z lewej). Prawdziwa szosa z baranem jest nieco szybsza, ale gdy się jeździ ze średnimi bliżej 40 km/h niż 30 km/h. U mniej przesiadka na szosę daje może 1 km/h wzrostu na średniej, a i to nie zawsze. Zdecydowanie więcej czasu spędzam na tych fitnessach. Edytowane 17 Sierpnia 2024 przez marvelo Cytuj
_Jack_ Napisano 17 Sierpnia 2024 Autor Napisano 17 Sierpnia 2024 Dzięki trochę czarna magia dla mnie ale już mam trop . Zawsze lepiej gadać w rowerowym i udawać ,że coś się wie. Mniej naciągną . Tak to jest z tymi fitnesami. Zaczyna się je przerabiać na szose z czasem. Człowiek uzależnia się od tej dynamiki i prędkości. Spróbuje z tą kasetą. Rogi też mam zamontowane . Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 17 Sierpnia 2024 Mod Team Napisano 17 Sierpnia 2024 No to jeszcze lemondka i ogień ! Cytuj
_Jack_ Napisano 17 Sierpnia 2024 Autor Napisano 17 Sierpnia 2024 hehe no trzeba będzie z czasem dokupić xd Cytuj
_Jack_ Napisano 17 Sierpnia 2024 Autor Napisano 17 Sierpnia 2024 a wymiana kół i piasty coś pomoże? Cytuj
Greg1 Napisano 18 Sierpnia 2024 Napisano 18 Sierpnia 2024 Ja w swoim fitnessie wymieniłem Clarisa na Tiagrę - Clarisa miałem jeszcze w starej wersji 2400 i działał, dało się na nim jeździć, robiłem na nim nawet długie kilkudziesięciokilometrowe trasy ale po wymianie na Tiagrę poczułem różnicę na plus, pi prostu Tiagra jest kolosalnie lepsza niż Claris, ciężko to wytłumaczyć ale działa lepiej, zmienia biegi sprawniej, bez ociągania, klik i jest bieg a Claris, Claris też to robił ale jakby z ociąganiem, nie tak szybko i precyzyjnie. Ja swoją Tiagrę kompletowałem przez zimę, polowałem na okazje, przeceny, część komponentów kupiłem na olx jako nowe z demontażu z nowych rowerów Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.