KamilCiesla Napisano 15 Sierpnia Udostępnij Napisano 15 Sierpnia (edytowane) Dzień dobry przymierzam się do zakupu roweru który będę użytkował przez cały rok będzie on przewożony w samolocie,pociągach itp. Rower będę użytkował na trasach wyprawowych(bikepackingowych) raczej nie dłuższych niż 1000km 10dni preferuje napęd nieelektryczny 1x. Rower będzie jeszcze służył do amatorskiej jazdy sportowej po asfaltach. [Budżet okolice 12tys zł chyba że coś by było „must have” max budżet 20tys zł] Moi faworyci: TREK Checkpoint alr5 (2024) mogę go dostać za 10k https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-gravelowe/checkpoint/checkpoint-alr/checkpoint-alr-5/p/41640/ Canyon GRIZL CF SL8 1BYhttps://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/przygoda/grizl/cf-sl/grizl-cf-sl-8-1by/3697.html A może polecacie jakieś inne rowery?Interesuje mnie raczej geometria bardziej sportowa ale też bez przesady żeby było komfortowo na dłuższych dystansach. Interesuja mnie tylko rowery dobrych sprawdzonych firm którym można zaufać z dobrą opieką po zakupową. Zeby rama była jak najlepsza. Odnośnie karbonu mam pewien dylemat czy rama karbonowa wytrzyma zastosowanie bikepackingowe 80% asfalt 20%szuter/miasto. Ramę planuje użytkować przez około 5-7lat. Od nowości planuje okleić ramę folią ppf. odnosnie obciążenia jakie będzie to: moja waga:~85kg waga bagaży:2torby na kier.:~6kg torba pod górną rurą:~3,5kg torba pod siodełkiem:~5kg torba na górnej rurze:~3kg +jakieś bidony uchwyty itp. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi! 😀 Edytowane 15 Sierpnia przez KamilCiesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KamilCiesla Napisano 15 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia Jednak zmieniam zdanie odnośnie napędu chciałbym elektryczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 15 Sierpnia Udostępnij Napisano 15 Sierpnia (edytowane) Nie wiem czy wszystkie, ale na pewno większość linii lotniczych nie przewozi rowerów elektrycznych. PS. A czemu nie chcesz mieć bagażnika? Ok 16 kg w sakwach niewiele wpływa na prowadzenie roweru, 6 kg na kierownicy zdecydowanie bardziej przeszkadza w jeździe. Edytowane 15 Sierpnia przez PiotrWie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KamilCiesla Napisano 15 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia Chodzi mi o przerzutki elektryczne a jeżeli chodzi o bagażnik z sakwami również biorę tą opcję pod uwagę z racji tego że lepiej się można do takich sakw zapakować ale ciężar nie jest rozłożony na całym rowerze co jest pewnym minusem i słyszałem że ciężej jest utrzymywać większe prędkości z salwami co ma sens Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 15 Sierpnia Udostępnij Napisano 15 Sierpnia Proponuję zamiast czytać internet wsiąść na rower i spróbować. W czasach słusznie minionych trzeba było brać na wyprawy na Zachód też konserwy i inne żarcie, na bagażnikach ( specjalnych, wzmocnionych, robionych na zamówienie woziliśmy po 45 kg, ale na przednich tylko rzeczy duże a lekkie - np. śpiwory. 6 kg na kierownicy spowoduje że na zjeździe będziesz reagował na dziury w asfalcie że 2 sekundy po tym jak w nie wpadniesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KamilCiesla Napisano 15 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia To wszystko racja tylko producenci rowerowi piszą że max obciążenie jakie może być na rowerze to np125kg łącznie z masą roweru co daje 85kg+10kg(rower) i wiadomo jeszcze różne bagaże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 15 Sierpnia Udostępnij Napisano 15 Sierpnia Po pierwsze 125 kg obciążenie roweru to całkiem sporo ( my mieliśmy 45 kg naa bagażnikach, pod 20kg roweru - innych wtedy nie było, plus siebie - o maksymalnym obciążeniu roweru nikt wtedy nie słyszał. Ale nie proponuję Ci tyle wozić - proponuję byś ten cały bagaż woził na bagażniku - to co podałeś to razem 16 kg, zdecydowanie mniej niż standardowa wytrzymałość typowego bagażnika. A na pewno będzie wygodniej i bezpieczniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 15 Sierpnia Udostępnij Napisano 15 Sierpnia No i mocno bym przemyślał napęd 1x pod bikepacking, szczególnie zmiksowany że sportową jazdą po asfalcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KamilCiesla Napisano 15 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia To jaki byś polecił rower pod taki styl jazdy? Rower który chciałbym kupić najlepiej żeby był po prostu wytrzymała konstrukcja jeżeli chodzi o farme set no a takie rzeczy jak koła karbonowe to wiadomo że można dokupić zawsze osobno chodzi mi o bardzo solidną bazę wiadomo ramę też można zawsze wymienić ale to równie dobrze można było by składać rower od 0 I czy polecicie może jakieś porządne ramy karbonowe ktore są wytrzymałe i nie pochłaniają drgań bo mi to jest po prostu nie potrzebne na asfalcie. Zależy mi na sztywności i wytrzymałości żeby ta rama się nie rozleciała po sezonie czy dwóch po takich trasach typu Warszawa-Zakopane-Warszawa. Mógłbym złożyć rower od 0 tylko zależy mi na dobrej ramie. Nie zależy mi tak bardzo na wadze całego zestawu. Ale też nie chciałbym żeby ważył 14kg bo prawie tyle waży mój stumpjumper. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 15 Sierpnia Udostępnij Napisano 15 Sierpnia Ty potrzebujesz niestety dwóch rowerów - solidnego trekkingu do bikepackingu ( i ten będzie cięższy, bo tu się liczy trwałość, poza tym na wyprawie warto mieć błotniki, bagażnik, oświetlenie a to trochę waży ) a ewentualne drugiego - szosy do szybkiej jazdy .Gravel nie łączy tych dwóch rowerów, jest raczej szosą umożliwiającą spokojny zjazd w teren. Na zaproponowanych przez Ciebie rowerach da się zrobić 1000 km w 10 dni, ale wiele po drodze nie zobaczysz - mocno pochylona sylwetka nie sprzyja zwiedzaniu. Ludzie jeżdżący na wyprawy jeżdżą w pozycji moderate ( oś tułowia ok 60 stopni do podłoża ) a nie sport jak na pokazanych przez Ciebie rowerach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekCH Napisano 15 Sierpnia Udostępnij Napisano 15 Sierpnia Mam Grizl CF SL 8, 2x11 rocznik 2021 i bardzo fajnie się jeździ bikepackingowo. Jak na razie zrobiłem dwie trasy po 1500km każda z całym osprzętem, namiotem itp. Jedyna różnica do tego czego szukasz to to , że ja sporo jeżdżę po trailach i szutrach, ale jak wstawisz cieńsze opony to bezproblemowo i sprawnie da rade też na asfalcie. Pozycja, jak dla mnie bardzo przyjemna, jestem w stanie wysiedzieć te 8 godzin dziennie. Jak masz jakieś pytania to daj znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KamilCiesla Napisano 15 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia Fajny fajny no ja teraz się zapatruje na KROSS esker 6.0 do takiego wiadomo upiernicznia na bikepackingu. Kosztuje 6200 na pełnej grupie GRX 2x11. Jedyne czego się obawiam to jakości krossa czy te rowery nie są robione z tzw.”gównolitu” z tego co słyszałem to hak tylnej przerzutki w najcieńszym miejscu ma 1mm więc leci od razu do wymiany. Ale czy z całą resztą jest podobnie o to jest pytanie. Jak ktoś ma doświadczenia z tym modelem to może dać znać rocznik 2024 KROSS esker 6.0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.